Fitness Seller

nieuwe mutli vitamine en d3 van bodyenfit

Hoe zit het dan inhoudelijk met de stoffen? Heb laatst een onderzoek gelezen over B-12, dat methyl.. de best opneembare B-12 was bijvoorbeeld, jammer dat die er niet in zit. volgens mij zitten de belangrijkste vitamines er in ieder geval wel in.

Hoe zit het dan inhoudelijk met de stoffen? Heb laatst een onderzoek gelezen over B-12, dat methyl.. de best opneembare B-12 was bijvoorbeeld, jammer dat die er niet in zit. volgens mij zitten de belangrijkste vitamines er in ieder geval wel in.

De vit B12 vorm die erin zit is prima. Natuurlijk ligt het anders als je een zwaar vit B12 tekort hebt. Dan kan misschien een andere vorm en hogere dosering beter zijn.
Veel mensen realiseren zich niet, dat indien je geen (via het bloed) aangetoond tekort hebt, hogere doseringen van bepaalde vitamines en mineralen zeker niet altijd beter zijn, integendeel - juist schadelijk.

Daarom dat ik deze multi zeer goed voor vrouwen vind. Voor mannen niet, omdat er ijzer in zit.

Ik zou toch liever multi's zien met betere stoffen, vind het maar een vrij standaard multi, niet een die ik aan zou raden (zeker niet voor mannen, ivm ijzer, daar ben ik het mee eens).

Wat de meeste vitamines/mineralen wel prima gedoseerd, in de zin dat het een goede AANVULLING is. Veel multi's zijn inderdaad zo hoog gedoseerd dat ze je behoeftes volledig kunnen dekken. Als je dan goed eet krijg je nog veel meer binnen.
(Dat is ook de reden dat ik maar 1/3e van de Orange Triad serving neem - als ik mn avondeten zelf kon bepalen had ik die niet eens nodig gehad)

Maar sowieso zou je het niet moeten mikken op een multi, en gewoon alles uit voeding binnen krijgen. (alleen supplementeren met vitamine C en D)

Ik zou toch liever multi's zien met betere stoffen, vind het maar een vrij standaard multi, niet een die ik aan zou raden (zeker niet voor mannen, ivm ijzer, daar ben ik het mee eens).

Wat de meeste vitamines/mineralen wel prima gedoseerd, in de zin dat het een goede AANVULLING is. Veel multi's zijn inderdaad zo hoog gedoseerd dat ze je behoeftes volledig kunnen dekken. Als je dan goed eet krijg je nog veel meer binnen.
(Dat is ook de reden dat ik maar 1/3e van de Orange Triad serving neem - als ik mn avondeten zelf kon bepalen had ik die niet eens nodig gehad)

Maar sowieso zou je het niet moeten mikken op een multi, en gewoon alles uit voeding binnen krijgen. (alleen supplementeren met vitamine C en D)

Niet voor mannen nee.

Maar hoezo "betere" stoffen? Explain yourself.

Ik zou bijvoorbeeld liever magnesium in een chelate vorm zien, en B12 in de methylcobalamin vorm.

Ik zou bijvoorbeeld liever magnesium in een chelate vorm zien, en B12 in de methylcobalamin vorm.

Magnesium moet je niet uit een multivitamine halen, net zoals calcium eigenlijk ook niet. Dan moet je een apart supplement nemen.
Magnesium zullen de meeste bodybuilders ook meer dan genoeg binnenkrijgen via het voedsel.
En de B12-vorm in deze multivit is de vrij gebruikelijke, heel normaal dus. En ook aan B12 zullen de meeste bodybuilders geen gebrek hebben.

@ bryce1974 het lijkt erop of jij veel van vitamines weet. Wat slik jij nou zelf per dag? (behalve zaad :p)

Kan je dat van dat ijzer wat meer toelichten?

ijzer is 1 van de weinige mineralen die je lichaam niet kan uitscheiden (alleen door bloedverlies) en aangezien mannen al voldoende ijzer binnen krijgen door normaal eetpatroon kan extra ijzer zich beginnen op te stapelen in je lichaam en dit kan na langere tijd voor serieuze complicaties zorgen dmv radicaal schade.

vrouwen kunnen wel wat extra ijzer gebruiken.... die verliezen net wat meer bloed :P if you know what I mean

Ik gebruik die multi voor mannen van Alive. Voel me er goed bij, maar zal weer eens even wat vergelijken. :)

Ben het trouwens met bryce eens wat ijzer aangaat.

Ik eet alleen bij het avond eten vlees. Dus dan lijkt mij dat ijzer wel toegevoegde waarde heeft..

lijkt idd, veel verder dan dat is het niet.

Yeah right, komt de sukkel zeggen die in een ander topic vraagt of er een apparaatje is net zoals een glucosemeter die testosteron zou kunnen meten. :gek: **** off.
Je zielige poging om me te laten bannen is smakelijk mislukt, nu begin je zo? Man, wat ben jij een looser.

Sterk overdreven zowel die cyanide als oxide moleculen zijn maar zeer miniem aanwezig en zullen nooit een significant effect hebben op je gezondheid of wat dan ook. In canada behandelt men zelf een NO(stikstofoxide) vergiftiging bij CVS en fibromyalgie patienten gewoon met cyanocobalamine. Zalig land ook, Canada.

Waarom CH3-cbl in mijn ogen niet beter is dan OH-cbl zal ik nog wel uitleggen. beloofd! Maar heb nog wat dingen te doen die prevaleren en als ik nu een lang bericht typ heb ik morgen een hersenmist dat mij hindert die dingen te kunnen verwezenlijken.

Edit; neemt niet wel dat andere vormen van magnesium wel degelijk beter zijn, beter in die zin dat ze volledig worden opgenomen. Magnesiumoxide absorbeert je lichaam voor zo'n 30%. Voor dat ik de drogredenering hoor voorbijkomen 'zie je wel, je lichaam wilt het niet opnemen!'. Veel antioxidantia worden voor maar 1% of veel minder opgenomen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven