XXL Nutrition

nameuser & rippetoe

nameuser

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
75kg
Hoi allemaal,

Bij deze ga ik ook een logje beginnen, om de progressie beetje bij te houden en als ik ooit nog motivatiegebrek krijg, zal dit topic me toch wel motiveren om toch te gaan trainen zodat ik iets kan posten!

Ik ga dit schema volgen, na tips op dit forum:
A
3x5 squat
3x5 benchpress
1x5 deadlift
2x8 dips

B
3x5 squat
3x5 standing military press
3x5 bent over rows
2x8 pull ups

en dan ABABAB.

Afgelopen dinsdag eerste keer getraind, alleen oude schema.

toen squat, benchpress en chin ups gedaan.

Squat: werkset was 3x5x22,5 kg
Benchpress: 3x5x27,5 kg
Chin ups : eerste setje 6, toen 5, laatste 3

Gewichten zijn nog heel laag, maar meer zat er op dat moment niet in.
Van de squats heel veel spierpijn, ook na 2 dagen.
Raden jullie me aan om dit gewoon vandaag weer te doen, of een training over te slaan?

Stats:
75 kg
1.87
-

Groetjes,

nameuser

Goed dat je het "echte" Rippetoe - schema bent gaan volgen!

Gewoon gaan trainen. Wellicht dat jij jouw squats met alleen de barbell kan doen (dus geen extra gewicht), mocht het zijn dat je echt veel last hebt van spierpijn.

Is de spierpijn te handelen, dan zou ik gewoon met de gebruikelijke 2,5kg verhogen. Bedenk dat je net begonnen bent en spierpijn is in deze fase geen zeldzaam iets.

Pas als je merkt dat je heel slecht herstelt (en daar kom je pas na een week of 3 achter, denk ik), dan zou ik eens verder gaan kijken naar interventies. De eeerste interventie die ik dan zou plegen is MEER ETEN! Dus nog gen oefeningen skippen of trainingsdagen missen (zeker dat laatste niet!).

Veel succes met die bewezen schema. IK begrijp wel hieruit dat je nog een echte beginner bent. Ik weet niet of je in een sportschool traint of thuis, maar ik zou in ieder geval voor de eerste weken proberen begeleiding te regelen. Dit is HET moment, om een goede techniek aan te leren op alle belangrijke compount oefeningen.

Let het nu goed, dan gaan je gains sneller, en minder kans op blessures!

Keep it up!

• Topic Starter Topic Starter
De techniek, probeer ik zoveel mogelijk filmpjes voor te kijken.
Ik train in de sportschool, maar heb hier nog nooit iemand squats zien doen. De meeste spierbonken die er lopen, trainen, heb ik het gevoel geen benen(zo lijkt het tenminste).
Ga vanavond gewoon trainen en met 2,5 kg verhogen! Heb zin om vanavond te gaan!

Ik train al 4 jaar en heb geen slechte krachtstats maar ben er nu een maand en half uit en ik denk er nu aan ook even Rippetoe te doen tot ik weer de oude ben . Is echt een prachtig no-nonsense schema waar je van zult houden :) Succes en vooral veel plezier !

Succes Nameuser! Ik ben ook deze week begonnen met Rippetoe, en kan je aanraden om de officiële video's over de techniek per oefening te bekijken. Deze zijn vast ergens te koop, maar ook te downloaden als torrent ;-) (onder de zoekterm 'starting strenght') Echt 5x een half uur goed besteed, want de juiste techniek zit hem in de details. Zet hem op!

Afgelopen donderdag getraind.
Workout B gedaan:

B
3x5 15 kg( heel rustig gedaan vanwege de spierpijn)
3x5 10 kg( voor de techniek)
3x5 12,5 kg
2x8 3 sets gedaan omdat ik er maar weinig haalde. Eerst 3 toen 2 toen 1.

Op de terugweg aangereden, niks ernstigs er aan over gehouden, moet alleen een week rust houden van de dokter.
Dus mag komende donderdag pas weer trainen.

Zou ik dan gewoon workout A doen of B aangezien normaal donderdag mijn 2e trainingsdag zou zijn?

Trouwens vanavond eerste van video kijken van de 5 van de rippetoe oefeningen!

Flink aan het balen dat ik niet mag trainen..

Morgen weer lekker trainen! Workout A en heb er zin in! Minder is de kou haha

Vandaag getraind:

3x5 squat 22,5kg(zwaar)
3x5 benchpress 30kg
1x5 deadlift( niet gedaaan) te druk.
2x8 dips 1 set van 5 gedaaan maar deze oefening voelt niet echt lekker dus erna mee gestopt. Daarvoor rope pulldown gedaan. 3*5*17,5

Vannochtend lekker getraind

3x5 squat 25kg(zwaar)
3x5 benchpress 32,5
1x5 deadlift 30 kg
rope pulldown 3*5*17,5
10xbw chin ups
6xbw chin ups

Was lekker

Terug
Naar boven