XXL Nutrition

Nieuwe Jeans/Spijkerbroek

Rijstwafel

Huge Freak
Waardering
1.477
Hallo allemaal,

Ik ben kortgeleden naar de stad geweest om eens wat fatsoenlijke kleren te kopen. Nu heb ik de portomonee flink opengetrokken bij 2 merkjeans. Normale prijs was €149,99 per broek, JA ZOVEEL!! Ik schrok me een ongeluk toen ik de prijs hoorde dus ik heb besloten om ze maar niet te kopen. Een week later zie ik een kortingsuur waarbij je flinke kortingen krijgt bij aanschaf van 2 producten. Hierbij kreeg ik 80% korting op het 2e product, dus ik besloot om 2 broeken te kopen. Nu zit er een boekje bij dat je de 1e 6 maanden je broek niet moet wassen(wat mij erg vies lijkt). Nu had ik opgebeld naar die zaak en gevraagt hoe het precies zat. Hij legde uit dat de kleur wat donkere glans/kleur er sneller uitgaat. Nu zit ik te denken dat dat toch zonde is, met name omdat het zo achterlijk veel geld heeft gekocht.

Nu komt mijn vraag; Voor degene die ook een dure jeans hebben, hoevaak wassen jullie hem of zijn er tips om hem te wassen en de kleur te behouden?

Ps: Normaal loop ik in een broek ergens uit een outlet shop van €20 en een flexend oogend t-shirt. Dus zo modebewust ben ik niet en ik geef er eigelijk geen zak om welke kleren ik aanheb.

Broek binnenste buiten wassen, 1e keer altijd met handwas :)

mijn mama wast ze altijd

• Topic Starter Topic Starter
Broek binnenste buiten wassen, 1e keer altijd met handwas :)

Ja zoiets las ik vanmiddag, maar waneer is dan die 1e keer wassen? Normaal deed ik om de 2 dagen een gewaste broek aan.

---------- Toegevoegd om 22:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:27 ----------

Nudie Jeans co staat erop, nog nooit van gehoord eerlijk gezecht, maar ze hebben wel een dikke site.

De bedoeling is idd dat je die niet wast, maar telkens buiten laat luchten.
Na een jaar dragen kun je hem een keer wassen, krijgt hij zijn eigen wassing. Hij slijt naar jouw lichaam.
Dus een unieke broek :)

De bedoeling is idd dat je die niet wast, maar telkens buiten laat luchten.
Na een jaar dragen kun je hem een keer wassen, krijgt hij zijn eigen wassing. Hij slijt naar jouw lichaam.
Dus een unieke broek :)

Ja ik zal het eens een week proberen, ik las dat als je gaat douchen hem ff opmoet hangen zodat hij uit kon stomen. En buiten hangen voor de frisheid, vinden de motten waarschijnlijk ook lekker een broek van een fortuin lol.

Had je beter een fatsoenlijke spijkerbroek moeten kopen die niet meteen gaat bleken zodra je ze gaat wassen :roflol: .

Als de broek snel aan kleur verliest is het gewoon cheap ass garbage...

Als de broek snel aan kleur verliest is het gewoon cheap ass garbage...

Ja ik denk dat ik hem zaterdag gewoon in de was gooi en kijk wat het verschil is. Mij lijkt het ook overdreven dat naar 10x wassen die broek veel lichter oogt. Maar nogmaals, ik heb geen ervaring met dure kleding dus ik kan beter vragen ipv dalijk een witte stukkedoors broek terug te krijgen. (wat ook wel weer overdreven is)

Waar heb je die dingen gekocht? J&J en hoewel het eigenlijk voor kinderen is, Coolcat heeft ook goede broeken (40 euro max). Anders kan je je broek gewoon buiten luchten na het dragen, niet in de regen hangen. En aangezien je nog nooit met een wasmachine hebt gewerkt, gooi m niet in de droger, daarvan krimpt ie.

Coolcat broeken zijn ****ing lelijk en voor paupers.

Heb verschillende broeken van 100+ euro's, en heb ze nog nooit zo lang niet gewassen. Gewoon na een weekje ofzo..
Maar het is dus beter daar even mee te wachten? :P

Ik heb meestal broeken van Pall Mall, G-start, Se7en of Diesel.
Was ze gewoon als ze vies zijn. Niet op te hoge temperaturen.

Gewoon DIESEL, JJ, REPLAY, GSTAR en dat soort merken kopen.

Waar heb je die dingen gekocht? J&J en hoewel het eigenlijk voor kinderen is, Coolcat heeft ook goede broeken (40 euro max). Anders kan je je broek gewoon buiten luchten na het dragen, niet in de regen hangen. En aangezien je nog nooit met een wasmachine hebt gewerkt, gooi m niet in de droger, daarvan krimpt ie.

Ja oke ik heb er nu al 2 gekocht, maar normaal haalde ik hem ook altijd bij de 1e beste kledingwinkel die ik tegenkwam C en A H en M dat soort zaken. Dan was ik ook maar een paar tientjes kwijt. En hij is gekocht bij Men at Work.

---------- Toegevoegd om 23:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:22 ----------

Heb verschillende broeken van 100+ euro's, en heb ze nog nooit zo lang niet gewassen. Gewoon na een weekje ofzo..
Maar het is dus beter daar even mee te wachten? :P

Ja schijnbaar, er stond 6months not washing op LOL. Maar dat gaat hem bij mij zoieso niet worden. Ik hou het wel om de week dan, wat ikzelf ook al best lang vind. dan maar een paar keer extra buitenhangen.

---------- Toegevoegd om 23:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:24 ----------

Gewoon DIESEL, JJ, REPLAY, GSTAR en dat soort merken kopen.

Ja toevallig heb ik die ook nog staan te passen, maar met m'n bovenbenen zitten de meeste Jeans al strak, ik heb nu 2 wat bredere bovenbenen stukken gepakt. Ik train m'n benen pas een maand of 2 en ik merk dat ze al een stuk gegroeid zijn. Over een half jaar zou ik dan niet meer passen, dat is ook weer weggegooid geld. Al die merken hingen door elkaar heen dus lijkt me niet veel verschil kwa kwaliteit.

Ik was mijn broeken ook bijna nooit, alleen als er echt vlekken enzo op zitten. Broek gaat toch nooit zo erg stinken als shirts en als je ze even uithangt ruiken ze zo weer fris.
Die nudie jeans heb ik idd wel is wat over gelezen. Meeste broeken zijn voor de verkoop al op een bepaalde manier gewassen waardoor ze niet erg meer verkleuren als je ze nog een keer wast. Bij nudie doen ze dat niet en daardoor krijg je als je hem niet was op bepaalde plekken waar bijvoorbeeld veel spanning staat bij jou van die bleek effecten. Zodat je een broek met "karakter"krijgt ofzo. Volgens mij kunnen die broeken ook afgeven enzo.
Ik vind t teveel gedoe en ook te duur xD van edc heb je ook wel aardige broeken en bij de we. Verder is t ook wel een aanrader om tijdens de blue denim days naar Men@work te gaan dan heb je echt veel korting af en toe.

Ik was mijn broeken ook bijna nooit, alleen als er echt vlekken enzo op zitten. Broek gaat toch nooit zo erg stinken als shirts en als je ze even uithangt ruiken ze zo weer fris.
Die nudie jeans heb ik idd wel is wat over gelezen. Meeste broeken zijn voor de verkoop al op een bepaalde manier gewassen waardoor ze niet erg meer verkleuren als je ze nog een keer wast. Bij nudie doen ze dat niet en daardoor krijg je als je hem niet was op bepaalde plekken waar bijvoorbeeld veel spanning staat bij jou van die bleek effecten. Zodat je een broek met "karakter"krijgt ofzo. Volgens mij kunnen die broeken ook afgeven enzo.
Ik vind t teveel gedoe en ook te duur xD van edc heb je ook wel aardige broeken en bij de we. Verder is t ook wel een aanrader om tijdens de blue denim days naar Men@work te gaan dan heb je echt veel korting af en toe.

Ja ik had 4 tshirts en 2 jeans gekocht, uiteindelijk meer dan €200 bespaard door die kortingsactie. Maarja Nudie was een van de weinige broeken die nog een beetje los was bij de bovenbenen, anders past die over een aantal maanden niet meer en dat is ook zonde. Maar ik ga pitte morgenvroeg vrij dus weer lekker trainen.

Terug
Naar boven