XXL Nutrition

Nieuwe eiwitbron ontdekt

ArnieProportio

Advanced Bodybuilder
Waardering
17
Eiwitten halen de meesten hier overal vandaan: shakes, eieren, kip, vis enz.
Iedereen heeft zo zijn eigen ideeen en meningen erover. Een van de eiwitbronnen die vaak vermeden worden vanwege het hoge vetgehalte is toch wel kaas. Ik hou zelf erg van kaas en heb moeizaam gezocht naar een kaassoort waar weinig vetten zitten en met weinig bedoel ik geen 10% maar minder dan 1%! Na lang zoeken heb ik een kaassoort ontdekt met weinig vet. Het is de lightversie van de beroemde cottage cheese. Normaal heeft deze kaassoort ongeveer iets minder dan 5gr vet per 100gr. Deze lightversie is anders. Het bestaat al lang op de markt en velen zullen hier niet wakker van liggen denk ik, maar ik kende het nog niet.
Het wordt verkocht in bekers van 200gr.
Ingredienten:
Kaas uit vetarme melk, zout watergehalte is 82%
Per 100 gr bevat het
276KJ/65Kcal
Eiwit 13,5
Kh 1,0
Vet 0,8
Per beker (dit zijn geen grote porties gelukkig) krijg je dus 27 volle eiwitten binnen met minder dan 2 gr vet en maar 2 gram koolhydraten! Ideaal dus.
De smaak is prima. Het is weliswaar smaakloos, maar het smaakt net zo vol als gewone cottage cheese.
Ik heb gelijk alle bekers gekocht die er waren en moest zelfs ook nog naar een andere supermarkt en heb daar ook maar meteen alles meegenomen! Heb nu dus welgeteld 29 in de koelkast! :p
Per dag 4 van deze bekers binnenladen levert lekker 108 gr eiwitten, niet slecht voor ons lijkt me!

Eiwitten halen de meesten hier overal vandaan: shakes, eieren, kip, vis enz.
Iedereen heeft zo zijn eigen ideeen en meningen erover. Een van de eiwitbronnen die vaak vermeden worden vanwege het hoge vetgehalte is toch wel kaas. Ik hou zelf erg van kaas en heb moeizaam gezocht naar een kaassoort waar weinig vetten zitten en met weinig bedoel ik geen 10% maar minder dan 1%! Na lang zoeken heb ik een kaassoort ontdekt met weinig vet. Het is de lightversie van de beroemde cottage cheese. Normaal heeft deze kaassoort ongeveer iets minder dan 5gr vet per 100gr. Deze lightversie is anders. Het bestaat al lang op de markt en velen zullen hier niet wakker van liggen denk ik, maar ik kende het nog niet.
Het wordt verkocht in bekers van 200gr.
Ingredienten:
Kaas uit vetarme melk, zout watergehalte is 82%
Per 100 gr bevat het
276KJ/65Kcal
Eiwit 13,5
Kh 1,0
Vet 0,8
Per beker (dit zijn geen grote porties gelukkig) krijg je dus 27 volle eiwitten binnen met minder dan 2 gr vet en maar 2 gram koolhydraten! Ideaal dus.
De smaak is prima. Het is weliswaar smaakloos, maar het smaakt net zo vol als gewone cottage cheese.
Ik heb gelijk alle bekers gekocht die er waren en moest zelfs ook nog naar een andere supermarkt en heb daar ook maar meteen alles meegenomen! Heb nu dus welgeteld 29 in de koelkast! :p
Per dag 4 van deze bekers binnenladen levert lekker 108 gr eiwitten, niet slecht voor ons lijkt me!

wat is dit voor absurde zin?

niet te vreten cottage cheese..

• Topic Starter Topic Starter
@Gallius:
Wat begrijp je niet? Cottage cheese heeft van nature al geen echte smaak. Zoals elk eiwit. Deze lightversie smaakt niet anders en het is gewoon te eten, dat bedoel ik met het woordje prima

Heeft "die nieuwe kaassoort" ook een merknaam.
En kun je ons ook vertellen in welke winkels je het vinden?

Misschien kun je even een foto posten van de verpakking;)

niet te vreten cottage cheese..

Ik weet niet hoe lang jij aan krachtsport doet, maar veel dingen smaken niet, vooral de dingen die je moet eten vlakvoor de wedstrijd. Wat dacht je van brinta met water, of een volkomen zoutloos dieet. Maar het wit van eieren (lees:eiwit) smaken ook niet, laat je die daarom ook staan? Iemand die serieus bezig is offert bepaalde dingen op. No pain no gain.

800g cottage cheese per dag is niet weinig.

Hoe krijg je dergelijke hoeveelheden eigenlijk weg?

Het is minder dan je denkt. Een beker kwark van 500gr is veel vind ik, deze is maar 200gr. Dit is net zoveel als een klein bekertje yoghurt zeg maar. Verder is het vrij zachte kaas, waardoor je het zo naar beneden kan laden. En vergeet niet, het bevat maar 65 kcal, dus helemaal niet zwaar op je maag.

Heb dit eerlijk gezegd nog nooit in de winkel gezien.. Hoe zit het met de prijs als ik vragen mag? Ligt deze veel hoger dan een halve liter bak kwark? (€0,49)

Heb dit eerlijk gezegd nog nooit in de winkel gezien.. Hoe zit het met de prijs als ik vragen mag? Ligt deze veel hoger dan een halve liter bak kwark? (€0,49)

Kost 90-99 cent per bak. Als jij magere kwark lekkerder vindt, kan je daarom beter daarvoor uitwijken. Ik vind magere kwark persoonlijk minder lekker.

ik zie echt het probleem niet om gewoon andere soorten kaas te pakken.

als je snel vetten opslaat moet je om je suikers denken en om je totaal aantal kcal.

vetten zijn je vriend net als squatten :D

als je echt interesse hebt:
http://forum.dutchbodybuilding.com/...andins-and-hormones-part-i-ii-and-iii-113053/

Dacht je dat ik alleen maar de koolhydraten uit deze kaas at? :p Zou wat wezen zeg! Dan lag ik binnen de kortste keren in het ziekenhuis met mijn 4gr koolhydraat per dag!
Squatten? Squatten is een van de beste oefeningen die de bodybuildinggoden geschapen hebben, vriend! :D Jammergenoeg wordt deze oefening vaak onderschat.

Dacht je dat ik alleen maar de koolhydraten uit deze kaas at? :p Zou wat wezen zeg! Dan lag ik binnen de kortste keren in het ziekenhuis met mijn 4gr koolhydraat per dag!
Squatten? Squatten is een van de beste oefeningen die de bodybuildinggoden geschapen hebben, vriend! :D Jammergenoeg wordt deze oefening vaak onderschat.

neej ik bedoel te zeggen dat als je snel aankomt je niet als eerste je vet zou moeten wegnemen uit je dieet, maar vooral de suikers en eventueel andere carbs.

IMO zijn vetten veel belangrijker voor je dan carbs

ow en btw zelfs met 0 gram carbs hoef je niet naar het ziekenhuis ;)
je kunt prima leven zonder carbs

Als je er ook even bij vermeld waar je die hebt gehaald :p Heb zelf zitten te zoeken maar nog nergens de light/magere versie van kunnen vinden helaas. Want kwak krijg ik echt niet door me keel... helaas kan ik het ook niet met zoetstof en/of fruit mengen omdat ik in de cut zit...

hahaha de koelkasten van bbers zijn vast heel gappig. 30 kazen

Kan je niet even het merk hier plaatsen en bij welke winkel je het hebt gehaald? Mocht dit niet volgens de regels van het board pm me dan even :)

Ik weet niet hoe lang jij aan krachtsport doet, maar veel dingen smaken niet, vooral de dingen die je moet eten vlakvoor de wedstrijd. Wat dacht je van brinta met water, of een volkomen zoutloos dieet. Maar het wit van eieren (lees:eiwit) smaken ook niet, laat je die daarom ook staan? Iemand die serieus bezig is offert bepaalde dingen op. No pain no gain.

Wat lul je? Er zijn betere bronnen imo.. steak, whey, kippenborstfilet, eieren. Wat denk je dat ik nu eet?? brinta met water ja! Haha jij suggereert dat ik niet serieus bezig ben, omdat ik cottage cheese niet lekker vind??? Vis zal ik nooit van me leven eten, ik moet gewoon kotsen bij de gedachte dat ik 1 hap zou nemen. Supplementeer verder met omega 3, maar nu ben ik niet serieus bezig omdat ik niet kots?? Ik weet waar ik mee bezig ben, probeer alles zo goed mogelijk te doen, stakker!

in elke supermarkt heb je cottage cheese of huttenkase..

Terug
Naar boven