Fitness Seller

Contest Log My 50+ coronacut to shreddedness (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het cutten begint nu echt kut te worden. Het lijf schreeuwt continu om voedsel. Nog even doorbijten tot 1 juni. If it would be easy, everybody would be ripped.
 
Ik ben bang dat ik me dan niet meer kan inhouden en helemaal los ga...

Is toch geen probleem? Ik dacht dat je niet/amper kon aankomen (oud topic van je vroeger), zelfs op 4000kcal.
Wat zou een paar dagen schransen dan uitmaken :rolleyes: .
 
Is toch geen probleem? Ik dacht dat je niet/amper kon aankomen (oud topic van je vroeger), zelfs op 4000kcal.
Wat zou een paar dagen schransen dan uitmaken :rolleyes: .
Klopt, maar dat waren andere tijden. Ik deed toen veel meer cardio (wielrennen). Op mijn huidige vet% gaan een paar dagen 'schransen' wel degelijk 'vetgains' geven.
 
Klopt, maar dat waren andere tijden. Ik deed toen veel meer cardio (wielrennen). Op mijn huidige vet% gaan een paar dagen 'schransen' wel degelijk 'vetgains' geven.
3day refeed op onderhoud zou je kunnen proberen.
 
3day refeed op onderhoud zou je kunnen proberen.
Dat klinkt redelijk. Ik zit inmiddels op dag 49 van een behoorlijk strenge cut en heb al van een aantal experts gehoord, die vanuit eigen ervaring en begeleiding als coach (contest prep) positief zijn over refeed periodes in een cut (o.a. Eric Helms, Alberto Nunez).
 
Laatst bewerkt:
Dat klinkt redelijk. Ik zit inmiddels op dag 49 van een behoorlijk strenge cut en heb al van een aantal experts gehoord, die ook vanuit eigen ervaring en begeleiding als coach (contest prep) positief zijn over refeed periodes in een cut (o.a. Eric Helms, Alberto Nunez).
Ik ben zelf van mening dat als je echt voor aanvulling gaat en je al lang diep zit Je het niet gaat redden met 1 dag. vandaar dat ik 3 noem. Je kan het altijd met 1 proberen deze week en volgende week met 2a3.
 
Waarom niet gewoon starten met een reversed diet? Waar moet het vet nog af dan? :eek:
 
Waar moet het vet nog af dan? :eek:
Billen, onderrug, benen, triceps (in volgorde van afnemende dikte van de huidplooi). Buik zit ook nog een dun laagje.
 
Laatst bewerkt:
Voor zover ik kon zien dat er niet echt vet op de onderrug. Heb je meer foto's?
 
Voor zover ik kon zien dat er niet echt vet op de onderrug. Heb je meer foto's?
Zoiets? Huidplooi is daar ongeveer 5 mm.
IMG_1322.JPG

Maar goed, dikste huidplooi is nu de billen. Daar zitten nog behoorlijk wat reserves!
 
Nu 7 weken in de cut. Tijd voor de wekelijkse update.

macros.jpg


kcal.jpg


gewicht.jpg

Ik ben er nog steeds niet uit hoe nu verder met cutten. Duidelijk is wel dat er iets moet veranderen en ik het op deze manier niet lang meer volhoud. De cut is tot nu toe vrij agressief (zie bovenstaande grafiek, waarin de gele lijn 1% gewichtsafname per week voorstelt). Op het vetpercentage wat ik nu heb (waarschijnlijk <10%) zal dit teveel verlies van spiermassa geven. Ik neig naar een reverse dieting strategie (en dus niet naar een refeed) omdat ik denk dat ik dat mentaal beter aankan. Dus de komende week misschien 250 KCal erbij doen, waarbij ik dus nog steeds in een deficit zit, maar dan kleiner dan tot nu toe.

Training de afgelopen 7 dagen:
Kracht: 6x full body (3xA, 3xB). Inhoud van deze trainingen heb ik in een eerdere post al beschreven.
Cardio: 5x wandelen (totaal 49,5 km) + 2x racefiets (totaal 144 km)
 
Laatst bewerkt:
Dan zou ik vooral wat vetten toevoegen, want daarin zit je echt laag.
 
Hoewel het erg knap is om op jouw leeftijd zo'n laag vetpercentage te bereiken denk ik dat je echt wel even met een kritische blik naar jezelf moet gaan kijken. Dit vetpercentage gedurende zo'n periode vasthouden is alles behalve gezond, te meer omdat je niet heel veel spiermassa hebt waar je lichaam eventueel op kan gaan teren.

Ik kan me herinneren dat je in de meeste dameslogs regelmatig waarschuwde voor een ongezonde relatie met voeding / cutten. Ik ben echt geschrokken van het lage vetpercentage en het feit dat je eigenlijk nog wat extra vet kwijt wilde en kennelijk niet weet wat je verder moet, maar wel beseft dat je dit niet lang volhoudt.

Het besef is al een eerste. Ik hoop dat met het uppen van kcal bedoelt 250 per dag en niet per week? Want als je wekelijks gaat verhogen met maar 250 kcal, is het een druppel op een gloeiende plaat mijn inziens. Ik zou in ieder geval behoorlijk wat meer vetten gaan nuttigen ook, daar zit je nu veel te laag mee.

Desalniettemin respect voor je inzet, maar denk aub ook een beetje om je gezondheid.
 
Eens. Inzet is top. Randvoorwaarden kunnen/moeten beter.

Je moet meteen vet toevoegen aan je dieet: noten, eieren, avocado, olijfolie, kokosolie, vette vis, etc
 
Het is bij een reversed diet niet de bedoeling dat je in een deficit blijft. Het doel is juist om je calorieën op te schroeven zonder daarbij erg veel vet aan te zetten. In jou geval, omdat je in een behoorlijk calorietekort zit, zou ik adviseren om eerst naar je nieuwe "onderhoud" te gaan qua calorieën of minstens dicht tegen je onderhoud aan en vanaf daar wekelijks opbouwen. Je zit qua vetten behoorlijk laag dus dat zou ik als eerste omhoog gooien en dan niet met 10 g, maar minstens 20-30 g erbij. Meer vet in je dieet heeft sowieso een positief effect op je libido en je algehele stemming:)

Ik denk dat dit je fysiek alleen maar ten goede komt!

Op je foto zie ik trouwens alsnog niet veel vet. Ik denk dat het ook niet realistisch is om nog dieper te gaan, omdat je al zo weinig weegt en ik denk dat je je alleen maar ellendig zal gaan voelen.
 
Bedankt voor de uitgebreide feedback en de oprechte bezorgdheid HillR en SP1988. Dat waardeer ik. Ik weet ook dat een te laag vet% niet gezond is. Anderzijds wil ik na de contest geen spijt krijgen dat ik niet diep genoeg ben gegaan, want dit ga ik misschien wel nooit weer doen. M.a.w. ik wil er wel alles uit hebben gehaald. Daarnaast is dit ook maar tijdelijk. Ik ga er vanuit dat er geen permanente schade is na een diepe cut, als je daarna weer terugkeert naar een gezond vet%? Wedstrijdatleten doen dit toch ook? Zoals ik al eerder heb gezegd, blijft mijn kracht op peil. Dat lijkt me toch een teken dat de spiermassa redelijk intact blijft? Libido is wel flink gedaald, maar dat is ook een tijdelijk ongemak. Voorlopig is mijn plan om de intake wel op te hogen, maar nog wel iets onder onderhoud te blijven. Mocht ik in kracht achteruitgaan dan zal ik zeker stoppen met cutten.
 
Laatst bewerkt:
Kracht lijkt mij niet echt een goede indicator omdat het appels met peren vergelijken is (thuis training t.o.v. training). Krachtverlies is ook niet heel ongewoon tijdens een cut en zou voor mij persoonlijk geen reden zijn een cut te stoppen.

Ik denk vooral dat het punt meer is dat je al weinig spiermassa hebt in combinatie met een laag vetpercentage. Je hebt op dit moment geen gezond gewicht en dat is wel degelijk te zien. Dan kun je verder cutten, maar dan vraag ik mij echt oprecht af met welk doel.

Ik snap wel dat je er alles uit wilt halen, maar ik denk ook dat je voor jezelf ergens de grens moet trekken.
 
Kracht lijkt mij niet echt een goede indicator omdat het appels met peren vergelijken is (thuis training t.o.v. training).
Daar heb je m.i. deels gelijk in. Thuis-trainingen zijn niet te vergelijken met gym-trainingen. Wel zijn er een aantal compound thuis-oefeningen die ik al vanaf half maart consistent thuis doe. Op die oefeningen blijf ik nu stabiel of zit nog steeds een lichte progressie, terwijl het leereffect (valse progressie) er inmiddels wel uit is. Dat lijkt mij een vrij zuivere indicatie dat de kracht niet afneemt.
Krachtverlies is ook niet heel ongewoon tijdens een cut en zou voor mij persoonlijk geen reden zijn een cut te stoppen.
Maar het kan wel één van de factoren zijn die er in meespeelt toch?
Ik denk vooral dat het punt meer is dat je al weinig spiermassa hebt in combinatie met een laag vetpercentage. Je hebt op dit moment geen gezond gewicht en dat is wel degelijk te zien.
Qua BMI zit ik nog in de gezonde range, dus waarschijnlijk bedoel je ongezond qua vet%? En zou eenzelfde vet% met meer spiermassa gezonder zijn?
Dan kun je verder cutten, maar dan vraag ik mij echt oprecht af met welk doel. Ik snap wel dat je er alles uit wilt halen, maar ik denk ook dat je voor jezelf ergens de grens moet trekken.
Doel is een zo laag mogelijk vet%. Dat dit er niet gezond uit zit, neem ik dan voor lief. Waar je de grens zou moeten trekken blijft altijd subjectief. Een beetje flauw misschien, maar als je gezondheid voorop stelt, zou je professioneel bodybuilden ook moeten afraden, of misschien zelfs wel topsport in het algemeen.

Nogmaals, ik begrijp jullie zorgen, maar ik wil achteraf toch liever zeggen dat ik er alles aan gedaan heb in deze contest, dan dat ik te snel heb opgegeven. Zolang dit geen blijvende schade aan mijn gezondheid geeft, heb ik dit er voor over.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven