XXL Nutrition

Contest Log Niet te dik worden in de zomer met Skatermarvin

tenor.gif

Leg ff uit dan xx

• Like
Waarderingen: Vonk
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.048
:roflol:

De charme van DBB wedstrijden is juist dat de drempel erg laag is om een keer mee te doen. Dat er een kleiner deelnemersveld is dan er vroeger was komt denk ik voornamelijk omdat er ook een stuk minder actieve leden zijn.

Er is een reden waarom er nagenoeg geen wedstrijd lui zich begeven op DBB, daar gaat die contest (los van de gelukszoekers) niets aan veranderen.
In dat geval kun je de regel dat je maximaal 1 bodybuilding wedstrijd gedaan hebt ook direct afschaffen. In dat geval kan Ron gewoon meedoen. Ik ben voornemens om volgend jaar najaar mijn 2e wedstrijd te doen dus in principe zou ik erna ook niet meer mee mogen doen. Ook mensen als @Camelus (die geloof ik eens heeft laten vallen eventueel wel mee te willen doen) zouden dan gewoon mee kunnen doen. Ik zie het probleem niet waarom dat niet zou kunnen, ligt het niveau meteen iets hoger.

In dat geval kun je de regel dat je maximaal 1 bodybuilding wedstrijd gedaan hebt ook direct afschaffen. In dat geval kan Ron gewoon meedoen. Ik ben voornemens om volgend jaar najaar mijn 2e wedstrijd te doen dus in principe zou ik erna ook niet meer mee mogen doen. Ook mensen als @Camelus (die geloof ik eens heeft laten vallen eventueel wel mee te willen doen) zouden dan gewoon mee kunnen doen. Ik zie het probleem niet waarom dat niet zou kunnen, ligt het niveau meteen iets hoger.

Hoger niveau, maar de eerste 3 plaatsen zijn dan meteen bekend.

Hoger niveau, maar de eerste 3 plaatsen zijn dan meteen bekend.
In het verleden lag het niveau ook altijd veel hoger. Toen Wesley Vissers het zelfs niet lukte om op de eerste plaats te eindigen. Wedstrijdervaring wil niet zeggen dat je verzekerd bent van de top 3.

In het verleden lag het niveau ook altijd veel hoger. Toen Wesley Vissers het zelfs niet lukte om op de eerste plaats te eindigen. Wedstrijdervaring wil niet zeggen dat je verzekerd bent van de top 3.

Welke contest was dat?

Klopt, maar het helpt wel. We bekijken het volgend jaar nog eens en doen dan weer eerst een peiling wie interesse heeft om mee te doen.

Welke contest was dat?

Klopt, maar het helpt wel. We bekijken het volgend jaar nog eens en doen dan weer eerst een peiling wie interesse heeft om mee te doen.
Wesley heeft geloof ik tweemaal (of vaker, niet zeker) meegedaan en nooit eerste geworden. Kijk in de gallerij maar eens naar de foto’s van de afgelopen jaren van de winnaars, maar ook van de top 3. Daar lag het niveau toch altijd stukken hoger. Ook zijn er in het verleden mensen goed geplaatst door goede transformaties, goed bijhouden van logs en daardoor hoger dan mensen met een beter fysiek imo.
Anders zou je om het eerlijk te houden ook maar de powerlifters met wedstrijdervaring uit de challenges moeten weren.

Eg waar.. Wanneer was dat:eek:

Klopt, van off naar on gaan helpt wel :) De meeste mensen met wedstrijdervaring doen ook maar wat de coach zegt, ik zou idd graag een keer mee willen doen aan de contest. Ik bedoel, als deelnemers zoals Punjab en Jw mee mogen doen... dan mag ik het toch ook :mad:

Wesley heeft geloof ik tweemaal (of vaker, niet zeker) meegedaan en nooit eerste geworden. Kijk in de gallerij maar eens naar de foto’s van de afgelopen jaren van de winnaars, maar ook van de top 3. Daar lag het niveau toch altijd stukken hoger. Ook zijn er in het verleden mensen goed geplaatst door goede transformaties, goed bijhouden van logs en daardoor hoger dan mensen met een beter fysiek imo.
Anders zou je om het eerlijk te houden ook maar de powerlifters met wedstrijdervaring uit de challenges moeten weren.

In het verleden waren er idd contests waar het niveau enorm hoog lag. De voorbije 2-3 jaar vind ik het een beetje zakken.

Minder actieve leden is een verklaring. Misschien komt dit ook door meer keuze aan beginnerswedstrijden waardoor men sneller op het podium probeert?

Dit jaar vind ik het persoonlijk wat tegenvallen. Komt ongetwijfeld door de timing van de contest.

Hoed af sowieso voor de deelnemers dit jaar. Zonder hen was er geen contest.

2013 denk ik. Is dat ook niet dat jaar waar @Skatermarvin zijn beste shape ooit haalde? Een shape waar hij dit jaar potten mee had kunnen breken.

Ik zou er ook geen problemen mee hebben als de wedstrijd alteten mee mogen doen.
Dit kan zeer fijne en leerrijke logs geven (en brute pics)...
Dat het dan moeilijker is om te winnen weegt niet op tegen de ervaring lijkt mij

Gaat toch ook om de progressie? Niet wie is de freak? Een dikker iemand die een mooie progressie maakt kan beter scoren dan iemand die year round lean is. En voor de contest wat meer zet zodat ie wat buffer is.

Ik begrijp je en ben het er mee eens maar ga eens de uitslagen van de voorbije jaren na. Heeft er ooit al iemand gewonnen die een goede progressie heeft gemaakt?

De winnaars waren steeds leden met een heel goede fysiek die year round bovengemiddeld goed waren. Progressie was dus meestal van "heel goed" naar "uitstekend". Een dik iemand die er paar kilo's vet af krijgt (om jouw voorbeeld te nemen :)) won nog nooit.

Beoordelen op progressie klinkt mooi maar uiteindelijk stemmen de meeste leden op diegene met de beste shape.

Terug
Naar boven