MuscleMeat

My first log, lekker log maar toch.

Bezoekers in dit topic

Waarom haal je oude dingen erbij en zit je weer stemming te maken. Als je goed doorgelezen hebt ben ik van alle klachten momenteel af. Zo lang ik mijn rug helemaal op train met mijn core heb ik nergens last van. Mijn plan werkt harstikke goed en heb mijn eigen verwachtingen overtroffen.

edit: Zal je log doorlezen als ik tijd heb.

Ik zag niet dat het een oude post was. Was als bezorgd bedoeld hoor. Stemming maken? Ik geef goedbedoeld advies. Maar je reacties zijn wel vaker wat emotioneel dus dikke prima.

Ik zag niet dat het een oude post was. Was als bezorgd bedoeld hoor. Stemming maken? Ik geef goedbedoeld advies. Maar je reacties zijn wel vaker wat emotioneel dus dikke prima.
Het is een post van juni en er is duidelijk uitleg en commentaar gegeven in mijn log. Nu reageer ik en noem jij het emotioneel omdat ik een klein beetje tegenspreek? Prima inderdaad, maar elke keer op de zelfde plek blijven drukken is niet leuk. Of dit bewust of onbewust gebeurd.

Het is een post van juni en er is duidelijk uitleg en commentaar gegeven in mijn log. Nu reageer ik en noem jij het emotioneel omdat ik een klein beetje tegenspreek? Prima inderdaad, maar elke keer op de zelfde plek blijven drukken is niet leuk. Of dit bewust of onbewust gebeurd.

Ik kom in dit topic en dan krijg ik de pagina waarin ik het laatst heb gekeken. Daar stond dit toevallig. Van daaruit reageerde ik en zag ik pas later dat dit een oude post was. Het was goedbedoeld maargoed.

Dinsdag Lowerbody

Warm Up/ Activatieset

Dynamic Stretches

Seated LegCurls (20kg)
2 x 15 langzame exentrische beweging 3seconden

Barbel Squat 20kg Empty bar
2 x 10 onderin, tot paralel ging totaal pijnloos, geen enkel autje of pijntje, 1 seconde vastgehouden.

Na deze warmup begonnen met de werkelijke workouts. Wel op een lichter volume, puur om mijn zo goed als net herstelde knie niet meer meteen te overbelasten, ik kan namelijk nog niet in een volle hurk zitten namelijk.

Hacksquat;
3 x 15 x 60 (60kg is de lege slede zonder extra gewicht)
Mooie langzame moves, geen slowmotion maar gewoon langzaam en fullfocus.

Romanian Deadlift:
Automatisch toch gepakt op redelijk normaal volume, zonder enige pijn zonder enige ongemakken.
8 x 80
8 x 80
13 x 60

Lying Legcurls:
12 x 15
8 x 20

Bij 25 kg voelde ik toch een beetje mijn knie dus ben niet verder gegaan dan deze 2 sets.

Leg Extensions:
12 x 20
10 x 20

Seated Calfraises:
3 x 12 x 50

Was gister wel een beetje spannend of ik vandaag last zou hebben maar dat blijkt dus totaal niet het geval. Ik heb totaal geen last, al kan ik nog steeds niet helemaal hurken heb ik voor de rest totaal geen last.

Aanstaande vrijdag de 2de lowerbody, aanpak zal wat betreft de warmup hetzelfde zijn. Schema kom ik later op terug.

Beter rustig dan niet, leef je maar uit op je boven lichaam dagen :thumb:

Training Donderdag UB2:

Incline Dumbbell press:
8 x 34
7 x 34
13 x 28

Seated Machine Fly:
10 x 65
8 x 65
13 x 50

PullUps Hammergrip
3 x 8 x bw
laatste set ging moeizaam, een aantal halve reps bovenin gepakt, wel allemaal met langzame stretch

Seated Cable Row:
9 x 70
8 x 70
12 x 50

Seated DB Shoulder Press:
8 x 26
7 x 26
13 x 22

Overhead Triceps extension (machine):
15 x 20
12 x 20
8 z 20

Seated incline DB curls:
6 x 20
9 x 14
8 x 14
12 x 30 straightbar bicepscurls : 1 set tot failure.

Knie is bijna compleet pijnvrij.
Diepe hurk voelt nu nog een beetje aan alsof er lichte weerstand zit in de knie.
Een beetje een "opgeblazen" gevoel om het zo maar te zeggen maar dit zakt af, was gister namelijk meer aanwezig.

