MuscleMeat

Net begonnen, zou graag wat hulp willen.

Bezoekers in dit topic

Bjorn9000

Novice
Lid geworden
9 jul 2011
Berichten
11
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
66kg
Vetpercentage
12%
Hallo iedereen,

Mijn naam is Bjorn en ik heb mij zelf net ingeschreven op deze forum.

Ik zit al jaren met het idee om nou eens volop aan mijn lichaam te gaan werken met als idee om in spieren toe te nemen, oftewel gewoon breder te worden.
Nu heb ik overal een beetje zitten kijken en heb een abonnement afgesloten bij de lokale sportgelegenheid, dit had ik al langer maar nog nooit echt volop aan het trainen geweest met puur de intentie om breder te worden, meer zo van om mij zelf fit te houden en niet dat ik helemaal slap en walgend van me zelf word, ook thuis heb ik 2 dumbbells van 15kg elk. Ben hier ook uit gekomen dmv een vriend die mij hier naar toe verwees.

Ook heb ik een beetje zitten kijken naar hoe het beste te trainen en kwam ik bij de post uit van Big T, die gaat over het fitness trainingsschema , fullbody 3x per week.
Dit wou ik gaan volgen voor de komende 4 weken. En daarna kijken hoe het gaat etc,

Nu heb ik nog verder zitten kijken naar mijn eetschema, en om het verbruik uit te rekenen kwam ik op de post uit van SHUTTERSPEED , met de vraag of dit zo een beetje klopt?

65,7kg x 15,3 = 1005,21 + 679 = 1684,21 = mijn RMR dan?

dagelijks verbruik zonder training = 1684,21 x 1.4 = 2357,894 ?

met mijn nieuwe schema wat dan per week 3x een uur op ma/wo/vr fullbody zal zijn kom ik op
3x 492 = 1476 uit

dan is het 2357,894 + ( 1476 : 7 = 210,857 ) = 2568,751 kcal per dag met training niet?
dan om aan wat gewicht te komen moet ik het met 1,2 vermenigvuldigen dus dan word het

2568,751 x 1,2 = 3082,501 kcal , is dit dan wat ik perdag voort zal moeten eten?

mijn koolhydraten behoefte zal dan moeten zijn, 7 x 65,7 = 459,9

mijn inname van eiwitten 1,6 x 65,7= 105,12

Nu stond er bij koolhydraten verbruik dat je makkelijk ook 8 gram per kilo kunt nemen en bij eiwitten 1,8 dit bewust niet gedaan omdat ik nou niet persé te snel alles moet en dadelijk mij zelf in de rit tegen kom.


mijn behoefte aan vet dan,

koolhydraten = 459,9 x 4 = 1839,6
eiwitten = 105,12 x 4 = 420,48

dus dan mijn vetcalorieën = 2568,751 - 1839,6 - 420.48 = 308,671 kcal

en mijn dagelijkse consumptie zal dan moeten zijn 308,671 : 9 = 34,297 gram vet

nu heb ik het artikel ,ook van SHUTTERSPEED, Krachtvoeding door gelezen, en kan er eigenlijk niet uithalen of dit nou is wat ik elke dag zal zou moeten eten en wanneer op een dag en de hoeveelheid, dat ik ongeveer 6x op een dag zal moeten eten snap ik, maar wat en om de 2 uur was het? waarschijnlijk krijg ik op deze vraag veel te horen van gebruik de zoek functie, dit gedaan maar hier haal ik ook nog niet echt een direct antwoord uit.

Mijn excuses hier voor als ik niet hard genoeg voor door gezocht heb.

Bij voorbaat dank

groetjes Bjorn


EDIT: Ook had ik een vraagje over een bench, aangezien ik best een arme student ben, was ik op het internet aan het zoeken zou deze bench werken voor wat basic oefeningen in het trainingsschema van Big T?

http://www.fitnessmerken.nl/utility-bench-p-1625.html

nogmaals bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Voor een bench kun je misschien beter op marktplaats kijken... Is goedkoper schat ik zo
 
mwah ik ben best bereid 90 euro zo uit te geven voor als het zown bankje is, valt nog mee schat ik zo. Op marktplaats krijg je een hoop van die ab pro bankjes enzo moet ik dan gewoon verder blijven zoeken?

Of is er een "speciale" naam voor zo'n bench?

Overigens ik sta buiten deze wereld van bb, alsin ik ben echt een nieuweling maar wil graag zsm beginnen, hopelijk met de hulp van de ervaren mensen hier op dbb :)

Dank je!
 
Gym is geen optie?
 
Ik sta ingeschreven bij fitland, maar dit is maar 1x per week. Kan misschien in de toekomst onbeperkt maar momenteel is dat nog geen optie....

Maar iemand suggesties op het eetschema? welke producten, tijdstippen etc?

Vraag wellicht teveel maar wil graag beginnen.
 
Bump, iemand?
 
Je bent tenminste een beginner die er tegenaan wil en bereid is wat tijd en geld te investeren als ik lees dat je een bankje wil aanschaffen en stickies hebt gelezen.

Een volledige home gym zoals sommigen op dit forum thuis hebben kost honderden, zo niet duizenden euro's. Met een eenvoudige bench ben je er niet. Je hebt MINIMAAL een squattrek, een olympische stang en 100kg aan gewichten nodig om mee te beginnen. Optrekken kan ook geimproviseerd worden, net als sommige andere oefeningen, dips bijv.


Om tot de conclusie te komen: je moet naar de gym als je serieus resultaat wil zien... er is echt geen andere optie.

Het is als willen leren boksen maar niet naar een boksschool willen omdat je te weinig geld hebt. Je kan wel een zak aanschaffen en daar tegenaan gaan slaan, conditie training doen. Dan kun je idd wel een aantal belangrijke zaken op orde krijgen, maar essentiele basisonderdelen blijven ontbreken.

Je kan wel "fit" worden, maar een redelijk gespierd fysiek bereiken, en dan heb ik het over niks indrukwekkends, zal zo lang duren dat je waarschijnlijk tegen die tijd al lang je motivatie kwijt bent.

In een grote stad is altijd wel een hardcore gym met roestig ijzer en zonder eucalyptus geur in de kleedkamer, de kosten zijn dan mss 20 euro per maand.
 
Jesus, ik zal niet teveel gaan berekeningen, dit gaat echt je leven overnemen.

Dit wou ik gaan volgen voor de komende 4 weken. En daarna kijken hoe het gaat etc,

Je moet er gewoon tegen aan gaan, niet kijken hoe het gaat, resultaat boek je niet in 4 weken als beginner, het gaat wel een poosje duren voordat je echt breed wordt. Geduld is een schone zaak.
 
Je bent tenminste een beginner die er tegenaan wil en bereid is wat tijd en geld te investeren als ik lees dat je een bankje wil aanschaffen en stickies hebt gelezen.

Een volledige home gym zoals sommigen op dit forum thuis hebben kost honderden, zo niet duizenden euro's. Met een eenvoudige bench ben je er niet. Je hebt MINIMAAL een squattrek, een olympische stang en 100kg aan gewichten nodig om mee te beginnen. Optrekken kan ook geimproviseerd worden, net als sommige andere oefeningen, dips bijv.


Om tot de conclusie te komen: je moet naar de gym als je serieus resultaat wil zien... er is echt geen andere optie.

Het is als willen leren boksen maar niet naar een boksschool willen omdat je te weinig geld hebt. Je kan wel een zak aanschaffen en daar tegenaan gaan slaan, conditie training doen. Dan kun je idd wel een aantal belangrijke zaken op orde krijgen, maar essentiele basisonderdelen blijven ontbreken.

Je kan wel "fit" worden, maar een redelijk gespierd fysiek bereiken, en dan heb ik het over niks indrukwekkends, zal zo lang duren dat je waarschijnlijk tegen die tijd al lang je motivatie kwijt bent.

In een grote stad is altijd wel een hardcore gym met roestig ijzer en zonder eucalyptus geur in de kleedkamer, de kosten zijn dan mss 20 euro per maand.

Alrighty, dan de gym word het. Heb met mijn moeder overlegt( ja klinkt heel kinderachtig en stom etc) Maar die is gewilligd om het me te sponseren. Awesome.

Jesus, ik zal niet teveel gaan berekeningen, dit gaat echt je leven overnemen.



Je moet er gewoon tegen aan gaan, niet kijken hoe het gaat, resultaat boek je niet in 4 weken als beginner, het gaat wel een poosje duren voordat je echt breed wordt. Geduld is een schone zaak.
Alrighty we gaan er gewoon voor , de maat van me die me heeft geholpen om bij deze site te komen gaat me nu ook helpen met een voedingsschema!

Maar dan rust nog steeds de vraag welke producten enzo, en welke kwantiteit er van.

ik lees veel over kip,kwark melk eieren rijst etc en kan het goed begrijpen waarom enzo maar tot mijn schriele formaat wat zal ik in welke hoeveelheid moeten nemen om tot een goede voeding te komen?


Bedankt voor de replies btw ;)
 
, edit deed het niet.


Overigens; ik volg het programma van Big T, het fullbody trainings schema, maar nu lees ik hier en daar ook over rippetoe, is dit beter of maakt het eigenlijk vrij weinig uit als ik maar met mijn schrale 66 kilo maar goed eet en blijf consequent 3 dagen per week trainen?
 
Back
Naar boven