AndroidHealthClinic

My first log, lekker log maar toch.

• Topic Starter Topic Starter
Helemaal niet meer aan gedacht om mijn vrijdag Lowerbody te loggen.

Komt ie, vrijdag Lowerbody 2:

Seated LegCurls:
2 x 16 x 25

Leg Extensions:
18 x 25

Leg Press:
8 x 170
11 x 120

Barbell Squat:
6 x 100
11 x 80

Bulgarian Split Squat:
12 x 24
12 x 24

Leg Extensions:
8 x 25
8 x 25

Standing Calf Raises:
3 x 10 x 100

Buik:
Crunches 4 x 12

Fijne workout, knie ging goed, nog steeds trouwens, alleen als ik helemaal in een hurk zit met mijn voeten plat op de grond en dan opsta voel ik toch nog een minipijntje wat eigenlijk geen naam mag hebben.
Kneesleeves worden vandaag bezorgd. Dus die ga ik tijdens de compounds op lowerbody dagen gebruiken vanaf deze week.

Voor de rest vrij veel trek, kcals op lage dagen liggen op 2000kcal, elke dag mijn stappen weer gemaakt sinds een week (10k stappen per dag),
Ik loop in de ochtend voordat ik aan het werk ga, in de middag en aan het eind vd middag naar de gym en terug naar huis, totaal 10k stappen.
Gewicht daalt wat langzamer de laatste tijd, het daalt maar wel langzamer.
Heb ook meer zin in eten dus vul vaker mijn maag met zero-sprite of water. Soms irritant als je dan iets lekkers ruikt of ziet maar hoort er bij.

Ik hoor en lees wel eens over een refeed voor een aantal dagen of weken, niet dat ik dit als smoesje gebruik om meer te eten maar ik vraag me af of een refeed verstandig is om te doen?

Dus als iemand hier zijn mening, theorie of ervaringen over wil delen zou dat mooi zijn.

Ik hoor en lees wel eens over een refeed voor een aantal dagen of weken, niet dat ik dit als smoesje gebruik om meer te eten maar ik vraag me af of een refeed verstandig is om te doen?

Dus als iemand hier zijn mening, theorie of ervaringen over wil delen zou dat mooi zijn.

• Like
Waarderingen: K82

Kijk na maand of 3 hoe je ervoor staat. focus nu op waar je mee bezig bent, en wijk daar niet van af.
(denk ook aan hoe @RLS het heeft geflikt, voor evt motivatie)
Er is zoveel theorie, maar lach me soms rot hoe een deskundige een beest van een BB'er wil vertellen hoe het volgens onderzoeken zou moeten.

• Like
Kijk na maand of 3 hoe je ervoor staat. focus nu op waar je mee bezig bent, en wijk daar niet van af.
(denk ook aan hoe @RLS het heeft geflikt, voor evt motivatie)
Er is zoveel theorie, maar lach me soms rot hoe een deskundige een beest van een BB'er wil vertellen hoe het volgens onderzoeken zou moeten.
Ik heb tijdens de cut geen enkele dag meer Kcal gegeten dan gepland. Ook nu tijdens bulk niet.

Wat mij wel hielp is een IIFYM dag.

Helemaal niet meer aan gedacht om mijn vrijdag Lowerbody te loggen.

Komt ie, vrijdag Lowerbody 2:

Seated LegCurls:
2 x 16 x 25

Leg Extensions:
18 x 25

Leg Press:
8 x 170
11 x 120

Barbell Squat:
6 x 100
11 x 80

Bulgarian Split Squat:
12 x 24
12 x 24

Leg Extensions:
8 x 25
8 x 25

Standing Calf Raises:
3 x 10 x 100

Buik:
Crunches 4 x 12

Fijne workout, knie ging goed, nog steeds trouwens, alleen als ik helemaal in een hurk zit met mijn voeten plat op de grond en dan opsta voel ik toch nog een minipijntje wat eigenlijk geen naam mag hebben.
Kneesleeves worden vandaag bezorgd. Dus die ga ik tijdens de compounds op lowerbody dagen gebruiken vanaf deze week.

Voor de rest vrij veel trek, kcals op lage dagen liggen op 2000kcal, elke dag mijn stappen weer gemaakt sinds een week (10k stappen per dag),
Ik loop in de ochtend voordat ik aan het werk ga, in de middag en aan het eind vd middag naar de gym en terug naar huis, totaal 10k stappen.
Gewicht daalt wat langzamer de laatste tijd, het daalt maar wel langzamer.
Heb ook meer zin in eten dus vul vaker mijn maag met zero-sprite of water. Soms irritant als je dan iets lekkers ruikt of ziet maar hoort er bij.

Als je het mentaal allemaal ff niet meer trekt kan een kleine diet break/refeed wel helpen, maar dat is puur mentaal. Houd er wel rekening mee dat je dieet fase dan langer gaat duren, maar volgens mij heb je ook geen haast

• Like
Als je het mentaal allemaal ff niet meer trekt kan een kleine diet break/refeed wel helpen, maar dat is puur mentaal. Houd er wel rekening mee dat je dieet fase dan langer gaat duren, maar volgens mij heb je ook geen haast
Snap ik, en nee ik heb zeker geen haast. Alles loopt over het algemeen wel lekker.

Ja die ken ik, pas ik af en toe ook wel toe. Echt heeeel af en toe.

Ik heb zelf niet het idee dat zo'n dag/dagen je dieet enorm negatief beinvloed, als het dat al uberhaupt doet.
Ja, het zal suboptimaal zijn, alleen in ons geval vraag ik me af of we dat uberhaupt merken.

Ik heb zelf niet het idee dat zo'n dag/dagen je dieet enorm negatief beinvloed, als het dat al uberhaupt doet.
Ja, het zal suboptimaal zijn, alleen in ons geval vraag ik me af of we dat uberhaupt merken.
Ik snap wat je bedoeld.

Wat ook motiverend werkt is mijn spiegelbeeld, ik zie echt blokken op mijn buik door komen, dat werkt echt motiverend en verslavend op de een of andere manier.
Ik ben blij dat ik de keuze gemaakt heb om te gaan cutten, ook al ben ik echt gek op eten.

Ik heb tijdens de cut geen enkele dag meer Kcal gegeten dan gepland. Ook nu tijdens bulk niet.

Wat mij wel hielp is een IIFYM dag.
Volgens mij beweer ik dat ook niet. je hebt je goed aan het plan gehouden. tagde jou om K82 eraan te herinneren hoe het kan.
Belangrijkste is het plan vasthouden van nu, en daar de focus op te houden, en je niet op andere gedachten te laten brengen door influencers

• Like
Volgens mij beweer ik dat ook niet. je hebt je goed aan het plan gehouden. tagde jou om K82 eraan te herinneren hoe het kan.
Belangrijkste is het plan vasthouden van nu, en daar de focus op te houden, en je niet op andere gedachten te laten brengen door influencers
Nee, dat beweer je ook niet ;)
Was mijn reactie voor K82 :)

Ook was dit de eerste keer dat ik een Bulgarian Split Squat heb uitgevoerd, even wennen aan het vinden van balans.
Ja de balans is een dingetje, maar is een fijne oefening voor je quads, zonder al te zware belasting voor de rug!

• Like
Netjes man. Goed cut resultaat!

• Heart
Maandag Upperbody 1

Incline bench:
6 x 80
11 x 60

Flat Bench:
2 x 5 x 90
12 x 70

Machine Shoulder press:
9 x 50
8 x 50
12 x 35

BOR:
10 x 85
9 x 85
13 x 70

Lat Pulldown Hammergrip:
9 x 85
7 x 85
12 x 65

Cable Overhead Tricep Extension:
12 x 25
9 x 25
11 x 20

Triceps pushdown:
10 x 65
8 x 65
12 x 55

Dumbbell Hammercurls:
8 x 20
8 x 20
13 x 14

Barbel Curls:
6 x 40 > 5 x 30 > 4 x 25 (direct na elkaar)

Heerlijke training, gezweet zodat je weet waar je mee bezig bent, repje ingeleverd en repje meer gepakt her en der, voor de rest mooi stabiel en geen achteruitgang.
De 2 benches omgedraaid en dit hou ik de eerst komende weken zo. Een betere warmup had meer reps opgeleverd, volgende keer wat meer aandacht aan besteden.

Ik krijg in de gym vaak de opmerking dat ik goed droog ben geworden en flink ben afgevallen. Mijn shirt loop recht naar beneden en er zit geen kleine bolling, buik is natuurlijk gesmolten.

48 mm op een 4 puntsmeting > dit zou 13.5% moeten zijn volgens de tabel. Lijkt me sterk want ik denk dat 13.5% toch wat droger is als ik dacht.
Google foto's geraadpleegd en ik zie dat die 13-14% eigenlijk wel lijkt te kloppen. Verschil tussen 13%-14% en 11%-12% is ook erg duidelijk, dus ik weet waar ik heen moet.
Die laatste paar procenten zijn blijkbaar het lastigst en het langzaamst maar wel lekker om voor te strijden.

Vroeger zou ik gedacht hebben "Aaah, beetje massa op de buik is niet zo erg, zo lang het maar niet te gek wordt"
Maar die gedachte is nu compleet veranderd.
Dat "beetje" massa heeft een enorm effect op het beeld van mij zelf. Als ik een foto pak van 4 maand geleden en die vergelijk met nu, dan weet ik dat ik nooit meer dat "beetje massa" terug wil hebben.
Geestelijk lijkt het ook genoeg te doen als ik dit verschil nu zo zie, ben er nu al blij mee maar het gaat nog zeker wel tot 13 oktober flink knallen worden om zo ver mogelijk te komen.

Waarom 13 oktober? Dan ben ik precies 4 maand bezig, dan meet ik nogmaals mijn vet en maak dan even goede foto's en dan zou ik echt een duidelijk verschil moeten zien, zie ik eigenlijk nu al.
Ik zal zeker nog een flink wat weekjes door moeten trekken na 13 oktober maar dat komt goed en is ook geen probleem. We gaan door tot het doel bereikt is, dat kun je van te voren toch niet in een aantal weken plannen.

Mooie reis!

:flex:

Dinsdag Lowerbody 1

Seated Leg Curls:
15 x 25
15 x 30

Barbell Squat:
15 x 29 (empty bar)

HackSquat:
12 x 60
2 x 80
2 x 100
Werksets:
6 x 110
13 x 80

Romanian Deadlift:
8 x 80
8 x 80
13 x 70

LegExtension:
13 x 25
8 x 25

Lying LegCurls:
14 x 25
8 x 25

Seated Calf Raises:
10 x 50
10 x 55
10 x 55

Training ging erg lekker, fijn gepompt op de hacksquat met wederom fijne slowmoves naar beneden, onderin 1 seconde vasthouden.
Dit geldt ook voor die lekkere RDL, fijne oefening is dat toch.

Knie gaf geen problemen en vandaag ook geen last.
Sleeves die ik besteld heb bleek er maar één te zijn, heb ik blijkbaar niet gezien tijdens het bestellen, ik koos maat XL die eigenlijk net iets te makkelijk om mijn knie ging dus die gaat retour, maat L wordt het dan voor mij.
Ik weet niet of "nog strakker" beter is, met kneesleeves dan (*knipoog)

De Seated en Lying legcurls kunnen vanaf volgende week omhoog in gewicht wat mij betreft, dit geldt ook voor de eerste "activatie" set, ik heb het idee dat daar wel meer gepusht mag worden.

Huidplooien zijn relatief, laatste meeting had ik een som van 27,5mm (4-punts)
Met mijn leeftijd gerekend (41j) volgens mijn coach 15% nog steeds
Maar het is een perfecte tool om te zien of je vet verliest

• Like
48 mm op een 4 puntsmeting > dit zou 13.5% moeten zijn volgens de tabel. Lijkt me sterk want ik denk dat 13.5% toch wat droger is als ik dacht.
Google foto's geraadpleegd en ik zie dat die 13-14% eigenlijk wel lijkt te kloppen. Verschil tussen 13%-14% en 11%-12% is ook erg duidelijk, dus ik weet waar ik heen moet.
Was dit de 'standaard' vierpuntsmeting? Dus huidplooien op biceps, triceps, onder het schouderblad en in de zij (boven het heupbot)?

• Like
14de week sinds begin cut.

Statistieken:
Begin bodyfat: 23.7%
Doel bodyfat: 10%
Laatste meeting bodyfat: 13.5%
Huidig bodyfat: 13.5
Startgewicht: 97.8 kg (13-06-2024)
Huidig gewicht: 87.2 (88.1 kg op 03-09-2024)
Gem weekgewicht vorige week: 88.0
Gem weekgemiddeld deze week: 87.4
Buikomtrek: 89.0cm (begin cut = 98cm)
Kcals: 2200 op trainingsdagen, 2000 op niet trainingsdagen
Onderhoud: 3300

Donderdag Upperbody 2

DB Chest Press:
8 x 34
8 x 34
13 x 26

Seated Machine Fly:
9 x 70
8 x 70
12 x 55

PullUps:
8 x BW
8 x BW
7 x BW

Seated Cable Row:
9 x 70
8 x 70
12 x 55

Seated DB Press:
8 x 26
7 x 26
12 x 22

Cable OH Triceps ext:
13 x 25
10 x 25
8 x 25

Seated Incline DB Curls:
7 x 20
8 x 18
8 x 18

Geen bijzonderheden, wel de zoveelste opmerking dat ik erg veranderd ben en veel droger ben geworden.
Ik voel me eerlijk gezegd behoorlijk skinny maar vind meer definitie zien wel weer prettig.

Tot 13 oktober flink pushen en ik ga iets lager in kcals zitten, ik ga na dit weekend van 2200hoog en 2000laag naar 2000hoog en 1800laag, of 1800hoog en laag.
Waarom tot 13 oktober?
Had ik al verteld; dan ben ik 4 maand met mijn cut bezig.

Trainen gaat overigens bijzonder stabiel, had ik ook al aangegeven. Ik verlies nergens volume of te veel reps, af en toe een repje minder en ergens anders een repje meer.
Hoort er volgens mij echt bij.

Ik voel me goed, behalve als ik eten zie, dan voel ik me eenzaam :roflol: maar dat is zo weer weg als ik dan een beker water drink of een zero-sprite.

Ok mafklappers en klapmaffers geniet van jullie dag!

En laat je niet gek maken!

Terug
Naar boven