XXL Nutrition

Gestopt My 50+ coronacut to shreddedness

Contest
Status
Niet open voor verdere reacties.
Netjes!

Je ziet duidelijk verschil tussen de foto's!

Mooie vooruitgang hé! Nu terug wat kg’s pakken?

Gaat goed hè ? Meer aders op de armen en je rug toont ook droger, beter. Ben jij links ?

• Topic Starter Topic Starter
Netjes!

Je ziet duidelijk verschil tussen de foto's!
Thanks! Ik vind de verschillen wel erg klein. Sommige spieren staan net iets scherper, maar ik zou op basis van de foto's niet zeggen dat dit bijna 3 kg verschil is. De US Navy calculator (http://fitness.bizcalcs.com/Calculator.asp?Calc=Body-Fat-Navy) geeft nog 12% bodyfat aan, op basis van lengte, nek- en tailleomtrek. En ik wil toch wel graag onder die magische 10% duiken aan het eind van deze contest.

Mooie vooruitgang hé! Nu terug wat kg’s pakken?
Nee. Eerst maar eens onder de 10% geraken. Veel kilo's spier erop plakken is nu ook lastig thuis met die elastiekjes van de Action.

Gaat goed hè ? Meer aders op de armen en je rug toont ook droger, beter. Ben jij links ?
Ja, ik ben linkshandig! Waaraan zie je dat?

Linkerschouder en arm, lijken iets beter ontwikkeld, en iets droger. Kan ook door de belichting komen.
De lichtinval komt van links, dus op de foto van rechts. Krachtverschil tussen links en rechts is in ieder geval minimaal bij unilaterale oefeningen, dus qua ontwikkeling zal het ook weinig uitmaken.

Ik ben er nog niet uit of het fysiek (ik zit in een 'cut') of mentaal (thuistrainingen met beperkte middelen zijn minder leuk) is, maar ik moet me elke keer weer door de trainingen heen slepen. Neem dan ook erg veel rust tussen de setjes, waardoor een training wel 2 uur duurt. Ik ben dus nu al 7 weken bezig met:

- 1 verstelbare dumbbell die tot maximaal 15 kg kan worden geladen.
- een oude autoaccu van 12,5 kg
- een stevige rugzak die ik kan vullen met ruim 20 kg.
- 5 bands (5,15,20,25,35 kg)

Toch lukt het me nog om 6x per week een krachttraining te doen. Nog steeds afwisselend tussen A en B.

A:
- pistol squat
- unilateral banded shoulder press
- bulgarian split squat
- unilateral dumbbell side raise
- unilateral glute bridge
- ab rollout

B:
- push up
- unilateral banded row
- unilateral calf raise
- unilateral banded overhead triceps extension
- unilateral banded pulldown
- unilateral dumbbell biceps curl

I miss the gym :(

Ik ben er nog niet uit of het fysiek (ik zit in een 'cut') of mentaal (thuistrainingen met beperkte middelen zijn minder leuk) is, maar ik moet me elke keer weer door de trainingen heen slepen. Neem dan ook erg veel rust tussen de setjes, waardoor een training wel 2 uur duurt. Ik ben dus nu al 7 weken bezig met:

Toch lukt het me nog om 6x per week een krachttraining te doen. Nog steeds afwisselend tussen A en B.

A:
- pistol squat
- bulgarian split squat
- ab rollout

B:
- push up
- unilateral banded row
- unilateral calf raise

Heb ik tijdens een cut heel veel last van, zeker als het vp voor mijn doen redelijk laag word

A:
- pistol squat
- bulgarian split squat
- ab rollout

B:
- push up
- unilateral banded row
- unilateral calf raise

Same over here, I feel you.

Het fietsen en wandelen kost ook veel energie. Misschien dat even iets minderen en daardoor iets meer rust pakken. En energie overhouden.
Maar ja cutten is waardeloos, ik trek dat ook niet zo goed, mentaal.

A:
- pistol squat
- bulgarian split squat
- ab rollout

B:
- push up
- unilateral banded row
- unilateral calf raise

Heb je er niet aan gedacht dat je al erg licht bent nu.
69 kg op 1,80 m en wat ik op je foto's de pagina hiervoor zie is dat je al best laag in vet% zit met niet al teveel massa.
Ik snap best dat je een keer onder de 10% wil maar misschien is t beter om toch meer op onderhoud of net erboven te gaan zitten ipv cutten.

Just my idea.... :dunno:

Heb je er niet aan gedacht dat je al erg licht bent nu.
69 kg op 1,80 m en wat ik op je foto's de pagina hiervoor zie is dat je al best laag in vet% zit met niet al teveel massa.
Ik snap best dat je een keer onder de 10% wil maar misschien is t beter om toch meer op onderhoud of net erboven te gaan zitten ipv cutten.

Just my idea.... :dunno:
Veel meer spiermassa bouw ik er niet meer bij. Dat is inmiddels mijn ervaring na ruim 4½ jaar krachttraining, waarvan het grootste deel van de tijd op of boven onderhoud. Ik wil nu wel eens zien hoe ik er onder 10% uit zie. Ik kan dat wel weer een jaar uitstellen tot de contest van 2021, maar verwacht niet dat er dan veel meer spiermassa aanzit.

Het fietsen en wandelen kost ook veel energie. Misschien dat even iets minderen en daardoor iets meer rust pakken. En energie overhouden.
Maar ja cutten is waardeloos, ik trek dat ook niet zo goed, mentaal.
Ik wandel nu voornamelijk. Ik vind dat wel fijn als je verder de hele dag thuis moet zitten vanwege Corona. Wandelen is volgens mij ook niet erg belastend voor het lichaam.

Ik moet even mijn frustratie kwijt, omdat de cut een beetje dreigt vast te lopen. Voor deze cut zat ik 5 maanden in een bulk. De laatste maand van die bulk ben ik niets meer aangekomen op 3550 Kcal. Het gewicht daalde zelfs licht! Daaruit maakte ik op dat mijn onderhoud op ongeveer 3650 Kcal lag in die maand (maart 2020). In april ben ik dus met een cut begonnen op 3000 Kcal en inmiddels is dit verlaagd tot 2700 KCal. Toch is mijn gewicht de laatste twee weken ongeveer stabiel. Mijn hoeveelheid training is niet afgenomen (zowel kracht als cardio).

Het kan toch niet zo zijn dat mijn metabolisme met bijna 1000 KCal is vertraagd?
Moet ik mijn inname nog verder verlagen?

Hieronder het verloop van mijn gewicht en mijn inname sinds de start van de cut:

cut_stall.jpg

Laatst bewerkt:
Het kan toch niet zo zijn dat mijn metabolisme met bijna 1000 KCal is vertraagd?
Moet ik mijn inname nog verder verlagen?
Niemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Aan de ene kant wil ik niet te agressief cutten vanwege verlies aan spiermassa, maar ik wil ook niet te langzaam gaan, want dan duurt de 'kwelling' alleen maar langer.

Nee, ik weet het niet. Dom doorgaan en het langer volhouden dan het koppige vet. Nog mar eens een weekje door en dan weer kijken.

Ofwel afwachten ofwel nog iets minder kcal gaan eten? 150a200kcal minder proberen... niet teveel maar toch iets? Gebruik je creatine?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven