MuscleMeat

Nieuw en hulp nodig bij trainingsschema

Bezoekers in dit topic

frans88

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
27 jan 2009
Berichten
2
Waardering
0
Hallo allemaal,
Ik ben Frans en ik heb wat hulp nodig bij met mijn trainingsschema. Ik ben 20 jaar, 1.79m lang en weeg 69 kg. Mijn vetpercentage week ik niet maar het is iig redelijk laag, ik denk ongeveer 7%. Ik train mijn spieren al ongeveer 2 jaar, 2-3 uur in de week. Tot nu toe zat er echter nog niet veel regelmaat in.
Mijn doel is niet om nog veel gespierder te worden, ik wil niet meer dan 72 kg wegen, maar om pezig gespierd te worden als dat kan. Of anders dat mijn spieren niet veel groter worden maar wel beter (sterken, meer herhalingen etc.) worden.
Op dinsdag en donderdag heb ik karate trainingen die redelijk vermoeiend zijn. Op die dagen wil ik dus niet nog meer sporten. Verder doe ik elke week nog wat lenigheidsoefeningen en ga ik een keer joggen. Daarnaast wil ik dan nog ongeveer 3 uur per week aan spieroefeningen besteden.
Zelf dacht ik elke week een uitgebreide set aan oefeningen te doen en in plaats van 3x12 of 3x15 in een keer tot het uiterste door te gaan (40-50x). Maarja, ik heb zelf niet zoveel verstand van fitnessen dus hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen. Elk advies is meegenomen :).
 
Als spieren iets groter worden neemt dat ook gewicht mee.
Dit kun je niet voorkomen
 
Ik neem aan dat je in een bepaalde gewichtsklasse wilt blijven? Dan zijn er 3 opties:
- Je kan nooit veel meer gespierd worden dan nu. Zoals luppie zegt.. meer massa = meer kg's
- Je kan wel gespierder worden, maar dan moet je vet% belachelijk laag zijn. En ik denk niet dat je dat een lange periode vast kunt houden (minder eten = minder energie = minder kracht)
- Je gaat een gewichtklasse omhoog en je kan een stuk meer bereiken qua spiermassa. Meer massa = meer kracht