MuscleMeat

Nieuws Nederlandse zwembaden moeten boerkini toelaten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een sterke samenleving geeft parasieten een holschop en zorgt er voor dat echt zwakkeren daardoor meer kunnen krijgen. Maar goed dat is een andere discussie.

Volledig mee eens...maar er is natuurlijk een tendens dat als je een uitkering hebt of niet volledig mee kan draaien je automatisch bestempeld wordt als parasiet.

Laatst bewerkt:
Hmz... Dit vind ik een beetje de discussie verdraaien:

De overeenkomstigheid van zaken ging over het feit of een boerkini al dan niet vergelijkbaar is met 1. naaktzwemmen of 2. de string. Beide vind ik mager als argument (zie bovenstaande posts).

Dat de boerkini niet overeenkomstig is met wat we nu gebruiken is dus bezijden de discussie en een verdraaiing. Om verder op je post in te gaan: de boerkini is gemaakt om in te zwemmen én er zijn mensen die er in willen zwemmen (mensen met een Nederlandse nationaliteit).

Op deze manier raakt je post kant nog wal. (ooohw builderB, wat een woordgrap...)

Een string is net zo goed gemaakt om in te zwemmen en er zijn er zat die erin willen zwemmen.

Fatsoen is subjectief en maatschappelijk bepaald...en er zijn er blijkbaar een heleboel die een boerkini de normen van goed fatsoen vinden overtreden. Of dat terecht is is natuurlijk een heel andere discussie...

De boerkini is specifiek ontworpen voor een bepaalde bevolkingsgroep. Deze groep wil nu uitzondering van de huidige norm terwijl diezelfde uitzondering aan andere groepen geweigerd wordt. Dat is natuurlijk raar en meten met twee maten.

Waarom mogen mannen geen zwem t-shirt dragen?
Waarom mogen vrouwen geen string bikini dragen?

Zijn maar een paar voorbeelden...en ik kan me heel goed voorstellen dat zeker ook in het eerste geval er mensen zijn die uitzonderingen wensen of anders niet komen zwemmen.

Het gaat mij er dan ook niet om om het te verbieden maar om mogelijkheden voor iedereen te vergroten.

Persoonlijk ben ik een voorstander van integratie in het maatschappelijke verkeer en de normale maatschappeljke activiteiten van andere bevolkingsgroepen.

Het is natuurlijk compleet hypocriet als je enerzijds beargumenteerd dat bevolkingsgroepen niet integreren en anderzijds ook elke mogelijkheid daartoe ontneemt.

Daarbij is het irrelevant of een boerkini een symbool is van mannelijke onderdrukking of niet...stel dat het wel het geval is (waar ik het stellig niet mee eens ben)...dan zou je juist moeten toejuichen dat vrouwen op elke manier die ze kunnen bedenken deelnemen aan normale activiteiten en op die manier in aanraking komen met de vrouwelijke emancipatie en dus ervaren dat het ook anders kan. Dat zal leiden tot een emancipatie beweging onder die vrouwen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb een donkerbruin vermoeden over TPH1976... volgens mij een member die we hier al eens gehad hebben, iets met think...? :)

Bang zijn dat mannen in de verleiding komen? Daarom is die boerkini er dus? Dan ligt het probleem dus bij die mannen. Waarom moeten dan die vrouwen zich aanpassen? Terwijl de vrouwen wel van alles doen met make-up voor hun gezicht. Zeg nou zelf, doe het dan helemaal goed. Met een zorro maskertje ofzo.

Hoe dan ook, dat clubje moslims wil meestal toch niet "mengen" met de gemiddelde Nederlander. Ze hebben al een eigen moskee, dus waarom niet een eigen zwembad?

Ik heb een donkerbruin vermoeden over TPH1976... volgens mij een member die we hier al eens gehad hebben, iets met think...? :)

Dat vermoeden had ik ook al :roflol:

Ghostrider post hier ook onder een ander ip na zijn ban van ReyMysterio.

ik vind het altijd weer opmerkelijk hoe dergelijke onderwerpen de gemoederen bezig houden. om eerlijk te zijn kan het mij geen klap schelen als die vrouw het zwembad niet in mag met haar boerkini. van mij mogen ze de boerkini in openbare zwembaden totaal verbieden!!!

volgende punt is dan wel; als moslima's op aparte tijden het bad afhuren om alleen te kunnen zwemmen, als vrouwen onderling, moet er ook niet gemekkert worden. en dat is wat meestal wel gebeurt, terwijl het me toch echt lichtelijk naief lijkt te verwachten dat een praktiserende moslima in bikini of badpak het zwembad induikt.

zo blijft de discussie altijd bestaan. mijn mening; vrouwen die niet willen dat hun lichaam gezien word door mannen moeten naar een prive-zwembad gaan, een zwembad op bepaalde tijden afhuren of gewoon niet gaan zwemmen, simpel as that.

oplossing: verplicht nudisme....

Een wat?

Weg met die achterlijke boerkini. ZE PASSEN ZICH potverdomme MAAR AAN, ZONIET: OPSODEMIETEREN! Heel het straatbeeld word al bepaald door die belachelijke theedoeken.

Ik heb nog nooit van m'n leven een vrouw in een boerka of boerkini gezien in het dagelijkse leven, jij wel Schavuit? En ik woon ook nog in de Randstad. Kom regelmatig in Utrecht, Rotterdam en Dordrecht.

Ik kom iedere dag in Rotterdam, helaas, en ik zie ze iedere keer weer. Overal hoofddoeken. Sommige compleet gesluierd. Het is toch te gek voor woorden. Welkom in Nederland.

Ik zou gewoon veilig thuis blijven zitten tot je naar een land kan waarin je al dit leed niet hoeft aan te zien. Welk land dacht je eigenlijk aan naar te gaan emigreren in de toekomst?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven