Fitness Seller

Gestopt My 50+ coronacut to shreddedness

Contest
Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Borst kan ik nu lekker zwaar trainen. Heavy duty rugzak gevuld met een oude accu, 2 gewichtsschijven en een aantal boeken. Totaal 20 kg. Met paused reps (borst 1 sec laten rusten op de grond) haal ik nu 8 reps. Ideaal!

Laat ik maar weer eens een training loggen. Op zich niet echt spannend. Ik train nog steeds 7 dagen per week, afwisselend A en B. Beginnen met trainen viel me weer zwaar. Ik had liever de koelkast en keukenkastjes willen plunderen. Toch verliep de training zelf wel weer lekker...

Zaterdag 18-4-2020, workout A.

Oefeningrepsgewicht
1.Pistol squat vanaf stoel (hoogte: 36 cm)4x10BW
2.Unilateral banded overhead press4x1320
3.Bulgarian split squat4x1334
4.Unilateral dumbbell side raise4x159,3
5.Single leg glute bridge4x1715
6.Ab rollout4x18BW

Nog steeds zo’n grote honger?

Nog steeds zo’n grote honger?
Gemiddeld over de hele dag gezien valt het wel mee. Ik ben vooral gewend met een meer gevulde maag te beginnen met trainen en dan vind ik het vooral lastig om de training te beginnen. Zit vooral tussen de oren, want de kracht is er dan toch wel.

Zondag 19-4-2020, workout B

Oefeningrepsgewicht
1.Unilateral banded rows4x1355
2.Push up, paused @ bottom, verzwaard met rugzak8,9,9,9BW+20
3.Unilateral standing calf raise4x18BW+12½
4.Unilateral banded overhead triceps extension10,9,9,920
5.Unilateral banded pulldowns4x1555
6.Unilateral dumbbell biceps curl4x1412

Nu 3 weken in de cut. Tijd voor de wekelijkse update. Ik ben wel tevreden over het tempo waarmee ik afval. De curve is wel wat vreemd, met een rebound terug omhoog in de tweede week. Heb daar geen verklaring voor, maar maak me er verder niet druk over. Ook voor komende week houd ik een intake van 2900 Kcal aan.

Gewicht:
gewicht.jpg

Wekelijkse macro's:

macros.jpg

Dagelijkse kcals:
intake.jpg

Laatst bewerkt:
Een goeie dag tot nu toe! Weinig hongergevoel vergeleken met voorgaande dagen en weer progressie gemaakt met de aangepaste pistol squat vanuit een stoel. (Een full pistol squat lukt me namelijk nog steeds niet...) Progressie zit in het steeds dieper squatten. Ik ben op 17 maart (eerste home workout) begonnen op een zithoogte van 44,5 cm en inmiddels zit ik op 35,2 cm. Steeds een paar mm dieper zakken... :flexbiceps:

Ik ben inmiddels 3 kg afgevallen (van 72.2 op 1 april naar 69.1 vanochtend) en de speklaag op mijn buik is al duidelijk voelbaar dunner geworden. De bedoeling is nu om op 29 april (na precies vier weken) weer dezelfde foto's te maken als in de openingspost. Vetpercentage laten meten zit er voorlopig niet in, dus dat blijft schatten op het oog.

Het beruchte buikvet lijkt bij mij niet het meest hardnekkig te zijn. De dikste huidplooien zitten nu op mijn onderrug en billen.

Laatst bewerkt:
Wij zijn allemaal in goed in schatten. Geen probleem :roflol:

3 kilo ! Wat goed
Stiekum ben ik wel jaloers, maar je gaat lekker !

Klinkt goed! Hoe ver wil je gaan?

Klasse man! Goed bezig 👊

Klinkt goed! Hoe ver wil je gaan?
Goeie vraag! Dat weet ik eigenlijk nog niet. Ik wil natuurlijk het liefst minimaal inleveren op kracht en spiermassa. Zal toch een gevoelskwestie zijn wanneer ik het mooi genoeg vind. Als mijn kracht duidelijk afneemt, is dat denk ik wel een goede reden om wat meer te gaan eten. Ik denk nu eerder dat het te hard gaat dan te langzaam. Bijna een kilo per week is best wel veel voor iemand die al redelijk 'lean' is, denk ik.

Ik ga je volgen.

Herken sommige punten die jij aanhaalt bij mijzelf. Ben benieuwd hoe je omgaat met de honger kloppen!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven