MuscleMeat

Nieuwe log Sanne!

• Topic Starter Topic Starter
het lukt me niet om mijn voedingsschema te posten :(....
Ik begrijp niet hoe je dat doet (ben niet zo vaardig met de computer)

Laatst bewerkt:
Maak er een .jpg van en post die?

---------- Toegevoegd om 14:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:39 ----------

Of duw in de uitgebreide editor op het paperclipje...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik weet helemaal niet of dit op iets trekt :) Tips zijn altijd welkom !

Bij de notenmix wist ik niet exact hoeveel kh, eiwitten en vetten er in zitten.
De verhoudingen KH, Eiwitten en vetten zit normaal wel ok. (alleen is deze berekend zonder de noten bij)
Het totaal kcal komt ongeveer op 1922.76 kcal neer. Dit is iets onder mijn behoefte totale energieopname. (ik zou graag met de nodige cardio wat vet willen verliezen)

7.30u: geen eiwitbron, witbrood (?!), alleen snelle koolhydraten...
12.30u: geen eiwitbron
15.30u: yoghurt heeft vrij weinig eiwit, dus daar hoef je het niet voor te eten...100 gram noten is behoorlijk veel kcal, meeste vet.

Waarom de noten niet meegerekend qua voedingswaarde?

Laatst bewerkt:
- Geen sapjes, helemaal niets als je cut;
- Zou gewoon volle yoghurd kiezen en dan gewoon iets minder nemen;
- Geen witbrood als je nergens anders vezels vandaan haalt (zie te weinig groenten, geen andere vezelbronnen zoals lijnzaad)
- Over het algemeen veel te veel kh en veel te weinig vet (nadat je die noten doorgerekend hebt zal dat wel veranderen zie ik nu), zou sowieso meer eiwit toevoegen en kh schrappen.

eten...100 gram noten is behoorlijk veel kcal, meeste vet.

Ja dus? Vetten hebben een veel tragere afgifte en zijn daaruit een betere keus op dat tijdstip dan kh.

7.30u: geen eiwitbron, witbrood (?!), alleen snelle koolhydraten...
12.30u: geen eiwitbron
15.30u: yoghurt heeft vrij weinig eiwit, dus daar hoef je het niet voor te eten...100 gram noten is behoorlijk veel kcal, meeste vet.

Ik vraag me af of je verhoudingen wel kloppen...
(1 gram kh = 4 kcal, 1 gram eiwit = 4 kcal, 1 gram vet = 9 kcal)

Ja mijn verhoudingen kloppen normaal
je moet 60-70% kh hebben, 25-30% eiwitten, 10- 15% vetten

Ik neem mijn eiwitten vooral s'avonds op na mijn trainingen.
Smorgens eet ik vooral KH. En de yoghurt eet ik ook voor de KH (het zijn wel snelle suikers). Maar anders voel ik me enorm suf als ik niet voldoende kh opneem.
Is het beter dat ik smorgens ook wat meer eiwitten opneem?

---------- Toegevoegd om 15:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:59 ----------

- Geen sapjes, helemaal niets als je cut;
- Zou gewoon volle yoghurd kiezen en dan gewoon iets minder nemen;
- Geen witbrood als je nergens anders vezels vandaan haalt (zie te weinig groenten, geen andere vezelbronnen zoals lijnzaad)
- Over het algemeen veel te veel kh en veel te weinig vet (nadat je die noten doorgerekend hebt zal dat wel veranderen zie ik nu), zou sowieso meer eiwit toevoegen en kh schrappen.

Wat is lijnzaad?
Als ik minder KH opeet dan voel ik me suf :( Misschien moet ik het geleidelijk opbouwen?

Als je eenmaal een week zo eet voel je je echt niet meer suf hoor, ff doorzetten. Lijnzaad = vezel + vetbron.

Ja dus? Vetten hebben een veel tragere afgifte en zijn daaruit een betere keus op dat tijdstip dan kh.
Is niet meeberekend - en persoonlijk train ik voor geen meter op noten in mijn maag. Verhoudingen komen flink anders te liggen wanneer ze meegerekend worden.

Is niet meeberekend - en persoonlijk train ik voor geen meter op noten in mijn maag. Verhoudingen komen flink anders te liggen wanneer ze meegerekend worden.

Dan komt er inderdaad heel wat vet bij.. alleen kan ik het niet exact uitrekenen. Ik zit nog wat in de knoop met het voedingsprogramma :) Dus smorgens meer eiwitten raad je aan?

Ik neem mijn eiwitten vooral s'avonds op na mijn trainingen.
Smorgens eet ik vooral KH. En de yoghurt eet ik ook voor de KH (het zijn wel snelle suikers). Maar anders voel ik me enorm suf als ik niet voldoende kh opneem.
Is het beter dat ik smorgens ook wat meer eiwitten opneem?

