MuscleMeat

Contest Log Niet te dik worden in de zomer met Skatermarvin

Stukje genomen, in mijn potje van de lunch gestoken en meenemen voor de wederhelft vanavond :)
Dan neem ik wel een hapje... Of twee :)

PWO gebruik ik ook niet, van een blik cola sta ik al hyper van de cafeïne dus mag er niet aan denken wat PWO met me zou doen :spaz:

Stim-free?

Heb ik inderdaad in huis, maar al maanden niet meer gebruikt.
Mijn vriend neemt die nu voor hij gaat lopen :p
Ik had niet het idee dat ik er beter op trainde...
En in de cut vind ik het ook zonde van de caloriën :roflol:
Voor die 30kcal kan ik maar liefst 5gr extra pindakaas weetjewel! :eek:

Merk je niet dat je vermoeidheid/fatigue naar mate het einde van je training verminderd door bv beta-alanine of citrulline malaat? De laatste zorgt bij mij ook echt voor een grotere vermindering van DOMS. Just wondering :)

• Topic Starter Topic Starter
Alles leuk en aardig natuurlijk, maar hoe is de spelletjesavond nou verlopen?
Whahaha..

Eten: Beschaafd bordje roerbaknoodles
Toetje: 3 bolletjes ijs van de ijssalon (stroopwafel, monchou, strawberry cheesecake)
Tijdens spelletjes: 1 bokkepootje + 2 koffie + 3 kleine zakjes haribo starmix

:emo:
Laatstgenoemde is vaak ook een amfetamine achtige stof, of soms zelfs gewoon amfetamine :roflol:
I know. Daarom was die oude echte Xamoi zo fijn. Die Iomax die ik nu heb is niet heel bijzonder wat dat betreft.

Of je moet die zwarte capsules bestellen..die zijn wel aardig ziek:angstig:

Even je log opleuken:

upload_2019-7-10_13-15-45.png
Vind ik leuk:meal:

:D
Dan toch voor een klein stukje van de passievruchtentaart gegaan? :thumb:
Smakelijk!
Klinkt goed!:heart:

Dat is die nor-dmaa toch ook:p?

Ik vond de unstopable iets te goed werken, zeg maar gerust verslavend goed:emo:
Haha, dat is mijn probleem met preworkout ook.

Ik heb er ook aardig wat staan:

Cocaine
Pump on the beach
Phsycho (2 potten)
NoxiPro V2
MvPre
Aestr-X
Flut preworkout mix (NOS bomb, Sterrenstof en nog 1)
Flut preworkout mix 2 (Mount nutrition, The Curse en nog 1)
Paar samples van gympower (maar daar ben ik bijna doorheen)

:fluit:
Ik moet er toch niet aan denken om met preworkout te trainen.. 1x een stacker genomen voor het trainen, NOOIT weer :roflol:

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik van een blik Monster ook al hard ga :gek:
Je hebt ook hele milde pre-workouts, maar als je ook al 'reageert' op een blik monster..lekker vanaf blijven!:thumbs:

Ik ben een hele tijd gestopt geweest maar tegenwoordig weer verslingerd, traint gewoon lekker op een pré workout.
Tja, zo gaat het bij mij dus ook. Ik minder weleens..of bouw het af, maar uiteindelijk begint het weer te kriebelen en pak ik het toch weer..

Maar verder ben ik totaaaaal niet verslaafd aan stims:aluhoedje:

Ik niet zo van de PWO's, maar dat zal vast komen omdat ik er nooit 1 genomen heb die enig effect had, op wat tintelingen van de Beta-alanine na dan.
Maar goed, ik kan ook midden in de nachts koffie drinken en erna gewoon doorslapen :dunno:
Dat laatste heb ik ook hoor. Ik kan nog een blik monster naast mijn bed zetten om snachts te drinken..

Lekker ervanaf blijven dan! Nogmaals, ik zou het niemand aanraden.

Stukje genomen, in mijn potje van de lunch gestoken en meenemen voor de wederhelft vanavond :)
Dan neem ik wel een hapje... Of twee :)

PWO gebruik ik ook niet, van een blik cola sta ik al hyper van de cafeïne dus mag er niet aan denken wat PWO met me zou doen :spaz:
Oef! Dat lijkt me vreselijk! Ik drink in de avond gerust 3 glazen cola light/zero of pepsi max cherry:o
:roflol:

hahah volgens mij is dat vrouw eigen ofniet? zo overdrijven. ben je ook van 1 trekje van een joint helemaal vdk? :p
Whahaha..ben ik ook goed in.

DbOElW2XUAEh7s8.jpg

Dat wist ik nog vaag..
Stimfree PWO is net als neuken zonder klaarkomen..
:D
Wahahaha..ik check eigenlijk nooit die kcals, maar zou ook moeilijkdoenerij zijn..zeker omdat ik soms ook 'perongeluk' 50 snoepjes eet..
Merk je niet dat je vermoeidheid/fatigue naar mate het einde van je training verminderd door bv beta-alanine of citrulline malaat? De laatste zorgt bij mij ook echt voor een grotere vermindering van DOMS. Just wondering :)
Dat heb ik nog nooit heel duidelijk gemerkt. Merk wel dat ik na circa 70-75minuten in de gym vaak wel er klaar mee ben..

Heeee Marvin ken je me nog?! Kom even meelezen

Flut preworkout mix (NOS bomb, Sterrenstof en nog 1)
NOS Bomb is geen PWO, maar is een NOx booster. Als NOx booster doet ie prima z'n werk (althans, vind ik) en Muscle Rage heeft ook een PWO (Limitless), die je eventueel gecombineerd kan nemen.

Die Cocaine moet ik trouwens echt eens proberen. :roflol:

rare vergelijking.....

je zou ook bijna vergeten dat dit een TRAININGS log was :roflol:
Nee hoor, zo raar is die vergelijking niet. Ik denk dat iedereen, maar dan ook echt iedereen beter traint op een goede preworkout.

De definitie van goed is natuurlijk discutabel (zo ook de doseringen of eventuele gevoeligheid). We zullen het daarbij niet hebben over het eventuele katabole van amfetamine-achtigen
Natuurlijk ken ik je nog ;)

Welkom hier:woot:
NOS Bomb is geen PWO, maar is een NOx booster. Als NOx booster doet ie prima z'n werk (althans, vind ik) en Muscle Rage heeft ook een PWO (Limitless), die je eventueel gecombineerd kan nemen.

Die Cocaine moet ik trouwens echt eens proberen. :roflol:
I know..Ik zie NOS boosters als stimvrije PWO's. Want dat is wat een stimvrije PWO is in mijn ogen..De oude limitless was een aardig gekke PWO staat me bij.
Cocaine is niet bepaald voor dagelijks gebruik, maar op zaterdagochten even net wat harder beuken is wel lekker!

Vanmorgen maar weer eens gewogen en gemeten..beetje teveel gesnack en gesnaai de laatste dagen, dus dit was wel te verwachten..

Weging & meting:
Gewicht: 80.4kg (+0.2 t.o.v vorige week)
Taille: 75.5cm (+0.5cm t.o.v vorige week)

:piggy:

Daartoe vanmorgen maar weer eens geprobeerd naar werk te fietsen. Heb 24 versnellingen (3x8) en in een lager verzet (versnelling 2-5) gefietst met wat meer rotatatie om mijn knie in ieder geval niet zwaar te belasten.
Daarna op werk even vast 10 reps per been van de bulgarian split squats gedaan om de boel te stretchen..

Strafcardio, naar werk fietsen (totaal):
~90-110min (fiets langzamer, maar weet niet hoeveel) / ~29km / ~700-800kcals

En dan de training van gisteren..

Push & calves:
Benchpress:

50kg: 15, 15 (rustig beginnen)
60kg: 6
70kg: 6 (hard:fire:)
80kg: 5, 5 (man, man:o), 5 (t*ring:fire:), 5 (nipt!:emo:)

Lang niet gebenched, dat valt wel tegen dan..

Vertical chest press (plate-loaded. gewicht/kant):
25kg: 15 (explosief:fire:)
35kg: 12 (oef!)
45kg: 7 (TUT:fire:)
50kg: 5 (trage negatieven:fire:), 4 (op=op:emo:)

Slightly incline (15-30°) Hex press:
20kg: 10 (prima!)
22kg: 8, 7 (de t*ring:fire:), 6 (1f.:fire:)

In superset met..

Stretchen pectoralis minor:
5kg: 15, 15, 15

Lying dumbbell tricep extension (4-1-1-1):
5kg: 15, 15, 15 (super controlled)

In superset met..

Alternate side raise (seated):
3kg: 15, 15, 15 (hold on top:fire:)

Single arm rope pushdown:
5kg: 15 (easy)
7.5kg: 14 (top!)
10kg: 10 (2f.), 10 (2 flink forced:fire:)

In superset met..

Alternate frontraise (standing):
3kg: 15
5kg: 15, 15+5 slinger (altijd beetje zoekende hier, tussen veel te correct willen uitvoeren & gewicht..:emo:)

Rating: :marvins::marvins::marvins: (Prima!)

En de voeding voor vandaag..

Voeding, donderdag 11-07-2019:
Post-cardio: 6g BCAA (XXL)
7:30 2 koppen koffie
9:00 2 koppen koffie
11:00 40g whey delicious (XXL) + 20g notenmix + multivit + vit D
12:30 150g kipfilet + 125g spinazie + blik monster energy ultra
15:00 150g kipfilet roasted paprika + 100g wok verde mix + 10g notenmix
Intra-cardio: 6g BCAA (XXL)
17:30 Avondeten (~850kcals)
19:30 30g nightprotein (XXL)

~1765kcals, E/K/V = 195g (44%) / 115g (26%) / 60g (30%)

O ja, jij en je broer Joost toch? Da's wel een eeuw geleden. ;) Allebei nog aan het trainen?
Ik denk dat iedereen, maar dan ook echt iedereen beter traint op een goede preworkout.
Maar niet 'iedereen' gaat eraan beginnen :)
Daarna op werk even vast 10 reps per been van de bulgarian split squats gedaan om de boel te stretchen..
Dat is dedication :)

Het is al zo lang geleden dat ik 'm gebruikte dat ik het niet meer weet :p
Ik zal het zaterdag weer eens uittesten, nu mijn kcals wat omhoog zijn kan het wel weer :p
Wat zijn DOMS btw? :o

O ja, jij en je broer Joost toch? Da's wel een eeuw geleden. ;) Allebei nog aan het trainen?

Maar niet 'iedereen' gaat eraan beginnen :)

Dat is dedication :)
True, true. Daarom zei ik gister ook al. Ik zou het niet aanraden wanneer je het niet gebruikt. Voor je het weet word je net als ik toch wat afhankelijk ervan.

Wat betreft die dedication, denk dat fysio's aan mijn wel een goede hebben. Ik voer namelijk altijd braaf uit wat me wordt opgedragen..dat schijnt nogal eens niet te gebeuren is me weleens door een fysio verteld. Veel mensen hopen zonder effort dat hun klacht als sneeuw voor de zon verdwijnt..

Ik zal het zaterdag weer eens uittesten, nu mijn kcals wat omhoog zijn kan het wel weer :p
(Delayed Onset Muscle Soreness, DOMS)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Spierkater

DOMS = delayed on-set muscle soreness (zoals @Skatermarvin al zei). Heb hier een studie over citrulline malaat en het effect op fatigue naarmate een training vordert en het effect op DOMS na de training, wellicht interessant: https://journals.lww.com/nsca-jscr/...ine_Malate_Enhances_Athletic_Anaerobic.9.aspx

DOMS = delayed on-set muscle soreness (zoals @Skatermarvin al zei). Heb hier een studie over citrulline malaat en het effect op fatigue naarmate een training vordert en het effect op DOMS na de training, wellicht interessant: https://journals.lww.com/nsca-jscr/...ine_Malate_Enhances_Athletic_Anaerobic.9.aspx

Interessant artikel. Na het lezen van zoiets wil je het meteen kopen, anderzijds wekt het ook vragen op bijv. betekend minder doms ook sneller herstel?

Interessant artikel. Na het lezen van zoiets wil je het meteen kopen, anderzijds wekt het ook vragen op bijv. betekend minder doms ook sneller herstel?

Citrulline Malaat CM heeft eigenlijk 3 voordelen:

1. betere bloodflow/pumps tijdens trainen
2. verlaagde fatigue naar mate je training vordert
3. verlaagde DOMS na je training

Ten eerste is wetenschappelijk onderzoek meestal vrij onafhankelijk, dus ook redelijk betrouwbaar (meestal geen bedrijven/individuen die je willen aansporen om het te kopen). Ik zeg niet dat CM-supplementen noodzakelijk zijn, absoluut niet. Persoonlijk train ik 6 dagen p/w dus is het erg fijn dat bijvoorbeeld mijn rug niet extreem sore is op de dag dat ik een zware beentraining heb staan. Als je bijvoorbeeld als PL'er niet voor pump traint, je training korter is en je na elke training bijvoorbeeld een rustdag hebt, heeft CM-supplementatie dus eigenlijk 0 effect (denk ik). Bij elk supplement is gewoon de afweging maken: wat levert het mij op en is mij dit het geld waard? Ikzelf merk veel baat hierbij, maar dat zal ook vooral komen omdat ik vaak een lang train, daarnaast BB gericht.

Edit: ik merk zelf echt goed dat 5-6g CM pwo mijn bloodflow verbetert (wat ook mijn plezier in training verhoogt, waardoor ik weer harder train) en dat ik eigenlijk nooit spierpijn ervaar, wat ook wel prettig is.

Interessante post over die doms! Ik leer bij. Altijd leuk :o

Terug
Naar boven