Fitness Seller

Nieuwe log Sanne!

• Topic Starter Topic Starter
Ok mijn BMR: 1424 kcal
onderhoud:1994 - 2278 kcal

Ik stel voor dat je een eetschema opstelt met 2100 kcal, verspreid over 6 maaltijden. Laatste maaltijd kwark (platte kaas), verder mag je je uitleven ;)

mmm platte kaas lust ik graag, ik heb het altijd in huis staan. Weinig KH in en veel eiwitten :).

Nu hup een voedingsschema berekenen met het juist aantal kcal.

Kan het eigenlijk kwaad als je 1 dag in de week ongezonder eet. Dus is een koek...
Ik heb horen zeggen dat dit goed zou zijn aangezien je metabolisme anders went aan je voedingsgewoonte.
Da's prima!
In principe zou je eens in de week een lekkere "slechte" avondmaaltijd kunnen eten (macD bijvoorbeeld) of een lekker fout ontbijt (croissants etc), en wat extra's in de categorie koek / snoep, en dan de rest van de week weer 'clean'. Daar is niks op tegen!

Da's prima!
In principe zou je eens in de week een lekkere "slechte" avondmaaltijd kunnen eten (macD bijvoorbeeld) of een lekker fout ontbijt (croissants etc), en wat extra's in de categorie koek / snoep, en dan de rest van de week weer 'clean'. Daar is niks op tegen!

Prima !! :) Blij die bevestiging te horen. Zo deed ik het de voorbije weken ook (ondanks ik te weinig kcal opnam). Maar zo hou ik het ook vol.

Kan het eigenlijk kwaad als je 1 dag in de week ongezonder eet. Dus is een koek...
Ik heb horen zeggen dat dit goed zou zijn aangezien je metabolisme anders went aan je voedingsgewoonte.

Nou,het werkt vooral mentaal motiverend.En tuurlijk je kan je best 1 dag in de week wat zondigen.

'Ontbijt' 11:00u

2 sneden bruin brood
1 kippenei gebakken (spiegelei)

Middagmaal 13.30u:

2 sneden bruin brood
1 snede strasbourg

3 eetlepels gekookte brocoli
3 gekookte aardappelen
175 gram kabeljauw

0,5 liter water

==> tot.kcal = 749,6 kcal

Eiwitten: 65,16 gram
KH: 83,40 gram
vetten: 16,41 gram

De rest volgt nog....

Laatst bewerkt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar] [Link niet meer beschikbaar] 11:002 snede(n) Bruinbrood 60.00 g 152.40 5.70 g 27.06 g 2.10 g 0.00 g [Link niet meer beschikbaar] 11:001 stuk(ken) Kippenei, gebakken 45.00 g 99.00 6.48 g 0.41 g 7.92 g 0.00 g [Link niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar] [Link niet meer beschikbaar] 12:002 snede(n) Bruinbrood 60.00 g 152.40 5.70 g 27.06 g 2.10 g 0.00 g [Link niet meer beschikbaar] 12:003 stuk(ken), ter grootte van een kippenei Aardappelen, gekookt 150.00 g 115.50 3.45 g 25.20 g 0.00 g 0.00 g [Link niet meer beschikbaar] 12:001 stuk(ken) Strassbourger worstjes 8.00 g 26.80 0.88 g 0.12 g 2.54 g 0.00 g [Link niet meer beschikbaar] 13:301 stuk(ken) Kabeljauw 175.00 g 185.50 40.25 g 1.75 g 1.75 g 0.00 g [Link niet meer beschikbaar] 13:303 eetlepel(s) Broccoli, gekookt 90.00 g 18.00 2.70 g 1.80 g 0.00 g 0.00 g [Link niet meer beschikbaar] TOTAAL 588.00 g 749.60 65.16 g 83.40 g 16.41 g 0.00 g
Oeh, hier snap ik niet veel van...???

Euhm... helemaal niks gegeten vandaag?
(even checken of je post goed doorkomt!)

'Ontbijt' 11:00u

2 sneden bruin brood
1 kippenei gebakken (spiegelei)

Middagmaal 13.30u:

2 sneden bruin brood
1 snede strasbourg

3 eetlepels gekookte brocoli
3 gekookte aardappelen
175 gram kabeljauw

0,5 liter water

16.00:

Whey Shake
50 gram Proteïne + 400 ml melk

==> tot.kcal = 1150.23 kcal

Eiwitten: 95,23 gram
KH: 134.05 gram
vetten: 24.45 gram

De rest volgt nog....

Laatst bewerkt:
vanmorgend naar de kiné geweest die mijn scheenbeen behandeld heeft en mijn rug gekraakt heeft. Ik had een blokkade waardoor ik moeilijker kon inademen. Heb er nog een beetje last van, maar het zou na 24 uur beter moeten zijn.
Voorlopig zit hardlopen er nog niet in voor mij en zal ik de cardio op andere manieren moeten uitvoeren.

vanmorgend naar de kiné geweest die mijn scheenbeen behandeld heeft en mijn rug gekraakt heeft. Ik had een blokkade waardoor ik moeilijker kon inademen. Heb er nog een beetje last van, maar het zou na 24 uur beter moeten zijn.
Voorlopig zit hardlopen er nog niet in voor mij en zal ik de cardio op andere manieren moeten uitvoeren.
Gewoon lekker gaan lopen (niet rennen) - komt helemaal goed!
Heb je al verder gewerkt aan een eetschema met dingen die je zo ongeveer elke dag eet? (brood bijvoorbeeld)

Vraagje... waarom ga je pas om 11 uur eten?
Hopelijk voel je je fysiek inderdaad snel wat beter, en idd... gewoon lopen kan natuurlijk ook.. evt op de loopband met een hellingkje...

Vraagje... waarom ga je pas om 11 uur eten?
Hopelijk voel je je fysiek inderdaad snel wat beter, en idd... gewoon lopen kan natuurlijk ook.. evt op de loopband met een hellingkje...

Vandaag was een uitzondering omdat ik anders te laat was voor de kiné :). normaal eet ik ofwel om 7uur smorgens of wel als ik uitslaap om 9.30uur

---------- Toegevoegd om 23:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:31 ----------

Gewoon lekker gaan lopen (niet rennen) - komt helemaal goed!
Heb je al verder gewerkt aan een eetschema met dingen die je zo ongeveer elke dag eet? (brood bijvoorbeeld)

Ik heb er nog niet echt aan kunnen verder werken aangezien ik heel de nammidag en avond heb moeten studeren voor mijn examen morgen :(. Morgen nammidag heb ik meer tijd

Wat ik me afvraag... stel dat er een week is dat ik maar 2x kan gaan trainen. Is het dan wel verstandig om elke dag whey proteïne te nemen? Of neem je dit enkel op de dagen dat je traint?

het is een supplement, kun je gewoon nemen - elke dag. de extra dosis rond je training neem je niet.

Hoe ging je examen?
Schema al af?
:p

Goed weekend!

Terug
Naar boven