XXL Nutrition

nieuwe mutli vitamine en d3 van bodyenfit

Als het slecht zou zijn dat een multi vitamine ijzer bevat, dan waren er veel meer multi's te verkrijgen zonder ijzer, fabrikanten zijn toch ook op de hoogte van wat in multi's hoort en wat niet. Conclusie: zo'n ramp is het niet om een multi te nemen met een laag ijzer-gehalte. ;)

Ik heb nu deze http://www.xxlnutrition.nl/multivit/xxl-nutrition ipv Animal pak, ben benieuwd naar je mening

Bevat ook ijzer ...

Het ijzer moet er niet in zitten, dus die multi valt af.
Boven is de vitamine E die erin zit niet natuurlijk maar synthetisch.
Dat kun je op deze manier zien:

Natuurlijke vitamine E: d-alpha tocopheryl
Synthetische vitamine E: dl-alpha tocopheryl

Ik ga straks nog wat zoeken naar andere multi's moet zelf ook een nieuwe hebben nu de Green Multi van Orthica blijkbaar uit het assortiment is.

---------- Post toegevoegd Sat 9 Mar 2013 om 12:40 ----------

Als het slecht zou zijn dat een multi vitamine ijzer bevat, dan waren er veel meer multi's te verkrijgen zonder ijzer, fabrikanten zijn toch ook op de hoogte van wat in multi's hoort en wat niet. Conclusie: zo'n ramp is het niet om een multi te nemen met een laag ijzer-gehalte. ;)

Nee, klopt helaas niet.
Fabrikanten verkopen gewoon graag. En vaak lijkt het net alsof ze tegen elkaar opbieden: "wij stoppen er nog meer in dan jullie". Aan onze gezondheid denken ze vaak niet.
Fabrikanten kijken naar wat het beste verkoopt.

De meeste mensen weten niet dat een multi voor mannen geen ijzer hoort te bevatten, integendeel, mijn generatie (de twintigers van nu misschien niet meer) is opgevoed met de reclame van Popeye the Sailor, spinazie en ijzer. Mensen denken dus dat ijzer goed is in een multi, ook voor mannen.
Zou elke man multi's met ijzer mijden, dan zouden fabrikanten het ijzer er gelijk uithalen.

Deze zit een beetje hoog in zink en mangaan, maar ziet er verder vrij goed uit:

http://www.bodyenfitshop.nl/vitamines/vitamines-en-mineralen/natures-way/alive-once-daily-mens-50/

Heeft ook een goede dosis vit D: 1000 IE

Ijzervrij

Dat deze multi voor mannen van 50+ zou zijn, moet je je niets van aantrekken, dat is puur marketing - de samenstelling is vrij goed.

Alleen uitverkocht bij B&F

---------- Post toegevoegd Sat 9 Mar 2013 om 13:16 ----------

Deze is ook redelijk, als je er 2 per dag in plaats van 1 van neemt:

http://www.vitaminadviceshop.nl/pro...e-multi-voor-volwassenen-biovitaal-100vegcaps

Alleen vrij duur dan, en het merk is niet zo bekend.
En vit D zou je dan apart moeten nemen, indien nodig.

Ik ga straks nog wat zoeken naar andere multi's moet zelf ook een nieuwe hebben nu de Green Multi van Orthica blijkbaar uit het assortiment is.

Nee, klopt helaas niet.
Fabrikanten verkopen gewoon graag. En vaak lijkt het net alsof ze tegen elkaar opbieden: "wij stoppen er nog meer in dan jullie". Aan onze gezondheid denken ze vaak niet.

De meeste mensen weten niet dat een multi voor mannen geen ijzer hoort te bevatten, integendeel, mijn generatie (de twintigers van nu misschien niet meer) is opgevoed met de reclame van Popeye the Sailor, spinazie en ijzer. Mensen denken dus dat ijzer goed is in een multi, ook voor mannen.
Zou elke man multi's met ijzer mijden, dan zouden fabrikanten het ijzer er gelijk uithalen.

En het ijzer even buiten beschouwing gelaten ? Ik heb er 2 potjes van so it better be legit :mad:

Deze is ook een optie:

http://www.supreme-athlete.com/nl/reflex-nutrition-nexgen-sports.html

Koper en magnesium zijn bij deze een beetje aan de hoge kant, maar je zou eventueel 2 tabletten dagelijks ipv 3 kunnen nemen.

---------- Post toegevoegd Sat 9 Mar 2013 om 13:32 ----------

En het ijzer even buiten beschouwing gelaten ? Ik heb er 2 potjes van so it better be legit :mad:

Ow, gewoon opmaken :D En dan naar iets anders uitkijken.
Ik heb al een paar andere mogelijkheden hierboven gegeven.

Vit.D in niet vettige substanties verwerkt is even goed wanneer je dat gewoon bij een vette maaltijd neemt overigens.

:d Nah maakt mij niet uit als je dat in dubio wilt trekken. Is volgens mij niet eens een onderzoek naar gedaan maar is gewoon logisch. Vit.D hecht zich gemakkelijk aan vette subtanties en in je maag wordt alles toch 1 brei. Je ziet het ook op patienten fora en het effect op hun bloedspiegel. En desnoods neem je gewoon wat meer eenheden. Maar met een vette maaltijd kan ik mij moeilijk inbeelden dat dat echt nodig zou zijn.

:d Nah maakt mij niet uit als je dat in dubio wilt trekken. Is volgens mij niet eens een onderzoek naar gedaan maar is gewoon logisch. Vit.D hecht zich gemakkelijk aan vette subtanties en in je maag wordt alles toch 1 brei. Je ziet het ook op patienten fora en het effect op hun bloedspiegel. En desnoods neem je gewoon wat meer eenheden. Maar met een vette maaltijd kan ik mij moeilijk inbeelden dat dat echt nodig zou zijn.

Wat logisch lijkt, hoeft niet altijd te kloppen.
Waarom zou je geen softgel vit D nemen (olie), als het niet helemaal zeker is?
Bovendien moet je die softgel ook met de zwaarste maaltijd nemen. Dan kan de opname tot 50% groter zijn.

Is IMO niet helemaal zeker, genoeg mensen die het daarmee goed stellen. Ik heb het over personen die wezenlijke klachten ervoeren en er beter door werden. En dat ik zeg dat bij tabletten de opname bijna even goed is mits het simultaan met een vette maaltijd genuttigd is, houdt niet in dat ik suggereerde 'vit.D opgelost in vette een substantie hoeft niet bij een maaltijd ingenomen te worden'. :)

Is IMO niet helemaal zeker, genoeg mensen die het daarmee goed stellen. Ik heb het over personen die wezenlijke klachten ervoeren en er beter door werden. En dat ik zeg dat bij tabletten de opname bijna even goed is mits het simultaan met een vette maaltijd genuttigd is, houdt niet in dat ik suggereerde 'vit.D opgelost in vette een substantie hoeft niet bij een maaltijd ingenomen te worden'. :)

Jij gaat enkel op ervaringen af, dat geeft mij het recht ook mijn ervaring te geven: ik heb een half jaar tabletjes geslikt (4000 IE) zonder noemenswaardig effect.

Daarom speel ik liever op safe en neem ik liever vit D opgelost in olie.

Nee, klopt helaas niet.

Ben het hier niet mee eens, ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die een ijzertekort hebben(tussen de 17 en 28) of hebben gehad, door simpele supplementatie hebben ze hier geen last van. Ookal zou het helemaal mooi zijn als ze gewoon aten wat de pot schaft en braaf de spinazie zoals popeye naar binnen zou gieten.

Ben het hier niet mee eens, ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die een ijzertekort hebben(tussen de 17 en 28) of hebben gehad, door simpele supplementatie hebben ze hier geen last van. Ookal zou het helemaal mooi zijn als ze gewoon aten wat de pot schaft en braaf de spinazie zoals popeye naar binnen zou gieten.

Als je niet goed eet, kun je aan alles tekorten krijgen. Niet alleen ijzer. Dat is geen reden om mannen standaard ijzer te laten slikken, omdat een te hoog ijzergehalte in het bloed op de lange duur allerlei nare gevolgen heeft.
Bovendien moet je een verschil maken tussen mannen en vrouwen. Vrouwen kunnen wel wat extra ijzer gebruiken.

Yeah right, komt de sukkel zeggen die in een ander topic vraagt of er een apparaatje is net zoals een glucosemeter die testosteron zou kunnen meten. :gek: **** off.
Je zielige poging om me te laten bannen is smakelijk mislukt, nu begin je zo? Man, wat ben jij een looser.
Oooh, hebt gij een sponsor nodig? xD

Vind jouw reactievermogen op dronken bestuurders echt zalig.

Maar wanneer heeft iemand een te hoog ijzer gehalte in het bloed volgens jou bryce? Die waarde fluctueert namelijk met zo'n 40% de gehele dag door. Reffs zoek je maar zelf op. Maar desondanks ben ik het toch met bryce eens dat supp's alleen nodig zijn wanneer je een tekort hebt. En in veel gevallen maar tijdelijk. Ijzer stapelt zich op in het lichaam, vooral in de lever , daar wordt het opgeslagen wat het onschadelijk maakt maar wel nadelig werkt op langere termijn. Dat ijzer in het bloed te hoog wordt heeft meestal met een slechte opslagcapaciteit te maken door bv. koper tekort of soms het teveel vrijkomen van ijzer of teveel ijzer door bloedtransfusie's.

Als je niet goed eet, kun je aan alles tekorten krijgen. Niet alleen ijzer. Dat is geen reden om mannen standaard ijzer te laten slikken, omdat een te hoog ijzergehalte in het bloed op de lange duur allerlei nare gevolgen heeft.
Bovendien moet je een verschil maken tussen mannen en vrouwen. Vrouwen kunnen wel wat extra ijzer gebruiken.

En dat is het em nou precies, men eet tegenwoordig niet goed. Daarom vind ik een simpele multi ( niet 1 met extreem hoge hoeveelheden erin) wel waardevol voor zulk soort mensen. Ik heb het dus niet over gezonde mensen die zo'n overcompleet ding nemen om zogenaamd extra safe te zitten.

Van het 10 tot 20 mg gemiddeld geconsumeerde ijzer wordt er maar 1mg opgenomen. Dat is voor een reden. Je lichaam verwerft systematisch informatie over de ijzer voorraad bij het aanmaken van darmcellen die ijzer opnemen. Aan de hand daarvan bepaalt 'ie de hoeveelheid ferritine hierin ingebouwd moeten worden. Het grootste gedeelte is weggevangen en verlaat je lichaam samen met de feces. Wanneer je te weinig ijzer bezit gaan je cellen minder ferritine bevatten en zodoende meer ijzer opnemen. Een gezond lichaam krijgt zelfs met deficiëntie voeding niet zo rap ijzer tekort. Ijzertekort heeft meer van doen met opname probleempjes (achloorhydrie) en bloedverlies. (hemoglobine bevat een redelijk percentage van het ijzer in het lichaam) Bij bloedverlies heeft je lichaam plots allerlei voedingsstoffing extra nodig. Ijzer lijdt hier vaak onder. Andere vitamine en mineralen niet zo snel, tenzij je die al (bijna) tekort had.

Groet.

Not sure haaii: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3033429/

---------- Post toegevoegd Sat 9 Mar 2013 om 17:40 ----------

En dat is het em nou precies, men eet tegenwoordig niet goed. Daarom vind ik een simpele multi ( niet 1 met extreem hoge hoeveelheden erin) wel waardevol voor zulk soort mensen. Ik heb het dus niet over gezonde mensen die zo'n overcompleet ding nemen om zogenaamd extra safe te zitten.

Daarom ben ik ook voor een multi Kixat, met een redelijke dosering, maar ijzer hoort er desondanks niet in voor mannen. Een beetje meer calcium of magnesium leidt niet meteen tot problemen, dat kan ons lichaam weer uitscheiden, maar een teveel aan ijzer stapelt zich op in ons lijf, alleen vrouwen worden het kwijt met hun bloedingen elke maand.

Not sure haaii: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3033429/

---------- Post toegevoegd Sat 9 Mar 2013 om 17:40 ----------

Daarom ben ik ook voor een multi Kixat, met een redelijke dosering, maar ijzer hoort er desondanks niet in voor mannen. Een beetje meer calcium of magnesium leidt niet meteen tot problemen, dat kan ons lichaam weer uitscheiden, maar een teveel aan ijzer stapelt zich op in ons lijf, alleen vrouwen worden het kwijt met hun bloedingen elke maand.

ingenomen bij een vette maaltijd? ik ga niet elke link lezen. Quote en zet de link erbij voor wie het zou willen verifiëren. Maar hebben ze gecontroleerd of hun maaltijd vet genoeg was? anders een oneerlijke vergelijking. In zo ja: dan zal ik mijn mening eventueel moeten bijstellen. En antwoord eens op mijn prikbord bericht. Homo:D

Vriendelijke groet.

Terug
Naar boven