Sanne89
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 11
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tips zijn altijd welkom !eten...100 gram noten is behoorlijk veel kcal, meeste vet.
7.30u: geen eiwitbron, witbrood (?!), alleen snelle koolhydraten...
12.30u: geen eiwitbron
15.30u: yoghurt heeft vrij weinig eiwit, dus daar hoef je het niet voor te eten...100 gram noten is behoorlijk veel kcal, meeste vet.
Ik vraag me af of je verhoudingen wel kloppen...
(1 gram kh = 4 kcal, 1 gram eiwit = 4 kcal, 1 gram vet = 9 kcal)
- Geen sapjes, helemaal niets als je cut;
- Zou gewoon volle yoghurd kiezen en dan gewoon iets minder nemen;
- Geen witbrood als je nergens anders vezels vandaan haalt (zie te weinig groenten, geen andere vezelbronnen zoals lijnzaad)
- Over het algemeen veel te veel kh en veel te weinig vet (nadat je die noten doorgerekend hebt zal dat wel veranderen zie ik nu), zou sowieso meer eiwit toevoegen en kh schrappen.
Misschien moet ik het geleidelijk opbouwen?Is niet meeberekend - en persoonlijk train ik voor geen meter op noten in mijn maag. Verhoudingen komen flink anders te liggen wanneer ze meegerekend worden.Ja dus? Vetten hebben een veel tragere afgifte en zijn daaruit een betere keus op dat tijdstip dan kh.
Is niet meeberekend - en persoonlijk train ik voor geen meter op noten in mijn maag. Verhoudingen komen flink anders te liggen wanneer ze meegerekend worden.
Dus smorgens meer eiwitten raad je aan?Ik zou op z'n minst gedurende de dag eiwitten eten, niet alleen na je training. Zou je niet een bak havermout / brinta eten voor je workout? Zijn wat trager (langer vol gevoel), en bevatten genoeg vezels (zit nauwelijks in je schema). Denk dat dat ook helpt tegen het suffe gevoelIk neem mijn eiwitten vooral s'avonds op na mijn trainingen.
Smorgens eet ik vooral KH. En de yoghurt eet ik ook voor de KH (het zijn wel snelle suikers). Maar anders voel ik me enorm suf als ik niet voldoende kh opneem.
Is het beter dat ik smorgens ook wat meer eiwitten opneem?
Als ik minder KH opeet dan voel ik me sufMisschien moet ik het geleidelijk opbouwen?

Ja, gedurende de dag ook eiwitten eten.Dan komt er inderdaad heel wat vet bij.. alleen kan ik het niet exact uitrekenen. Ik zit nog wat in de knoop met het voedingsprogrammaDus smorgens meer eiwitten raad je aan?
voedingswaarde cashewnoten (of welk je ook wilt eten)Ik zou op z'n minst gedurende de dag eiwitten eten, niet alleen na je training. Zou je niet een bak havermout / brinta eten voor je workout? Zijn wat trager (langer vol gevoel), en bevatten genoeg vezels (zit nauwelijks in je schema). Denk dat dat ook helpt tegen het suffe gevoel
---------- Toegevoegd om 15:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:05 ----------
Ja, gedurende de dag ook eiwitten eten.
voedingswaarde cashewnoten (of welk je ook wilt eten)
In hoeverre denk je dat havermout een grotere bron aan kh is dan witbrood?! Daarbij blijf je van havermout langer vol zitten, dus alleen daarvoor is het al een stuk nuttiger.Ik lust wel graag havermout, dus dat kan ik er inderdaad insteken, maar dat is ook weer een hele grote bron aan kH he.
Ze raadden mij een notenmix aan.. daarom kon ik het niet berekenen hoe de verhoudingen juist zijn in dat voedingsmiddel. Als ik het ga kopen kan ik best even op de verpakking kijken
In hoeverre denk je dat havermout een grotere bron aan kh is dan witbrood?! Daarbij blijf je van havermout langer vol zitten, dus alleen daarvoor is het al een stuk nuttiger.
Notenmix zou ik persoonlijk niet midden op de dag eten, eet dan een bruine boterham met pindakaas... (noten, niet de rozijnen en knoei) samen met je platte kaas 's avonds, en dan nog maar 25 gram ofzo.
. en dan savonds noten. ik ben niet zo'n superfan van pindakaas omdat ik daar echt een enorm droge mond van krijg.Plakje kipfilet erbij doen op je brood, eventueel blaadje sla erbijDus de boterhammen van smorgens vervangen door havermout. en dan savonds noten. ik ben niet zo'n superfan van pindakaas omdat ik daar echt een enorm droge mond van krijg.

Plakje kipfilet erbij doen op je brood, eventueel blaadje sla erbij![]()
Zolang het maar lekker is en ik mijn motivatie niet verliesJezelf niet saboteren met al die koolhydraten, dan blijf je wel gemotiveerdmm ja kinkt wel goedZolang het maar lekker is en ik mijn motivatie niet verlies

Jezelf niet saboteren met al die koolhydraten, dan blijf je wel gemotiveerd
In je schema is het niet te zien, maar ik zou ook adviseren om je kcals zoveel mogelijk te spreiden over de dag (maaltijden zoveel mogelijk gelijk qua aantal kcals), dan krijg je geen insulinepiek / hongerklap / snaaibui etc.
Als je alle adviezen opvolgt heb je een net schema (dus ook die van a1s). Post je een aangepaste versie?
Ik hoop morgennammidag deze te posten. Morgenvroeg nog eventjes naar school en daarna weer lekker trainen
.