MuscleMeat

Nieuw hier.. Cutten of bulken?!

Waardering
0
Lengte
1m67
Massa
55kg
Vetpercentage
23%
Hoi!

Ik zal mezelf eerst even voorstellen. Ik ben Danielle en ben 21 jaar, sinds begin juli heb ik mn leven omgegooid en ben ik gaan sporten en gezond eten. Ik heb toen 2 maanden in de vakantie 6x per week gesport, wat nu meestal 4/5x per week is en ik doe krachttraining en cardio als ik er zin in heb!

Ik ben 1,67 lang, weeg nu 55 kilo en mn bf is inmiddels 23.

Ik wil heel erg graag spieren kweken en uiteindelijk mijn vetpercentage lager krijgen.
Halverwege maart begint mijn zomer al, dan begin ik weer als stewardess en ben ik verplicht in warme landen op t strand te liggen haha!

Ik eet momenteel zo rond de 1800 cals, waarvan 200 gram carbs, 140 eiwitten en 50 vet.
Heb een tijdje 1700 gegeten maar dan voel ik me echt niet prettig en ben ik zo sloom als wat.

Nu is mijn vraag, wat moet ik doen?
Gaan bulken om spieren te kweken en vervolgens de laatste 12 weken cutten?
De een vertelt me dat mijn vetpercentage te hoog is om te gaan bulken en de ander zegt ja als je het doet krijg je mooie resultaten.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Op de link hieronder vind je wat fotos van nu!

http://imageshack.com/i/ipIsgSOej

Welkom!

Gezien jouw foto's zijn de mensen die je vertellen dat je vetpercentage te hoog is om te bulken vrijwel blind. Je hebt een uitstekend vetpercentage om mee te beginnen met bulken. Ik schat je vetpercentage trouwens wel een stuk lager in dan 23. Mijn advies is om rustig te gaan bulken op 200-300 kcals boven onderhoud en kijk hoe je lichaam daar op reageert. Kom je aan, laten zo. Kom je niet aan, kcals verhogen.

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Welkom!

Gezien jouw foto's zijn de mensen die je vertellen dat je vetpercentage te hoog is om te bulken vrijwel blind. Je hebt een uitstekend vetpercentage om mee te beginnen met bulken. Ik schat je vetpercentage trouwens wel een stuk lager in dan 23. Mijn advies is om rustig te gaan bulken op 200-300 kcals boven onderhoud en kijk hoe je lichaam daar op reageert. Kom je aan, laten zo. Kom je niet aan, kcals verhogen.

Succes!

Dankjewel voor je reactie! Ja steeds als ik mijn vetpercentage meet vraag ik me ook af waar het zit, met zo'n tanita weegschaal is het zelfs 24,5%.. En met zo'n vetmeter die 4 punten meet 23..

Moet ik nu vanaf de 1800 cals nog langzaam opbouwen of gewoon morgen al er boven gaan eten?

Zou langzaam opbouwen: elke 4-5 dagen 100 kcal erbij, ook even de weegschaal in de gaten houden.
Het zijn geen grote foto's maar ik schat je vetpercentage overigens lager dan 23 procent. Denk eerder 19-20 procent maar ben geen expert in het inschatten van vetpercentages bij vrouwen.

Zou langzaam opbouwen: elke 4-5 dagen 100 kcal erbij, ook even de weegschaal in de gaten houden.
Het zijn geen grote foto's maar ik schat je vetpercentage overigens lager dan 23 procent. Denk eerder 19-20 procent maar ben geen expert in het inschatten van vetpercentages bij vrouwen.

Oke dan ga ik dat doen!
Als mn vetpercentage wel echt 23% is, zou je me dan nog aanraden om te gaan bulken? Heb dr veel over gegoogled en iedereen zegt dat je boven de 15-19% niet moet gaan bulken, al ligt het vetpercentage bij mannen natuurlijk weer anders. Kan het nergens voor vrouwen vinden!

Ja zeker ook dan. Dat geldt voor mannen.
Er is ook geen vetpercentage waarop je wel of niet kan gaan bulken, zelf kijk ik gewoon altijd in de spiegel.

Het is mijn persoonlijke mening, maar met jouw figuur zou ik in ieder geval niet gaan cutten. Naar mijn mening zit er niets teveel vet aan je lichaam en als dat nog minder wordt zou het er niet mooier op worden. Als je weer gaat fitnessen zal je eigen onderhoud natuurlijk ook omhoog gaan (afhankelijk van hoevaak/hoe zwaar), ik zou je aanraden om je voedingsschema dan ook omhoog te schuiven. Als je bang bent dat je dan toch nog vet gaat aankomen in plaats van alleen spieren gooi je hem met heel kleine stapjes omhoog, dus eerst 1-2 weken bv. maar iets van 100 omhoog. Zie je resultaten die je bevallen, hou je het zo. Beetje spelen en aftesten, alleen jij kent je lichaam

je kan ook cutten tot "jouw" gewenste lichaam en dan gaan lean bulken zonder vet alstwaren duurt wat langer maar dan zie je er wel het hele jaar top uit ;) succes

Nice arms!

Ik geloof niet dat er iets is om te cutten.. dus lekker gaan bulken! Je hebt een goed fysiek om een bulk mee te starten.
Je vetpercentage is maar een getal. Of het nu wel of niet 23 is, je staat er supergoed bij en afvallen is nergens voor nodig.. Temeer ook omdat je gewicht al niet hoog is bij jouw lengte.

Ik zou zeker niet cutten, je bent droog zat

jesus wie tegen jou zegt dat je vetpercentage te hoog is, heeft anorexia denk ik.

heel mooi figuur al zou ik zeggen. lekker rustig meer gaan eten. elke week verhogen met 100kcal.
ik heb geen idee wat een vrouw per maand zou moeten kunnen gainen alleen, dat moeten de meiden zelf even opnoemen.

Als je een goed idee van je vetpercentage wilt weten zou je een afspraak kunnen maken bij een gewichtsconsulent(e) voor een huidplooimeting. Die weegschalen zijn leuk om een richtlijn te hebben maar verre van betrouwbaar. Ik ben eens op n dag op twee verschillende weegschalen gaan staan (beiden voor professionele doeleinden) waarvan de eerste 12 aangaf en de tweede 8%. Kun je dus niet erg van op aan..

afspreken :D?

Dankjewel voor alle reacties! Ben sindsdien bezig met bulken, begon op 2300 cals maar merkte dat ik nog steeds afviel en vet verloor, volgens het tangetje waarmee ik de vorige keer ben gemeten zit ik nu op 22%.. Waar het allemaal zit vraag ik me net zoals jullie ook af haha!

Zit nu op 2500 cals, kan helaas niet meer volgens schema trainen zoals ik hiervoor deed. Heb een overbelaste pees in mijn schouder, als ik ook maar iets train waar ik hem mee belast heb ik meteen pijn en lig ik snachts wakker..
Dus nu ligt de focus op mijn benen, billen, buik & biceps!
Ben benieuwd naar over een paar maanden :D

jou VP is meer 12-14... op 23% zou je een vatsige hobbezak zijn.

vind vetpercentage met een x-punt meting ook zwaar afwijkend bij iedereen.. De een komt vrijwel alles aan op de buik en op de rest van het lichaam bijna niets qua vet waardoor je afwijkende nummers krijgt en daar word maar een algemene waarde uit getrokken. Zou meer afgaan op hoe je er werkelijk uitziet dan dat je je dood gaat staren op nummers die KLAARBLIJKELIJK totaal niet correct zijn.

Niks meer aan doen. 't is perfect zo. Daten?

jou VP is meer 12-14... op 23% zou je een vatsige hobbezak zijn.

Bij mannen is het vp anders dan bij vrouwen he :)

---------- Toegevoegd om 17:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:36 ----------

Zit momenteel op elke dag gewoon 2600 cals, (bij 2500 viel iknog af..) ook op mn rustdagen.
Nu kan ik helemaal geen upperbody meer trainen door mijn schouder, waardoor er maar 2 trainingsdagen overblijven..
Ik train dus dag 1 benen, dag 2 stairmaster (hangt af vd spierpijn) en dag 3 rust. Vervolgens weer overnieuw.

Wat denken jullie, moet ik gewoon elke dag zoveel blijven eten? Of toch minderen en op de legdays weer meer.
Zwaaaaar gefrustreerd om mn schouder trouwens, niet eens de mogelijkheid om gainz te creëren in mn upperbody��
Pezen overbelast en volgens de dokter nu 10 dagen lang 3 diclofenacs per dag.

Terug
Naar boven