AndroidHealthClinic

Contest Log Niet te dik worden in de zomer met Skatermarvin

Vind dat soort ontwikkelingen persoonlijk wel jammer.

Als je in het archief duikt en oude topics doorspit krijg je toch het idee dat er vroegah meer mensen op het forum zaten die echt fanatiek met bodybuilding bezig waren en dat leverde interessante discussies en topics op. Nu is dat veel minder en heb je eigenlijk slechts een handvol leden die echt fanatiek zijn en de sport volgen en de rest komt vooral voor de gezelligheid en de chit-chat. Daar is natuurlijk ook niks mis mee en hoort er tot op zekere hoogte ook bij, maar persoonlijk had ik het liever iets meer zoals vroeger. Meer grote gasten, meer wedstrijdbodybuilders, meer mensen met een relevante mening en veel ervaring.

Als je in het archief duikt en oude topics doorspit krijg je toch het idee dat er vroegah meer mensen op het forum zaten die echt fanatiek met bodybuilding bezig waren en dat leverde interessante discussies en topics op. Nu is dat veel minder en heb je eigenlijk slechts een handvol leden die echt fanatiek zijn en de sport volgen en de rest komt vooral voor de gezelligheid en de chit-chat. Daar is natuurlijk ook niks mis mee en hoort er tot op zekere hoogte ook bij, maar persoonlijk had ik het liever iets meer zoals vroeger. Meer grote gasten, meer wedstrijdbodybuilders, meer mensen met een relevante mening en veel ervaring.

Bodybuilding/sportschool is sowieso een stuk meer mainstream geworden.

@bodybuilding.nl enig idee wat de uiterste fotocollage inleverdatum voor volgende contest gaat zijn? Ik wil ook graag meedoen, kan ik alvast beetje plannen

Meer mensen, maar ook meer onzin hoor :D Of iemand groot was of niet had er weinig effect op. Na bijna 300k topics en 10mil posts heb je de meeste vragen ook gehad en de search wordt voldoende gebruikt.

@bodybuilding.nl enig idee wat de uiterste fotocollage inleverdatum voor volgende contest gaat zijn? Ik wil ook graag meedoen, kan ik alvast beetje plannen

Ik denk dat we dan ook 3 maanden doen waar je gewoon minimaal 1 maand moet loggen. Maart-april-mei zijn de beste maanden hiervoor en collage inleveren zou dan ten laatste 31 mei zijn.

Vrouwen en mannen samen of apart moeten we dan nog eens herbekijken. Tegen dan zitten we ook al even op nieuwe software en hoop alles verder nog beter te integreren met elkaar (vooral media sectie) met een eenvoudigere werking.

Wat leuke statistieken (gemiddeld/dag):

- 15 topics
- 700 posts
- 800 likes
- 80 afbeeldingen
- 40 conversatieberichten
- 5 nieuwe leden
- 380 leden actief
- 10.000 bezoekers

In de winter - lente ligt dit hoger.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.006
Zelfde als 2015 en eentje meer als 2016 (of zelfde als je vrouw niet meetelt) :P

- 2003: 23
- 2004: 28
- 2005: 20
- 2006: 20
- 2008: 24
- 2009: 24
- 2010: 17
- 2011: 22
- 2012: 16
- 2013: 17
- 2014: 12
- 2015: 6
- 2016: 5
- 2017: 10
- 2018: 8
- 2019: 6

Vermoed dat we te laat gestart zijn, maart-april-mei volgend jaar zou voor een hoger aantal moeten zorgen omdat iedereen zich dan voor de zomer voorbereid.

Alhoewel er meer leden interesse hadden om mee te doen (peiling) en zelf konden kiezen welke maand.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/forum-contest-2019.421634/
Er lijken gewoon wel wat minder fanatieke leden te zijn. Spijtig maar helaas. Waarschijnlijk door social media als facebook/IG etc.
@bodybuilding.nl merken jullie ook een afname van bezoekers op het forum sinds 2014?

Aantal deelnemers aan contest is sinds 2015 een stuk lager
Waarschijnlijk wel..
Amai dat is wel een groot verschil tussen nu en slechts enkele jaren geleden! En dat terwijl fitness en bodybuilding volgens mij alleen maar populairder en meer mainstream is geworden de afgelopen jaren.

Waar zou dat mee te maken hebben?
Social media sowieso.
2010-2014 zie je een daling inzetten wat overeenkomt met grote veranderingen bij google en activiteit op andere fora. Ik heb van dit forum daar geen statistieken van maar is algemeen bekend onder fora beheerders.

Hoe meer bezoekers, hoe meer kans op nieuwe leden. Waarom het toen nog redelijk stabiel bleef was door het hoge vaste aantal leden, maar die moeten uiteindelijk ook weer aangevuld worden.

2015 is er van software veranderd wat een verder effect kan gehad hebben en dat zie ik deels in de statistieken terug. Tot juli 2016 is er een daling geweest in activiteit en heeft zich toen gestabiliseerd.

Nieuwe tijden en het forum doet het verder uitstekend, activiteit en nieuwe aanmeldingen is gewoon goed. Zeker vergeleken met andere fora en daar moet je het ook mee vergelijken ipv standaard websites of vroeger.

Maar er was meer interesse dan aanmeldingen voor de contest, dus vermoed dat tijdstip van contest ook een groot effect heeft gehad. Mensen bereiden zich vooral voor juni voor om beach ready te zijn.
Keep up the good work!:D

Opzich we logisch (pre 2010). Tegenwoordig kan je overal wel info vinden online of op YouTube. Zelfde als met muziek forums. Vroeger vond je daar leaks en andere leuke dingen nu stream je alles via Spotify of het staat op YouTube.
Jup, het heeft gewoon met de tijd te maken. Maar het blijft leuk om hier op het forum te zijn..
Google vooral, vroeger had je bij stuk meer zoekwoorden het forum op eerste pagina bovenaan staan. Nu krijg je verschillende fit/health websites te zien als het specifiek over fitness gerelateerde zoekwoorden gaat. Ook bij langere zinnen.

Google wilde meer diversiteit in de resultaten..

Zelfde voor afbeeldingen, maar google heeft dit recent aangepast en daar zien we terug sterke verbetering in.

Er wordt wel eens de schuld gegeven aan social media door forumbeheerders, maar ik denk dat dit maar een klein effect heeft (15% ofzo). Iedereen gebruikt nog steeds google om dingen op te zoeken. Social media kan de activiteit op het forum dus wel verminderen, maar op het aantal bezoekers van google uit zou minder effect moeten zijn.

Combinatie van factoren, maar zoals ik aangaf hebben we echt niet de klagen over het aantal nieuwe leden, bezoekers en activiteit op het forum.
Wel jammer dat DBB niet meer zo snel in de top komt bij zoeken. Zorgt wel voor een enorme misinformatie via google tegenwoordig, want tja, wat op internet staat is waar..
Je krijgt ook ontzettend veel youtube video's te zien bij bepaalde zoekopdrachten, tja google.. Maar gebruik het zelf ook met plezier, lekker makkelijk.
Je kunt inderdaad letterlijk googlen wat er qua vraag in je hoofd zit en je gaat met 99% garantie iets vinden.

Zeker waar! Ik ben hier inmiddels jaren lid en als je selectief bent kun je hier zeker goede info vergaren, maar het is bovenal gewoon gezellig.

Meetings zijn ook nog steeds erg leuk!

IK denk dat ik volgend jaar eens oversla, maar goed..dat roep ik al jaren:roflol:
Meer mensen, maar ook meer onzin hoor :D Of iemand groot was of niet had er weinig effect op. Na bijna 300k topics en 10mil posts heb je de meeste vragen ook gehad en de search wordt voldoende gebruikt.
True, true! Het is zeker tegen de zomer een beetje herhaling van zetten over abs, cutten en winstrol..
Ik denk dat we dan ook 3 maanden doen waar je gewoon minimaal 1 maand moet loggen. Maart-april-mei zijn de beste maanden hiervoor en collage inleveren zou dan ten laatste 31 mei zijn.

Vrouwen en mannen samen of apart moeten we dan nog eens herbekijken. Tegen dan zitten we ook al even op nieuwe software en hoop alles verder nog beter te integreren met elkaar (vooral media sectie) met een eenvoudigere werking.
Dat is een prima timing. Dan ben je shredded VOOR de zomer ;)
Wat leuke statistieken (gemiddeld/dag):

- 15 topics
- 700 posts
- 800 likes
- 80 afbeeldingen
- 40 conversatieberichten
- 5 nieuwe leden
- 380 leden actief
- 10.000 bezoekers

In de winter - lente ligt dit hoger.
Toch zeker niet verkeerd! Nogmaals, keep up the good work.

Ik zou niet weten hoe ik zonder DBB mijn werkdagen doorkom :marvin:

Loggen van trainingen doe ik weer in mijn oude vertrouwde log..hopelijk zie ik jullie daar ook

https://forum.bodybuilding.nl/topics/marvinnen-met-skatermarvin-en-zijn-zwemband.215244/page-2095

Hier zal ik verder reageren op zaken over de contest.

Er lijken gewoon wel wat minder fanatieke leden te zijn. Spijtig maar helaas. Waarschijnlijk door social media als facebook/IG etc.

Waarschijnlijk wel..

Social media sowieso.
Keep up the good work!:D

Jup, het heeft gewoon met de tijd te maken. Maar het blijft leuk om hier op het forum te zijn..

Wel jammer dat DBB niet meer zo snel in de top komt bij zoeken. Zorgt wel voor een enorme misinformatie via google tegenwoordig, want tja, wat op internet staat is waar..

Je kunt inderdaad letterlijk googlen wat er qua vraag in je hoofd zit en je gaat met 99% garantie iets vinden.

Zeker waar! Ik ben hier inmiddels jaren lid en als je selectief bent kun je hier zeker goede info vergaren, maar het is bovenal gewoon gezellig.

Meetings zijn ook nog steeds erg leuk!

IK denk dat ik volgend jaar eens oversla, maar goed..dat roep ik al jaren:roflol:

True, true! Het is zeker tegen de zomer een beetje herhaling van zetten over abs, cutten en winstrol..

Dat is een prima timing. Dan ben je shredded VOOR de zomer ;)
Toch zeker niet verkeerd! Nogmaals, keep up the good work.

Ik zou niet weten hoe ik zonder DBB mijn werkdagen doorkom :marvin:

Loggen van trainingen doe ik weer in mijn oude vertrouwde log..hopelijk zie ik jullie daar ook

https://forum.bodybuilding.nl/topics/marvinnen-met-skatermarvin-en-zijn-zwemband.215244/page-2095

Hier zal ik verder reageren op zaken over de contest.
Ik ga jou voortaan volgen, dan weet ik hoe ik er volgende keer ook zo Ripped bij kan staan :p

31 mei, vroeg :eek::roflol:

Kan ik miscchien wel doortrekken vanaf maart. Het is de bedoeling om maart de JBC te doen.
Mag je dan meedoen met de foto context?

Volgens mij is er een regel dat je geen wedstrijden gedraaid mag hebben...

Volgend jaar ben ik waarschijnlijk ook weer van de partij, maar ligt helemaal aan de start/einddatum van de contest. Ik wil klaar zijn met cutten voordat de zomer begint, vorig jaar duurde de contest tot en met eind juli. En je merkt dat het gewoon zwaar is om tijdens je vakantie en een groot deel van de zomer alleen maar bezig te zijn met voeding / sporten. Daarnaast is het ook niet leuk om pas einde van de zomer je "zomerfysiek" klaar te hebben. Dit jaar heb ik mijn cut gestart in maart en was ik eind mei klaar. Veel prettiger om met mooi weer wel een wijntje te kunnen drinken, de BBQ niet af hoeven te slaan enzovoort. Reden ook waarom ik dit jaar heb overgeslagen, heb nog wel getwijfeld, maar ik had er al 3 maanden cutten opzitten :roflol:

Bodybuilding is dood.

Hier lijkt het nog wel te leven, maar eens je in de maatschappij rond loopt, lijk je wel een alien te zijn.

Volgend jaar laten we op tijd weten hoe we het gaan plannen.

Gewoon maart-april-mei inderdaad, denk dat er dan ook meer animo is en dat dit veel beter aansluit op heel veel mensen hun eigenlijke planning inzake een cut.

Bodybuilding is dood.

Hier lijkt het nog wel te leven, maar eens je in de maatschappij rond loopt, lijk je wel een alien te zijn.

Wellicht in België, maar in NL is de hype nog nooit zo levendig geweest als op dit moment. Van Crossfit tot Bodybuilding de gyms barsten uit hun voegen en de aanwas van jongelui die komen trainen is groot.

Wellicht in België, maar in NL is de hype nog nooit zo levendig geweest als op dit moment. Van Crossfit tot Bodybuilding de gyms barsten uit hun voegen en de aanwas van jongelui die komen trainen is groot.

Tja. In BE krijg je tegenwoordig maar rare blikken. In Walibi stonden we aan te schuiven voor de attracties en jeezes zeg. Heb je bekijks alsof je één of andere freak bent.

Terug
Naar boven