XXL Nutrition

"Natty kan je niks bereiken" topic

Bezoekers in dit topic

Ik denk dat genen een erg grote rol spelen in hoe ver iemand natty kan komen. Sommigen zullen bij een perfect eet/trainschema natty 1.80 95kg 8% halen waar anderen niet boven de 1.80 85kg 8% kunnen komen.
 
Als natty zijnde is het gewoon een ondankbare sport wat dat betreft.
Heeft verder niks met lui zijn of wat dan ook te maken.

Gewoon doen wat je zelf wilt, als je 10 jaar over een mooi natty fysiek wilt doen, heel leuk.
Als je 10 jaar wilt cruisen en blasten ook heel leuk.

Beetje jammer dat als iemand een goed fysiek heeft en aas gebruikt er door sommige meteen de nadruk op gelegd word dat het geen natty meer is.
En mensen die wel natty zijn dit 1000x moeten herhalen over zichzelf.

Spreek niet voor niet voor iedereen hoor, voordat we gaan beefen.
Gewoon wat frustratie

Het is geen ondankbare sport. Je kan genoeg bereiken, zolang je maar genoeg passie hebt. Ik geef je wel gelijk dat het niets met lui zijn te maken heeft, je moet evengoed trainen, alleen het heeft wel te maken met je kennisniveau en het juist toepassen van verschillende manieren om vooruit te gaan.

Het niveau tot waar je vooruit gaat naturel heeft imo voor 90% met kennis en ervaringen te maken en hoe je jezelf beter leert te worden dan je al bent. Waarom ik het dan zo jammer vind als mensen gebruiken zonder ooit degelijk getraind te hebben is dat er zoveel meer in zou zitten als ze wat meer kennis/ervaring zouden hebben. Als je een oetlul bent die niks snapt moet je wel kuren om te groeien, dan ga je het gewoon nooit snappen, maar dan zal je ondanks het kuren nooit je (lichamelijk, niet geestelijk) potentieel bereiken.

De nadruk erop leggen vind ik ook zo jammer, vooral van de mannetjes van 70kg die het over zichzelf zeggen. Door dat soort oetlullen lijkt het alsof iedereen die iets groter is ook zou gebruiken, wat helemaal niet zo hoeft te zijn.



Eigenlijk is dit ook het antwoord.. Want zelfs al ga je naturel vooruit en ga je kuurders voorbij, dan maakt een groot deel je gewoon uit voor leugenaar :) Naturel blijven doe je voor jezelf en niet voor een ander.

Bij mij is de keuze puur op gezondheid gebaseerd. Ik geloof gewoon niet in een lang gelukkig leven met AS. Dat sommige denken dat ze er nooit wat van gaan merken dat ze gebruikt hebben is niet mijn mening, heb al genoeg gevallen voorbij zien komen met klachten (vergroot hart, hartaanval). Eén van hun loopt er nu bij als met een hele grote vette pens. Dat kan ook een vooruitzicht zijn.
Ik hoorde vorige week nog zo'n mannetje zeggen dat hij door de T3 een dikke pens gekregen had omdat z'n stofwisseling niet meer goed werkt (weer een ander als die ik hiervoor noemde). Eigenlijk is het zielig en het is dan ook wel een heel dom persoon, maar eigenlijk is het om in je broek te pissen van het lachen dat zulke figuren maar alles gebruiken zonder echt de risico's af te wegen. Je gaat toch ook geen diazepam bestellen en klakkeloos naar binnen werken zonder je echt in te lezen?

Zo zijn er ook mensen die hetzelfde hebben gekregen door veelvuldig te vreten en te roken. Als ik voor mezelf dan het vergelijk maak tussen roken+vreten, trainen+as en groot worden of trainen zonder as en iets minder groot dan kies ik toch voor het laatste (dan je in ieder geval wel veel vreten door het trainen!).

---------- Toegevoegd om 19:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:47 ----------

het is maar net wat je wil bereiken natuurlijk en wat je ervoor over hebt

Dat is natuurlijk wel heel gemakkelijk gezegd. Iets ergens voor over hebben en iets doen nadat je weet wat je doet is wel iets heel anders als het gros die maar wat gebruikt zonder ooit degelijk getraind te hebben.
 
Dit klopt adon1s, heb een beter fysiek dan sommige kuurders die ik ken en kijken ze me zo aan :P. Maar het moet je in feite geen snars boeien natty of niet natty.
Boeiend.
En ja er zijn genoeg die er later spijt van hebben.

Ook beetje wikken en wegen.

Bodybuilding is ook eigenlijk illusie, je moet groter lijken dan dat je weegt :D.
 
Dit klopt adon1s, heb een beter fysiek dan sommige kuurders die ik ken en kijken ze me zo aan :P. Maar het moet je in feite geen snars boeien natty of niet natty.
Boeiend.
En ja er zijn genoeg die er later spijt van hebben.

Ook beetje wikken en wegen.

Bodybuilding is ook eigenlijk illusie, je moet groter lijken dan dat je weegt :D.

neem aan dat je stats niet kloppen dan :P
 
Dit klopt adon1s, heb een beter fysiek dan sommige kuurders die ik ken en kijken ze me zo aan :P. Maar het moet je in feite geen snars boeien natty of niet natty.
Boeiend.
En ja er zijn genoeg die er later spijt van hebben.

Ook beetje wikken en wegen.

Bodybuilding is ook eigenlijk illusie, je moet groter lijken dan dat je weegt :D.

ik hoop dat je stats niet kloppen dan

---------- Toegevoegd om 20:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:24 ----------

neem aan dat je stats niet kloppen dan :P

verdomme bas
 
Die kloppen niet :P. Gewoon troll stats :trollface:
 
Alles is relatief, toch?

Als er bedoeld wordt dat je op het topniveau van het wedstrijd bodybuilden als natty niet veel kan bereiken dan klopt dat volgens mij toch wel.

Maar zoals gezegd kun je zonder AAS gewoon een heel goed fysiek krijgen. In veel gevallen beter dan sommigen die maar wat in het wilde weg kuren en/of halfbakken trainen.

Ontsnappingsclausule: Verder heb ik er geen kaas van gegeten. :p
 
Bedoel je huttenkase ? :lick:

Als die al wat langer staat :O
 
Ik hoor iedereen hier maar over klagen de hele tijd, maar ik ben het daar gewoon totaal niet mee eens.
Voor mij is die instelling een gevolg van de huidige generaties van instant bevrediging: "I want it all and I want it now"
Zo werkt het niet, ook niet mét AAS.

Ik train al naturel vanaf mijn 14e ben nu 45 en een 'dikke powerlifter' van 120kg+, maar ik heb er in het verleden bijgestaan met zo tegen de 100kg en 12-14% vet, lengte 1,80m.

Geloof me, da's echt niet kinderachtig qua musculariteit en ik ben zeker geen genetic freak, eerder zeer middelmatig qua aanleg.
Toegeven, je zult naturel nooit die harde bloated look bereiken, maar is dat nou wel echt zo mooi?
Ben in ieder geval nog nooit ontevreden geweest met de resultaten, maar ik heb dan ook het naturel trainen als leeftstijl al die jaren met passie omarmd.

+1

Ieder zo zijn weg, probeer het beste te halen met wat je hebt. Geen zin om te klagen over iets waar je niets aan kan veranderen. Wil je wel aan de AAS? Doe dat dan weloverwogen, lees je in. Wil je niet aan de AAS? Die keus is aan jou. Maar ga niet lopen azijnzeiken.
 
Ik hoor iedereen hier maar over klagen de hele tijd, maar ik ben het daar gewoon totaal niet mee eens.
Voor mij is die instelling een gevolg van de huidige generaties van instant bevrediging: "I want it all and I want it now"
Zo werkt het niet, ook niet mét AAS.

Ik train al naturel vanaf mijn 14e ben nu 45 en een 'dikke powerlifter' van 120kg+, maar ik heb er in het verleden bijgestaan met zo tegen de 100kg en 12-14% vet, lengte 1,80m.

Geloof me, da's echt niet kinderachtig qua musculariteit en ik ben zeker geen genetic freak, eerder zeer middelmatig qua aanleg.
Toegeven, je zult naturel nooit die harde bloated look bereiken, maar is dat nou wel echt zo mooi?
Ben in ieder geval nog nooit ontevreden geweest met de resultaten, maar ik heb dan ook het naturel trainen als leeftstijl al die jaren met passie omarmd.

Denk ook dat het met de huidige tijd te maken heeft. Iedereen vergelijkt elkaar meer dan ooit.
Die namen van bloggers die hier voorbij komen, ik heb er nog nooit van gehoord. AAS is door internet makkelijker verkrijgbaar dan ooit, de drempel is gewoon lager geworden.
Ook kom ik al jaren niet meer in een gym, ik train voor mezelf en heb er al 10+ jaar veel plezier in, verder weinig contact met andere mensen die ook trainen. Misschien speelt dat ook mee om niet te gebruiken.
Kan absoluut geen reden verzinnen om te gaan gebruiken, tenzij ik mezelf met andere mensen zou gaan vergelijken. Volgens mij gebruik je dan uit jaloezie of een soort van ontevredenheid met wat je hebt en wat je ziet bij anderen. Misschien hoort het wel bij de generatie mensen die graag met ontbloot bovenlijf op een festival lopen, het pronken is erg belangrijk geworden als je je in deze scene begeeft. Misschien ben ik wel niet fanatiek genoeg, toch weet ik dat ik deze sport die ik al mijn halve leven doe de rest van mijn leven zal blijven doen, benieuwd waar de gebruikers van vandaag dan zullen staan.
 
