Lees de post, zodat je begrijpt wat er staat en je jezelf niet compoleet voor lul zet met reacties die alleen maar aantonen dat je abstracte begrippen niet kan bevatten
Dank u...
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Germanen hadden helemaal geen coïtuse gelijkheid. Vrouwen hadden specifieke taken die bij hun coïtuse hoorden en uiteindelijk beslisten de mannen over alle zaken buiten het huis.
Waarom zijn sommigen hier zo boos over? Dit is een BB forum, we zouden juist blij moeten zijn!

Het is toch een zwembad, dan kunnen we allemaal wel met de spijkerbroek aan daar gaan zwemmen of mag dat weer niet..
Er is niet zo gek veel bekend over de sociale verhoudingen binnen Germaanse beschavingen als je het hebt over die Germaanse stammen verspreid over een groot deel van Europa die gezien werden door de Romeinen als barbaren. Wel blijkt uit Romeinse bronnen dat de Romeinen neerkeken op de Germaanse vrouwen en neerbuigend deden over de man-vrouw verhoudingen binnen Germaanse samenlevingen. Vrouwen waren te vrij en liepen erbij als mannen, regelmatig licht bewapend. Dit zegt natuurlijk nog niet zo gek veel.
Ligt het aan mij, of is het vrij ironisch dat sommigen willen terugkeren naar een duizend jaar oude plaatselijke ideologie om binnen een vrij moderne, (redelijk) progressieve cultuur te voorkomen dat een 600-700 jaar oude ideologie plaatsneemt?
Als men dan echt oude ideeën over samenlevingen wil aanhangen, is er wel beter te vinden...

Stierenpoep. Natuurlijk waren er rolpatronen zoals eten bereiden en kinderen opvoeden, maar wanneer je het vergelijkt met andere stammen/volkeren waren ze hun tijd ver vooruit. Het is een van de weinige stammen waarbij polygamie hoogst ongebruikelijk was. Zowel mannen als vrouwen werden vrij jong uitgehuwelijk als ze even sterk waren en even oud. Ook zeldzaam is dat hier dan man over de brug moest komen met een bruidsschat. Als dat was goedgekeurd kreeg hij van zijn vrouw (of haar familie) vaak nog pantser en wapens. Die vrouwen stonden nogal hun mannetje en vochten ook mee in de strijd. Daarnaast werden ze inderdaad vrij gelaten waardoor de Romeinen op hen neerkeken.
Romeinen, die vanwege hun exorbitante decadentie zo lui geworden waren dat ze hun eigen rijk niet eens konden verdedigen. Een beetje zoals Nederland nu.
Ik zat eerder te denken aan spitzen en een roze tutu. Zelfde belachelijkheidsfactor.
Het zal waarschijnlijk niet als een verrassing komen dat niemand dat wil. Slechts enkele aspecten zijn wel aantrekkelijk.
Hoewel het me ook wel ooit leuk lijkt om de frustratie eruit te meppen op een authentiek slagveld.![]()
Het zal waarschijnlijk niet als een verrassing komen dat niemand dat wil. Slechts enkele aspecten zijn wel aantrekkelijk.
Hoewel het me ook wel ooit leuk lijkt om de frustratie eruit te meppen op een authentiek slagveld.![]()
Waarom zijn sommigen hier zo boos over? Dit is een BB forum, we zouden juist blij moeten zijn!
Eindelijk kunnen we, zonder dat iemand daar wat van kan zeggen, tijdens een mega bulk lekker naar het zwembad zonder ons te schamen want we doen gewoon een burkini aan. Zou hilarisch zijn als er opeens allemaal vette kerels in burkinis in de zwembaden zitten.
Trouwens, het lijkt mij dat het juist hygiënisch is ipv andersom. Je moest eens weten hoeveel dode huidcellen er in zwembadwater zitten. Nog niet te spreken over het plas en sperma en andere "lichaamsvloeistoffen". Om je dan druk te maken om een burkini lijkt me een beetje...overdreven.
omdat sommige mensen moslims niet kunnen uitstaan