Fitness Seller

My first log, lekker log maar toch.

Wraps, sleeves, belt al die hulpmiddelen redden geen slechte uitvoering. Knie ellende of pols of weet ik het is allemaal dankzij slechte uitvoering of je bent bizar sterk dat menselijke gewrichten het niet afkunnen zonder ondersteuning.

Een squat of bench van 100kg valt niet onder het laatste, maw fix je houding voordat je nr3829 bent die eindigt met permanente blessures.

Had een paar weken geleden weer een irritant zere knie, werd dik en moeilijk te buigen en te strekken, kon er bijna niet op lopen, al 2 keer eerder gehad dit jaar,
Ik heb mijn stand en vorm tijdens squatten eens goed bekeken en onderzocht en ik denk dat daar het probleem grotendeels vandaan kwam.
Daarbij deed ik nooit een warmup in de vorm van legcurls maar begon meteen met squats op te warmen tot werkgewicht, dus gewoon fucking slechte voorbereiding.

Inmiddels mijn beendagen goed en erg prettig ingericht met een goede legcurl in het begin, rekken en strekken en goede stand en knieën niet te veel naar buiten maar echt OVER mijn voet (in die lijn en niet er naast, wat soms wel eens wilde gebeuren).

Sleeves ben ik mee bezig, was daar een beetje laks mee. Eigen schuld. Jij zegt wraps? Dus die je erom heen wikkelt, of bedoel je sleeves?
Als je nu geen last meer hebt, zit je toch goed

• Bicep
Waarderingen: K82
  • Topic Starter Topic Starter
Update van donderdag incl stats:

Statistieken:
Begin bodyfat: 23.7%
Doel bodyfat: 10%
Laatste meeting bodyfat: 13.5%
Huidig bodyfat: 13.5
Startgewicht: 97.8 kg (13-06-2024)
Huidig gewicht: 86.6 (87.2 kg op 20-09-2024)
Gem weekgewicht vorige week: 87.4
Gem weekgemiddeld deze week: 87.1 (-300gr)
Buikomtrek: 89.0cm (begin cut = 98cm)
Kcals: 1900-2000 op trainingsdagen (was 2200), 1800 op niet trainingsdagen (was 2000)
Onderhoud: 3300

Donderdag upperbody:

Incline DB press:
8 x 34
8 x 34
12 x 26

Seated Machine Fly:
9 x 70
7 x 70
11 x 55

PullUps:
10 x bw
8 x bw
7 x bw

Seated cable Row:
9 x 75 (+5kg)
8 x 75
13 x 60 (+5kg)

Seated DB press:
8 x 26
8 x 26
12 x 22

Cable OH triceps ext:
13 x 25
11 x 25
8 x 25

Superset Seated incl DB Curls met StraighBar Curls:

6 x 20 - 8 x 25
6 x 18 - 8 x 25
7 x 16 - 6 x 25

Gewoon meer kracht in de cable row, ging voor mijn gevoel ook te makkelijk vandaar gewicht verhoogd.
Ik merkte dit onlangs ook al bij RDL, daar gaat het gewicht ook omhoog de volgende keer.

Ik voel me op de één of andere vreemd manier erg goed, ondanks lage kcals en honger voel ik me zeker niet verkeerd. Bijzondere gewaarwording.
Wel is het zo dat ik echt uit kijk naar de volgende maaltijd, eten smaakt zooooo lekker, ook al is het praktisch elke dag hetzelfde.

Nou, kga even mijn 350gr kwark, 100gr roodfruit, 1 scoop aardbei-whey en 30gr noten naar binnen werken, dit is mijn eerste maaltijd en deze smaakt echt goddelijk, hemels alles!

Hasta la Vista gappies en gappa's

Als je nu geen last meer hebt, zit je toch goed
Hij gaat momenteel niet maximaal. Van een squat van 50kg kan ik ook op 1 teen staan en dat overleef ik wel, probeer ik dit bij de werkset gewichten dan word het spannend.

