MuscleMeat

Sticky "Natty kan je niks bereiken" topic

Coolbuilder, wil je een log beginnen om je wisdom te delen. Wij van DBB kunnen nog veel van je leren.
Je hebt iig al onvergetelijke quotes zoals 'vroeger stond ik bekend om mijn chest, nu om mijn armen' of 'sinds ik een aparte armdag heb zijn mijn armen in drie maanden van 40 naar 44 centimeter gegroeid'

Vermoed dat zijn placebo gain wisdom uit artikels als deze komen:
http://www.bodybuilding.com/fun/sisco8.htm
1 inch op 12dagen tijd :p betere resultaten dan kuren. :o

dat harder trainen argument is ook zo dom, zeker voor natty's gaat dat al helemaal niet op. keihard trainen voor natty's is gewoon niet optimaal.

noem mij 1 iemand die jij kent die legit, na 5 maanden liften, 1.5x bw squatte, voor 21 reps, na meerdere werksets.
als je dan voor kracht gaat trainen zit je binnen no time op 2.5xbw of meer squat. voor die tijd trainen is dat gewoon ongelofelijk veel.

moest wel lachen om de tafeltennis opmerken, jij hebt duidelijk nooit getafeltennist anders had je die niet gemaakt ;)

Dat het argument gelijk toegespits wordt op jouw idee van harder trainen vind ik dom. De reden dat ik naturel nog steeds vooruit ga is dat ik elke training zga alleen maar grote compounds doe, geen rotzooi er omheen. Dat noem ik hard trainen. Ik zie dat ook eigenlijk niemand doen, de meeste doen 5 min kniebuigen als opwarming om vervolgens door te gaan naar de apparaatjes. Hard trainen is bij mij niet persen tot het niet meer gaat, want dat kan je ook doen met triceps kickbacks, alleen zal je dan altijd dezelfde spriet blijven die je altijd geweest was. Dus ja, mijn versie van harder trainen is meer resultaat omdat de totale belasting op je lichaam vele malen hoger is.

Ik ken ook iemand die na twee maanden setjes deed met 150 kniebuigen, hij zakte goed diep en is naturel. Ligt natuurlijk ook aan wat je achtergrond is, als je altijd zwaar fysiek werk gedaan hebt helpt dat flink mee. De reden dat je het veel vind is gerelateerd aan z'n lichaamsgewicht. Het is altijd zo dat iemand met een lager lichaamsgewicht eerder sterker is tov z'n lichaamsgewicht dan iemand die zwaarder is, daarom zijn de wilks punten ook ooit uitgevonden. Daarbij rekening houdend dat het een set was waarbij je tussen de reps door een paar teugen adem haalt maakt het niet heel bijzonder (wel goed, niet bijzonder).

En ik heb in m'n jonge jaren getafeltennist, vandaar de opmerking. Het lijkt inderdaad erg op jaloezie tov diegene die wel gewicht verhoogt.

176, 101kg 11% en naturel??

Hij zegt van wel..traint ook al lang. Misschien genetisch geluk, want dit is voor zeer weinig weg gelegd.

En al helemaal niet als je opvolgd wat hij zegt. Iedere training jezelf de t*ring in trainen op compounds..

Hij zegt van wel..traint ook al lang. Misschien genetisch geluk, want dit is voor zeer weinig weg gelegd.

En al helemaal niet als je opvolgd wat hij zegt. Iedere training jezelf de t*ring in trainen op compounds..
Niks genetisch geluk, hij eet gewoon een halve kilo brinta, 600 gram eiwit en traint hard. Altijd maar afschuiven op goeie genen als iemand goeie stats heeft.

