Fitness Seller

Gestopt My 50+ coronacut to shreddedness

Contest
Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Ik heb mijn 'shape' op 1 mei proberen te vergelijken met de foto's op de site van Athlean-X (https://athleanx.com/articles/body-fat-percentage-where-are-you-at-and-whats-your-goal) en schat mijn vetpercentage nu op 12%. Wat het wat lastig maakt is dat de mannen die daar op 8-10% en 11-12% staan veel gespierder zijn.

IMG_1268_cut.jpg

Denk dat je het wel goed schat!

O ja, en ik probeer mijn NEAT hoog te houden, door over de dag heen zo veel mogelijk te blijven bewegen. Ik zit nu ook op een grote Swiss ball achter mijn bureau in plaats van op een stoel. Dit zit wat 'dynamischer' zeg maar.

En om de x aantal tijd eens de benen strekken?

Nu 5 weken in de cut. Tijd voor de wekelijkse update. Gewicht stabiliseert nu al een week of twee, terwijl ik mijn intake steeds verder verlaag. Daar baal ik wel een beetje van. Ik weet dat een 'kapot metabolisme' onzin is, maar snap toch niet waarom mijn gewicht niet verder omlaag wil.

intake.jpg

gewicht.jpg

Watergewicht misschien? Ik heb ook wel eens gehad dat ik een tijdje op hetzelfde gewicht bleef hangen en er opeens meer dan een kilo vanaf ging

Zou het geen idee zijn om je lichaam eens een shock of reder te geven? Enkele dagen een mini bulk en dan terug naar je cut?

Niet te snel verlagen.
Een plateau is niet ongebruikelijk tijdens het afvallen.
Geduld en consistentie zijn de sleutel.

Schol!

Als je door de laatste 2 weken een trendlijntje fit zie je wel dat hij heel langzaam daalt.
Ik zou gewoon nog even volhouden.
Soms heb je gewoon even een stagneerpunt en trekt t daarna weer door.
Vergeet niet dat je lichaam geen machine is.

Wat als je de meting van 24-4 als uitbijter beschouwd en weglaat?

Dus tijdelijk meer eten om af te vallen? Wat is de logica daarachter? Klinkt nogal tegenstrijdig.
Je metabolisme went aan je voedinginname, als je 1500 kcal per dag zou eten zou je lichaam op een gegeven moment proberen zo energie efficient mogelijk te opereren en waar mogelijk reserves op te slaan. Door je calorie inname af en toe te manipuleren door carb cyclen of refeed dagen etc zorg je ervoor dat je lichaam ook meer en sneller vet verbrand.

Wat als je de meting van 24-4 als uitbijter beschouwd en weglaat?
Er zitten zowel uitschieters naar boven als naar beneden in. Door mezelf elke ochtend te wegen, middelt dit zichzelf uit. Uitschieters naar beide kanten moet je mijns inziens dus ook meenemen, om het zo objectief mogelijk te houden.

Je metabolisme went aan je voedinginname, als je 1500 kcal per dag zou eten zou je lichaam op een gegeven moment proberen zo energie efficient mogelijk te opereren en waar mogelijk reserves op te slaan. Door je calorie inname af en toe te manipuleren door carb cyclen of refeed dagen etc zorg je ervoor dat je lichaam ook meer en sneller vet verbrand.
Thanks. Ik zal me eens gaan inlezen over refeeds.

Thanks. Ik zal me eens gaan inlezen over refeeds.
Datgene moet je echter met een korreltje zout nemen.

''refeeds'' of ''diet breaks'' zijn meer bedoelt voor het stabiliseren van je mentale staat door dieeten. Wel heeft een diet break tijdens mijn deload week geholpen om mijn NEAT omhoog te brengen.

Je BMR reageert niet acuut op input qua niveau wat relevant is om rekening mee houden. Je NEAT daarentegen wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven