XXL Nutrition

Bezoekers in dit topic

Hoe doe jij dat compenseren toch? Ik heb ma t/m woensdag gecompenseerd omdat ik donderdag een cheat dag zou hebben (vorige zondag op maintenance met 500 kcal cardio). Donderdag heb ik ook echt een cheat dag gehad met burger king, m&m's en monster energy in de bios. Ma t/m woensdag heb ik 2x 1500-1700 kcal gegeten (alles over de top geteld in myfitnesspall zodat ik niet mis kan zitten) en 1x 2200. Vandaag ging ook helemaal goed met Kcal tot zonet, waarbij ik ineens gecheat heb. Ik ben ook redelijk moe de hele dag al, die cheatdag van gisteren was ook niet eens een effectieve carb up dag?

Wat doe ik verkeerd?
 
Hoe doe jij dat compenseren toch? Ik heb ma t/m woensdag gecompenseerd omdat ik donderdag een cheat dag zou hebben (vorige zondag op maintenance met 500 kcal cardio). Donderdag heb ik ook echt een cheat dag gehad met burger king, m&m's en monster energy in de bios. Ma t/m woensdag heb ik 2x 1500-1700 kcal gegeten (alles over de top geteld in myfitnesspall zodat ik niet mis kan zitten) en 1x 2200. Vandaag ging ook helemaal goed met Kcal tot zonet, waarbij ik ineens gecheat heb. Ik ben ook redelijk moe de hele dag al, die cheatdag van gisteren was ook niet eens een effectieve carb up dag?

Wat doe ik verkeerd?
Niet zo extreem compenseren. Dat is het begin van de vicieuze cirkel.
 
Niet zo extreem compenseren. Dat is het begin van de vicieuze cirkel.

Maar wat is hier extreem compenseren aan dan? Ik moet normaliter 2000 Kcal eten om af te vallen en nu was het net iets minder dan dat om te compenseren. Maar zal proberen volgende keer niet vaker dan 1 dag onder de 2000 Kcal te gaan.

Eindstand van gister(avond) is 4000-5000 Kcal (als het niet meer is) :(.
 
Maar wat is hier extreem compenseren aan dan? Ik moet normaliter 2000 Kcal eten om af te vallen en nu was het net iets minder dan dat om te compenseren. Maar zal proberen volgende keer niet vaker dan 1 dag onder de 2000 Kcal te gaan.

Eindstand van gister(avond) is 4000-5000 Kcal (als het niet meer is) :(.
Daar heet het een cheat voor. Gewoon niet te vaak doen en verder gewoon lekker cutten op een niveau dat vol te houden is.
 
Daar heet het een cheat voor. Gewoon niet te vaak doen en verder gewoon lekker cutten op een niveau dat vol te houden is.

Marvinnen is dus geen optie :(. Thanks though!
 
En hierom is dit een van de gezelligste logs :P :roflol:
Haha..ook niet onbelangrijk. Een hele eer IMO
Waarschijnlijk krijgt hij ook elke week zakgeld...voor de Jamin!
:roflol:
Ja ongeveer 100 euro per week
Whahaha..daar heb je bij jamin net 4kg voor volgens mij..
Hoe doe jij dat compenseren toch? Ik heb ma t/m woensdag gecompenseerd omdat ik donderdag een cheat dag zou hebben (vorige zondag op maintenance met 500 kcal cardio). Donderdag heb ik ook echt een cheat dag gehad met burger king, m&m's en monster energy in de bios. Ma t/m woensdag heb ik 2x 1500-1700 kcal gegeten (alles over de top geteld in myfitnesspall zodat ik niet mis kan zitten) en 1x 2200. Vandaag ging ook helemaal goed met Kcal tot zonet, waarbij ik ineens gecheat heb. Ik ben ook redelijk moe de hele dag al, die cheatdag van gisteren was ook niet eens een effectieve carb up dag?

Wat doe ik verkeerd?
Hmm, lastig maar herken het wel. Zowieso wanneer ik echt cheat..blijf ik vaak een beetje in die flow hangen..en cheat ik gerust de dag erna weer..

Met als gevolg..weer meer compenseren. Echter kan dat ook weer niet ongestraft..te diep compenseren zorgt voor cravings en uiteindelijk mogelijk voor een monsterlijke vreetbui.

Mijn advies zou vaak zijn als je al wilt compenseren dat iets minder extreem te doen. Wanneer je normaliter cut op 2000..niet lager gaan dan 1800kcals en desnoods dat wat langer doen.

Aan de andere kant..als je geen deadline voor iets hebt kun je ook gewoon kiezen weer netjes voort te zetten op 2000kcals..het duurt dan hooguit wat langer..
Niet zo extreem compenseren. Dat is het begin van de vicieuze cirkel.
Ik zou het ook niet iedereen aanraden om te doen wat ik doe..
Maar wat is hier extreem compenseren aan dan? Ik moet normaliter 2000 Kcal eten om af te vallen en nu was het net iets minder dan dat om te compenseren. Maar zal proberen volgende keer niet vaker dan 1 dag onder de 2000 Kcal te gaan.

Eindstand van gister(avond) is 4000-5000 Kcal (als het niet meer is) :(.
1500kcals is niet weinig compenseren hè..stel dat je al een deficit van 500-600 zit..dan zit je dan al op 1000. Als je dan ook nog iets van cardio of krachttraining gaat doen kun je er op rekenen dat het mis gaat..is het niet op die dag zelf..dan komt het later wel. Verder zie hierboven..wat extra compenseren (zeg 1800kcals) kan ook wel, maar maak het niet veel gekker ;)

Daar heet het een cheat voor. Gewoon niet te vaak doen en verder gewoon lekker cutten op een niveau dat vol te houden is.
Eens..

Marvinnen is dus geen optie :(. Thanks though!
Marvinnen is altijd een optie..of het ook de beste optie is...:marvin:

Geen wangedrag gister, dus gewicht weer netjes gedropt naar 78.9kg (gister 80.3kg)

Enfin, er is weer getraind vanmorgen.

Push:
Benchpress:
40kg: 15 (warmup)
60kg: 12 (top:D)
70kg: 8 (TUT & MMC:fire:)
80kg: 5, 5 (pittig..man, man:o), 3, 3 (nipt..)
60kg (paused): 10 (pumped wel!:fire:)

V-squat gebruiken als shoulderpress (zag ik op IG:o):
24.5kg: 12 (warmup)
49.5kg: 12 (top MMC:fire:)
59.5kg: 11 (1f.)
69.5kg: 8 (nice:D), 8 (2f.), 7 (2f.:fire:)

Lekker strepen trekken op de schouders:woot:

Vertical chestpress (plate-loaded. gewicht/kant):
20kg: 15 (trage negatieven)
30kg: 10 (sqeez!:fire:)
40kg: 10 (tering!:fire:)
50kg: 8 (nipt!), 8 (fuaark:fire:)
Dropset: 50-->40-->30kg: 5, 5, 8 (jezus!:zweet:)

Cable fly's (high puley):
10kg: 15 (sqeez & hold)
12.5kg: 15 (top:D)
15kg: 13 (1f.), 11 (1f.), 10 (2f.)

Strepen staan er nog lekker in:cheer:

Cable tricep extention ss cable bicep curl (alternate) (beide midden in kabelstation):
5kg: 15, 15 (trage negatieven..en sqeez the living shit uit die tricep) ss 5kg: 15, 15 (TUT, MMC & sqeez:fire:)
7.5kg: 12 (nice), 12 (2f.) ss 7.5kg: 15, 15 (:D)
10kg: 10 (2f. pittig!) ss 10kg: 12 (pumped!:fire:)

Rope pushdown:
10-15kg: 5 sets

Rating: :marvins::marvins::marvins::marvins:(Lekkere workout!)
 
Qua voeding nog niet zoveel gepland. Heb een verjaardagsfeestje op het strand vanmiddag en daarna uit eten..