176 cm 101kilo 11 procentjes is niet naturalo ofc.

edit, of hij heeft een mega p**mel of peace. (net als ik)

Dat het argument gelijk toegespits wordt op jouw idee van harder trainen vind ik dom. De reden dat ik naturel nog steeds vooruit ga is dat ik elke training zga alleen maar grote compounds doe, geen rotzooi er omheen. Dat noem ik hard trainen. Ik zie dat ook eigenlijk niemand doen, de meeste doen 5 min kniebuigen als opwarming om vervolgens door te gaan naar de apparaatjes. Hard trainen is bij mij niet persen tot het niet meer gaat, want dat kan je ook doen met triceps kickbacks, alleen zal je dan altijd dezelfde spriet blijven die je altijd geweest was. Dus ja, mijn versie van harder trainen is meer resultaat omdat de totale belasting op je lichaam vele malen hoger is.

Ik ken ook iemand die na twee maanden setjes deed met 150 kniebuigen, hij zakte goed diep en is naturel. Ligt natuurlijk ook aan wat je achtergrond is, als je altijd zwaar fysiek werk gedaan hebt helpt dat flink mee. De reden dat je het veel vind is gerelateerd aan z'n lichaamsgewicht. Het is altijd zo dat iemand met een lager lichaamsgewicht eerder sterker is tov z'n lichaamsgewicht dan iemand die zwaarder is, daarom zijn de wilks punten ook ooit uitgevonden. Daarbij rekening houdend dat het een set was waarbij je tussen de reps door een paar teugen adem haalt maakt het niet heel bijzonder (wel goed, niet bijzonder).

En ik heb in m'n jonge jaren getafeltennist, vandaar de opmerking. Het lijkt inderdaad erg op jaloezie tov diegene die wel gewicht verhoogt.

Lolled @ de arrogantie. Twintig keer je anderhalf keer je eigen BW squatten is niet bijzonder omdat hij 15 cm korter is?:roflol:
Alan Thrall kon max 17x 1,3x zijn eigen BW squatten. En dat na jaren liften met alleen compounds/strongman.

Laten we eerlijk zijn; dit is het internet, mensen liegen nou eenmaal..

Lolled @ de arrogantie. Twintig keer je anderhalf keer je eigen BW squatten is niet bijzonder omdat hij 15 cm korter is?:roflol:
Alan Thrall kon max 17x 1,3x zijn eigen BW squatten. En dat na jaren liften met alleen compounds/strongman.

Laten we eerlijk zijn; dit is het internet, mensen liegen nou eenmaal..

Vind het inderdaad niet bijzonder. Dat is een mening, daar mag je natuurlijk wat anders vinden omdat je andere maatstaven hanteert. En inderdaad omdat hij korter is gaat dat gemakkelijker = minder kg's op frame = minder gewicht om 1,5 x bw te doen. Ik zit zelf op 27x 1,5 x bw en weeg ca 30kg zwaarder. Relatief gezien zit ik dan 50kg hoger dan m'n eigen lichaamsgewicht, tov iemand die 70kg weegt is dat maar 35kg.

Ik hecht ook geen waarde aan dat mensen me niet geloven, ben ik al gewend. Toen ik begon was ik ook blij als ik één keer 140 kon bankdrukken. Bleek dat wanneer je consequent traint dat je dan best vooruit kan gaan en dat die 140 eigenlijk geen ruk voorstelt. Het is een gebrek aan inzet en basiskennis als je dit al niet haalt (lichamelijke beperkingen niet meegerekend).

Als je opvolgt wat ik zeg besteed je geen energie aan onnodige zaken. Niets meer, niets minder. En de t*ring in is maar net hoe je het zelf wilt zien, ik vind niet dat ik elke training de t*ring in ga maar doe wel elke training de basis. Elke dag relatief zwaar trainen op de compounds is iets waar in je de loop van de tijd naartoe werkt. En inderdaad, het is vallen en opstaan. De meeste proberen in dit geval niet eens op te staan maar gaan klakkeloos verder met wat de andere forumhelden hun wijsmaken. Volgens het gros hier kan ik ook niet zes dagen in de week bankdrukken of kniebuigen wat ook prima mogelijk is. Daarbij rekening houdend met dat mensen bang zijn om vetter te worden maakt dat mensen niet in gewicht aan durven te komen waardoor ze zichzelf ernstig beperken.

Ik begrijp jullie wel. Ik geloofde vroeger ook dat je alleen echt sterk kon worden door gebruik. Alleen nu weet ik beter. Leren noem je dat. Het stadium waarin je gelooft dat er zonder spulletjes niets mogelijk is ben ik al lang voorbij.

140kg bench stelt niks voor...wat?

Ik denk dat je je er ernstig in vergist dat je gewoon een genetisch puntje voor had. Het mag dan misschien pesimistisch klinken, maar ik ga naar mijn mening niet zo snel 140kg benchen hoor...:o

Ik hecht ook geen waarde aan dat mensen me niet geloven, ben ik al gewend. Toen ik begon was ik ook blij als ik één keer 140 kon bankdrukken. Bleek dat wanneer je consequent traint dat je dan best vooruit kan gaan en dat die 140 eigenlijk geen ruk voorstelt. Het is een gebrek aan inzet en basiskennis als je dit al niet haalt (lichamelijke beperkingen niet meegerekend).

Jij traint al meer dan 10 jaar dacht ik? Dan zou je wel Bulgaars moeten kunnen trainen, voor mij zou het niet slim zijn want ik zit nog op intermediate niveau.
Maar als je 140 kunt benchen in het begin, dan ben je een natuurtalent.

Als je dit zelf niet gelooft moet je PS worden, binnen no-time zul je er om bekend staan dat je iedereen met een vingerknip 140 KG kan leren benchen.

140kg bench stelt niks voor...wat?

Ik denk dat je je er ernstig in vergist dat je gewoon een genetisch puntje voor had. Het mag dan misschien pesimistisch klinken, maar ik ga naar mijn mening niet zo snel 140kg benchen hoor...:o
Je hebt gewoon een gebrek aan inzicht en basiskennis.

In voor pics en vids, talk is cheap you know.

'' hard trainen is bij mij niet trainen tot het niet meer gaat ''

:roflol: ga ik niet eens op in.

ben je het er mee eens dat als hij 21x110 kan squatten NA zijn worksets, dat zijn max minimaal 150kg is?
dan heeft hij de zelfde wilks als iemand van 100kg die 183kg squat.
maar natuurlijk vind jij 183kg squat at 100kg ook niet veel als je een half jaar lift.(en ook nog niet volwassen)

je hebt wel getafeltennist? waarom maak je dan een vergelijking tussen tafeltennis en liften en zag je dat tafeltennis makkelijker is.
het zijn 2 totaal andere sporten.

tafeltennis:

extreem snel.
kracht bijna niet van belang.
constand nadenken en snelle beslissingen nemen.
coordinatie en reflexen van zeer groot belang.
constand in beweging.
uithoudingsvermogen van groot belang.

powerlifting:

statisch, zo dicht bij 0 beweging als je kan komen.
juist niet nadenken.
zeer langzaam.
kracht van extreem groot belang.
coordinatie en reflexen van nagenoeg geen belang. ( alleen maar ingestampte motor patterns)
uithoudingsvermogen van nagenoeg geen belang.

maar nu ga je me natuurlijk vertellen dat je een of ander tafeltennis worder was met de nickname de nederlandse Ma Lin en met Timo Boll trainde, terwijl je in de realiteit nog geen topspin van backspin kan onderscheiden.

ik ben niet jaloers op iemand die claimed onmogelijke dingen te doen.
ik vind het alleen niet leuk als mensen bullshit uitkramen.

wel lachen want het lijkt dat je onder de impressie bent dat ik een soort gefrustreerd ventje ben die na zijn beginner gainz geen enkele vooruitgang meer heeft gemaakt en alleen isolatie doet.

verder zeg je wel allemaal leuke dingen te zijn en kunnen maar heeft niemand er nog wat van gezien.

Meh je kan echt wel natty elke dag hard trainen fullbody op compounds jaren lang zonder problemen overtraining bestaat niet inderdaad.

Maar dat garandeerd nog geen resultaten :/

En kuren lost dat ook niet perse op..

Terug
Naar boven