Hmz... Dit vind ik een beetje de discussie verdraaien:
De overeenkomstigheid van zaken ging over het feit of een boerkini al dan niet vergelijkbaar is met 1. naaktzwemmen of 2. de string. Beide vind ik mager als argument (zie bovenstaande posts).
Dat de boerkini niet overeenkomstig is met wat we nu gebruiken is dus bezijden de discussie en een verdraaiing. Om verder op je post in te gaan: de boerkini is gemaakt om in te zwemmen én er zijn mensen die er in willen zwemmen (mensen met een Nederlandse nationaliteit).
Op deze manier raakt je post kant nog wal. (ooohw builderB, wat een woordgrap...)
Een string is net zo goed gemaakt om in te zwemmen en er zijn er zat die erin willen zwemmen.
Fatsoen is subjectief en maatschappelijk bepaald...en er zijn er blijkbaar een heleboel die een boerkini de normen van goed fatsoen vinden overtreden. Of dat terecht is is natuurlijk een heel andere discussie...
De boerkini is specifiek ontworpen voor een bepaalde bevolkingsgroep. Deze groep wil nu uitzondering van de huidige norm terwijl diezelfde uitzondering aan andere groepen geweigerd wordt. Dat is natuurlijk raar en meten met twee maten.
Waarom mogen mannen geen zwem t-shirt dragen?
Waarom mogen vrouwen geen string bikini dragen?
Zijn maar een paar voorbeelden...en ik kan me heel goed voorstellen dat zeker ook in het eerste geval er mensen zijn die uitzonderingen wensen of anders niet komen zwemmen.
Het gaat mij er dan ook niet om om het te verbieden maar om mogelijkheden voor iedereen te vergroten.
Persoonlijk ben ik een voorstander van integratie in het maatschappelijke verkeer en de normale maatschappeljke activiteiten van andere bevolkingsgroepen.
Het is natuurlijk compleet hypocriet als je enerzijds beargumenteerd dat bevolkingsgroepen niet integreren en anderzijds ook elke mogelijkheid daartoe ontneemt.
Daarbij is het irrelevant of een boerkini een symbool is van mannelijke onderdrukking of niet...stel dat het wel het geval is (waar ik het stellig niet mee eens ben)...dan zou je juist moeten toejuichen dat vrouwen op elke manier die ze kunnen bedenken deelnemen aan normale activiteiten en op die manier in aanraking komen met de vrouwelijke emancipatie en dus ervaren dat het ook anders kan. Dat zal leiden tot een emancipatie beweging onder die vrouwen.