Dat het argument gelijk toegespits wordt op jouw idee van harder trainen vind ik dom. De reden dat ik naturel nog steeds vooruit ga is dat ik elke training zga alleen maar grote compounds doe, geen rotzooi er omheen. Dat noem ik hard trainen. Ik zie dat ook eigenlijk niemand doen, de meeste doen 5 min kniebuigen als opwarming om vervolgens door te gaan naar de apparaatjes. Hard trainen is bij mij niet persen tot het niet meer gaat, want dat kan je ook doen met triceps kickbacks, alleen zal je dan altijd dezelfde spriet blijven die je altijd geweest was. Dus ja, mijn versie van harder trainen is meer resultaat omdat de totale belasting op je lichaam vele malen hoger is.
Ik ken ook iemand die na twee maanden setjes deed met 150 kniebuigen, hij zakte goed diep en is naturel. Ligt natuurlijk ook aan wat je achtergrond is, als je altijd zwaar fysiek werk gedaan hebt helpt dat flink mee. De reden dat je het veel vind is gerelateerd aan z'n lichaamsgewicht. Het is altijd zo dat iemand met een lager lichaamsgewicht eerder sterker is tov z'n lichaamsgewicht dan iemand die zwaarder is, daarom zijn de wilks punten ook ooit uitgevonden. Daarbij rekening houdend dat het een set was waarbij je tussen de reps door een paar teugen adem haalt maakt het niet heel bijzonder (wel goed, niet bijzonder).
En ik heb in m'n jonge jaren getafeltennist, vandaar de opmerking. Het lijkt inderdaad erg op jaloezie tov diegene die wel gewicht verhoogt.
'' hard trainen is bij mij niet trainen tot het niet meer gaat ''

ga ik niet eens op in.
ben je het er mee eens dat als hij 21x110 kan squatten NA zijn worksets, dat zijn max minimaal 150kg is?
dan heeft hij de zelfde wilks als iemand van 100kg die 183kg squat.
maar natuurlijk vind jij 183kg squat at 100kg ook niet veel als je een half jaar lift.(en ook nog niet volwassen)
je hebt wel getafeltennist? waarom maak je dan een vergelijking tussen tafeltennis en liften en zag je dat tafeltennis makkelijker is.
het zijn 2 totaal andere sporten.
tafeltennis:
extreem snel.
kracht bijna niet van belang.
constand nadenken en snelle beslissingen nemen.
coordinatie en reflexen van zeer groot belang.
constand in beweging.
uithoudingsvermogen van groot belang.
powerlifting:
statisch, zo dicht bij 0 beweging als je kan komen.
juist niet nadenken.
zeer langzaam.
kracht van extreem groot belang.
coordinatie en reflexen van nagenoeg geen belang. ( alleen maar ingestampte motor patterns)
uithoudingsvermogen van nagenoeg geen belang.
maar nu ga je me natuurlijk vertellen dat je een of ander tafeltennis worder was met de nickname de nederlandse Ma Lin en met Timo Boll trainde, terwijl je in de realiteit nog geen topspin van backspin kan onderscheiden.
ik ben niet jaloers op iemand die claimed onmogelijke dingen te doen.
ik vind het alleen niet leuk als mensen bullshit uitkramen.
wel lachen want het lijkt dat je onder de impressie bent dat ik een soort gefrustreerd ventje ben die na zijn beginner gainz geen enkele vooruitgang meer heeft gemaakt en alleen isolatie doet.
verder zeg je wel allemaal leuke dingen te zijn en kunnen maar heeft niemand er nog wat van gezien.