MuscleMeat

nieuwe mutli vitamine en d3 van bodyenfit

Heu ik heb wel echt autisme he :sad:

En nu nog het inhoudelijke antwoord, bryce:

Je liegt, je liegt man! Dat wist je niet.

Als je maar evasief kan reageren, toch?

Het feit dat je wederom niet inhoudelijk had gereageerd. En nu alweer.

Out b4 ban.

Bryce, ik hoop die inhoudelijke reactie nog te ontvangen.

Opnieuw:

Nee ik weet niet dondersgoed waarom je niet inhoudelijk reageerde. Ik zie nergens tot waar ik gelezen heb een significant verschil. Vergeet niet dat zoals ik al zei 'dan neem je maar wat meer eenheden' een klein verschil in stijging derhalve niets uitmaakt. Daarbij heb je een verzameling artikelen gepost. Dat ga ik niet allemaal lezen. Toon een transparante studie die het tegendeel bewijst of post a.u.b niets. Quote de conclusie en post de link erbij. Niet zo'n verzameling aan studies, dan weet ik toch niet op welke jij doelt; ik kan geen gedachten lezen. Dat zijn eerlijke spelregels, niet?

We houden het professioneel he!

Opnieuw:

Nee ik weet niet dondersgoed waarom je niet inhoudelijk reageerde. Ik zie nergens tot waar ik gelezen heb een significant verschil. Vergeet niet dat zoals ik al zei 'dan neem je maar wat meer eenheden' een klein verschil in stijging derhalve niets uitmaakt. Daarbij heb je een verzameling artikelen gepost. Dat ga ik niet allemaal lezen. Toon een transparante studie die het tegendeel bewijst of post a.u.b niets. Quote de conclusie en post de link erbij. Niet zo'n verzameling aan studies, dan weet ik toch niet op welke jij doelt; ik kan geen gedachten lezen. Dat zijn eerlijke spelregels, niet?

We houden het professioneel he!

----> "En antwoord eens op mijn prikbord bericht. Homo"
Waarna ik je met "autist" aansprak, iets wat je ook niet erg leuk leek te vinden.

Misschien begrijp je het nu?

OT:

Welke verzameling artikelen?
Als ik door mijn recente postings in dit topic blader, vind ik alleen maar deze;

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3033429/

Opmerkelijk daarbij is, dat Big T een onderzoek had van dezelfde auteurs 1 a 2 jaar later, waarin ze zeiden dat er geen verschil was tussen tabletten en (olie-)capsules.

In this review, individuals not affected by lipid malabsorption appear to be equally able to absorb vitamin D from both powder and oil vehicles. It may be that vitamin D absorption is dependent on micelle formation for absorption from oil vehicles and on protein transporters for absorption from powder vehicles. Recent evidence suggests that some sterol uptake is facilitated by protein transporters in the membrane of the enterocytes as well as by passive diffusion of micelles. It is not yet known if vitamin D is taken up in a protein dependent manner as well as by passive diffusion, but a protein transporter that recognizes sterols, including vitamin D, may explain why vitamin D is absorbed from both lipid and powder vehicles [20, 21].

This review synthesizes what is known regarding the bioavailability of the different vitamin D vehicles and identifies important areas for future research. The literature has not yet reached a conclusion about which vitamin D supplement vehicle yields the greatest increase in mean serum 25(OH)D per IU of vitamin D administered.

Opmerkelijk daarbij is, dat Big T een onderzoek had van dezelfde auteurs 1 a 2 jaar later, waarin ze zeiden dat er geen verschil was tussen tabletten en (olie-)capsules.

Waarom post je deze link? Terwijl jij ervan overtuigd was dat het tabletten niet zouden werken. Of je het risico loopt dat het niet werkt? Of ontgaat er mij iets?

Ik ben daar niet helemaal zeker van, zou interessant zijn als je een bron hebt (onderzoek).

Jij gaat enkel op ervaringen af, dat geeft mij het recht ook mijn ervaring te geven: ik heb een half jaar tabletjes geslikt (4000 IE) zonder noemenswaardig effect.

Daarom speel ik liever op safe en neem ik liever vit D opgelost in olie.

en dan:

Met in die laatste post dit artikel dat ik net heb gequote.

Weet je zelf nog waarvoor je stond. :scratch:

Weet je zelf nog waarvoor je stond. :scratch:

Waar ik voor sta?

Ik sta voor oliecapsules, maar ik moet toegeven, dat in de wetenschappelijke literatuur een tendens lijkt te bespeuren dat tabletten en capsules even goed zijn.
Maar helemaal overtuigend vind ik het bewijsmateriaal nog niet.
En gezien ik de prijs van oliecapsules reuze vind meevallen, 7,90 euro voor een half jaar, B&F-merk, 5000 IE, zie ik geen bijzondere reden om voor tabletten te kiezen.
En iemand die wel tabletten kiest, zou ik willen aanraden ze op zijn minst fijn te kauwen bij de hoofdmaaltijd.

Ja hebt het gewoon zelf niet gelezen he? Dat krijg je met dat "achteraf bewijs zoeken". wekt bij mij ook de indruk dat je wetenschappelijke onderzoeken erbij haalt om je gelijk te halen en niet naar wetenschap kijkt om de best mogelijke conclusie te trekken. Toont maar met wat voor houding jij een discussie voert.

Ja hebt het gewoon zelf niet gelezen he? Dat krijg je met dat "achteraf bewijs zoeken". wekt bij mij ook de indruk dat je wetenschappelijke onderzoeken erbij haalt om je gelijk te halen en niet naar wetenschap kijkt om de best mogelijke conclusie te trekken. Toont maar met wat voor houding jij een discussie voert.

Ik zou nu iets HEEL gemeens kunnen zeggen, maar ik ga het niet doen...
Ik hoop alleen dat je Angelus niet achterna gaat, dan onthou je je beter van discussies met mij.

bryce hoe is je ferritine waarde? Zowel het getal als de eenheid graag. Refs hoeven niet.

Beste,

ik heb het idee dat je veel kennis hebt over het vak, daarom mijn vraag aan jou...

Ik ben praktisch veganistisch, soms eet ik nog wel eens eieren en melkproducten maar over ferritine gesproken;

Mijn hemoglobine waardes zijn al enkele maanden iets aan de hogere kant, ook de erytrocyten; verder is mijn ijzer waardes in orde maar de ferritine is zéér laag, weet je hoe dat komt en wat ik hier best aan kan doen als vegetariër?

Groetjes

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven