Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Om hier nog even op terug te komen. Ik zag wat minder positieve reacties in je log. De meeste mensen gaven denk ik gewone hun reële mening (het kwam wellicht soms wat bot over), maar echt respect voor hoe diep je ben gegaan en de discipline die je hebt weten op te brengen.Feit is dat wanneer je natural zo droog wilt staan, het altijd tegenvalt wat je overhoudt (en ik denk dat het eigenlijk beter is om natty niet veel lager te gaan dan 8%). Die laatste paar % hardnekkig vet die je eraf hebt weten te krijgen, kosten gewoon best wat aan spiermassa, in ieder geval natural. Op jouw leeftijd is het sowieso al lastiger massa (spiermassa) aan te zetten. Qua vetpercentage sta je echt wedstrijddroog. Ik denk dat wanneer je nu iets massa aan zou zetten, je er beter en voller bij zou staan. Aangezien je toch al zo diep bent gegaan, zou ik overwegen om voordat je contestfoto's neemt, 'volgens het boekje' te depleten en laden (incl. vochthouding). Dat laatste weekje zal geen issue zijn aangezien je nu al op dit punt bent gekomen en diep bent gegaan. Ik weet zeker dat je er dan beter en voller bij staat en je spiermassa meer tot zijn recht komt.
Breek me de bek niet open. In mijn hardloopperiode altijd verwijten gekregen van mensen dat ze niet snapte dat ik de gym leuk vond. Idem dito, maar dan het tegenovergestelde, in de gym. Gezond is zowel het lopen van een marathon als bodybuildingcontest niet. Maar zolang je de frequentie beperkt, zal het wel meevallen en mentaal en fysiek word je wel sterker en verleg je je grenzen.Ik snap jullie wel, maar als @imnewhere echt op serieus niveau aan duursport heeft gedaan heeft hij meer dan genoeg medesporters gezien die een lager vetpecentage hadden dan hij nu heeft. Is dat gezond? Dat weet ik niet, maar vraag eens aan mararthonlopers en wielrenners wat ze van een gemiddelde krachtsporter vinden.
Lukt mij ook niet. Eerst dacht ik dat het een gebrek aan kracht was, maar ik heb al m'n hele leven stabiliteitsproblemen en dat is het issue. Als ik losjes iets vasthoud (zonder hier echt kracht op uit te oefenen, enkel voor stabilitiet), lukt het wel. Wat je kunt proberen is met TRX Suspension pistol squats doen (even googlen op TRX). Alternatief is met een handdoek; volgens mij had je zelf eens een filmpje van een homegymtraining geplaatst waarin deze werden gedaan.
Ik ga er vanuit dat iedereen met de juiste bedoelingen commentaar heeft gegeven. En ik kan wel wat hebben hoor. Ik kan me ook goed voorstellen dat sommigen wat bezorgd zijn na het zien van die rugfoto. Misschien ter geruststelling: als marathonloper en later als wielrenner (klimmer!) ben ik in voorbereiding op piekmomenten ook al wel een paar keer vrij ver gegaan om een zo laag mogelijk gewicht te bereiken om zo goed mogelijk te presteren, dus in die zien heb ik wel enige ervaring met een laag vet% bereiken.Ik zag wat minder positieve reacties in je log. De meeste mensen gaven denk ik gewone hun reële mening (het kwam wellicht soms wat bot over), maar echt respect voor hoe diep je ben gegaan en de discipline die je hebt weten op te brengen.![]()
Hier heb ik nog geen kaas van gegeten. Heb je wat handige links voor me, zodat ik hiermee aan de slag kan gaan?Qua vetpercentage sta je echt wedstrijddroog. Ik denk dat wanneer je nu iets massa aan zou zetten, je er beter en voller bij zou staan. Aangezien je toch al zo diep bent gegaan, zou ik overwegen om voordat je contestfoto's neemt, 'volgens het boekje' te depleten en laden (incl. vochthouding). Dat laatste weekje zal geen issue zijn aangezien je nu al op dit punt bent gekomen en diep bent gegaan. Ik weet zeker dat je er dan beter en voller bij staat en je spiermassa meer tot zijn recht komt.
Goeie tip! Maar het beheersen van een full ROM pistol squat is voor mijn geen doel op zich. Ik doe ze nu puur vanwege het feit dat dit een zeer effectieve beweging is om thuis de quads voldoende zwaar te prikkelen als je geen (home)gym tot je beschikking hebt. Vanaf een laag krukje (momenteel 33 cm) haal ik al genoeg range of motion en ik kan verzwaren met een rugzak met gewicht die ik voor m'n borst houd.Wat je kunt proberen is met TRX Suspension pistol squats doen (even googlen op TRX). Alternatief is met een handdoek; volgens mij had je zelf eens een filmpje van een homegymtraining geplaatst waarin deze werden gedaan.
Wat ik volgens mij nog niet heb benoemd, maar wel vaak terug zie komen bij anderen die in een cut zitten, is dat mijn slaap dus ook is gewijzigd. In mijn 'bulk'-periode (nov 2019 t/m maart 2020, op 3300-3600 KCal) sliep ik best lang, gemiddeld 9-10 uur per nacht. Slaapkwaliteit was zeer goed. Nu in de cut heb ik duidelijk minder slaap nodig, gemiddeld 7 uur per nacht. Ik ga rond 10 uur naar bed en om 5 uur 's ochtends ben ik klaarwakker. Daarnaast komt het wel eens voor dat ik, als ik 's nachts wakker wordt en moet plassen, na 3 uur 's nachts weer moeilijk de slaap kan vatten. Gek genoeg komt dat niet door een hongergevoel (ik eet relatief veel calorieën, ongeveer 50%, na 18:00 en daardoor 's nachts geen honger). Verder voel ik me overdag mentaal prima en heb dus niet het gevoel dat ik te weinig slaap voor een goed herstel.
Daarnaast heb ik 5 dagen geleden nog een 'magic trick' ontdekt. Door 's ochtends vroeg een 200 mg cafeïne tabletje te nemen, kan ik mijn hongergevoel en daarmee mijn ontbijt, uitstellen tot 's ochtends om een uur of 9. Verder geeft die cafeïne ook een enorme mentale boost, alhoewel dat effect op de eerste dag, toen ik hiermee begon, duidelijk het grootste was, en wat af lijkt te nemen (ik neem verder geen cafeïnehoudende producten).
Inderdaad, Als je heel frequent cafeine neemt kan je zelf van verschillende pilletjes helemaal niet meer voelen en je ziek voelen als je ze niet neemtHet minder wordende effect van cafeïne is te weiden aan het opbouwen van tolerantie. Op een gegeven moment zal je meer nodig hebben dan dat ene pilletje, om het zelfde effect te krijgen.
Inderdaad, Als je heel frequent cafeine neemt kan je zelf van verschillende pilletjes helemaal niet meer voelen en je ziek voelen als je ze niet neemt
| Oefening | Sets & Reps | Gewicht |
| 1. Push-up | 8,8,8,8 | bodyweight +21½ kg rugzak |
| 2. Inverted row | 15,15,15,14 | bodyweight |
| 3. Unilateral standing calf raise | 19,19,19,19 | bodyweight +21½ kg rugzak |
| 4. Unilateral banded triceps extension | 13,13,13,13 | 20 kg band |
| 5. Banded real delt fly | 15,15,15,15 | 5 kg band |
| 6. Chin-up | 13,12,11,10 | bodyweight |
| 7. Banded face-pull | 20,20,20,20 | 20 kg band |

In kleding zie ik er nu uit als een 'skinny bastard who doesn't even lift'. Maar wel met een 10x betere houding en beter in proportie dan toen ik enkel aan wielrennen deed.Mijn ervaring is dat je best "groter" kan lijken op een lager vet% in goed licht en vanuit een bepaalde hoek. In kleding en ontspannen is dat vaak een ander verhaal![]()
Ja. Ik 'cruise' al enkele jaren op een dosering van 5 gram om de dag (dus omgerekend 2½ gram per dag). Heb vernomen dat je dit ook in de laatste week het beste gewoon door kunt laten lopen. Mijn eigen ervaring is overigens dat ik nauwelijks extra vocht vasthoudt door het creatinegebruik.
Yes klopt, zou ik gewoon zo houden inderdaad.In kleding zie ik er nu uit als een 'skinny bastard who doesn't even lift'. Maar wel met een 10x betere houding en beter in proportie dan toen ik enkel aan wielrennen deed.
Ja. Ik 'cruise' al enkele jaren op een dosering van 5 gram om de dag (dus omgerekend 2½ gram per dag). Heb vernomen dat je dit ook in de laatste week het beste gewoon door kunt laten lopen. Mijn eigen ervaring is overigens dat ik nauwelijks extra vocht vasthoudt door het creatinegebruik.