- Waardering
- 34
- Lengte
- 1m84
- Massa
- 84kg
Belangrijk om de misvatting dat je wervels structureel kan verplaatsen, verdraaien of herpositioneren uit de wereld te helpen. Wervels 'terug recht boven mekaar plaatsen' bestaat dus niet.
Telkens opnieuw kraken op hetzelfde niveau geeft dus instabiliteit. Het gevoel dus dat het telkens blokkeert en dat het moet losgemaakt worden (door therapeut of jezelf) voor je verder kan. Oplossing daar is de oorzaak van het probleem aanpakken. Er is een reden dat het telkens op dezelfde plaats pijn doet of vast zit.
Korte termijn altijd baat bij manipulatie, lange termijn belang van stabilisatie oefeningen. Ik zie genoeg mensen die jaren om de 2 weken naar de osteo gingen omdat het vast zat met als resultaat nek totaal kapot gekraakt. Vaak zijn ze dan verbaasd als het na enkele weken volledig weg is door automobilisatie (niet automanipulatie) en aangepaste oefentherapie.
^ Dit dus. Sinds ik begonnen ben met trainen geen last meer van gehad. Eens in de zoveel tijd schiet het nog wel eens verkeerd en dan ga ik terug naar de manueel therapeut. Laatste keer is alweer 2 jaar geleden ofzo, toen was ik met 40 km/h van m'n mountainbike geflikkerd