MuscleMeat

Niet drinken tijdens trainen, negatieve invloed op hormonen

Ik heb altijd geleerd dat dorst een teken is dat je al te laat bent.

Dus als je dorst hebt heb je al last van hypohydratie? Klopt, maar op welk niveau is dehydratie schadelijk? Daar staat een artikel van mij over in de TotW. De hoeveelheid dehydratie die nodig is om deregulatie te veroorzaken ligt voor een man van 80kg ongeveer rond de 1.3L water. Dat raak je niet kwijt tijdens een KT training van 45-60 minuten.

Ik denk dat er een groot verschil is tussen deregulatie/schadelijk effect en verminderde prestatie..

Voor zover ik weet begint dorst rond de twee procent vochtverlies terwijl 1% vochtverlies al nadelig kan werken op je prestaties

En geen 1.3L kwijt raken met KT? Ik kan niet voor anderen spreken, maar er zijn warme dagen waarop ik na de training ruim een kilo lichter weeg dan voor de training, terwijl ik tijdens de training dan nog 1L drink. Zou ik niet drinken zou ik dus ruim 2L vocht kwijt zijn.

dat je niet zou eten tijdens trainen kan ik nog geloven (het bloed moet naar de spieren en niet naar de maag ) maar niet drinken? Tijdens setjes benen trainen moet ik vaak water drinken, ik voel mijn mond zo droog worden, mocht ik het niet doen zou ik ook te snel hoofdpijn krijgen

Bij ook maar een kleine dehydratie verlies je al 20% kracht.
Dacht toch wel dat jullie dat wisten...blijven drinken!!!

Terug
Naar boven