Vandaag 2de legday, deze wordt wederom weer een opbouw training ter voorkoming van overbelasting.
QuadFocus met als eerst een legcurl en een legextension activatieset. Dit beviel dinsdag enorm goed wat gevoel en stabiliteit in de benen betreft.

Heb je wellicht wat videos van oefeningen?
Opbouw oefeningen / split is wel oke, uitvoering kan niemand oordelen.
Mits je intensief genoeg traint elke set en eet adhv je dieet dan is het simpelweg kwestie van volhouden.

Heb je wellicht wat videos van oefeningen?
Opbouw oefeningen / split is wel oke, uitvoering kan niemand oordelen.
Mits je intensief genoeg traint elke set en eet adhv je dieet dan is het simpelweg kwestie van volhouden.
Vidoes vergeet ik steeds te maken man. Maar ik zal het onthouden en proberen niet te vergeten. Komt goed. Thanks!

Vidoes vergeet ik steeds te maken man. Maar ik zal het onthouden en proberen niet te vergeten. Komt goed. Thanks!
Vooral de compounds en dan de werksets dat is het meest interessant om daar keer naar te laten kijken en kan behoorlijk leerzaam zijn als je wellicht hier het een en ander momenteel in te kort komt.

Update van afgelopen vrijdag Lowerbody 2

Seated Leg Curls:
2 x 16 x 20

Leg Extensions:
2 x 16 x 20

Leg Press:
2 x 10 x 100

Barbel Squat:
2 x 8 x 60

Bulgarian Split Squat:
2 x 12 x 20

Leg Extensions:
2 x 8 x 25

Standing Calf Raises;
3 x 10 x 60

TIjdens deze 2de lowerbody training, die wat in volume is aangepast, totaal geen pijn aan mijn knie gehad.
Geen enkele oefening ging moeilijk of met een vreemd of vervelend gevoel in mijn knie.

Aankomende week gaan alle gewichten maar eens goed omhoog om een beetje fatsoenlijke weerstand te krijgen.

Ook was dit de eerste keer dat ik een Bulgarian Split Squat heb uitgevoerd, even wennen aan het vinden van balans.
Maar wat een fijne oefening is dit zeg, echt een quadspomper.
Ik ben begonnen met 2 dumbbells van 10kg om te proberen hoe deze BSS aanvoelt.
Vanaf deze week even wat serieuzere dumbbells pakken en dan verder uitbouwen.

Afgelopen weekend (zaterdag) de laatste echte mooie zomerdag gevierd, met mijn vriendin weer eens een heerlijk dagje strand gepakt en lekker verkleurd, beetje rood her en der en daardoor ook een beetje vochtig blijkbaar :roflol:
Dus gewicht ligt weer op 88.5 en niet meer op 87.5 zoals vorige vrijdag, maar komt goed.

Zin in aankomende week.
Want..........de gym heeft weer normale openingstijden dus hoeven we niet meer te wachten tot 18:00uur! Grote blij!

Laatst bewerkt:
Lekker zeg en dat je geen last meer had van je knie! Fijn ook dat jullie nog even hebben kunnen genieten van de zon en dat de gym weer normaal open is 👏. Alleen maar goede berichten 💪

Lekker zeg en dat je geen last meer had van je knie! Fijn ook dat jullie nog even hebben kunnen genieten van de zon en dat de gym weer normaal open is 👏. Alleen maar goede berichten 💪
Thanks.

Ja goede berichten zijn beter dan een zere knie :roflol:
Nu zorgen dat ie wegblijft.

Maandag Upperbody 1

Bench:
6 x 90
6 x 90
13 x 70

Incline Bench:
6 x 75
11 x 55

Wel wat reps ingeleverd op deze benches. Jammer.

Machine Plated Shoulder Press:
8.5 x 50
8 x 50
14 x 35

1 rep meer gepakt dan de vorige keer.

BOR:
10 x 85
9 x 85
13 x 70

Lat Pulldown:
8 x 85
7 x 85
14 x 65

Cable overhead Triceps Ext (machine):
13 x 25
10 x 25
13 x 20

Triceps pushdown:
10 x 65
8 x 65
13 x 55

DB Hammercurls:
9 x 20
8 x 20
15 x 14

Barbel Curls:
6 x 40
8 x 25

Flink slow gepompt op de biceps en triceps.
Alle oefeningen mooie rustige moves, rustiger en meer focus dan dat ik eerder had.
Ik weet niet zo goed wat er aan de hand is maar ik voel me veel meer geconcentreerd tijdens mijn oefeningen.
Fijn om het gevoel te hebben helemaal één te zijn met je spieren en de beweging, in plaats van domweg reps te pakken.

Ondanks dat ik op een paar punten reps heb ingeleverd heb ik er weer wat bij gepakt op andere punten.

Volgende maandag draai ik de 2 benches om, om meer focus te leggen op bovenkant borst begin ik met incline benchpress 2 sets.

Vandaag staat Lowerbody op het programma, meer volume dan vorige week, heb er heel veel zin in.

Je had beter 80kg kunnen pakken dan 70kg met je BP, incline net zo. je zakt met 20kg op dit gewicht erg veel
Waarom? Als hij met zijn 2e set mikt op 12-15 reps dan is dit gewicht prima. Op de incline haalt hij de 12 nog geeneens dus waarom zou je dat willen verhogen?

Dinsdag Lowerbody 1

Aangepast volume ivm knie die nog steeds goed voelt.

Seated Leg Curls:
15 x 20
15 x 20
(volgende keer maar een wat zwaardere sessie van maken in plaats van enkel opwarm)

Barbel Squat:
15 x 20

HackSquat:
10 x 60
8 x 80
6 x 100

Dit ging zonder problemen, 100 gaf lekkere weerstand. Voet op het midden van de plaat. Hakken keihard op de plaat, langzaam naar beneden, 1 a 2 sec pauze onderin en gecontroleerd omhoog.
Fijne sessie.
Volgende keer gewicht omhoog, terug naar de opzet 2 topsets/1 backoff.

RDL:
warmup setje voor het gevoel 6 x 60
werkset:
8 x 80
8 x 80
14 x 70
Volgende keer 5kg omhoog.

Lying LegCurls:
14 x 25
8 x 25

Leg Extensions:
13 x 25
9 x 25

Seated Calf:
10 x 45
10 x 45
10 x 50

Fijne workout, geen last van rare knie-gevoelens. Nu, een dag later, voelt mijn knie nog steeds normaal en pijnloos.

Vrijdag 2de legday, iets andere opzet en oefeningen maar ook hier nog even iets aangepast wat volume betreft.

Vanaf volgende week toch maar weer goed zwaar knallen, natuurlijk vol focus en gecontroleerde moves. Video's maken zodat beoordeeld kan worden of mijn vorm goed is.

:flex:

En omdat er ook nog getraind wordt hier weer een update en de training van gisteren.

Statistieken:
Begin bodyfat: 23.7%
Doel bodyfat: 10%
Laatste meeting bodyfat: 19.6%
Huidig bodyfat: ??
Startgewicht: 97.8 kg (13-06-2024)
Huidig gewicht: 87.4 (88.1 kg op 03-09-2024)
Gem weekgewicht vorige week: 88.2
Gem weekgemiddeld deze week: 88.0
Buikomtrek: 89.5cm (begin cut = 98cm)
Kcals: 2200 op trainingsdagen, 2000 op niet trainingsdagen
Onderhoud: 3300

Donderdag Upperbody 2

Incline Dumbbell press;
9 x 34
8 x 34
13 x 26

Seated Machine Fly:
8 x 70
6.5 x 70
11 x 55

PullUps BW:
8 x BW
8 x BW
7 x BW

Seated Cable Row:
9 x 70
8 x 70
12 x 50

Seated Dumbbell Press:
8 x 26
8 x 26
14 x 22

Cable Overhead Triceps Extension
13 x 25
10 x 25
8 x 25

Incline dumbbell curls:
7 x 20
8 x 18
8 x 18

Straightbar Biceps Curls:
5 x 40 (pauze bovenin, langzaam laten zakken 4 sec.)
gelijk door
13 x 20 (empty bar)

Fijne training, helemaal opgepompt.
Op enkele onderdelen een repje minder maar op andere onderdelen weer een repje meer en ook nog meer gewicht.
Alles voelde top, focus en mooie kalme bewegingen, heerlijk getraind.

Gemiddeld gewicht is 200gr gezakt, ik denk dat dit komt door het bezoek aan het strand en de daarbij opgebrande huid die rood was geworden en daardoor zeker vocht ben gaan vast houden.
Huidig gewicht ligt nu namelijk een stukje lager. En de rode kleur op mijn huid is helemaal weg.

Laatst bewerkt:
Back
Naar boven