Dat iemand nergens last van heeft is 0 indicatie dat zijn uitvoering correct is, gezien ts ook zero filmpjes dropt ben ik ervan overtuigd dat een tweede pijntje/blessure voor de kerst weer komt aanwaaien.

Ik zie al bij sommige oefeningen gewichten die ts doet dat vrijwel “onmogelijk” is gezien zijn overall kracht output.

Seated DB press:
8 x 26
8 x 26
12 x 22

Superset Seated incl DB Curls met StraighBar Curls:

6 x 20 - 8 x 25
6 x 18 - 8 x 25
7 x 16 - 6 x 25
Dus je shoulder presst 8x26kg, maar incline curl 6x20kg?

Dit is dus zon vreemde verhouding.

Je curl is krankzinnig hoog vergeleken met je shoulder press
Nou, ik vind mijn shoulder press eerder krankzinnig laag, ben echt niet sterk in mijn schouders ofzo, en 6 x 20kg db curls is toch niet krankzinnig hoog? Valt nog wel mee vind ik.
Misschien is het beter als ik deze wat lager in gewicht pak en dan meer reps doe, dus echt pompen.

Nou, ik vind mijn shoulder press eerder krankzinnig laag, ben echt niet sterk in mijn schouders ofzo, en 6 x 20kg db curls is toch niet krankzinnig hoog? Valt nog wel mee vind ik.
Misschien is het beter als ik deze wat lager in gewicht pak en dan meer reps doe, dus echt pompen.
Een 20kg incline curl met goede vorm is erg hoog imo

• Like
Beginnen met waar je zwak in bent

• Like
Waarom is dit een vreemde verhouding dan?

Ik kan er toch niks aan doen dat dit nou eenmaal zo is?
Je curld dus 40kg (2x20kg dbs) terwijl je DL of rdl 80kg is 🤷‍♂️

Weet niet of er alleen super mensen in jou gym trainen, maar een incline curl met 20kg is loeisterk, zie ik dan jou rdl kracht zit je op mijn vriendins nivaue.

Beginnen met waar je zwak in bent
Daar heb je gelijk in en je hebt dit al eens eerder gezegd.

Echter heeft het wel effect op de hele workout als ik nu mijn shoulder press helemaal naar voren haal en ik focus me liever op consistent blijven trainen en mijn cut zo optimaal laten verlopen.

Als ik ga bulken zal ik meer ruimte en energie hebben om mijn schema eens aan te passen wat volgorde betreft. Zal voor de kerst wel lukken denk ik :trollface:

Ik merk wel dat mijn schouders wat sterker worden ook doordat ik die MachinePlated ShoulderPress doe. Is wel een lekkere krachtbouwer.

Weet niet of er alleen super mensen in jou gym trainen, maar een incline curl met 20kg is loeisterk, zie ik dan jou rdl kracht zit je op mijn vriendins nivaue.
Grappig dat je dit zegt want ik merkte laatst bij de RDL dat ie een beetje licht aan begint te voelen dus dat gewicht gaat de eerst volgende RDL workout omhoog.

Maar een incline DB curl 20kg "loeisterk" ? Ok, cool maar ben liever loeisterk op de grote 3 maar ben onderweg.

Vergeleken bij jou ben ik nog een puppy die een grote jongen aan het worden is.

Grappig dat je dit zegt want ik merkte laatst bij de RDL dat ie een beetje licht aan begint te voelen dus dat gewicht gaat de eerst volgende RDL workout omhoog.

Maar een incline DB curl 20kg "loeisterk" ? Ok, cool maar ben liever loeisterk op de grote 3 maar ben onderweg.

Ik zie dat je hammer curls met 14kg doet voor reps, dan snap ik er al helemaal geen kut meer van aangezien hammer curl juist weer stuk sterker zou moeten kunnen en je hier weer 30/40% minder gewicht pakt.

Zelfs de allergrootste gasten in de gym hier komen niet in de buurt van 20kg met een incline db curl

What about 20lbs :D

Maar hij doet bb curls met 25?

Terug
Naar boven