Ik hoor iedereen hier maar over klagen de hele tijd, maar ik ben het daar gewoon totaal niet mee eens.
Voor mij is die instelling een gevolg van de huidige generaties van instant bevrediging: "I want it all and I want it now"
Zo werkt het niet, ook niet mét AAS.

Ik train al naturel vanaf mijn 14e ben nu 45 en een 'dikke powerlifter' van 120kg+, maar ik heb er in het verleden bijgestaan met zo tegen de 100kg en 12-14% vet, lengte 1,80m.

Geloof me, da's echt niet kinderachtig qua musculariteit en ik ben zeker geen genetic freak, eerder zeer middelmatig qua aanleg.
Toegeven, je zult naturel nooit die harde bloated look bereiken, maar is dat nou wel echt zo mooi?
Ben in ieder geval nog nooit ontevreden geweest met de resultaten, maar ik heb dan ook het naturel trainen als leeftstijl al die jaren met passie omarmd.

Dan zul je zeker een brede frame hebben gehad. Een doorsnee persoon met een smalle (ecto) frame zal dat niet kunnen.
 
Alles is relatief, toch?

Als er bedoeld wordt dat je op het topniveau van het wedstrijd bodybuilden als natty niet veel kan bereiken dan klopt dat volgens mij toch wel.

Maar zoals gezegd kun je zonder AAS gewoon een heel goed fysiek krijgen. In veel gevallen beter dan sommigen die maar wat in het wilde weg kuren en/of halfbakken trainen.
Zo waar!:roflol: Ook dat laatste stukje! Ik mag dan 'maar' 80kg wegen... er lopen bij mij in de gym gasten die op test (of nog gecombineerd met primo of tren) een slechter fysiek hebben dan ik heb..best erg eigenlijk:o

Edit: Waar ik wel benieuwd naar ben is de pols en enkel diktes van de natty's hier die wel een flink pak massa hebben. Er schijnt daarin namelijk wel een relatie te liggen.

Zelf vind ik altijd dat gasten met 'dikke' enkels en polsen duidelijk meer potentieel hebben namelijk..
 
Dan zul je zeker een brede frame hebben gehad. Een doorsnee persoon met een smalle (ecto) frame zal dat niet kunnen.

Nou nee eigenlijk helemaal niet.

Een echt hele dunne tengere persoon ben ik inderdaad ook weer niet
Meer gemiddeld/normaal....

Toen ik echt 'serieus' werd met trainen (zo rond m'n 15e/16e) woog ik ook maar 67kg weet ik nog.
Mijn polsen waren toen ook maar 17cm of zo en nu 20cm.

Ik vermoed wel dat training -na zo'n 30 jaar van voortdurende zware belasting van mijn skelet- mijn botten wel ook wat dikker/breder heeft gemaakt
 
Nou nee eigenlijk helemaal niet.

Een echt hele dunne tengere persoon ben ik inderdaad ook weer niet
Meer gemiddeld/normaal....

Toen ik echt 'serieus' werd met trainen (zo rond m'n 15e/16e) woog ik ook maar 67kg weet ik nog.
Mijn polsen waren toen ook maar 17cm of zo en nu 20cm.

Ik vermoed wel dat training -na zo'n 30 jaar van voortdurende zware belasting van mijn skelet- mijn botten wel ook wat dikker/breder heeft gemaakt


Ik denk niet dat je polsen 3 cm groeien doorheen je leven, zelfs niet met roids.
Je zult toen je polsen 17 cm waren, gewoon nog niet volgroeid zijn geweest.
Stevige frame dus, ideal to put on lots of muscle mass.
 
Zo waar!:roflol: Ook dat laatste stukje! Ik mag dan 'maar' 80kg wegen... er lopen bij mij in de gym gasten die op test (of nog gecombineerd met primo of tren) een slechter fysiek hebben dan ik heb..best erg eigenlijk:o

Edit: Waar ik wel benieuwd naar ben is de pols en enkel diktes van de natty's hier die wel een flink pak massa hebben. Er schijnt daarin namelijk wel een relatie te liggen.

Zelf vind ik altijd dat gasten met 'dikke' enkels en polsen duidelijk meer potentieel hebben namelijk..

heb redelijk dunne polsen (17,5 en 18,5). zie ook verschil tussen links en rechts qua biceps (41 en 40) maar heb daarentegen wel een flink frame. nou weet ik natuurlijk niet wat daar van overblijft na een cut naar 10%
 
Back
Naar boven