AndroidHealthClinic

Nieuw hier

FitnessCoach

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m70
Massa
68kg
Vetpercentage
18%
Hallo forum lezers!

Besloten mij toch maar eens aan te melden voor een forum waarin bodybuilding/fitness wordt behandeld.
Ik ben van 98 kilo naar 72 kilo nu, mijn doel is om simpelweg gezond en mooi gespierd te worden,
een lichaam waaraan je kunt zien dat ik 5/6 maal in de week in de sportschool ben en goed op mezelf pas.

Ondanks dat ik nu 72 kilo ben krijg ik het gevoel dat mijn "buikje" maar moeilijk weg wil..
Ik heb aan het begin aan de Weight Care shakes gezeten en begon tijdje later met krachttraining,
nu ik krachttraining doe voel ik dat ik sterker word, en met een vetpercentage van 22% mag ik best wel blij zijn..

Maar nu komt het.. hoe verder? Ik wil die laatste kilo's wel graag kwijt en nog veel strakker worden maar ik krijg het idee of sport ik mij kapot en eet na mijn gevoel veel eiwitten (2 eieren, na het sporten eiwitshake) nu hoor ik van verschillende kanten dat ik het beste dan koolhydraten kan minderen als ik nog wat wil afvallen, maar ik kan echt maar weinig eiwit-rijk en koolhydraat arm voedsel/snacks vinden die ik tijdens mijn zittend werk bijv. kan eten..

Hebben jullie tips? :cool:

Laatst bewerkt:
Mooie vooruitgang. Om verder af te vallen zul je onder je onderhoud moeten gaan eten. Vergeet al die loze uitspraken als ''eet geen koolhydraten'', ''melk is slecht'' blablabla. Jij verbruikt op een dag een bepaald aantal kcal om je lichaam te onderhouden. Als jouw dagelijkse KCAL verbruik even groot is al het KCAL dat jij dagelijks eet, zul je qua gewicht gelijk blijven. Om die laatste kilo's er af te krijgen zul jij uit moeten rekenen wat je onderhoud is. Er zijn veel calculators op internet die dit voor jou doen. Ik vind zelf deze erg handig: http://scoobysworkshop.com/calorie-calculator/ Zodra je je onderhoud weet, kun je dagelijks bijhouden wat je eet. Zorg er dan voor dat je ongv 300/500 KCAl onder je dagelijkse behoefte binnen krijgt. Je geeft aan dat je krachttraining wilt gaan doen, zorg er dan voor dat je ook voldoende eiwitten binnen krijgt op een dag. Lees vooral even de sticky's in de voedingssectie op dit forum! Daar staat veel bruikbare info in voor een beginner! Een handige app om bijv je dagelijkse KCAL inname bij te houden is Myfitnesspall. Succes! Daarnaast ziet je huidige shape er goed uit hoor, je hoeft je echt niet druk te maken.

Oja, gooi die weight care shakes zo snel mogelijk weg.

---------- Toegevoegd om 19:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:25 ----------

En je vraagt om eiwitrijke voedsel? Denk aan kip, ei, kwark, yoghurt, tonijn, zalm e.d.

Wat een goed resultaat al;)
En verder wat hier boven gezegd in.

22 lijkt imo niet te kloppen gezien je Shape. Hoe ik dit gemeten? Dank dat je beste eerst vd spiegel uit kan gaan en evt gewicht en later eens percentage. Gewoon lekker trainen en eten met een goed schema

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de adviezen! De vetpercentage is gemeten met 3 punten huidplooimeting... moet erbij zeggen dat deze foto alweer even terug is en de huidplooimeting eergister is gedaan..

Ik zal eens even op die app kijken die is genoemd :D

Mocht je vragen hebben dan horen we het wel ;)

mooi resultaat hoor, goed bezig!

Terug
Naar boven