Voeding zaterdag 04-08-2018:
8:00 2 koppen koffie
Pre-workout: 1 scoop pump at the beach (hoe toepasselijk vandaag) + 20g rozijnen
Intra-workout: 15g BCAA (Scitec)
Post-workout: 30g whey delicious (XXL)
11:15 50g havermout + 30g whey isolaat (XXL) + 5g rozijnen + multivit & vit D
13:45 Monster energy ultra blue + Delicious crunchy bar cookies&cream (277kcals, 19.9g eiwit)
15:30-19:00 1 radler 0.0 + wat chips + wat stukjes Turks brood met Tzaziki
20:00 Carpaccio + Moot kabeljauw met mosterdsaus & frietjes & groene groente + Dame blanche + Radler 0.0
22:00 Kopje koffie + klein koekje

E/K/V: geen idee

 
Laatst bewerkt:
Daar heet het een cheat voor. Gewoon niet te vaak doen en verder gewoon lekker cutten op een niveau dat vol te houden is.
Houd jezelf niet voor de gek. Ook de calorieen van cheatdag moeten worden opgeteld bij het totaal aantal van die week. Dus Mudita doet het goed als hij hiervoor gaat compenseren. Alleen krijg je dan zulke dag tot dag schommelingen in calorie intake dat het niet meer prettig is. Eigen schuld, moet je maar niet cheaten :P
 
Cheaten is voor de zwakkeren onder ons :D
 
Gebrek aan discipline, als je zo graag die bak snoep of reep chocola wil vreten pas je het toch lekker in je schema. Dat het dan niet meer wordt dan flink wat whey, kwark, groente en een reep chocola moet je maar voor lief nemen, toch?
 
True, ondanks Mn ex hernia #2 kan ik indien nodig nog steeds goed uitwijken en steken als een bij :punch:
 
Cheaten is voor de zwakkeren onder ons :D

In principe cheat ik dus eigenlijk ook niet als ik cut, ben in het weekend wel iets vrijer in de dingen die ik eet maar fit het wel in m'n calorieën. Het probleem was nu vooral dat ik met m'n fam zwemmen ging, daarna burger king en dan nog bios. Dit werd dus hoe dan ook een echte cheatdag en hier probeerde ik voor te compenseren. Wat resulteerde in een extreme vreetavond gisteren, wat sowieso minstens 5000 Kcal was als het niet meer is.
 
In principe cheat ik dus eigenlijk ook niet als ik cut, ben in het weekend wel iets vrijer in de dingen die ik eet maar fit het wel in m'n calorieën. Het probleem was nu vooral dat ik met m'n fam zwemmen ging, daarna burger king en dan nog bios. Dit werd dus hoe dan ook een echte cheatdag en hier probeerde ik voor te compenseren. Wat resulteerde in een extreme vreetavond gisteren, wat sowieso minstens 5000 Kcal was als het niet meer is.
Je hebt al heel lang geen trainingen meer gelogd toch, of zoek ik niet goed? Gaat het wel weer lekker?
 
Houd jezelf niet voor de gek. Ook de calorieen van cheatdag moeten worden opgeteld bij het totaal aantal van die week. Dus Mudita doet het goed als hij hiervoor gaat compenseren. Alleen krijg je dan zulke dag tot dag schommelingen in calorie intake dat het niet meer prettig is. Eigen schuld, moet je maar niet cheaten :P
je moet gewoon goed definiëren wat je onder de noemer van cheat noemt

Cheaten is voor de zwakkeren onder ons :D
:roflol: zegt de man met regular cola, koekjes en pizza in zijn dieet..

Gebrek aan discipline, als je zo graag die bak snoep of reep chocola wil vreten pas je het toch lekker in je schema. Dat het dan niet meer wordt dan flink wat whey, kwark, groente en een reep chocola moet je maar voor lief nemen, toch?
en precies het bovenstaande vergt nu juist ook discipline..:rolleyes:

Gevaarlijke uitspraak.
:bang:

True, ondanks Mn ex hernia #2 kan ik indien nodig nog steeds goed uitwijken en steken als een bij :punch:
:roflol:

In principe cheat ik dus eigenlijk ook niet als ik cut, ben in het weekend wel iets vrijer in de dingen die ik eet maar fit het wel in m'n calorieën. Het probleem was nu vooral dat ik met m'n fam zwemmen ging, daarna burger king en dan nog bios. Dit werd dus hoe dan ook een echte cheatdag en hier probeerde ik voor te compenseren. Wat resulteerde in een extreme vreetavond gisteren, wat sowieso minstens 5000 Kcal was als het niet meer is.
Nu gewoon weer herpakken
Je hebt al heel lang geen trainingen meer gelogd toch, of zoek ik niet goed? Gaat het wel weer lekker?
ik bedoel je?
 
Back
Naar boven