AndroidHealthClinic

nieuwe computer kopen

Pixmania.
Als je zelf wil samenstellen: forcom (belgië) of azerty (nederland) zijn betrouwbaar. Ze zijn ook gelijkaardig in sevice en prijs (soms azerty goodkoper soms forcom).
Heb daarstrakx bij forcom een pc voor de lol samengesteld:
- sli 9800gt 1gb video ddr3 ram per kaart!!! (2x125€)
- e8400 core2duo (1x159€)
- 500gb 7200 rpm (59€)
- kast incl. voeding (69€)
- 8gb ram 800mhz ddr2 (2x4gb @ 59€)
- moederbord (69€)

Windows 64 bit er niet vergeten opzetten ;)

Als je kan zoek dan naar een 8800gt of 8800gtx (geen 8800gs nemen!). Ongeveer zo goed als 9800gt, maar wsl goedkoper en je kan ze ook in sli zetten. Op forcom staan ze niet meer :(

Je denkt toch niet dat dat systeem deftig gaat draaien ?
8 gig ram @ 59 euro?

Prijzen van geheugen verschillen niet voor niets. Heb al genoeg verhalen gehoord over dat 'goedkope' geheugen.

4GB DDR3-1600 @ 130E, dat heb ik recentelijk gekocht, in combinatie met een P5Q3 moederbord en een Core2Quad 2.83GHz Q9550, dat is echt rete snel :o

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb een beetje rondgekeken en ik vind dit:

Intel® Core 2 Duo E5200 - Allendale - So.775 - 2MB L2 cache |
NVidia GeForce® 9800GT 1GB |
2GB Kingston® RAM DDR2 |
Mainboard ASUS® P5KPL-CM |
500GB SATA-2 HDD 7200rpm |
20x DL DVD*RW Lightscribe |
Gigabit Ethernet LAN - DSL Ready |
8 Channel High-Definition Audio |
52in1 Cardreader |
XILENCE Frozen Fighter CPU cooler |
600 Watt Ultra X-Pro 120mm Low Noise |
Ankermann 905 BlackLine Case 7x USB 2.0

Zonder Besturingssysteem

Voor E350.

Dit zou wel mijn eerste keus zijn, precies wat ik zoek, maar alleen zit er geen besturingssysteem op, en dit moet wel. Kan ik evt deze nemen en het besturingssysteem illegaal downloaden of iets? Ik ben niet zo handig dus dit is eigenlijk niet mijn favoriete optie.

Ik vind ook nog deze:

Acer's Aspire X3300 is driven by a 2.2 GHz Intel Phenom processor and operates with Microsoft's Windows Vista® Home Premium, allowing you to get the most out of your multimedia.

In fact, thanks to the X-3300's nVidia GeForce G100 graphics card, Windows Media Center works exceptionally well. Videos are incredibly smooth thanks to the 4 GB of RAM, while the 500 GB hard drive provides plenty of space for storing the files of your choice, whether you've transferred them from one file to the next on your computer, or from a Blu-ray player.

Plus, with no less than nine USB 2.0 ports, the Acer Aspire X3300 is the perfect centre to any home entertainment system.
Algemene InfoCache geheugen2 MB BesturingssysteemWindows Vista® Home Premium RAM4096 MB Hard Disk500 GB CD/DVD speler/branderBlu-Rayspeler / Supermulti Double Layer DVD-brander USB9 USB 2.0-poorten Modem/Ethernet PoortJa

Die kost 582 euro, behoorlijk prijzig dus. Maar hij heeft tenminste windows, en ook nog betere inhoud.

Verder heb ik nog een vraag over pixmania, op het plaatje van de computer http://www.pixmania.nl/nl/nl/3607403/art/acer/aspire-x3300.html zie je de computer met toetsenbord en muis afgebeeld, hoort deze nu bij het pakket of niet? Zo niet dat vind ik het nogal misleidend.

Ik wou ook nog een schermpje kopen, dan opteer ik toch voor deze:

Acer'sX193HQGbscreen is a high-quality TFT monitor with a 16:9 wide-foramt 19-inch screen. It also boasts Full HD resolution and a high contrast ratio of 50,000:1.

With technology like this, you can enjoy all your videos and multimedia content in first-rate quality in 1366 x 768 pixel resolution. The X193HQGb screen has a wide range of connections, including a VGA port for boosted compatibility.

What's more, with a waiting time of 5 ms, you'll enjoy smooth, stable viewing no matter what you're watching.
Algemene InfoBeeldmaat19 Helderheid300 cd/m* Beeldhoek afbeelding Horizontaal/Verticaal160 / 160 Reactietijd5 ms USB hubNee Luidspreker audioNee

Kost 100 euro, is dit goed genoeg of kan dit echt niet?

Verder is pixmania niet echt duidelijk over de verzendkosten, want gaan de verzendkosten niet omlaag als je meerdere producten in 1x koopt?

Weet ik veel ik jat mijn computers altijd

Ik heb een beetje rondgekeken en ik vind dit:

2GB Kingston® RAM DDR2 |
52in1 Cardreader |

Zonder Besturingssysteem

Voor E350.

Dit zou wel mijn eerste keus zijn, precies wat ik zoek, maar alleen zit er geen besturingssysteem op, en dit moet wel. Kan ik evt deze nemen en het besturingssysteem illegaal downloaden of iets? Ik ben niet zo handig dus dit is eigenlijk niet mijn favoriete optie.

Ik vind ook nog deze:

Acer's Aspire X3300 is driven by a 2.2 GHz Intel Phenom processor and operates with Microsoft's Windows Vista® Home Premium, allowing you to get the most out of your multimedia.

In fact, thanks to the X-3300's nVidia GeForce G100 graphics card, Windows Media Center works exceptionally well. Videos are incredibly smooth thanks to the 4 GB of RAM, while the 500 GB hard drive provides plenty of space for storing the files of your choice, whether you've transferred them from one file to the next on your computer, or from a Blu-ray player.

Plus, with no less than nine USB 2.0 ports, the Acer Aspire X3300 is the perfect centre to any home entertainment system.
Algemene InfoCache geheugen2 MB BesturingssysteemWindows Vista® Home Premium RAM4096 MB Hard Disk500 GB CD/DVD speler/branderBlu-Rayspeler / Supermulti Double Layer DVD-brander USB9 USB 2.0-poorten Modem/Ethernet PoortJa

Die kost 582 euro, behoorlijk prijzig dus. Maar hij heeft tenminste windows, en ook nog betere inhoud.

Verder heb ik nog een vraag over pixmania, op het plaatje van de computer http://www.pixmania.nl/nl/nl/3607403/art/acer/aspire-x3300.html zie je de computer met toetsenbord en muis afgebeeld, hoort deze nu bij het pakket of niet? Zo niet dat vind ik het nogal misleidend.

Ik wou ook nog een schermpje kopen, dan opteer ik toch voor deze:

Acer'sX193HQGbscreen is a high-quality TFT monitor with a 16:9 wide-foramt 19-inch screen. It also boasts Full HD resolution and a high contrast ratio of 50,000:1.

With technology like this, you can enjoy all your videos and multimedia content in first-rate quality in 1366 x 768 pixel resolution. The X193HQGb screen has a wide range of connections, including a VGA port for boosted compatibility.

What's more, with a waiting time of 5 ms, you'll enjoy smooth, stable viewing no matter what you're watching.
Algemene InfoBeeldmaat19 Helderheid300 cd/m* Beeldhoek afbeelding Horizontaal/Verticaal160 / 160 Reactietijd5 ms USB hubNee Luidspreker audioNee

Kost 100 euro, is dit goed genoeg of kan dit echt niet?

Verder is pixmania niet echt duidelijk over de verzendkosten, want gaan de verzendkosten niet omlaag als je meerdere producten in 1x koopt?

koop eens ineens iets degelijks, die voeding en case zien er maar crap uit.
beter 4 gigabyte ram geheugen
quadcore lijkt me beter
19 inch is dat niet te klein? 22 inch !
besturingssysteem kan je downloaden ..

Jij stelt dus die 2de voor? Die heeft 4 gigabyte ram. De case en voeding heb ik helemaal geen verstand van.

Met downloaden ben ik heel onhandig, is dat makkelijk dan? Kan het me voorstellen dat ze er wel wat beveiliging opgooien.

19 inch is wel goed genoeg, ik ben 17 gewend.

die tweede heeft geen goede videokaart.
ken je niemand die een windows cd heeft?
op welke site ga je kopen?

Oh, ik dacht dat de G100 beter zou zijn als 9800 GT. In dat geval is die tweede niet zo aantrekkelijk.

Ik zou zo gauw niet iemand weten met windows cd, of het moet een oudere versie zijn (ik weet alleen niet of dat goed loopt icm nieuwere programmas)

De site waar ik heb opgezocht heet is www.pixmania.nl

de g100 is crap, is zelfs trager dan een geforce ti4200 van 8 jaar oud
windows xp loopt perfect

Hier een deftig systeem voor 650 euro met goede case + voeding:

van deze website :http://www.cool-prices.nl/

ati heeft momenteel de beste prijs/kwaliteit kaarten, nvidia koop je beter niet
hetzelfde met amd, prijs/kwaliteit is beter..

Antec Sonata III 107,25
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P AM3 102,45
AMD Phenom II X4 148,50
Sapphire VAPOR-X HD 4870 1GB GDDR5 148,50
Corsair 4GB(2x2GB), DDR3, 1333Mhz XMS3 78,58
Western digital 500GB 49,46
Sony /Optiarc AD5240s 24x S/b zwart 19,96

ga je hem zelf in elkaar steken?

Laatst bewerkt:
Ik wil het liefst gewoon een hele computer kopen. Zelfbouw daar wil ik liever niet aan beginnen. Ik heb op jouw site nog even naar de systemen gekeken, daar zag ik dit staan:

Processor-kloksnelheid 2400 MHz
Intern geheugen 4096 MB
Processor AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 7450
Intern geheugentype DDR2 SDRAM
Maximum geheugen grafische adapter 1919 MB
Grafische adapter ATI Radeon HD 4350
Type behuizing Tower
Beeldschermdiagonaal 22 "
Ondersteuning draadloos netwerk IEEE 802.11 b/g/n
Netwerkfuncties Gigabit Ethernet
Soort optische drive DVD*RW DL
Parallelle poort(en) 0
Seriële poort(en) 0
PS/2 poort(en) 2
Geheugenlayout 2 x 2048 MB
Inclusief monitor
Processorfamilie AMD Athlon X2
USB 2.0 poort(en) 9
Aantal IEEE 1394-/Firewire-poorten 1
Aantal Ethernet LAN (RJ-45)-poorten 1
Luidspreker/ koptelefoon/ line-out uitgang 1
Microfoon, line-in ingang
DVI poort
VGA (D-Sub)poort(en) 1
Inclusief besturingssysteem Windows Vista Home Premium Edition
Totale opslagcapaciteit 320 GB
Geïntegreerde kaartlezer
Dedicated video memory 512 MB

Voor 550 euri, dit is wel ongeveer wat ik zoek, maar kun je me vertellen of die videokaart goed genoeg is?

Zal wel niet zo heel goed zijn volgens mij, bij prijsvergelijkingsites kost hij niet veel.

Dan vind ik tot nu toe deze nog wel de aantrekkelijkste optie voor zover ik weet:

2GB Kingston® RAM DDR2 |
52in1 Cardreader |

Het nadeel is alleen dat ik dan met dat besturingssysteem zit. Is het makkelijk om het er illegaal op te zetten of te verkrijgen? Of kan ik dit systeem het beste helemaal niet nemen?

Zal wel niet zo heel goed zijn volgens mij, bij prijsvergelijkingsites kost hij niet veel.

Dan vind ik tot nu toe deze nog wel de aantrekkelijkste optie voor zover ik weet:

2GB Kingston® RAM DDR2 |
52in1 Cardreader |

Het nadeel is alleen dat ik dan met dat besturingssysteem zit. Is het makkelijk om het er illegaal op te zetten of te verkrijgen? Of kan ik dit systeem het beste helemaal niet nemen?

als je hier geen ervaring mee hebt zal het niet zo simpel zijn.
zelf zou ik dat systeem nooit aanraden, is niet echt toekomstgericht imo..
je kan ook zelf onderdelen kiezen en door de verkoper laten assembleren

Mijn eisen zijn niet zo hoog hoor, ik wil er ook niet teveel aan kwijt zijn. Maar wat je me dus aanraadt is zelf iets samenstellen en dat laten assembleren voor extra betaling?

Heb je daar misschien websites voor?

En als je zo'n computer in elkaar laat zetten, krijg je daar dan wel een besturingssysteem erop of moet je die er dan nog apart bijkopen (wat ik niet zo zie zitten vanwege de prijzen)

Het 2de systeem heeft echt een bagger kaart. Je plaatst gemakkelijk aan een laag prijsje 4gb ram bij in de eerste.

Idd geen van beide systemen zijn toekomst gericht, maar met de huidige manier hoe de gamesmarkt zich aan het ontwikkelen is (minder nadruk op technologie maar meer op beleving, grote console invloed), kan het best zijn dat je met dit systeempje langer gebeiteld gaat zitten dan je op het eerste zicht zou denken.

Ik verwacht wanneer de nieuwe game consoles gaan uitkomen zowel sony als m$ gewoon een minor tech upgrade gaan doen, nintendo zal bijbenen op vlak van graph tech, en allen gaan ze vooral gaan kijken naar nieuwe manieren van gamen. Als dit het geval zou zijn en je bent je er van bewust dat de consoles het toonaangevend platform zijn kwa games, dan sta je daar met een dure bak vol spitstechnologie waar amper een game voor uit komt die het zal benutten.

Mijn desktop met een 3 jaar oude (!!!!) 8800 gamet nog perfect op hogere settings dan de consoles. 10 jaar geleden zou een 3 jaar oude videokaart niet meer voldoen aan de systeemeisen van de games die toen op pc uitkwamen.

Nou, dat klinkt mooi. Ik hoef ook niet de allernieuwste spelletjes te kunnen spelen hoor.

Dan wil ik denk ik toch voor die eerste gaan, alleen dat issue met windows erop zien te krijgen, kan ik dan het beste windows kopen of is dit (eenvoudig) te downloaden?

Nou, dat klinkt mooi. Ik hoef ook niet de allernieuwste spelletjes te kunnen spelen hoor.

Dan wil ik denk ik toch voor die eerste gaan, alleen dat issue met windows erop zien te krijgen, kan ik dan het beste windows kopen of is dit (eenvoudig) te downloaden?

Ik zou mijn OS altijd kopen. Maar downloaden kan ook.
Vergeet niet voor 64-bit te gaan, je kan mssn de huidige RAM uit de aangeboden config halen, en er twee kaartjes van 4gb ram in pleuren. Misschien is het ook mogelijk om later er een sterkere vid kaart in te steken, en mssn in SLI config (je zal nog wel even toekomen met die 9800). Maar dat moet je maar zelf zien te achterhalen. Indien het kan, dan heb je zeker nog een systeempje waar wat leven in zit, hoor.

ik zou de nieuwe core i7 bestellen met een lekker videokaartje en 6gb ram TC.

dat heb je wel voor dat bedrag ongeveer als je het bij een goedkope store haalt....

www.azerty.nl bijvoorbeeld

www.salland.eu is een k*tbedrijf, hier niets halen zodra je iets hebt met de garantie valt het vies tegen wat voor service je daarvoor terug krijgt.

Ok bedankt, als ik wil verbeteren kan ik idd altijd nog spul erbij steken (ik ken wel iemand die daar goed in is)

Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste (legaal of illegaal) aan windows kan komen? Hoeft van mij niet per se vista te zijn, xp is genoeg.
Ik zie al dat je gauw 80 euro kwijt bent aan windows, dus ik zou het graag zo goedkoop/makkelijk mogelijk willen hebben.

---------- Toegevoegd om 13:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:55 ----------

ik zou de nieuwe core i7 bestellen met een lekker videokaartje en 6gb ram TC.

dat heb je wel voor dat bedrag ongeveer als je het bij een goedkope store haalt....

www.azerty.nl bijvoorbeeld

www.salland.eu is een k*tbedrijf, hier niets halen zodra je iets hebt met de garantie valt het vies tegen wat voor service je daarvoor terug krijgt.

Is misschien een beetje te duur, ik settel wel met minder.

Terug
Naar boven