XXL Nutrition

Sticky Nieuw in de supermarkt!

Schermafdruk van 2023-03-17 11-06-06.png

Die agarplaatjes? Leuk om mee te experimenteren met kinderen trouwens. Beetje bacteriën van hun handen kweken. Dan snappen ze meteen waarom ze hun handen moeten wassen.
Ja, ik vond die dingen zo ontzettend stinken. Op de opleiding was het nog te behappen, daarna heb ik het ook bij mijn eerste baan moeten doen en vele liters er van moeten maken.

Ik moet bij Agar alleen altijd aan de voedingsbodems denken en dan ga ik haast over mijn nek.
Agar gebruiken we in de keuken als je een gel wilt maken. Zeg bijv. mangogel.

Dan haal je mango couly (of je kookt mango's stuk). Draaien door de keukenmachine en agar toevoegen, verhitten in de pan tot 85 om agar te activeren, de substantie door zeven en dan laten opstijven in de koeling.

Dan krijg je een soort gel/pudding, maar dat hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk. Als je deze gel nu in de keukenmachine fijnsnijd en dan weer door een zeef haalt heb je een fruitgel (lijkt dan op haargel) die je mooi in je spuitzak kan doen.

Agar gebruiken we in de keuken als je een gel wilt maken. Zegt, mangogel.

Dan haal je mango couly (of je kookt mango's stuk). Draaien door de keukenmachine en agar toevoegen, verhitten in de pan tot 85 om agar te activeren, de substantie door zeven en dan laten opstijven in de koeling.

Dan krijg je een soort gel/pudding, maar dat hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk. Als je deze gel nu in de keukenmachine fijnsnijd en dan weer door een zeef haalt heb je een fruitgel (lijkt dan op haargel) die je mooi in je spuitzak kan doen.
Stinkt die Agar dan niet? Of de basis wel, maar wordt dat verbloemd door de mango?

Ja, ik vond die dingen zo ontzettend stinken. Op de opleiding was het nog te behappen, daarna heb ik het ook bij mijn eerste baan moeten doen en vele liters er van moeten maken.
Je gebruikt dat spul ook bij elektroforese toch?
Stinkt die Agar dan niet? Of de basis wel, maar wordt dat verbloemd door de mango?
Je voegt maar heel weinig toe en je hebt natuurlijk de geur en smaak van bijv. mango die overheerst.

Je gebruikt dat spul ook bij elektroforese toch?
Ja, voor de pcr test bijvoorbeeld. Geen idee of ze het allemaal nog zo simplistisch doen trouwens. Maar ik heb als eerste bij een levensmiddelen lab gewerkt en dus veel van die platen moeten enten en koloniën moeten tellen.

Ja, voor de pcr test bijvoorbeeld. Geen idee of ze het allemaal nog zo simplistisch doen trouwens. Maar ik heb als eerste bij een levensmiddelen lab gewerkt en dus veel van die platen moeten enten en koloniën moeten tellen.
Oja want dan voegde je die mix toe en dat spul om sequences mee te knippen, en dat deed je dan door EF. Snelheid door de gel was afhankelijk van grootte dus zo kon je kijken wat wat was.

Voor gelelektroforese gebruik je alleen geen agar, maar agarose😅
Dat wordt verkregen door purificatie van agar en stinkt ook niet.

Edit: En voor een pcr gebruik je geen agar of agarose, maar een 96 wellsplaat.

20230405_150906.jpg

Tevens 1+1 gratis bij de Appie nu.

Laatst bewerkt:
Zonder zoetstoffen als aspertaam?
Ingrediënten: tomatenpuree (140g verse tomaten per 100g saus), natuurazijn, maiszetmeel, zoetstoffen: erytritol en sucralose, zeezout, specerijen, knoflookpoeder.

Ik zou er niet aan beginnen, levensgevaarlijk die zoetstoffen. Mensen vallen met bosjes dood neer daardoor.

Maar even serieus, zoetstoffen zijn veilig bij gebruik in normale hoeveelheden. De angst ervoor is ongegrond.

Ingrediënten: tomatenpuree (140g verse tomaten per 100g saus), natuurazijn, maiszetmeel, zoetstoffen: erytritol en sucralose, zeezout, specerijen, knoflookpoeder.

Ik zou er niet aan beginnen, levensgevaarlijk die zoetstoffen. Mensen vallen met bosjes dood neer daardoor.

Maar even serieus, zoetstoffen zijn veilig bij gebruik in normale hoeveelheden. De angst ervoor is ongegrond.
Zorgt alsnog voor insuline (retentie). Jammer

Lekker? Ben zelf de heinz 0% gewend.
Geen idee, ik hou niet van zero sausje, zoals je misschien nog herinnerd. Ik hou niet van zoete sausjes. :o

Er zijn hier veel fans van low kcal / zero sausjes, dus uit loyaliteit deelde ik hem. :thumbup:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven