MuscleMeat

Na jaren opnieuw beginnen

nou t valt dus wel mee met jou gemiep..zo dramatisch zijn je weights niet!
Fijn dat je nu redelijk pijnvrij bent.. en kan mij voorstellen dat als je ineens een plotselinge steek voelt je de ehh pest schrikt.. gelukkig bleek het mee te vallen!

Ja qua wijdte voor je rug..kan je ook niet een paar reps pull ups doen? Ik krijg op zich ook wel last van mijn schouders maar als ik het bij een 5x5reps hou gaat het redelijk, ene keer beter dan de andere keer..
Die doe ik nl ook al jaren en daar heb ik zeker mijn wijdte aan te danken:)

En ik ga ook vanaf morgen beginnen met de rotator cuffs..schouders beginnen hier ook ietsje te zeuren..maja ben ook al 33 hé :P

Pvd kap eens met die zware gewichten
Je gaat veel te hard
Ik kan je nu al niet meer bij houden
Blijkbaar gaat het heeeeeeel goed met je
Fijn dat we allemaal uit het dal kruipen

• Topic Starter Topic Starter
Na gisteren schouders wederom meegenomen te hebben in training lijkt het (alweer) of de klachten daarmee minder worden. Dat is positief, wel loop ik tegen beperking in de oefeningen aan.
Het enige wat ik nu doe voor schouders al dan niet indirect voor schouder bedoelt:
- side raises (gisteren 8 x 8kg / 8 x 10kg / 8 x 12kg)
- upright row (EZ)
- lat pull down zo breed als mogelijk.
- seated rows zo breed mogelijk.

Zo nu en dan probeer ik shoulder presses, lateral side raises. Front raises al helemaal not done en eigenlijk zie ik de zin van die oefening ook eigenlijk niet, maar zal psychisch zijn.

Alle tips voor variatie, rekening houdend met vooralsnog achtergebleven en blessuregevoelige schouders zijn welkom.

@ Oso: thnx voor tip in karma. Wel merk ik dat ik toch echt mijn ellebogen niet te ver mee omhoog moet laten komen waarmee de oefening minder effectief is (waarop soms schaapachtig aangekeken door mensen die niet weten wat voor klachten je hebt / had). Dus minder hoog.

Training 16-05-2013

- DB press (flat): 8 x 22kg / 8 x 24kg / 8 x 26kg / 4 x 28kg
- incline DB press: 8 x 14kg / 8 x 16kg / 8x18kg (hoger ga ik niet, opwaarts met mijn schouders......)
- cable cross: 8 x 32kg / 8 x 36kg / 4 x 38kg

- DB curls: 8 x 12kg / 8 x 14kg / 6 x 16kg / 15 x 10kg
- preacher curls: 8 x 10kg / 8 x 20kg / 8 x 25kg (excl. gewicht EZ-bar, geen idee hoeveel dat kreng weegt

- triceps pull down: 8 x 50kg / 8x56kg / 8 x 60kg
- reverse triceps pull down: 8 x 32kg.......triceps: als die vol zitten zitten ze vol.......dus meer zat daar niet in

- wrist curls / reverse wrist curls afwisselend, 3 sets

- leg press: 8 x 120kg / 8 x 130 kg / 8 x 140kg
- leg extensions: 8 x 110kg / 8 x 120kg / 4 x 130kg
- leg curls: 8 x 100kg / 6 x 110kg / 4 x 120kg
- seated calf raises: 8 x 145kg / 6 x 150kg / 4 x 155kg (vasthouden bovenin paar seconden)

- back extensions: 15 x BW / 15 x BW + 10kg / 15 x BW + 15kg
- lat pull down wide: 5 x 48kg / 8 x 50kg / 8 x 56kg / 4 x 60kg
- cable rows: 5 x 22kg (per arm that is) / 8 x 24kg / 8 x 26kg

- swissball crunches
- plank / side planks / en dat met op 1 arm afwisselend iets waarvan ik de naam niet ken
- stabiliteitsoefeningen

GEEN CARDIO, stupid cardio !

