XXL Nutrition

Nichko's road to 8%

Vandaag liep het allemaal wat anders dan gepland op het werk, dus in plaats van een high cal/high carb trainingsdag is het een low cal/low carb rustdag geworden. Precies het tegenovergestelde dus. Totaal van dinsdag, maart 22 2011: 2370 kcal, 248.13 gram eiwit, 205.89 gram koolhydraten en 58.56 gram vet. Ik merk wel verschil, de abs komen een stuk beter door dan 1-2 weken terug. Waarschijnlijk zal ik volgende week even nieuwe foto's posten ter vergelijking. Mijn vorige foto's zijn van 15-03-2011. Ik verwacht (en hoop in ieder geval!) verschil te zien tussen de oude en de nieuwe foto's.

netjes man ... ga zo door!!

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag wat meer gegeten dan gepland, maar wel nog steeds clean. Totaal van woensdag, maart 23, 2011: 2897 kcal, 278.23 gram eiwit, 327 gram koolhydraten en 50.81 gram vet. Vanmorgen een uurtje KT gedaan en daarna voor de grap gaan golfen met iemand 2,5 uur lang gespeeld. Oftewel rondgelopen met een tas op me rug van pak 'm beet 15 kg. Ik merkte op een gegeven moment dat ik me echt ontzettend slap voelde. Nu zat ik eens op internet te kijken naar wat ik met 2,5 uur golfen ongeveer verbrand. Ik kom via verschillende sites uit op 800 - 1200 kcal. Daarnaast had ik dus ook nog KT gedaan. Geen wonder dat ik me slap voelde. Heb vandaag dus iets boven onderhoud gegeten, maar ook veel meer verbruikt dan normaal, dus geen probleem denk ik zo :D

---------- Toegevoegd om 20:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:05 ----------

Dank je! Ben het wel van plan:p

kan je je goed houden aan de hoeveelheden en tijden van je maaltijden? Ik heb daar een beetje last van, staat er in me schema 60g rijst, dan neem ik al gauw 100g rijst.. puur omdat ik nog honger heb..

Hoe doe jij dat?

60gr rijst is ook niks, als je traint kan 100gr prima

kan je je goed houden aan de hoeveelheden en tijden van je maaltijden? Ik heb daar een beetje last van, staat er in me schema 60g rijst, dan neem ik al gauw 100g rijst.. puur omdat ik nog honger heb..

Hoe doe jij dat?

Had ik in het begin meer last van dan nu. Sowieso eet ik redelijk veel eiwit, dus naast rijst eet ik ook flink wat kip/tilapia in dezelfde maaltijd. Ook eet ik veel diepvriesgroente. Groente bevat weinig kcal maar vult wel zeker in combinatie met wat rijst en eiwit. Ik weet niet hoe lang je al cut, maar ik merk dat ik nu vrijwel nooit honger of trek heb in tegenstelling tot in het begin.

---------- Toegevoegd om 21:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:55 ----------

60gr rijst is ook niks, als je traint kan 100gr prima

Dat at ik in het begin. Zelfs 200 gram ongekookte rijst per maaltijd toen ik nog IF deed. Nu ben ik al wat langer bezig en moet ik dus ook steeds meer kcal (dus kh-en) gaan schrappen. Ik eet nu op een trainingsdag rond de 250-320 gram koolhydraten. Bij het ontbijt brinta of havermout met appel en krenten, dus zowel langzame als snelle koolhydraten. Pre-workout eet ik ook vaak brinta of havermout, maar dan zonder snelle koolhydraten (alleen die afkomstig uit de magere melk. Ik ga de magere melk voorlopig nog niet schrappen zolang ik goede progressie boek). Na de training eet ik vaak Chicken Tonight. Dat zit vol suiker, maar na mijn training is dat (met mate) niet erg. In combinatie met die 60 gram rijst, flink wat kip/tilapia en groente is dat toch een redelijke maaltijd, ondanks dat het maar 60 gram rijst is. Daarnaast eet ik als laatste maaltijd altijd kwark waar ook nog wel wat koolhydraten inzitten. Vanaf morgen geen kwark meer, maar 'protein fluff' (http://www.leangains.com/2010/09/high-protein-recipes-and-jack3d-review.html) op basis van caseïne eiwit. Dan heb ik in 1 klap minder koolhydraten/zuivel.
Om een lang verhaal kort te maken, 100 gram kan zeker maar het past bij mij (niet meer) in mijn huidige dieet.

Welk caseïne eiwit haal jij voor die fluff? Wil dat ook gaan doen, kwark begint me erg tegen te staan..

Welk caseïne eiwit haal jij voor die fluff? Wil dat ook gaan doen, kwark begint me erg tegen te staan..

Ik had ff gekeken op leangains.com. Daar wordt aangegeven welke merken geschikt zijn om fluff te maken en welke goed smaken. Blijkbaar gaat het met de ene poeder beter dan de andere. Ik ben gegaan voor 100% casein van Optimum Nutrition. Ga morgen even kijken of het lukt. Ik zal het resultaat wel even posten op mijn log als ik eraan denk;)

Tot nu toe heb ik steeds op trainingsdagen high carb gedaan en op rustdagen low carb. Ik ben nu van plan om 3 dagen low carb te doen (rond de 170 gram), gevolgd door 1 dag high carb (350 gram). Op beide dagen probeer ik rond de 250 gram eiwit te eten en 50 - 60 gram vet. Dat betekent dat ik op low dagen rond de 2200 kcal uitkom en op high dagen rond de 2800-2900 kcal. Gemiddeld per dag zit ik dan rond de 2300 kcal die ik mezelf als doel heb gesteld. Ik at nu post workout nog vrij veel suiker (Chicken Tonight saus). Ik ben van plan om dat alleen nog te doen op de high dag, de overige dagen uitsluitend slow carbs. Daarnaast zit ik er toch aan te denken om de magere melk te schrappen. Momenteel eet ik de eerste (of de eerste 2) maaltijden havermoutpap of brinta met melk. In 2 maaltijden heb ik dan al minimaal 35 gram aan carbs binnen puur vanwege de melk. Ik maak de 3 liter magere melk die ik heb staan nog even op en dan vanaf volgende week geen zuivel meer. De kwark voor het slapen heb ik al vervangen door caseine in poedervorm. Sowieso ben ik nieuwsgierig om te zien wat het verschil is als ik de zuivel heb geschrapt. Er wordt toch gezegd dat het in de cut beter is om zuivel te schrappen, omdat zuivel zou zorgen voor een 'dikke' huid.

Laatst bewerkt:
De nieuwe opzet

- Gemiddelde calorie-inname per dag voorlopig 2300 kcal
- 3 dagen low carb/cal (170 gram), gevolgd door 1 dag high carb/cal (350 gram)
- Per dag 250 gram eiwit
- Per dag 50-60 gram vet
- Laatste maaltijd van de dag hoofdzakelijk langzame eiwitten en vet, momenteel caseïne poeder met lijnzaad/olijfolie en diepvriesbessen

KT nog steeds push/pull schema. De laatste twee weken heb ik dat ook gedaan en het bevalt goed. Lekkere hoge trainingsfrequentie per spiergroep (ik vind elke spiergroep 1 keer in de week trainen gevoelsmatig te weinig) en meer tijd per spiergroep dan ik had met fullbody wat ik hiervoor deed. Ben nu 40 - 60 minuten bezig met een workout. Nog steeds geen cardio.

waaorm zou je nog droger willen gaan? zou eerst wat meer massa bouwen maarja dat is mijn opinion

Ik begrijp je opmerking, want er mag zeker wat meer massa bij. Ik heb er een aantal redenen voor dat ik eerst wil cutten:

1. Persoonlijke voorkeur: ik heb liever minder massa met een laag vetpercentage, dan veel massa met een hoog vetpercentage, zeker in de zomermaanden. De afgelopen zomers zat ik rond de 15% vet en ik voelde me daar gewoon niet prettig bij.
3. Als ik in de zomer rond de 8 % zit en ik ga dan bulken na de zomer (dat is de planning) dan blijft mijn vetpercentage relatief laag. Ik kies er bewust voor om mijn vetpercentage relatief laag te houden. Ik doe liever kortere periodes bulk/cut dan lange periodes bulk en cut. Ik heb namelijk een ontzettende grafhekel aan cutten.
4. Daarnaast is het ook gewoon simpelweg een persoonlijke uitdaging/doelstelling geworden om eens goed zichtbare spierdefinitie te hebben en te kijken hoe laag ik kan komen.

Omdat ik erg veel moeite heb gehad met cutten in het verleden probeer ik niet meer boven de 12% vet uit te komen. Dan hoef ik ook niet lange periodes te cutten. Er zijn mensen die het niet lastig vinden om hun vetpercentage te verlagen, dus dan is het inderdaad goed om stevig te bulken. Voor mij werkt dit denk ik beter. Als ik ga bulken dan ga ik ook cleanbulken in tegenstelling tot wat ik in het verleden altijd deed (alles eten wat voor me neus kwam). Ik zit er aan te denken om dan zoiets als leangains te gaan doen. Het is niet de snelste manier om massa op te bouwen, maar zoals ik al zei wil ik niet te hoog in vetpercentage komen.

Laatst bewerkt:
Net protein fluff gemaakt:

- 150 ml magere melk
- 40 gr 100% casein van Optimum Nutrition (banaan)
- 200 gram ontdooide diepvries bosbessen en frambozen

Alles in een speciale kom gedaan om in te mixen, daarna paar minuutjes gemixed.

Dit had ik eerder moet ontdekken. Echt bizar lekker! Dit MOET je proberen. Het vult ook als een malle. Bizar hoe je van zo weinig kcal zo vol kan zitten. Ik heb het in 2 keer opgegeten in plaats van 1. Wat ik wel merkte is dat het natuurlijk voor een groot deel lucht is. Zit dus lekker de hele tijd scheten te laten na die fluff haha. Maarja dat heb ik er wel voor over zo alleen thuis. Op het werk is denk ik een ander verhaal:P

Laatst bewerkt:
Ik verveelde me vanmorgen een beetje, dus heb even twee progressie foto's gemaakt:

DSCF0475.jpg

DSCF0483.jpg

meeh wanneer je met dit vp al ongelukkig voelt ;). Ik zou willen dat ik zo weinig had maar ben er voor bezig!

Gl en zal het topic wel bijhouden

meeh wanneer je met dit vp al ongelukkig voelt ;). Ik zou willen dat ik zo weinig had maar ben er voor bezig!

Gl en zal het topic wel bijhouden

Ongelukkig gaat wat te ver:) Ik ben gaan trainen een aantal jaar geleden, omdat ik eruit wilde zien als de mensen op de cover van Mens Health enzo. Ok, als ik heel eerlijk ben wilde ik eruit zien als Arnold Schwarzenegger in Predator..... Maar goed. Dat betekent dat ik een keer een echt laag vetpercentage wil bereiken (ik ga mijn vader even een huidplooimeting laten doen binnenkort. Misschien geen volledig betrouwbare meting, maar ben wel benieuwd). Een Mens Health fysiek is mijn doel ongeveer voor komende zomer. Mijn doel op de langere termijn is om een beetje tussen de Mens Health en Flex/Muscle&fitness fysieken in te zitten. Groter dan de 'beachboys', maar niet te groot.

De enige tip die ik heb is volhouden! Het is mij heel lang niet gelukt om te cutten, maar die 'knop' moet even om en dan wordt het steeds makkelijker merk ik om je dieet te volgen. Zeker als je resultaat gaat zien, het duurt helaas alleen even. We komen er wel;)

De enige tip die ik heb is volhouden! Het is mij heel lang niet gelukt om te cutten, maar die 'knop' moet even om en dan wordt het steeds makkelijker merk ik om je dieet te volgen. Zeker als je resultaat gaat zien, het duurt helaas alleen even. We komen er wel;)

Je hebt volkomen gelijk man.. Zodra eenmaal die knop om is en je resultaten zie dan wil je doorgaan en dan lukt 't je ook.
Nice fysiek heb je trouwens, ik ben er jaloers op :o

Idd vol houden en je komt er! Succes

Net protein fluff gemaakt:

- 150 ml magere melk
- 40 gr 100% casein van Optimum Nutrition (banaan)
- 200 gram ontdooide diepvries bosbessen en frambozen

Alles in een speciale kom gedaan om in te mixen, daarna paar minuutjes gemixed.

Dit had ik eerder moet ontdekken. Echt bizar lekker! Dit MOET je proberen. Het vult ook als een malle. Bizar hoe je van zo weinig kcal zo vol kan zitten. Ik heb het in 2 keer opgegeten in plaats van 1. Wat ik wel merkte is dat het natuurlijk voor een groot deel lucht is. Zit dus lekker de hele tijd scheten te laten na die fluff haha. Maarja dat heb ik er wel voor over zo alleen thuis. Op het werk is denk ik een ander verhaal:P

Goed blog kerel! Ik ben ook wel benieuwd naar die fluff eigenlijk. Ik kan alleen zo snel bij bijv. Bodylab geen 100% Cassein vinden. Waar heb je t besteld?

Goed bezig gast, mooie log om te lezen ook.. Ik zit qua fysiek erg in de buurt bij jouw.. Mijn vet% is nu een % of 14.. en ik ben nu ook bezig met cutten naar de 10%..

Presies hetzelfde, bij 15% voel ik me ook niet heel prettig.. Het punt is, we missen beide eigenlijk nog massa.. Maar dat gaan we voor deze zomer toch niet meer krijgen, dus dan maar wat droger.. in het najaar dan beuken en een kilo of 5 vvm erop plakken!

Succes.. Wat zijn je stats eigenlijk momenteel?

Terug
Naar boven