AndroidHealthClinic

Nieuw hier!

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb wel wat spier (misschien niet veel) en ik stoor mij veel meer aan die overtollige vetten die ik zo'n beetje heel mijn leven al mee draag. Als ik ga bulken dan zal mijn vet% boven de 30% uit stijgen. Ik heb een te hoog vet% om te beginnen met bulken (naar mijn mening).

Even 2 foto's die ik gisteren heb gemaakt.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Lekkere training gehad net! Ik kon eindelijk wat frustraties kwijt :d (Ik heb niet zo'n leuke werkdag gehad
frown.gif
).

Borst
bankdrukken
8 x 20 kg
8 x 22,5 kg
6 x 25 kg

flyes
8 x 17,5 kg
8 x 22,5 kg
8 x 25 kg

Triceps
kickbacks
8 x 3 kg
8 x 4 kg
8 x 4 kg

pulldown
8 x 10 kg
8 x 12,5 kg
4 x 15 kg

Schouders
Upright rows
8 x 12,5 kg
8 x 15 kg
8 x 17,5 kg

Schouderdrukken (machine hammer strength, ik zal de volgende keer even vragen of iemand wil helpen met de military presses)
8 x 20 kg
8 x 25 kg
8 x 25 kg

Geen cardio vandaag, ik moet alleen nog even mijn totale calorieën uitrekenen en eten voorbereiden voor morgen.. daarna heerlijk naar bed (hopelijk lig ik niet na te stuiteren van die garuana capsule O.O)

-------------------------------

Dag totaal
-----------
1638 kcal
eiwit 156 g
KH 134 g
Vet 48 g

Qua eten ging het prima vandaag! Ik eet nu een grotere bak brinta en ik zit veel langer vol. Ik kom nu veel beter uit.

Ik heb nu tijdelijk andere whey poeder (MET-RX) en wat smerig zeg!!! Die repen van dat merk zijn echt heerlijk (wel super duur!). Normaal heb ik whey van revolutions en die is veel cheaper en blijkbaar ook veel lekkerder.

Nu heb ik laatst proefzakjes van het huismerk van body & fitshop binnen gekregen, wat is die lekker zeg en goedkoop!!! Ik heb meteen een emmer van 4,5 kg besteld vanavond
biggrin.gif
Die cookies & cream is ook wel erg lekker, maar ik ben gegaan voor fresh berry. Dat was toch echt de lekkerste (voor zover ik geproefd heb).

Ik zie geen overtollig vet....en nogmaals; om je buik strakker te krijgen, voorlopig niet onder onderhoud eten en je puur op spieropbouw concentreren. Want zonder je te demotiveren of te willen kwetsen; Je spierkracht is echt voor verbetering vatbaar..(er van uitgaande dat de meeste gewichten die je vermeldt machine gewichten zijn)

Dun zijn is na een bepaalde leeftijd niet meer gelijk aan strak zijn helaas-.

Laatst bewerkt:
flyes met de dumbbells? netjes dan!
whey revolutions is idd heel lekker (zeker coconut)
met RX is idd duur. ik heb twijfels over alle supps maar ik heb een goed gevoel bij size up van met rx dus misschien dat ik die whey ook eens probeer.
suc6 met je trainingen

Lekkere training gehad net! Ik kon eindelijk wat frustraties kwijt :d (Ik heb niet zo'n leuke werkdag gehad
frown.gif
).

Borst
bankdrukken
8 x 20 kg
8 x 22,5 kg
6 x 25 kg

flyes
8 x 17,5 kg
8 x 22,5 kg
8 x 25 kg

Triceps
kickbacks
8 x 3 kg
8 x 4 kg
8 x 4 kg

pulldown
8 x 10 kg
8 x 12,5 kg
4 x 15 kg

Schouders
Upright rows
8 x 12,5 kg
8 x 15 kg
8 x 17,5 kg

Schouderdrukken (machine hammer strength, ik zal de volgende keer even vragen of iemand wil helpen met de military presses)
8 x 20 kg
8 x 25 kg
8 x 25 kg

Lekker getraind... en die flyes.. beiden handen 25 kg? Pfff ik kan niet eens met 10 kg m'n armen strekken, terwijl ik toch behoorlijk sterk ben.. :( Met bankdrukken ga je ook lekker! Ga zo door chick.

Er is een verschil tussen OP onderhoud eten en bulken...
Flyes moet je me toch eens uitleggen hoe je die doet - is het misschien een peckdeck machine? Verder vind ik ook niet dat je heel veel spieren hebt hoor...

Als je op onderhoud gaat eten, geen cardio doet en ***-zware KT dan kun je echt wel strakker in je vel komen te zitten. Daar ben ik nu nl. mee bezig, voor de resultaten moet je nog even wachten tot de dames-contest-gallery gevuld is.

Onder onderhoud eten en cardio gaat je niet strakker maken, die ervaring heb ik nl. al.

Volgens mij lopen er een aantal dingen door elkaar heen.

Vergeleken met iemand die aan wedstrijden mee doet heb ik inderdaad nauwelijks massa, voor een gemiddelde vrouw zit ik wel gemiddeld. Qua kracht boven gemiddeld (vergeleken met de huisvrouwen in de sportschool dan!). Qua kracht vergeleken met vrouwen op dit forum ver beneden pijl. Ik train ook nog maar 4 weken weer (voor het eerst serieus), voor ik begon met Kt (6 jaar geleden) zat ik qua spiermassa en kracht ver beneden gemiddeld. Ik ben inmiddels 200% sterker geworden. Ik heb voor die tijd aan een eetstoornis geleden.

Dat ik foto's post wil niet zeggen dat ik trots ben op wat ik heb, maar dat ik daaraan wil werken!!!! Eerst droger (aan de hand van mijn andere foto's kun je zien dat ik overtollig vet op mijn dijen, lovehandles en buik heb). Met overtollig bedoel ik meer dan op andere plekken op mijn lichaam. Ook de benen zijn bij lange na nog niet droog. Daar focus ik mij eerst op. Daarna ga ik 100% voor spierwinst. Dat ik er daardoor "te" mager kom uit te zien maakt mij niet zo heel veel uit. Ik weet wat mijn doel is en daar focus ik mij volledig op.

Maar goed, ik train ook niet op kracht al wil ik zeker sterker worden. Dat is nu nog geen prioriteit. Eerst droger worden (dat betekent 5 a 6 kg puur vet verbranden) en daarna bulken. Ik zal hiervoor 3 maanden ongeveer moeten cutten.

Het gaat mij dus zeker niet om mijn buik, dat slappe huid daar neem ik voor nu maar even voor lief.

Ik merk dat hier veel te veel vergeleken word met mensen die jaren trainen (of aan een andere sport hebben gedaan). Ik heb hooguit in de afgelopen 3 jaar 2 x in de week gesport en zeker niet serieus en met veel pauzes waarvan de laatste 1.5 jaar heeft geduurd).

Ik heb nog een lange tijd te gaan en daar ben ik mij bewust van. Ik ben iig gemotiveerd!

---------- Toegevoegd om 20:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:42 ----------

Geen idee, maar het is wel een machine ja:P Het zal dan wel de peckdeck zijn.

Flyes (kan ik max. met 7 kg per dumbbell)

---------- Toegevoegd om 20:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:43 ----------

De rest is gewoon met vrije gewichten. Ik ben aan het afbouwen met machines, maar er is elke x weinig hulp in de sportschool!

Laatst bewerkt:
Aaah oke duidelijk :P zet er dan machine flyes bij ofzo :P Dacht ook al, kom je met je 25 kg.. :D

Ik hoop dat je je niet aangevallen voelt, maar het heeft véél meer zin om op onderhoud te eten en flink zwaar te trainen om zo én je spiermassa te vergroten én vet te verliezen - dat heb ik nl. het afgelopen jaar voor elkaar gekregen. Foto's in m'n log.

Ik train pas sinds januari 2009, dus denk dat ik mijn situatie zeker wel mag vergelijken met de jouwe, met als enige verschil dat ik begon te trainen toen ik maat 44 had (nu 36).

Ik hoop dat je je niet aangevallen voelt, maar het heeft véél meer zin om op onderhoud te eten en flink zwaar te trainen om zo én je spiermassa te vergroten én vet te verliezen - dat heb ik nl. het afgelopen jaar voor elkaar gekregen. Foto's in m'n log.

Ik train pas sinds januari 2009, dus denk dat ik mijn situatie zeker wel mag vergelijken met de jouwe, met als enige verschil dat ik begon te trainen toen ik maat 44 had (nu 36).