Goed te horen dat elke training je klachten minder maken. Dat is een super vooruitgang!
Tips voor variatie kan ik je niet goed meegeven. ben zelf nog aardig leek op dat gebied.

Maar je training ziet er goed uit! Ik vind het zware gewichten. Maar ja.. in mijn ogen dan. Ik weet niet waar je vandaan komt en hoever je nu bent met opbouwen. Maar begin je nu ook meer tevreden te raken? Over hoe het gaat en je progressie met gewichten? Ik hoop het wel. Want je doorzettingsvermogen straalt eraf evenals het resultaat wat het je geeft! Je komt er wel! Ik blijf respect voor je houden.

---------- Post toegevoegd 17 May 2013 om 19:22 ----------

GEEN CARDIO, stupid cardio !
+1! hier idem. :D

Goed te horen dat elke training je klachten minder maken. Dat is een super vooruitgang!
Tips voor variatie kan ik je niet goed meegeven. ben zelf nog aardig leek op dat gebied.

Maar je training ziet er goed uit! Ik vind het zware gewichten. Maar ja.. in mijn ogen dan. Ik weet niet waar je vandaan komt en hoever je nu bent met opbouwen. Maar begin je nu ook meer tevreden te raken? Over hoe het gaat en je progressie met gewichten? Ik hoop het wel. Want je doorzettingsvermogen straalt eraf evenals het resultaat wat het je geeft! Je komt er wel! Ik blijf respect voor je houden.

---------- Post toegevoegd 17 May 2013 om 19:22 ----------

+1! hier idem. :D

Tja, waar ik vandaan kom, zie openingspost, dus eigenlijk van chubby die nooit beweegt. Gewichten gaan nu hard omdat ik aan het zoeken ben naar de grenzen van wat mijn (voornamelijk) schouders aankunnen. Ik zit er nog niet aan dus zeker optimistisch. In het verleden veel hoger gezeten maar probeer daar niet teveel naar te kijken, nu is nu. Progressie tevreden mee. Vooral benen. Maar voornamelijk blij dat ik weer wat meer aan kan, kan gaan zoeken en dat mijn schouders daar goed in mee gaan. Blijf voorzichtig maar de 30+ op bijv DB bench press binnen nu en 2 weken.

En er zijn nog steeds mensen die de veranderingen aan mijn lijf zien.......in BB begrippen niet noemenswaardig maar voor mij een oppepper. Net als mijn trouwe volgers !

Tja, waar ik vandaan kom, zie openingspost, dus eigenlijk van chubby die nooit beweegt. Gewichten gaan nu hard omdat ik aan het zoeken ben naar de grenzen van wat mijn (voornamelijk) schouders aankunnen. Ik zit er nog niet aan dus zeker optimistisch. In het verleden veel hoger gezeten maar probeer daar niet teveel naar te kijken, nu is nu. Progressie tevreden mee. Vooral benen. Maar voornamelijk blij dat ik weer wat meer aan kan, kan gaan zoeken en dat mijn schouders daar goed in mee gaan. Blijf voorzichtig maar de 30+ op bijv DB bench press binnen nu en 2 weken.

En er zijn nog steeds mensen die de veranderingen aan mijn lijf zien.......in BB begrippen niet noemenswaardig maar voor mij een oppepper. Net als mijn trouwe volgers !
Ik bedoelde meer op gewichten gebied.. waar je vandaan komt... en waar je naar terug wil. Dus je hebt hoger gezeten maar houdt je niet vast aan daar wil ik heen zo te horen. Eerder wat kan het me nu brengen en hoe kom ik nu verder. Dat vind ik een mooi streven. Vooruit kijken in plaats van terug.
Je bent nu echt je grenzen aan het verleggen en dat geeft voldoening. Die DB press zal echt wel vlot naar 30+ gaan als ik het zo lees. En die wil die je hebt laat dat ook snel komen.

Verandering zien doe je soms zelf niet meer. Vooral kleine veranderingen niet. Maar dat maakt die opmerkingen van anderen juist zo waardevol. Want zo merk je toch dat er dingen veranderen in positieve zin en dat geeft ook weer energie om door te pakken. :)

Mooi bericht, tot de laatste zin. Ik ben ontrouw als de neten volgens de meid. Sorry, maar ik voel me niet aangesproken.

OT: ben, blij voor je man! Gaat goed!

Mooi bericht, tot de laatste zin. Ik ben ontrouw als de neten volgens de meid. Sorry, maar ik voel me niet aangesproken.

OT: ben, blij voor je man! Gaat goed!

Als je meid zegt dat je ontrouw bent verklaart ze daarmee eigenlijk angst te hebben jou te verliezen, dus prima :D En als je mij ontrouw bent...........dan krab ik je quads open, trut !

Thnx !

Als je meid zegt dat je ontrouw bent verklaart ze daarmee eigenlijk angst te hebben jou te verliezen, dus prima :D En als je mij ontrouw bent...........dan krab ik je quads open, trut !

Thnx !

Ze begon zich ook mijn liefje te noemen enzo maar dat werd mij iets te persoonlijk zonder dat ik daar toestemming voor hsd gegeven, dus ze noemt zichzelf nu keurig "de meid".
Alsin "de meid heeft lekker aardbeitjes gehaald, wil meneer baas ook? "true story, 2 uur geleden nog.

Hoe staat het hier? Nog getraind?
en weet je al wat meer van werk?

Hoe staat het hier? Nog getraind?
en weet je al wat meer van werk?

Uiteraard nog getraind, helaas geen vorderingen t.a.v. de laatste training, wel nog meer het gevoel dat schouder het goed houdt, dat was voor mijn meer dan genoeg. Soortgelijke training als de laatste, in gewicht niet hoger, wel de falende sets (bij mij alles onder de 8 reps). Veel kunnen doen tot 8 reps, dus in die zin vooruitgang wel.

Helaas van mijn werk nog steeds niets gehoord. Wss volgt dat begin juni, dan volgt een meeting.

Het is toch al een fijn gevoel om te merken dat je schouder het goed houdt! Die vorderingen komen echt wel!
En je ziet dat je op je reps wel vorderingen maakt dus je hoeft zeker niet ontevreden te zijn. Al snap ik dat je graag sneller zou willen.

Ik duim voor je werk.

Geen training vandaag: verse tattoo maakt het onmogelijk (buigen arm voelt als openscheuren huid). Donderdag nieuwe poging. Houd jullie op de hoogte.

Stond er gisteren even op (DBB tattootopic), maar is vol op de ellenboog (uitloop onderarm en bovenarm). Dus ja, dat trekt aanzienlijk. Zit ook nog enorm veel vocht in.

Overigens: is een oldskool combi geworden van een nautische ster in bloemvorm, met wolken, vlammen, golven en de nodige bladeren. Sluit lekker aan.

Stond er gisteren even op (DBB tattootopic), maar is vol op de ellenboog (uitloop onderarm en bovenarm). Dus ja, dat trekt aanzienlijk. Zit ook nog enorm veel vocht in.

Overigens: is een oldskool combi geworden van een nautische ster in bloemvorm, met wolken, vlammen, golven en de nodige bladeren. Sluit lekker aan.

Zet je tattoo pics hier man. Let us see, show your ink. :p

Nu even hier posten?? ben wel nieuwsgierig nu. Gisteren gewerkt tot en met de avond dus niet kunnen zien..
dus kom maar op. :)

Kan me voorstellen dat het geen fijn gevoel is....

Tattoo?? Hoor ik tattoo..show ff hier man;)

Laatste training ook wel lekker bezig geweest..kuitjes ook lekker brandden zeker? :P

Volgens mij gaat het best lekker hier
En wat voor plakplaatje heb je?

Terug
Naar boven