XXL Nutrition

Contest Log Niet te dik worden in de zomer met Skatermarvin

Den
Ik begrijp je en ben het er mee eens maar ga eens de uitslagen van de voorbije jaren na. Heeft er ooit al iemand gewonnen die een goede progressie heeft gemaakt?

De winnaars waren steeds leden met een heel goede fysiek die year round bovengemiddeld goed waren. Progressie was dus meestal van "heel goed" naar "uitstekend". Een dik iemand die er paar kilo's vet af krijgt (om jouw voorbeeld te nemen :)) won nog nooit.

Beoordelen op progressie klinkt mooi maar uiteindelijk stemmen de meeste leden op diegene met de beste shape.
denk dat dit wel klopt ja...
Mja, uiteindelijk winnen op wedstrijden ook degene met het beste lichaam, dus het is niet zo heel raar :)

Misschien in de toekomst dan 2 awards uitdelen... Eentje voor beste progressie en eentje voor beste fysiek van het forum.

Die laatste kan ik dan standaard elk jaar ophalen over een tijdje.

Jammer dat ik nooit met Big-t heb gesproken over wat zijn visie is van de contest :o

Gaat toch ook om de progressie? Niet wie is de freak? Een dikker iemand die een mooie progressie maakt kan beter scoren dan iemand die year round lean is. En voor de contest wat meer zet zodat ie wat buffer is.
Leuk verhaal maar die krijgt dan liefdadigheids-punten en een buffe gast of chick krijgt altijd meer punten. Kijk maar naar het verleden. :p

Op dit moment is het mosselen noch vis :P

Indien er op beste progressie gestemd moet worden zou er een before en after foto in de collage verwerkt kunnen worden.
Die heb ik wel in mijn log gezet, speciaal om de progressie te showen en twijfelde nog om die ook in de collage te zetten maar daar wordt volgens mij niet zo heel hard naar gekeken :dunno: en ik moest nu al kiezen uit 117 foto's :roflol:
Van de meeste dames heb ik wel heul lieve berichtjes gekregen dus ik voel me toch een beetje winnaar nu :eyebrow:

Indien er op beste progressie gestemd moet worden zou er ook een before foto in de collage verwerkt kunnen worden.

In b4 buffe gasten foto's gaan gebruiken van toen ze 11 jaar oud waren als before pics.

Dit zijn de regels van Big-T, dus zijn visie. Hij heeft ook alle regels in het verleden uitgelegd. Maar we moeten ook met de tijd mee, dus aanpassingen doen we indien nodig.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.069
Ga niet overal op reageren, maar interessante discussie

Gaat toch ook om de progressie? Niet wie is de freak? Een dikker iemand die een mooie progressie maakt kan beter scoren dan iemand die year round lean is. En voor de contest wat meer zet zodat ie wat buffer is.
Nope. De gene met de beste shape en foto's wint.

Ik denk zelfs dat @Punjab met zijn huidige shape zonder ook maar een dag te dieten heel hoog kan scoren in de huidige contest wanneer hij goede foto's maakt.

https://forum.bodybuilding.nl/media/categories/contest-2014.17/ 2014 o.a
In het verleden waren er idd contests waar het niveau enorm hoog lag. De voorbije 2-3 jaar vind ik het een beetje zakken.

Minder actieve leden is een verklaring. Misschien komt dit ook door meer keuze aan beginnerswedstrijden waardoor men sneller op het podium probeert?

Dit jaar vind ik het persoonlijk wat tegenvallen. Komt ongetwijfeld door de timing van de contest.

Hoed af sowieso voor de deelnemers dit jaar. Zonder hen was er geen contest.

2013 denk ik. Is dat ook niet dat jaar waar @Skatermarvin zijn beste shape ooit haalde? Een shape waar hij dit jaar potten mee had kunnen breken.
De timing van de contest is al jaren zo. Ik weet niet beter dan dat ik 31 augustus foto's moet inleveren.

2013 was echt ziek qua tegenstanders:eek!:

https://forum.bodybuilding.nl/media/categories/contest-2013.15/?order=rating_weighted

@Jwdoetookmee en @markrot waren insane qua shape, maar ook zeker foto's!
Ik begrijp je en ben het er mee eens maar ga eens de uitslagen van de voorbije jaren na. Heeft er ooit al iemand gewonnen die een goede progressie heeft gemaakt?

De winnaars waren steeds leden met een heel goede fysiek die year round bovengemiddeld goed waren. Progressie was dus meestal van "heel goed" naar "uitstekend". Een dik iemand die er paar kilo's vet af krijgt (om jouw voorbeeld te nemen :)) won nog nooit.

