Hoe langer je natty trained hoe gefrustreerder je wordt... Je beginners gains stoppen, elke hard gewonnen kilo spiermassa met 100% dedication vliegt er weer af wanneer je 2 weekjes flink ziek bent. Je kunt vervolgens weer opnieuw beginnen. Cutten? Same story. Leuk die filmpjes en foto's van 8 weken verschil. Maar voor een natural van 15% naar 'echt' 10% is killing en ontzettend demotiverend, je bent leeg slap en al je kleding zit weer los.
Het is waar dat ook juicers hard trainen en op hun voeding letten, misschien wel harder. Maar is het zwaarder als juicer? Dat maak je mij niet wijs. Wat kost meer moeite? Natural van 15% naar 10%, dedicated maar je voelt je kut, je verliest kracht en moeilijk verdiende kilo's spiermassa. Je bent leeg en je enige vooruitgang is de afname van vet zonder dat je die harde mooie look krijgt die je overal ziet, die look waar je het eigenlijk voor doet, je sleept jezelf toch maar weer elke dag naar de sportschool want je gaat niet opgeven, zo ben je niet, ook al blijft het beloofde land uit... OF juiced van 15% naar 10%, je voelt je geweldig, je bent tevens dedicated zoals die natural, maar jij gained, bovenop dat je vet verliest ook nog eens een paar mooie kilo's spier, je shirts zitten niet losser maar juist strakker. Daar bovenop krijg je ook nog eens een hardheid en vasculariteit waarvan een natural alleen maar kan dromen.
Dan is de cut voorbij.
Natural: Hee, er is niet veel van me over maar f**k it, ik ben echt ripped voor een natural, nu kan ik weer driekwart jaar bulken. Je schiet binnen no-time weer boven de 12% en je mag hopen aan het einde van het jaar toch nog 2 kilo 'spier' gained.
Juiced: Je cutkuur zit erop. Je ziet eruit als een god, in een paar maandjes maar daar heb je dan ook keihard voor geknokt! Ingeleverd op spiermassa? Nee joh, ondanks de cut toch nog wat kilo'tjes kunnen pakken. Komt natuurlijk omdat je nog meer dedicated was dan je natural gym buddy, hij weet niet hoe zwaar het is als kuurder, de aansteller! Nu even nakuren, je voelt je een paar weken down, maar de gedachte dat er straks een massa kuur aankomt en je weer 6 kilo eraan gaat plakken houdt je op de been..
Je zou er als natural bijna bitter van worden