- Waardering
- 1.093
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voor iemand die neigt naar oude ideologieën hecht je wel veel waarde aan het hedendaagse modebeeld. Niettemin is je post nutteloos, aangezien de zuiver esthetische kant van een boerkini geen argument is in de vraag of het wenselijk is. Het is geen windmolen die in je achtertuin wordt gebouwd...
Ah gelukkig maar. Aan welke aspecten zat je trouwens te denken?
Ik denk dat je er na 0,0000000000001 sec. genoeg van hebt. Nee, dat weet ik zeker.
Ik heb nooit gezegd dat ik mordicus tegen een boerkini ben. Ik zeg alleen maar dat wanneer ik de onbedwingbare behoefte heb ik een roze tutu aan mag in het zwembad. Ik zou het niet erg vinden om zo iemand in een zwembad te zien, ik zou het persoonlijk alleen niet nodig vinden om overal je geloof uit te dragen.
Daar zeg je wat. Ik romantiseer ook maar wat. De reply die ik eerder gaf geeft weer hoe ik tegen Germanen aankijk; als een sterk en zelfbewust volk. Niet constant excuses zoekend om de zwakkere het voordeel van de twijfel te geven. Ik had net zo makkelijk de Spartanen kunnen pakken.
:shoot:Mee eens. De enige reden om het niet toe te staan is odmat andere zaken in het zwembad ook niet zijn toegestaan. Omkeerbaar even waar...als je een boerkini toestaat moet je alles en dus ook nudisten toestaan.
Waarom zou je nudisten toe moeten staan als je de boerkini ook toestaat? Nudisme is verboden omdat het 'de regels van fatsoen' overtreedt in de dagelijkse maatschappij. (voor zover ik weet) Een boerkini dient datzelfde doel (vanuit moslimgedachten) of overtreedt de regels der fatsoen als kledingstuk niet. Het is een stap verder dan het badpak en lijkt veel op sommige 'futuristische' badpakken die al worden gedragen.
Een boerkini is een speciaal voor het zwemmen ontworpen product, dat kan je van een tutu niet zeggen. Persoonlijk vind ik het tutu-argument dus een beetje mager...

Directeur zwembad begrijpt ophef over 'boerkini' niet
ALMELO - "Een boerkini is gewoon een groot soort zwempak." Dat zei directeur Erik Busscher van zwembad Het Sportpark in Almelo. Onder bezoekers van dat zwembad is 'een levendige discussie' ontstaan nadat vorige week een moslimvrouw gekleed in een zogenoemde boerkini te water ging.
Een boerkini is een badpak dat armen, benen, hoofd en lichaam bijna helemaal bedekt. In andere landen is het niet ongebruikelijk dat moslimvrouwen dergelijke zwemkleding dragen. De vrouw die in Het Sportpark kwam zwemmen, kocht haar badpak in Turkije.
Volgens Busscher had niemand last van haar kleding en kwam de veiligheid van andere zwemmers niet in het gedrang. Hij ziet daarom geen reden de vrouw te weren, zei hij woensdag.
Zwemdiploma
De vrouw haalde eerder in het Overijsselse Vriezenveen haar zwemdiploma, eveneens gekleed in een boerkini. Volgens Busscher was de ophef over haar kleding daar snel verdwenen. "Het zou wat anders zijn als deze mevrouw met wijde gewaden te water ging, die helemaal uitwaaieren, zodat iedereen aan de kant moet als zij er aan komt. Dat zou ik wel verbieden."
Busscher heeft naar eigen zeggen sinds vorige week een aantal e-mails met dreigende en racistische taal ontvangen. Hij heeft daar echter nog geen aangifte van gedaan bij de politie.
"Ik wil geen olie op het vuur gooien. Ik hoop dat dit snel overwaait. De betrokken mevrouw is nog niet terug geweest, maar als ze komt is ze wat mij betreft welkom", aldus de zwembaddirecteur.
Een sterke samenleving is een samnelveing die verantwoording neemt en zijn zwakkere broeders kan beschermen.

het mag natuurlijk ook iets discreter
Waarom zou je nudisten toe moeten staan als je de boerkini ook toestaat? Nudisme is verboden omdat het 'de regels van fatsoen' overtreedt in de dagelijkse maatschappij. (voor zover ik weet) Een boerkini dient datzelfde doel (vanuit moslimgedachten) of overtreedt de regels der fatsoen als kledingstuk niet. Het is een stap verder dan het badpak en lijkt veel op sommige 'futuristische' badpakken die al worden gedragen.
Wij hebben tegenwoordig geen "zwakkeren" meer. Slechts een handvol mensen die vanwege zware lichamelijke of psychische problemen gewoon onhandig zijn als werkkracht. De samenleving hoeft er alleen maar voor te zorgen dat hij die werkt daar ook voldoende voor beloond wordt. Helaas is het zo dat een gedeelte van de mensen liever thuis zit, en uit de grote ruif vreet. Laten we ze maar de "nieuwe zwakkeren" noemen dan. Ik wil níet mijn verantwoordelijkheid hoeven nemen voor deze mensen. Daar was mijn reactie op gebaseerd.
De eerste Nederlander past zich alweer aan aan de nieuwe door de islamitische mannen opgelegde regel:
De grenzen van de wet hebben ten eerste niets te maken met de wetten van de zwembaden. De zwembaden hebben hun eigen wetten. Er bestaat geen grondwet die zegt dat je in een zwembad een rode zwembroek van 40 cm lang moet dragen. De zwembaden bepalen zelf wat aanvaardbaar is en wat niet. Wat hygiënisch is en wat niet. Dat recht hebben ze, en daar heeft geen politicus, religie of wat dan ook zich mee te bemoeien.Die kledingvoorschriften van sportscholen en zwembaden dienen binnen de grenzen van de wet te liggen. Er mogen uitzonderingen gemaakt worden wanneer de religieuze overtuigingen of levensovertuigingen bepaalde belangen schaden, wanneer bijvoorbeeld de veiligheid of hygiëne in het geding is.
Als het zo natuurlijk is, dan is het excuus dat het volgens de religie zo hoort dus een drogreden. De boerkini heeft niets te maken met de koran of islam, maar is een idee van één of andere mannelijke moslim-extremist, en al de rest is op zijn Vlaams gezegd; zever in pakskes.Natuurlijk staat niet letterlijk in de Koran dat vrouwen in een boerkini moeten zwemmen.
Dus het onderdrukken van vrouwen is ok, zolang het vanuit een religieuze interpretatie komt, dat is wat je zegt toch?Wel staat er dat vrouwen voor vreemden hun lichaam dienen te bedekken, althans, dat interpreteren ze op die wijze.
Het recht? Dat is hetzelfde als zeggen dat een vrouw het recht heeft om te zwijgen en te gehoorzamen. Geen enkele vrouw in de wereld, die nooit wat te maken heeft gehad met deze ideologie, zou het in haar hoofd halen om te gaan zwemmen met een volledig bedekt lichaam. Zoiets kan alleen het resultaat zijn van een door mannen opgelegde en verzonnen regel.1. Wel erg ver gezocht. En het heeft niks met promoten te maken van onderdrukking. Het gaat erom dat die vrouwen het recht hebben zo'n pak te dragen.
Het is niet omdat wij in een multiculturele samenleving leven, dat wij daarom elk gebruik van elke cultuur gaan overnemen. Men hangt homo's op in Iran. Er zijn mensen met Iraanse origine in Nederland. Zij vragen dat wij hier ook homo's gaan ophangen. Extreem voorbeeld, zelfde principe. Barbaarse gebruiken, inclusief, boerka, boerkini hoeven helemaal niet overgenomen te worden omwille van "de multiculturele gedachte".2. Heeft niks met promoten te maken. Feit is nu eenmaal dat we in een multiculturele samenleving leven. Je kan onmogelijk verlangen dat we met zijn allen één bepaald normen- en waardensysteem hanteren of één bepaald cultureel gedachtengoed.
Zoals eerder gezegd zegt hun geloof nergens dat ze dit kledingstuk moeten dragen, of dat ze zich moeten bedekken. Het is een interpretatie en in veel gevallen een interpretatie van mannen. De boerka is ontstaan in Afghanistan, opgelegd door de Taliban. Het recht van de vrouw is om zich te kleden zoals elke andere vrouw in de wereld. De plicht van de burger is om zich aan te passen aan de kledingsvoorschriften van de plaats waar hij of zij zich begeeft.3. Wat een negatieve visie. Het gaat niet om de onderdrukking, het gaat om het recht van die vrouwen om zich te kleden zoals hun geloof dat, in hun ogen, voorschrijft.
Er staat nergens in de grondwet dat zwembaden alle religieuze kleding moeten toelaten, dat is iets wat jij net uit dunne lucht hebt getoverd. Er staat dat men vrij is om het geloof te beleiden. Dat wil daarom nog niet zeggen dat die vrijheid boven andere wetten kan komen te staan. Als het beleiden van het geloof, botst met andere wetten, dan zal men eerder het geloof op de tweede plaats moeten zetten. Daarbij, ik heb al gewezen op het feit dat dit niets of weinig met het beleiden van het geloof te maken heeft, maar alles met een barbaarse interpretatie die niet meer thuishoort in een Westerse samenleving waarin mannen en vrouwen gelijk zijn.4. Zwembaden zijn nu eenmaal beperkt in hun kledingvoorschriften: de grenzen van het Nederlands recht. Zwembaden ontnemen mensen de vrijheid om zich te kleden naar hun geloofsovertuiging, terwijl die kledij geen enkele belangen schaadt.
Rechten gemaakt? Er dienen geen rechten gemaakt te worden waar er verplichtingen zijn. Als ik naakt op straat loop, en ik zeg dat mijn geloof bepaald dat ik geen kleding moet dragen, ga ik dan het recht opeisen om een uitzondering te kunnen zijn op de regel die dit verbiedt? Er moet niet aangevochten worden wat maatschappelijk aanvaard is. Men moet eerder aanvechten wat niet maatschappelijk aanvaard is. Pseudo-religieuze wetten hebben geen juridische betekenis, het zijn gewoon ideeën die wel of niet strijdig zijn met de wet. Als de wet hier te vaag over is, dan bepaald de privé, en als men zich niet wenst aan te passen, dan heeft die privé het recht om deze personen te weren.5. Er worden geen rechten ontnomen. Er worden rechten gemaakt voor bepaalde mensen. Surfpakken mogen misschien niet zijn toegestaan volgens zwembaden, maar dat is aan te vechten. Wanneer iemand graag een surfpak wil dragen, op grond van wat dan ook, zou dat imo gewoon moeten kunnen. Want ook hier worden geen belangen geschaad. Veiligheid of hygiëne is ook niet in het geding.
Dat is blijkbaar een moeilijke om te begrijpen. Als de huid niet in contact komt met de waterstraal dan kan men niet spreken van een reinigende werking. Zo duidelijker?6. Hoezo kan er niet gedouched worden? Bovendien is de boerkini gewoon een zwempak dat het lichaam bedekt...
Wat nudisten betreft ben ik het met je eens. Daar hebben we ook aparte stranden en plekken voor, dus zij zijn sowieso al voorzien.
Ik heb overigens nog nooit een "futuristisch" badpak gezien. Sowieso niets dat in de buurt kwam van dat grote smurfenkostuum. Zwempakken zoals op de Olympische Spelen gebruikt worden zijn gemaakt om mee te zwemmen, niet de boerkini. Je ondervindt een stuk meer waterweerstand met zo'n ding aan, dus dat argument kan je schrappen. Het is puur een manier om nóg een plek te hebben waar mensen hun geloof kunnen uitdragen. Ik ben van mening dat ieder zwembad zelf mag bepalen of ze een boerkini toelaten of niet. Als er een markt is voor boerkinizwembaden komen we daar vanzelf wel achter, dat hoeft niemand ons door de strot te duwen.
Om toch even consequent te zijn: ik ben ook anti vrouwen-met-okselhaar, langzame incontinente bejaarden, kinderen onder de zestien en mensen met obesitas in het zwembad.
Verder kom ik nóóit in zwembaden. Ik wil alleen even zeiken.

Prima..dan hebben we het over strings. Die zijn meestal ook niet toegestaan in zwembaden, maar wel speciaal ontworpen om te zwemmen.

Waar het om gaat is dat als je de ene leefwijze faciliteerd je de ander ook zou moeten faciliteren
Helaas hebben ze (strings) wel de eigenschap dat ze de regels van 'goed fatsoen' overtreden. Dus ik denk dat je naar een ander kledingstuk op zoek moet.Als ze overeenkomstig zijn wel ja...
Duikpak? 
Tja...boerkini?Duikpak?
Het hoeft niet noodzakelijkerwijs overeenkomstig te zijn, het moet gemaakt zijn om mee te zwemmen en mensen moeten er in willen zwemmen. Zo'n boerkini is ook niet overeenkomstig met wat we nu gebruiken.