AndroidHealthClinic

Nieuw met krachttraining

IvoVB

Novice
Waardering
0
Beste leden,

Allereerst stel ik me even voor, ik ben Ivo 18 jaar en wil graag trainen om gespierder te worden. Ik wil niet super breed worden maar mooi gespierd en een sixpack :rolleyes:.

Ik ben sinds 1 maand begonnen bij een sportschool en heb daar het e.e.a. laten meten en samenstellen. Ik train 3x per week, steeds met 1 dag rust. In het weekend train ik nooit.

Laten meten:
Lengte: 1.70M
Gewicht: 60KG
BMI: 20.76
BF: 12.2%(Elektronisch laten meten)

Laten samenstellen:
Een trainingsschema.

Vraag 1
Ik ken helaas niet alle namen van de machines/oefeningen. Hoe kan ik die hier aan jullie laten zien?

Vraag 2
Klopte geen hout van.....

Vraag 3
Om de spiergroei te verbeteren/versnellen hebben mensen mij aangeraden om creatine te gaan gebruiken. Is dat een goede manier?

Hebben jullie verder nog tips?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
1. www.exrx.net
2. plaatje doet het niet, post je voedings schema.
3. neeh, k zou het doen wanneer je vast zit/ kwa kracht, ik zou beginnen met WHEY en later crea nemen.

• Topic Starter Topic Starter
1. www.exrx.net
3. neeh, k zou het doen wanneer je vast zit/ kwa kracht, ik zou beginnen met WHEY en later crea nemen.
1. Ik heb de site bekeken, maar daar zie ik veel namen zonder plaatjes e.d. Is er een website met plaatjes en namen toevallig?
2. Heb er een link van gemaakt
3. Hoe bedoel je vast zit kwa kracht?

1. www.exrx.net

Creatine heeft niks te maken met kracht.. ???
Creatine is gewoon er om extra vocht vast te houden, wat dus in spier omgezet kan worden. :)
Inderdaad eerst beginnen met whey, en dan pas creatine. ;)
(voor een krachtbooster als je qua krachtstats vastloopt kan je altijd koolhydrathen drankje nemen, bijvoorbeeld: NO-xplode)

Creatine heeft niks te maken met kracht.. ???
Creatine is gewoon er om extra vocht vast te houden, wat dus in spier omgezet kan worden. :)
Inderdaad eerst beginnen met whey, en dan pas creatine. ;)
(voor een krachtbooster als je qua krachtstats vastloopt kan je altijd koolhydrathen drankje nemen, bijvoorbeeld: NO-xplode)

huh, hoorde een x van een wijze gozer, dat het was voor als je vast zat met een bepaald gewicht bij oefeningen dat je dan daar overheen zou komen .... k ben verkeerd ingelicht.

huh, hoorde een x van een wijze gozer, dat het was voor als je vast zat met een bepaald gewicht bij oefeningen dat je dan daar overheen zou komen .... k ben verkeerd ingelicht.

Ik weet niet hoe dat zo is.. Want creatine is toch echt om extra vocht vast te houden. :duh:

Jullie zitten allebei verkeerd.

ATP (adenosine trifosfaat) levert energie aan je spieren, na gebruik wordt dat omgezet in ADP. Creatine zorgt ervoor dat ADP weer terug naar ATP wordt omgezet en daardoor heb je dus meer energie in je spieren en dus meer kracht.

Vocht vasthouden is eigenlijk alleen maar een (ongewenste) bijwerking van creatine. Met nieuwe vormen van creatine zoals Creatine Ethyl Esther Malate houd je helemaal geen vocht vast :). Vocht kun je trouwens absoluut niet omzetten in spieren. Spieren zijn opgebouwd uit eiwitten.

En als je pas net begonnen bent met fitness zou ik het geld op creatine nog ff besparen want nu zul je de meeste vooruitgang boeken door verbeterde coordinatie/balans. Als je een keer vastzit op een gewicht zou ik creatine gaan gebruiken!

En nog een ding: als je gespierder wilt worden moet je zorgen dat je méér eet dan je verbruikt, met je huidige schema zul je dus niks winnen. En als je 60kg weegt heb je absoluut geen overgewicht. Die elektronische weegschalen zitten er vaak wel naast want ik kan me niet voorstellen dat je echt een vetpercentage van 17 hebt...

Laatst bewerkt:
Hmm....

Dus meer eten? Waar moet ik aan denken? Is pindakaas bijvoorbeeld goed voor op brood om wat meer vet binnen te krijgen?

En over mn BF, die is toch best hoog om blokjes te kuunnen zien? Ik heb wat vet bij mn onderbuik zitten, dat wil k graag weg hebben.

Als je vet kwijt wil kun je beter 5kg extra spieren hebben dan minder eten. Met 5kg spieren verbrand je namelijk al iets van 500kcal extra per dag.
Met 60kg ben je in feite gewoon mager en dat beetje vet bij de onderbuik is gewoon een lastige plek dat gaat pas op t allerlaatst weg.

Als ik jou was zou ik me pas over dat buikvet zorgen maken als je over t geheel genomen wat breder bent!

Als je vet kwijt wil kun je beter 5kg extra spieren hebben dan minder eten. Met 5kg spieren verbrand je namelijk al iets van 500kcal extra per dag.Met 60kg ben je in feite gewoon mager en dat beetje vet bij de onderbuik is gewoon een lastige plek dat gaat pas op t allerlaatst weg.

Als ik jou was zou ik me pas over dat buikvet zorgen maken als je over t geheel genomen wat breder bent!

Niet overdrijven nu. Dan zouden alleen mijn spieren al meer dan 5000kcal verbruiken per dag.

Als je vet kwijt wil kun je beter 5kg extra spieren hebben dan minder eten. Met 5kg spieren verbrand je namelijk al iets van 500kcal extra per dag.
Met 60kg ben je in feite gewoon mager en dat beetje vet bij de onderbuik is gewoon een lastige plek dat gaat pas op t allerlaatst weg.

Oke, en wat betreft bijvoorbeeld die pindakaas, als ik daar 4 boterhammen mee beleg i.p.v. die kipfilet dan heb ik al flink wat vet erbij, is dat beter? Of nog meer?

Zéker 4 boterhammen extra doen met pindakaas (dus die 8 boterhammen met kipfilet er gewoon inhouden)

En het hoeft niet in één dag, als je het niet op kunt wekelijks blijven verhogen tot je merkt dat je aankomt.

@beginnerbb: dat klinkt inderdaad niet logisch ik dacht dat het 100kcal per kg spieren was maar dat zal eerder 50kcal zijn dan.

Nou Ivo aan je naam kan het niet liggen. Alle Ivo's die ik ken hebben een stel genen waar een animallegs nog een puntje aan kan zuigen. Een fotomodellengezicht waar een snoob jaloers op is. Wilde wapperende manen waar een tjok alleen maar over kan dromen. En een karakter waar de wereld nog langer niet klaar voor is.

Succes!

Nou Ivo aan je naam kan het niet liggen. Alle Ivo's die ik ken hebben een stel genen waar een animallegs nog een puntje aan kan zuigen. Een fotomodellengezicht waar een snoob jaloers op is. Wilde wapperende manen waar een tjok alleen maar over kan dromen. En een karakter waar de wereld nog langer niet klaar voor is.

Succes!
Ehh??? Heh?? :')

Zéker 4 boterhammen extra doen met pindakaas (dus die 8 boterhammen met kipfilet er gewoon inhouden)

En het hoeft niet in één dag, als je het niet op kunt wekelijks blijven verhogen tot je merkt dat je aankomt.

@beginnerbb: dat klinkt inderdaad niet logisch ik dacht dat het 100kcal per kg spieren was maar dat zal eerder 50kcal zijn dan.
Met die 4 boterhammen met pindakaas erbij kom ik op 2755KCAL per dag met 56GR vet waarvan 13GR verzadigd

Om aan te komen moet je ongeveer 500kcal boven je onderhoud zitten dus met dat aantal zit je al in de goede richting :)

Om aan te komen moet je ongeveer 500kcal boven je onderhoud zitten dus met dat aantal zit je al in de goede richting :)
Oke, mooi. Dus als ik het goed doe ga ik dan niet in vet aankomen maar in spier?

Morgen ga ik trainen dan scan ik mn schema even in om te laten zien. Ik doe 10 minuten cardio en de rest anderhalf uur ongeveer krachttrainen.

Terug
Naar boven