AndroidHealthClinic

Nieuwe Jeans/Spijkerbroek

koop meestal enkelt shirts daar.
1 keer een levi broek gekocht maar die kon ik na een half jaar naar mijn broertje doorschuiven omdat ik mn benen amper op kon tillen als ik hem aan had :S

Ik heb ALLEEN maar dry denim. Geen van die broeken 'mag' je eigenlijk wassen dus. Die broeken zijn onbehandeld (raw) en als je ze lang genoeg draagt zonder te wassen krijg je vanzelf de slijtage in de vorm van lichtere knieen en kreukels etc die er normaal kunstmatig in zijn gebleekt als ware. Je broek krijgt dan heel persoonlijk tintje en karakter.

Na een aantal maanden dragen en dan pas wassen krijg je dus zo'n soort effect:
Er bestaan wel betere voorbeelden maar heb ff het eerste googleplaatje gekozen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik vind het zelf absoluut niet onhygienisch... Nu zweet ik van mezelf van nature al nauwelijks, maar als je zo'n broek gewoon af en toe te luchten hangt gaat die echt niet stinken ofzo. Mn eerste dry denim heb ik iets van 400 dagen aan gehad voor ik hem waste :D. Ik vind 150 euro dan ook niet duur voor een broek..

Heeft dus niks te maken met kwaliteit of cheap ass garbage of wat dan ook. Zo zijn spijkerbroeken zoals ze moeten zijn en zoals ze 120 jaar geleden voor het eerst werden gemaakt.
Ze zijn onbehandeld en niet voorgewassen zoals de meeste broeken die in je winkels vindt, dus logisch dat ze wat extra kleur verliezen als je ze gelijk zou wassen.

Zes maanden niet wassen? Ranzig! Ik was mijn broeken altijd na 2-3 dagen gedragen te hebben of 1x stappen. Koop gewoon een broek van een fatsoenlijk merk als Diesel, Replay of Hugo Boss, die kan je 100x wassen dan zien ze er nog steeds top uit!

Heeft te maken dat het waarschijnlijk een raw broek is, dus niet bewerkt nog en dat ze vervagen en lichter worden naar mate je ze langer draagt en niet wast. Heb ook een aantal van die broeken, maar is bijna geen doen 6 maanden wassen. Zeker als je uitgaat en der weer een glas bier overheen tieft, moeten ze toch echt de washmachine in.

Mijn broertje had ook een donkere broek van nudie jeans die niet gewassen mocht worden omdat die dan nog flink licht zou worden. Heeft die wel gedaan en nu blijft die zwart. Je kan hem wel ff soaken in een bad met koud water, dan gaat het meeste vuil er wel uit. En daarna een beetje wasmiddel overheen spuiten.

Laatst bewerkt:
Dat jullie nog jeans vinden die standaard fatsoenlijk passen. Op mijn benen heb ik n 38 nodig en op mn taille een 34, altijd serieuse retouches bij mij als ik broeken koop.

150 euro voor n goede jeans is toch n goede prijs? Wassen doe k ze om de 2 maanden ongeveer, als ze er niet meer frisjes uitzien en ruiken.

Laatst bewerkt:
waarom kosten die onbehandelde jeans meer dan behandelde?

Dat jullie nog jeans vinden die standaard fatsoenlijk passen. Op mijn benen heb ik n 38 nodig en op mn taille een 34, altijd serieuse retouches bij mij als ik broeken koop.

150 euro voor n goede jeans is toch n goede prijs? Wassen doe k ze om de 2 maanden ongeveer, als ze er niet meer frisjes uitzien en ruiken.

I wanna see those wheels, want ik betwijfel dat je 70 - 80 cm quads hebt ;) .

Wat een gay topic.
Gewoon in de wasmachine gooien op 30 graden. Klaar is Joling!

Dat zijn mooie jeans, die Nudies. Wil niks anders meer. Ben op dit moment ook zo'n ding aan het indragen. Heb er wel een halve kom roti over geflikkerd dus ontkom er niet aan binnenkort even te reinigen. Doe dat echter wel met een blauwe of zwarte handdoek :)

Overigens wist de winkelhouder me te vertellen dat je het beste "dry selvage" kunt kopen, maar die is in de meeste winkels niet te krijgen.

• Topic Starter Topic Starter
Ja oke, dus om een beetje een conclusie te trekken; Ik heb gewoon een #*(&T%#& merk gekocht voor mij, omdat je die weining moet wassen. Maar achja wat kan mij het schelen, ik gooi hem iedere week in de wasmachine binnenstebuiten. En idd, die jeans kopen is echt een hel RustyZipper. Heb 10 merken aangehad en de enige de paste waren die Nudie Jeans, dus ja weinig keus dan.

Sowieso niet wassen. Nudies blijven echt veek mooier als je ze niet wast. Je zal echt niet stinken.

De trick onder de ekte ekte jeansheads is om je broek af en toe een nacht in de vriezer te leggen. Dan ruikt hij weer prima.

jj? van jack and jones? give me a break, en g-star is ook niet zo byzonder, replay plz.

Tommy is ook wel goed.

En G-Star is niks mis mee, behalve dat een hoop jeugd erin loopt dus je waarschijnlijk vaak mensen tegen gaat komen die hetzelfde als jij aan hebben, met shirtjes is dat helemaal erg.

I wanna see those wheels, want ik betwijfel dat je 70 - 80 cm quads hebt ;) .

64 cm bovenbeen. N gewone 34 past helemaal niet fatsoenlijk. Zeker niet in gekleede broeken. Meestal is het een 36 die wordt ingenomen vanboven en n cm wordt uitgelaten op mn benen. Dan zit alles fatsoenlijk.

edit: het is geen armani bij mij maar Jacob Cohen jeans.

ik heb er ook zo 2 van g-star
een zwarte en een blauw grijze

het zijn gekleurde jeansbroeken (geverfde)

je ziet er alles op en er komen soms zelf krasjes op. :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Sowieso niet wassen. Nudies blijven echt veek mooier als je ze niet wast. Je zal echt niet stinken.

De trick onder de ekte ekte jeansheads is om je broek af en toe een nacht in de vriezer te leggen. Dan ruikt hij weer prima.

LOL in de vriezer? Haha ik denk dat ik die tip maar oversla.

Mijn broeken zijn van G-star en Replay. Allemaal nog gewoon zoals nieuw, 1 daarvan is zelfs een jaar oud. Dus bij duurdere broeken zal het wel allemaal meevallen, mag ook wel.

Terug
Naar boven