Als ik minder KH opeet dan voel ik me suf :( Misschien moet ik het geleidelijk opbouwen?
Ik zou op z'n minst gedurende de dag eiwitten eten, niet alleen na je training. Zou je niet een bak havermout / brinta eten voor je workout? Zijn wat trager (langer vol gevoel), en bevatten genoeg vezels (zit nauwelijks in je schema). Denk dat dat ook helpt tegen het suffe gevoel ;)

---------- Toegevoegd om 15:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:05 ----------

Dan komt er inderdaad heel wat vet bij.. alleen kan ik het niet exact uitrekenen. Ik zit nog wat in de knoop met het voedingsprogramma :) Dus smorgens meer eiwitten raad je aan?
Ja, gedurende de dag ook eiwitten eten.

:google: voedingswaarde cashewnoten (of welk je ook wilt eten)

Ik zou op z'n minst gedurende de dag eiwitten eten, niet alleen na je training. Zou je niet een bak havermout / brinta eten voor je workout? Zijn wat trager (langer vol gevoel), en bevatten genoeg vezels (zit nauwelijks in je schema). Denk dat dat ook helpt tegen het suffe gevoel ;)

---------- Toegevoegd om 15:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:05 ----------

Ja, gedurende de dag ook eiwitten eten.

:google: voedingswaarde cashewnoten (of welk je ook wilt eten)

Ik lust wel graag havermout, dus dat kan ik er inderdaad insteken, maar dat is ook weer een hele grote bron aan kH he.
Ze raadden mij een notenmix aan.. daarom kon ik het niet berekenen hoe de verhoudingen juist zijn in dat voedingsmiddel. Als ik het ga kopen kan ik best even op de verpakking kijken

Ik lust wel graag havermout, dus dat kan ik er inderdaad insteken, maar dat is ook weer een hele grote bron aan kH he.
Ze raadden mij een notenmix aan.. daarom kon ik het niet berekenen hoe de verhoudingen juist zijn in dat voedingsmiddel. Als ik het ga kopen kan ik best even op de verpakking kijken
In hoeverre denk je dat havermout een grotere bron aan kh is dan witbrood?! Daarbij blijf je van havermout langer vol zitten, dus alleen daarvoor is het al een stuk nuttiger.
Notenmix zou ik persoonlijk niet midden op de dag eten, eet dan een bruine boterham met pindakaas... (noten, niet de rozijnen en knoei) samen met je platte kaas 's avonds, en dan nog maar 25 gram ofzo.

In hoeverre denk je dat havermout een grotere bron aan kh is dan witbrood?! Daarbij blijf je van havermout langer vol zitten, dus alleen daarvoor is het al een stuk nuttiger.
Notenmix zou ik persoonlijk niet midden op de dag eten, eet dan een bruine boterham met pindakaas... (noten, niet de rozijnen en knoei) samen met je platte kaas 's avonds, en dan nog maar 25 gram ofzo.

Dus de boterhammen van smorgens vervangen door havermout :). en dan savonds noten. ik ben niet zo'n superfan van pindakaas omdat ik daar echt een enorm droge mond van krijg.

Dus de boterhammen van smorgens vervangen door havermout :). en dan savonds noten. ik ben niet zo'n superfan van pindakaas omdat ik daar echt een enorm droge mond van krijg.
Plakje kipfilet erbij doen op je brood, eventueel blaadje sla erbij :lick:

mm ja kinkt wel goed :p Zolang het maar lekker is en ik mijn motivatie niet verlies
Jezelf niet saboteren met al die koolhydraten, dan blijf je wel gemotiveerd ;)

In je schema is het niet te zien, maar ik zou ook adviseren om je kcals zoveel mogelijk te spreiden over de dag (maaltijden zoveel mogelijk gelijk qua aantal kcals), dan krijg je geen insulinepiek / hongerklap / snaaibui etc.

Jezelf niet saboteren met al die koolhydraten, dan blijf je wel gemotiveerd ;)

In je schema is het niet te zien, maar ik zou ook adviseren om je kcals zoveel mogelijk te spreiden over de dag (maaltijden zoveel mogelijk gelijk qua aantal kcals), dan krijg je geen insulinepiek / hongerklap / snaaibui etc.

Daar kan je idd wel gelijk in hebben, want soms krijg ik echt hongeraanvallen. (wss ook omdat ik te weinig kcal opnam) Zijn de rest van de voedingsmiddelen ok?

Als je alle adviezen opvolgt heb je een net schema (dus ook die van a1s). Post je een aangepaste versie?

Aangepast voedingsschema.. zeg maar als er nog iets niet goed is :).
Het totaal aantal kcal is berekent zonder de noten (deze ga ik alleen eten op de dagen dat ik niet train denk ik.. anders kom ik aan te veel kcal)
Ook de % van de voedingswaarde zijn berekent zonder de noten bij. Ik heb ook nog geen exacte gegevens van die notenmix.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven