MuscleMeat

Gestopt My 50+ coronacut to shreddedness

Contest
Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
''refeeds'' of ''diet breaks'' zijn meer bedoelt voor het stabiliseren van je mentale staat door dieeten.
Als het alleen voor het mentale aspect is, zou ik juist liever geen refeeds doen. Een refeed geeft me dan eerder onrust, bang dat ik door ga schieten qua KCal's.

Vanmiddag een dik uur gefietst. Omdat dit meer energie heeft gekost dan een uurtje wandelen, gun ik mezelf vanavond misschien wat extra calorieën, als ik daar behoefte aan heb.

p.s. Strava berekent het aantal calorieën niet goed. 1323 KCal in 1:06 slaat natuurlijk nergens op. Ik denk zelf aan 750-800 Kcal.
strava.jpg

Laatst bewerkt:
32.7 is geen gemiddelde voor een bodybuilder. :thumb:
Ik kom daar niet aan. Ik ben blij als ik in de buurt van de 30 blijf.

Ik heb inmiddels een goede uitleg gevonden van John Meadows over refeeds:

Echter heb ik tot nu toe nergens zien aangetoond dat een refeed fysiologisch gezien een positief effect heeft op het cutten. Ik blijf komende week nog even op dezelfde manier doorgaan, maar houd deze mogelijk wel in mijn achterhoofd om eens te proberen. Tot nu toe houd ik de cut goed voel. Ik voel me de laatste twee dagen zelfs weer iets beter en energieker.

Het is zeer waarschijnlijk een combi van bro-science en een mentaal aspect.

Het is zeer waarschijnlijk een combi van bro-science en een mentaal aspect.
Zo sta ik er nu ook in. Ben nu een anderhalf uur durende podcast van 3DMJ met niemand minder dan Eric Helms aan het beluisteren. Misschien kunnen zij me nog overtuigen. En anders wordt het in ieder geval een leerzame 1½ uur...

Nu 5 weken in de cut. Tijd voor de wekelijkse update. Gewicht stabiliseert nu al een week of twee, terwijl ik mijn intake steeds verder verlaag. Daar baal ik wel een beetje van. Ik weet dat een 'kapot metabolisme' onzin is, maar snap toch niet waarom mijn gewicht niet verder omlaag wil.
Opluchting!
Afgelopen twee dagen 1,2 kg gedropt (van 69,0 naar 67,8 kg) en tailleomvang is van 80 naar 78 cm gegaan. Ik denk dat ik wat hardnekkig vocht heb gedropt. Ik merk wel dat de spieren er nogal vlak en 'depleted' uit beginnen te zien.

drop.jpg

Laatst bewerkt:
Hier al maanden aan het cutten op steeds herberekende kcal inname (hoger vp maar weet niet of dat relevant is) en mijn ervaring is dat 1. elke dag meten meer vraagt van je motivatie (je denkt veel vaker na over gaat dit wel goed) 2. Soms 3 weken stagnatie en dan ineens 1,5 kilo (lager vp zal dit wel nog erger kunnen zijn gok ik zo) en dus toch 0,5 kilo per week.

Even hart onder de riem misschien.

Dus waarom elke dag meten als je 0,5 per week af wil vallen (500 onder onderhoud)? Ook vooral deze vraag omdat jij misschien iets weet wat ik niet weet ;)

Dus waarom elke dag meten als je 0,5 per week af wil vallen (500 onder onderhoud)? Ook vooral deze vraag omdat jij misschien iets weet wat ik niet weet
Als je slechts 1x per week meet, kan die meting toevallig een uitschieter naar boven of naar beneden zijn. Dit voorkom je door elke ochtend te wegen. Als je bijvoorbeeld het gemiddelde van 7 metingen neemt, geeft dat een betrouwbaarder beeld van je gewicht die week, dan 1 meting. Misschien kan het voor sommigen een 'mindfuck' zijn als je je gewicht elke dag meet en soms onverklaarbaar omhoog ziet gaan of niet ziet dalen, maar dat kan ik wel handelen, omdat ik weet dat dit mogelijk is.

Laatst bewerkt:
Vocht kan altijd even vastgehouden worden, je kan zelfs soms zwaarder worden!

Goed om te horen dat je volgehouden heb, dat pakken ze je niet meer af.

Ga je nog verder zakken?

Voor nu nog wel. Ik bekijk het van week tot week. Omdat de log minimaal 2 maanden moet duren en ik op 1 april ben begonnen, hoop ik nog wel door te kunnen gaan met cutten tot 1 juni.

Dat ga jij redden. Houd ons goed op de hoogte, dan kunnen wij bijspringen als dat nodig mocht zijn.

Tevens kan je ook de bulk loggen, dan kom je toch ook aan de 2 maanden?

Tevens kan je ook de bulk loggen, dan kom je toch ook aan de 2 maanden?
Klopt, maar de log wordt ook beoordeeld op de transformatie die je doormaakt. En omdat ik voorlopig nog met elastieken thuis moet trainen, is het lastig om er dan weer kilo's spiermassa op te plakken. Dus op het eind van de contest ben ik het liefst zo droog mogelijk.

• Like
Waarderingen: Onit
Na 6 dagen krachttraining van zaterdag t/m donderdag (ABABAB), gisteren alleen cardio gedaan, maar dan langer (69 km racefiets). Op de dagen waarop ik wèl kracht doe, doe ik ook altijd wat cardio, maar dan korter (uurtje wandelen of korte rit op racefiets).

Wel keldert mijn gewicht nu al drie dagen hard. Inmiddels 2 kg in 3 dagen. Dit nadat het een week of 2 bijna stabiel was gebleven. Ik heb hier nog steeds geen goede verklaring voor; ik eet elke dag ongeveer dezelfde voedingsmiddelen (na een lange cardiosessie wat meer uiteraard) en volgens mij word ik ook nooit ongesteld. ;) Wel zou het kunnen dat ik na de langere fietsrit van gisteren nu in een vochttekort zit. Ik ga er dan ook vanuit dat mijn gewicht de komende dagen weer wat omhoog zal gaan, anders blijft er niks van me over...

Gewichtsverloop vanaf 1 april (start van de cut):
Clipboard02.jpg

Perfect normaal wat er gebeurde. Je zat even op een plateau. De eerste weken als je stopt met cutten en je kiest ervoor om langzaamaan je dagelijkse inname te verhogen bvb -
+200 elke 3 weken kan het best zijn dat je nog gaat afvallen.

Je mag voortaan wel je shirt uit doen in de zon haha
Haha. Ik krijg nu weer die typische wielrennerslook qua bruin worden. Dus gebruinde armen en benen, precies tot de randjes van shirt en broek. Nog even nadenken hoe ik dat aan ga pakken, want dat ziet er natuurlijk niet uit voor de eindfoto's straks. Ik heb echter geen tuin of balkon op de zon en in m'n blote bast over straat lopen ben ik ook niet zo van. ;) Zonnebank doe ik ook niet aan; heb geen zin in huidkanker...

Haha. Ik krijg nu weer die typische wielrennerslook qua bruin worden. Dus gebruinde armen en benen, precies tot de randjes van shirt en broek. Nog even nadenken hoe ik dat aan ga pakken, want dat ziet er natuurlijk niet uit voor de eindfoto's straks. Ik heb echter geen tuin of balkon op de zon en in m'n blote bast over straat lopen ben ik ook niet zo van. ;) Zonnebank doe ik ook niet aan; heb geen zin in huidkanker...
Je kan toch gewoon zonder shirt fietsen deed ik vorig jaar ook, maar ik heb sowieso zelf helemaal geen fietsen kleren, pak altijd het broekje van mn pa en doe een normaal tshirt aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven