XXL Nutrition

Gestopt My 50+ coronacut to shreddedness

Contest
Status
Niet open voor verdere reacties.
ga ik weer terug naar mijn fysiek aan het begin van de contest en had ik even goed niet mee kunnen doen.
Nou dat is natuurlijk niet waar. Je het de progressie gemaakt die je nu wilde maken. Daarnaast als je gaat ophogen En je pakt het goed aan zal je niet ineens toenemen met 5% bf. Als je wat spiermassa bijkomt zal dat ook wat voller ogen.

• Topic Starter Topic Starter
Hoe voel je je erbij ?
Hoe vind je het er zelf uitzien ?
En hoe verschilt je fysiek nu ten opzichte van toen je op 62kg door de Alpen knalde ?
Ik vind mezelf er nu veel beter uitzien dan toen ik marathons liep (jaren 90) en daarna als klimmer/wielrenner. Toen had ik een totaal niet ontwikkeld bovenlichaam. Nu is dat veel beter in proportie. Ik voel me nu redelijk goed. Een paar weken geleden voelde het cutten veel zwaarder. Ik denk dat ik nu gewend ben aan het (omgaan met) het hongergevoel. Ik merk wel dat ik minder slaap nodig heb (7-8 uur) in de bulk was dat eerder 9-10 uur. Op zich ook wel logisch als er meer energie verwerkt moet worden. Verder is mijn libido wat gedaald en ik heb het sneller koud. Kracht gaat niet achteruit.

Laatst bewerkt:
Adh van die foto zit je rug al onder of op 8%

Oef je bent lichter als mij en je hebt een smallere taille als mij. Terwijl je bijna 20 cm langer bent. Je staat echt scherp, wel knap dat je dit voor elkaar hebt gekregen. Het is jouw lichaam en je moet doen waar jij je het beste bij voelt.

Even een tussentijdse foto. De rug begint al aardig droog te worden.
Vetpercentage op basis van tailleomvang is nog 11,2%, wat me een beetje tegenvalt.

rug2.jpg
Tijd om te bulken.

Lastig dilemma. Als ik nu weer ga bulken, ga ik weer terug naar mijn fysiek aan het begin van de contest en had ik even goed niet mee kunnen doen.
Mss wekelijks/2-wekelijks een aantal kcal toevoegen (bv 250kcal) en kijken wat het doet. Kan wel een leuk experiment zijn.

Als jij door wilt cutten moet je dat vooral doen als jou dat blij maakt Maar je bent wel een flinke plank nu. Nog droger hoeft eigenlijk niet voor jou ivm 0 massa. Ik zou zelf een bulkie knalle.

Als jij door wilt cutten moet je dat vooral doen als jou dat blij maakt Maar je bent wel een flinke plank nu. Nog droger hoeft eigenlijk niet voor jou ivm 0 massa. Ik zou zelf een bulkie knalle.
Een plank met nul massa. Dit compliment had ik echt ff nodig. :p

Mss wekelijks/2-wekelijks een aantal kcal toevoegen (bv 250kcal) en kijken wat het doet. Kan wel een leuk experiment zijn.

Ja, dat zou ook mijn advies zijn. Ook om nog beter te weten hoe je lichaam reageert.
Hopelijk gaan de sportscholen binnen kort weer op en TS verder met massa bouwen.

Bedankt voor alle input mensen! :thumb:
Ik ga er even goed over nadenken hoe nu verder.

Lijkt me wel super moeilijk zonder (illegale) supplementen zo laag in vet te geraken zonder veel krachtverlies. Respect daarvoor

Waarom hecht je zoveel waarde aan de uitkomt van jouw formule/model. Als de uitslag nu 9% zou zijn was je dan wel tevreden?

Wel goede cut neergezet in een korte tijd!

Toch sluit ik mij wel bij wat anderen ook al hebben gezegd. Qua vetpercentage sta je op een hartstikke mooi punt om wat spiermassa te bouwen. Je hoeft niet direct te gaan bulken natuurlijk, langzaam meer kcal erbij zal al heel veel effect kunnen hebben.

Knap dat je je doelstelling hebt kunnen bereiken! Ben content voor je... toch blijf ik ook bij mijn mening van enkele weken terug :eating: :rocker:

Lijkt me wel super moeilijk zonder (illegale) supplementen zo laag in vet te geraken zonder veel krachtverlies. Respect daarvoor
Nogmaals, tot nu toe merk ik geen enkel krachtverlies op de compounds. Dat lijkt misschien wat tricky omdat ik veel met bands train, maar ik weet nauwkeurig hoeveel rek er op de bands staat in de uiterste positie, dus ook hoeveel kracht ik lever. Push-ups en pistol squats idem, zelfs als ik corrigeer voor afgenomen lichaamsgewicht.

Waarom hecht je zoveel waarde aan de uitkomt van jouw formule/model. Als de uitslag nu 9% zou zijn was je dan wel tevreden?
Zo veel waarde hecht ik daar nu ook weer niet aan. Misschien komt dat niet zo over. Nu er in coronatijden niemand is die mijn vet% kan meten, zocht ik mijn toevlucht tot dit soort formules, naar nu blijkt dus niet verstandig, omdat ze onnauwkeurig zijn. Wel is het zo dat er naar mijn mening op sommige plaatsen nog wel wat vet af kan (triceps, onderrug, benen en vooral billen).

Nogmaals, tot nu toe merk ik geen enkel krachtverlies op de compounds. Dat lijkt misschien wat tricky omdat ik veel met bands train, maar ik weet nauwkeurig hoeveel rek er op de bands staat in de uiterste positie, dus ook hoe veel kracht ik lever. Push-ups en pistol squats idem, zelfs als ik corrigeer voor afgenomen lichaamsgewicht.

Zo veel waarde hecht ik daar nu ook weer niet aan. Misschien komt dat niet zo over. Nu er in coronatijden niemand is die mijn vet% kan meten, zocht ik mijn toevlucht tot dit soort formules, naar nu blijkt dus niet verstandig, omdat ze onnauwkeurig zijn. Wel is het zo dat er naar mijn mening op sommige plaatsen nog wel wat vet af kan (triceps, onderrug, benen en vooral billen).
Ik geloof je wel hoor :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven