XXL Nutrition

Nachtdienst en dieet

Bezoekers in dit topic

dreamy1

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
1 sep 2015
Berichten
4.780
Waardering
9.036
Lengte
1m75
mijn eerste keer nachtdienst maar ben aan het cutten en eet dagelijks 6 maaltijden per dag maar toch vraag ik mij af wat ik nou tussen 22:00 - 06:00 kan eten
 
Wat je anders tijdens je dagshift zou eten mss?
Nou ik eet 4x perdag kip en ontbijt eieren en voor het slapen kwark. En kip in de nacht lijkt me gewoon duur. Ik kreeg wel tips zoals volkorenbrood met kipfilet, of kwark enz
 
Nou ik eet 4x perdag kip en ontbijt eieren en voor het slapen kwark. En kip in de nacht lijkt me gewoon duur. Ik kreeg wel tips zoals volkorenbrood met kipfilet, of kwark enz

Kip in de nacht is toch even duur als in de dag. Als je gewoon zorgt dat je uw 6 maaltijden die je normaal gezien als je da dagshift eet gewoon veranderd van volgorde naargelang jue de late of de vroege hebt.
 
Gewoon je dag wat opschuiven. Immers als je thuiskomt ga je slapen... (heb het ook een periode van een maand gedaan.. 2 dagen ochtend / 2dagen middag / 2dagen nacht

Normaal eet je bijvoorbeeld
6:00 ei
9:00 kip
12:00 kip
15:00 kip
18:00 kip
21:30 kwark
Slapen

Dan doe je het nu bijvoorbeeld (zelfde soort meals aanhouden)
19:00 kip
22:30 kip
2:30 kip
5:30 kwark
slapen
14:00 ei
16:30 kip
werk(22:00-6:00)

en of je nu brood of rijst eet... het blijft om de kcal gaan...
 
Gewoon je dag wat opschuiven. Immers als je thuiskomt ga je slapen... (heb het ook een periode gedaan.. 2 dagen ochtend / 2dagen middag / 2dagen nacht.

Normaal eet je bijvoorbeeld
6:00 ei
9:00 kip
12:00 kip
15:00 kip
18:00 kip
21:30 kwark
Slapen

Dan doe je het nu bijvoorbeeld (zelfde soort meals aaanhouden)
19:00 kip
22:30 kip
2:30 kip
5:30 kwark
slapen
14:00 ei
16:30 kip
werk(22:00-6:00)

Idd gewoon alles opschuiven naargelang welke shift je draait. Moeilijker moet je het toch niet maken.
 
Idd gewoon alles opschuiven naargelang welke shift je draait. Moeilijker moet je het toch niet maken.
Klopt.. bij ons waren toen nachtdiensten altijd ook al minder intensief dan dagdiensten. Immers in dagdienst had je ook buitenfirma's en onderhoud ed.
Er was toen wel een heel programma voor de operatos opgezet over hoe om te gaan met veoding en nachtdiensten om zo mijn mogelijk ontregeld te raken.
Er werd ook voorkeur gegeven aan juist in de nacht minder vet en meer eiwitrijk te eten. Dat valt lichter en zou het omschakelen na diensten makkelijker maken voor je lichaam. Maar dat was ook gericht op een 5 ploegen dienst... dus steeds die 2 dagen O/M/N...
 
Wat voor werk doe je? Wanneer ik nachtdienst heb dan ook automatisch wat minder trek in eten.
Neem vaak alleen wat kwark mee over de nacht en in de ochtend maak ik een kommetje brinta. Thats it.
 
Ik draai al ruim 15 jaar onregelmatige dienst ..

Ik eet tijdens mijn nachtdienst wat ik overdag eet .

Nachtdienst in : overdag normale ritme , savonds na het diner een uurtje of 1,5 liggen , daarna wakker worden en het "ontbijt" nuttigen .
Snachts gewoon je tussendoortjes , je lunch enz pakken , voordat je sochtends het bed in gaat eet je wat je normaal savonds voor je naar bed gaat eet.
 
Klopt.. bij ons waren toen nachtdiensten altijd ook al minder intensief dan dagdiensten. Immers in dagdienst had je ook buitenfirma's en onderhoud ed.
Er was toen wel een heel programma voor de operatos opgezet over hoe om te gaan met veoding en nachtdiensten om zo mijn mogelijk ontregeld te raken.
Er werd ook voorkeur gegeven aan juist in de nacht minder vet en meer eiwitrijk te eten. Dat valt lichter en zou het omschakelen na diensten makkelijker maken voor je lichaam. Maar dat was ook gericht op een 5 ploegen dienst... dus steeds die 2 dagen O/M/N...

Heb ook ooit ploegen gedaan. bij ons waren alle shiften even zwaar. Was steeds hetzelfde werk.Alleen de tijdstippen veranderden. En was 1 week late en 1 week de vroege.

Ik hield mn voedingschema gewoon hetzelfde. Verschoof het gewoon.
 
Wat voor werk doe je? Wanneer ik nachtdienst heb dan ook automatisch wat minder trek in eten.
Neem vaak alleen wat kwark mee over de nacht en in de ochtend maak ik een kommetje brinta. Thats it.
Hangt inderdaad ook van het soort werk af. Als je snachts in fabrieken rondes moet lopen en werkzaamheden (vloeren schoonmake, industriele ketels reinigen, pompen aan en afsluiten met slangen van 10-20 meter... over 4 verdiepingen slangen zeulen... want fabriek = geen lift.. :o ) moet doen heb je wat meer energie nodig dan bijvoorbeeld als nachtbewaker. :)
 
Hangt inderdaad ook van het soort werk af. Als je snachts in fabrieken rondes moet lopen en werkzaamheden moet doen heb je wat meer energie nodig dan bijvoorbeeld als nachtbewaker ;)
Loop in de nacht ook rondes en soms nachten dat ik blij mag zijn eens 10 minuten achtereen te zitten.
Toch op een of ander manier iets minder trek, misschien juist omdat ik constant bezig ben dan.
 
Nachttarief van kip is duurder :D
Bedoelde niet zo bedoelde van
Vandaag

06:00 ontbijt
10:00 kip
13:00 kip
15:30 kip
19:00 kip
21:00 kwark

En hier bedoelde ik over als ik extra vlees erbij neem duurder uitkomt voormij

00:00 (eten)
03:00 (eten)
06:00 (eten)

Ja dit bedoelde ik ook alleen voor vandaag.
Als ik volgende wakker word om (15:00) bijv schuif ik de maaltijden natuurlijk door
 
Hangt inderdaad ook van het soort werk af. Als je snachts in fabrieken rondes moet lopen en werkzaamheden moet doen heb je wat meer energie nodig dan bijvoorbeeld als nachtbewaker ;)
Industriewerk, ik moet laden lossen dus heb wel carbs nodig ja
 
Industriewerk, ik moet laden lossen dus heb wel carbs nodig ja
Daarom dat schema wat ik toen aanhield.. (heb mijn post nog wat aangepast... waren zware werkzaamheden).
Maar vaak door drukte vergeet je soms de tijd (vooral in de nacht en bij drukte) en heb je niet door dat je maaltijd alweer verschoven is en in ene heb je een dip... Zorg dan gewoon dat je altijd wat bij de hand hebt. Reepje oid.. ;)
 
Bedoelde niet zo bedoelde van
Vandaag

06:00 ontbijt
10:00 kip
13:00 kip
15:30 kip
19:00 kip
21:00 kwark

En hier bedoelde ik over als ik extra vlees erbij neem duurder uitkomt voormij

00:00 (eten)
03:00 (eten)
06:00 (eten)

Ja dit bedoelde ik ook alleen voor vandaag.
Als ik volgende wakker word om (15:00) bijv schuif ik de maaltijden natuurlijk door

Oh je gaat dus echt 24 uur wakker blijven?
 
Oh je gaat dus echt 24 uur wakker blijven?
Vandaag wel maar na die dienst slaap ik gewoon? Had gister ochtenddienst en heb afgelopen nacht geslapen
 
Vandaag wel maar na die dienst slaap ik gewoon? Had gister ochtenddienst en heb afgelopen nacht geslapen

Dan zou ik gewoon tussen 00:00 en 06:00 eten wat je normaal tussen 08:00/16:00 eet want dan ben je aan het slapen.
 
Back
Naar boven