Beoordelen op progressie klinkt mooi maar uiteindelijk stemmen de meeste leden op diegene met de beste shape.
Klopt. Het gros van de winnaars is year round in shape..en hoeft nauwelijks iets te doen..behalve tren-a en test-p :rolleyes:

Indien er op beste progressie gestemd moet worden zou er ook een before foto in de collage verwerkt kunnen worden.
Dat laatste is zeker waar..
Leuk verhaal maar die krijgt dan liefdadigheids-punten en een buffe gast of chick krijgt altijd meer punten. Kijk maar naar het verleden. :p
True, true

Dit zijn de regels van Big-T, dus zijn visie. Hij heeft ook alle regels in het verleden uitgelegd. Maar we moeten ook met de tijd mee, dus aanpassingen doen we indien nodig.
:thumbs: Ik vind er niks mis mee, maar snap de discussie.

Wanneer de wedstrijdboys meegaan doen gaat het niveau inderdaad omhoog, maar is de laagdrempeligheid voor de rest wel een beetje weg (denk)

• #1.070
Omdat het toch om progressie ging bij deze even mijn voor en na

Stats begin contest:
Lengte: 1.80 meter
Startgewicht: ~83kg
Taille (smalste punt): 76cm

Stats eind contest:
Lengte: 1.80 meter (Gelijk gebleven:rolleyes:)
Gewicht: ~77kg (-6kg)
Taille (smalste punt): 71.5cm (-4.5cm)

Pre-contest (fl)abs:

62496751_2810196452387318_3198560839384694784_n-jpg-_nc_cat-108-_nc_ht-scontent-amt2-1.457863.jpg

Vs.

Post-contest (fl)abs:
nc_oc=AQkhPEiO4fn42gKTpWgRBIVjjzYMsReVoFJ9OS9gik8DhwBESGUEZNMDZVfkPykMAN0&_nc_ht=scontent-amt2-1.jpg

Er is wel degelijk progressie geboekt natuurlijk...:windup:

• #1.071
DERDE PLAATS:3e:

Thanks iedereen die hier heeft gevolgd en heeft gestemd! En ook bedankt aan @bodybuilding.nl voor het mogelijk maken van de gedeelde 2e plaats, waardoor ik na jaren zwoegen toch derde mocht worden!

Nogmals bedankt aan alle boardsponsors: @Galen @Fitness Seller @XXL Nutrition en @Scoobz0r :thumbs:

full?lightbox=1&last_edit_date=1567173851.jpg

Gefeliciteerd bro!

Gefeliciteerd Marvin! Zeer verdiend :thumb:

Congrats Marv :thumb:

Congrats once again met je derde plaats!
En thanks voor je immer amusante log à la Marvin :o

Eindelijk. Netjes en gefeliciteerd. :3e:

Ondanks al het gesnoep / gecheat en je medische kwalen van je knieën en vooral het missen van een ruggengraat heb je een fantastisch resultaat neergezet Marv ..

Heerlijk om je log te lezen en zo een kijkje te nemen in je levensstijl .
Nu doorstomen naar P2 volgend jaar ? Begin alvast maar met afbouwen van je snoep verslaving :cool:

• #1.079
Merci
Gefeliciteerd Marvin! Zeer verdiend :thumb:
Grazie
Gracias
Hue hue!
Congrats once again met je derde plaats!
En thanks voor je immer amusante log à la Marvin :o
Dankje! :marvin:
Eindelijk. Netjes en gefeliciteerd. :3e:
Haha, thanks!
Ondanks al het gesnoep / gecheat en je medische kwalen van je knieën en vooral het missen van een ruggengraat heb je een fantastisch resultaat neergezet Marv ..

Heerlijk om je log te lezen en zo een kijkje te nemen in je levensstijl .
Nu doorstomen naar P2 volgend jaar ? Begin alvast maar met afbouwen van je snoep verslaving :cool:
Ik was eigenlijk net begonnen met weer opbouwen. Maar goed cut meestal tooch voor de zomer, dus doe denk wel mee. Echter zonder massa te winnen word ik volgens mij nooit 2e..

Interessante discussie hier :cool:
Bodybuilding is dood.

Hier lijkt het nog wel te leven, maar eens je in de maatschappij rond loopt, lijk je wel een alien te zijn.
Als je het hebt over de massa monsters, klopt dat wel. De meeste mensen vinden dat gewoon afstotelijk en onnatuurlijk. Maar weet niet of dat 20 jaar geleden nou anders was. Aan de andere kant zijn er nooit zoveel mensen (denk aan FfF en zo) met een fit en sportief lichaam bezig geweest, dat is OOK bodybuilding natuurlijk.

Zou ik ook een heel goed plan vinden. Ik vind de progressie in die 8 (?) weken iets heel belangrijks, en ook het loggen over de weg naar de fotoshoot.

Terug
Naar boven