Ik kreeg inderdaad een rot gevoel toen er opmerkingen werden gemaakt over mijn huidige krachtstats en fysiek (voor mij was het een hele opgave om dit überhaupt te vermelden omdat ik weet dat de dames hier veel sterker zijn! En sommige ook nog is super droog! Ik wou gaan eerlijk zijn over waar ik nu sta en ik hoop dat ik aan het einde van mijn log mjet trots terug kan kijken). Ik vond het ook niet echt nodig omdat ik zelf weet hoe ik ervoor sta en dat is nog mijlen ver weg van mijn doel. Los daarvan hoor ik liever opbouwende kritiek :)

Dat het beter is om op onderhoud te eten dat is ook zeker waar, ook omdat ik nog kans maak op beginner gains. Echter betekent dit ook dat het langer duurt voordat ik vetverlies, ik zal wel sneller spiermassa winnen.

Als ik er vanuit ga dat ik daarmee 1 pond vet verlies per maand dan duurt het een jaar voordat ik pas op mijn gewenste vet% zit. Ik kan dit nu in 3 maanden bereiken en dat motiveert mij wel meer.

Ik zal je foto's ook even bekijken en je logje volgen!

Ik moet dit gewoon zelf ondervinden en als ik hard op mijn bek ga dan sta ik weer op en pas ik het nodige aan!

Ik heb nog een broek liggen van maat 36, ik krijg de knoop echt net dicht (je ziet dan zo'n flinke rol eroverheen hehe). Ik heb momenteel niet veel broeken meer, zou mooi zijn als ik die over een tijdje pas ;)

Laatst bewerkt:
Vooral blijven vermelden hoor. Ik begin pas net (of beter gezegd, moet nog serieus beginnen) en vind het sowieso allemaal super indrukwekkend :D

Dacht alleen dat je echt al best laag zat in bf%, maar dat heb ik blijkbaar ergens verkeerd onthouden of gelezen.
Of dit de beste manier is zal ook aan je doel liggen. Zo snel mogelijk in die broek passen lukt misschien zo wel het beste ;)

Wat bedoel je trouwens met op onderhoud eten, als ik dat héél letterlijk neem dan val ik 0.0 kg af :P Je bedoelt denk ik zonder training & cardio erbij gerekend? Mijn onderhoud is maar 1760 kcal. Ik eet nu tussen de 1600 en 1700 kcal. Dit betekent een kcal verschil van max. 160 kcal op voeding + cardio 360 + Kt 560. Er zijn dus wel dagen bij dat ik bijna op onderhoud eet + eens in de 9 dagen een refeed van 2500 calorieën. Ik zou hiermee 1 a 2 kg per maand puur vet kunnen verliezen.

---------- Toegevoegd om 13:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:50 ----------

Vooral blijven vermelden hoor. Ik begin pas net (of beter gezegd, moet nog serieus beginnen) en vind het sowieso allemaal super indrukwekkend :D

Dacht alleen dat je echt al best laag zat in bf%, maar dat heb ik blijkbaar ergens verkeerd onthouden of gelezen.
Of dit de beste manier is zal ook aan je doel liggen. Zo snel mogelijk in die broek passen lukt misschien zo wel het beste ;)

Ja mijn vet% is een beetje vaag. Weegschaal op de sportschool zegt 31%, maar ik weet zeker dat dat te hoog is. Dat apparaat meet ook vocht als vet etc. en alleen de onderkant van je lichaam. Met zo'n hand apparaat kom ik 10% lager uit. Via de huidplooimeting kom ik op 22.1% uit (3-punts, triceps, heupbot "1 cm erboven" & benen). het meeste vet zit niet op de gemeten plekken dus ik gok mijzelf op 25% gemiddeld.

Ik heb inderdaad getwijfeld of ik door moest gaan met loggen ( of het niet vermelden van gewichten en geen foto's meer tot er überhaupt iets interessants is om te tonen).

Hopelijk melden meer beginners zich aan om een logje bij te houden, ongeacht hoe sterk ze zijn. Ik vind het ook beschamend, maar goed dat weet niemand :P

---------- Toegevoegd om 14:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:55 ----------

Misschien wel handig om te vermelden dat ik ongeacht het resultaat over 13 weken ga bulken.

Squat
Warming Up
8 x 30 kg (ik weet niet precies wat er is gebeurd, maar ik had ineens vreselijke pijn in de linker aanhechting naar de quads!!!)
Desondanks toch verder na een 2 minuten rust
Nog een paar reps met 40 kg, maar dit voelde niet goed. Ik baalde echt, want ik had op een 50 kg squat gerekend!

Ik ging toch verder op de leg press, ergens hoopte ik dat het op een magische wijze de pijn snel zou verminderen. 8 x 50 kg ging al moeizaam en dat was nog maar de warming up.. auw auw!!!

Daarna verder op de leg extension, daar kon ik er net 8 x 55 kg (3 sets, 35 kg warming-up) uit persen.. Verdorie!

Ik heb mij er toen maar bij neer gelegd, verder op de hams zijn maar!

3 sets leg curl (8 x 25 kg, 8 x 35 kg, 8 x 40 kg)
3 sets leg curl staand (links 8 x 10 kg, 8 x 12.5 kg, 4 x 15 kg, rechts 8 x 10 kg, 8 x 15 kg, 5 x 20 kg).. Ik heb deze voor het eerst gedaan en wat een killer voor je hams zeg!

Daarna door naar calf extension (8 x 55 kg, 8 x 65 kg, 8 x 75 kg)
Zittend kuitdrukken (8 x 25 kg, 8 x 30 kg, 7 x 35 kg)

2 setjes buik (machine, 8 x 30 kg)

Als echte afsluiter 2 x 30 sec op de trilplaat gestaan in een squat houding :P Ik had even gemeld dat ik zo'n pijn had en daar stond ik ineens op de trilplaat haha.. voelde wel lekker eigenlijk! Misschien voor de volgende keer een lekkere warming up en cooling down!

Laatst bewerkt:
Lekkere training toch, je hebt best sterke benen!
Alleen die Leg press... welke doe je dan precies en hoe ver?

Het was helemaal niet de bedoeling om je te kwetsen. Maar echt alleen bedoeld om je te wijzen op het feit dat de doelen die jij nastreeft ook op een andere manier te realiseren zijn dan jij voor ogen hebt. En aangezien dit een bodybuilding forum is, is het uitgangspunt hier: een goede basis aan spiermassa en vanuit dat oogpunt langzaam in bf dalen. Dat is niet wat jij wilt, maar dat betekent niet dat jouw standpunt minderwaardig is.
Wat je spierkracht betreft: ik vind jou helemaal niet slap!, maar tussen jouw spiermassa en in een jouw ogen teveel aan spiermassa zit nog genoeg ruimte om meer op kracht te gaan trainen zonder dat je angst hoeft te hebben dat je er (te) gespierd uit gaat zien. Dat was dus geen kritiek maar alleen maar bedoeld om je er anders tegenaan te laten kijken.;)..Ik zal er maar over ophouden;):) Doe gewoon waar jij je het plezierigst bij voelt, want dat is natuurlijk wel het belangrijkste:) (By the way: ook ik ben net als dwarvenwarrior pas sinds begin 2009 fanatiek aan het trainen en helemaal geen pro, maar heb wel heel veel progressie gemaakt door dus op onderhoud te eten en echt zwaar op kracht te gaan trainen...de was echt mijn laatste poging om je te overtuigen:D)

Lekkere training toch, je hebt best sterke benen!
Alleen die Leg press... welke doe je dan precies en hoe ver?

1 van life fitness, niet de leg press die de meeste mensen doen. Ik zet het stoeltje zo diep mogelijk, dan voel je het lekker branden in je billen :D Het lijkt ook soms meer een bil oefening:P Ik heb ook wel is op een andere sportschool de leg press uit geprobeerd, maar dit is veruit de zwaarste..pff..

---------- Toegevoegd om 09:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:44 ----------

Het was helemaal niet de bedoeling om je te kwetsen. Maar echt alleen bedoeld om je te wijzen op het feit dat de doelen die jij nastreeft ook op een andere manier te realiseren zijn dan jij voor ogen hebt. En aangezien dit een bodybuilding forum is, is het uitgangspunt hier: een goede basis aan spiermassa en vanuit dat oogpunt langzaam in bf dalen. Dat is niet wat jij wilt, maar dat betekent niet dat jouw standpunt minderwaardig is.
Wat je spierkracht betreft: ik vind jou helemaal niet slap!, maar tussen jouw spiermassa en in een jouw ogen teveel aan spiermassa zit nog genoeg ruimte om meer op kracht te gaan trainen zonder dat je angst hoeft te hebben dat je er (te) gespierd uit gaat zien. Dat was dus geen kritiek maar alleen maar bedoeld om je er anders tegenaan te laten kijken.;)..Ik zal er maar over ophouden;):) Doe gewoon waar jij je het plezierigst bij voelt, want dat is natuurlijk wel het belangrijkste:) (By the way: ook ik ben net als dwarvenwarrior pas sinds begin 2009 fanatiek aan het trainen en helemaal geen pro, maar heb wel heel veel progressie gemaakt door dus op onderhoud te eten en echt zwaar op kracht te gaan trainen...de was echt mijn laatste poging om je te overtuigen:D)

Geeft niet, zullen wel hormonen zijn geweest. Ik zat niet helemaal lekker in mijn vel en dan denk ik al nseller wat slechter over mijzelf.

Maar nog 1 dingetje, ik ben niet bang om gespierd te worden. Als je mij 10 kg aan spiermassa geeft dan ben ik je dankbaar haha :D Het duurt alleen heel lang voordat je resultaat ziet als je op onderhoud eet! Ik wil al zo lang van die love handles af! Ik wil ook niet de spiermassa die ik heb direct kwijt, dus zonder te gaan crashen heb ik voor mijzelf als plan opgesteld om op een gezonde manier te gaan afvallen met max. 0,5 kg per week.

Ik was helemaal niet van plan om krachttraining te gaan doen! Ik wou juist 8 weken streng op dieet en daarna naar een kliniek voor lip0suctie en een kleine buikwand correctie!

Toen er een aanbieding kwam van de sportschool bij ons begon het toch te kriebelen. Ik heb geprobeerd 3 maanden na de bevalling thuis KT te gaan doen, maar mijn lichaam was toen nog niet hersteld. Inmiddels heb ik alle trainingsspul wat thuis stond verkocht.

Ik had mijzelf voorgenomen om er alles aan te doen om dat vet op de onderrug/zijkant te verliezen d.m.v goed eten en trainen. Dat zou betekenen dat ik heel laag in mijn vet moest gaan zitten, dan kon ik altijd nog een operatie overwegen en dat zou mij een hoop geld besparen!

Spiermassa opbouw staat op nummer 2 voor nu. Ik vind die figure vrouwen geweldig mooie lichamen hebben en dat is ook zeker mijn streven.

---------- Toegevoegd om 09:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:53 ----------

Ik eet rond de 1700 kcal, dus ik eet ook maar net onder onderhoud. Om de 4 weken eet ik weer een aantal dagen op onderhoud + die refeed om de 9 dagen.

Het duurt alleen heel lang voordat je resultaat ziet als je op onderhoud eet! Ik wil al zo lang van die love handles af! Ik wil ook niet de spiermassa die ik heb direct kwijt, dus zonder te gaan crashen heb ik voor mijzelf als plan opgesteld om op een gezonde manier te gaan afvallen met max. 0,5 kg per week.
Je gaat beginnersgains maken, waardoor je juist WEL resultaat gaat zien. Pics van mij niet bekeken?
Door ONDER onderhoud te eten EN flink aan de cardio te gaan ben je WEL aan het crashen. Reken eens uit wat je overhoudt als dagtotaal aan kcal:
gegeten kcal -/- cardio = ...
Goede richtlijn is om max. 20% onder onderhoud te zitten om niet te crashen - doe je dat?

Je gaat beginnersgains maken, waardoor je juist WEL resultaat gaat zien. Pics van mij niet bekeken?
Door ONDER onderhoud te eten EN flink aan de cardio te gaan ben je WEL aan het crashen. Reken eens uit wat je overhoudt als dagtotaal aan kcal:
gegeten kcal -/- cardio = ...
Goede richtlijn is om max. 20% onder onderhoud te zitten om niet te crashen - doe je dat?

Ik heb 4 weken ongeveer op onderhoud gegeten en ik ben 0.8 kg kwijt en ik zie heeel licht dat ik iets meer spiermassa heb. Qua centimeters is er ongeveer een halve centimeter af. Ik doelde ook op vetverlies en niet op spier winst.

Rustdag
1760 kcal
+ eventuele cardio (20 min. skaten)
1910 Kcal - 20%
1528 Kcal

Trainingsdag
1760 Kcal
+ 30 - 60 min. KT (200 - 400 kcal)
1960 - 2160 Kcal - 20%
1568 - 1728 Kcal

Ik eet gemiddeld 1700 Kcal (niet minder als 1600) en daarmee zit ik dus qua calorieën wel goed. Ik heb verder geen actief leven (zitbaan) en verder fiets en wandel ik zo nu en dan.

Ik kan je foto's nergens vinden!!!!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven