XXL Nutrition

Nieuwe start

RonnieRoon

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
91kg
Hoi allen,

ongeveer 1,5 jaar geleden moest ik vanwege een chronische schouderblessure helaas (tijdelijk) stoppen met fitness, net toen ik een tijdje fanatiek bezig was en ik goede progressie maakte. Nu zijn mijn schouderproblemen zo goed als over en ga ik na 1,5 jaar afwezigheid en behoorlijk wat meer kilo's aan vet weer beginnen met fitness. Kan ik nu beter eerst proberen een schema te pakken waarmee ik meer afval dan spiermassa opbouw, of zou ik juist een goede basis kunnen nemen door eerst spiermassa op te bouwen en daarna vet te verliezen?

bovendien kwam ik dit schema tegen, de zogenaamde PHUL-workout:
http://www.muscleandstrength.com/workouts/phul-workout

is dit ook iets voor een beginner (want ja, na 1,5 jaar afwezigheid kan ik mijzelf weer een beginner noemen)?

Hallo,

Goed dat je de draad weer op pakt!
Afvallen doe je door middel van voeding dus een calorie-deficit creëren.

Als schema voor een beginner zou ik lekker een upper/lower pakken.

De link die je stuurde heb ik heel snel bekeken en na de 1e training gestopt met lezen.
Hierbij omdat je direct 2 borst oefeningen pakt en daarna 2 rug, dit is niet mijn insteek van een UB/LB en raad je deze daarom ook af.

Ik denk dat hier op het forum wel enkele goede schema's staan, weet dit zelf ook niet want ben sinds vandaag actief :)

Ben er alleen om adviezen uit te delen :P

Dit lijkt me echter niet te kloppen? Over dat P.H.U.L. schema heb ik verder goede reacties gehoord, en is tevens ook het schema dat ik hanteer en ben zelf ook een beginner in de cut en haal zelfs hiermee nog progressie.

Ik zeg niet dat deze slecht is!

Ik geef alleen mijn mening dat ik het anders zou doen en daarom niet op de PHUL in wil gaan :)

• Topic Starter Topic Starter
Hallo,

Goed dat je de draad weer op pakt!
Afvallen doe je door middel van voeding dus een calorie-deficit creëren.

Als schema voor een beginner zou ik lekker een upper/lower pakken.

De link die je stuurde heb ik heel snel bekeken en na de 1e training gestopt met lezen.
Hierbij omdat je direct 2 borst oefeningen pakt en daarna 2 rug, dit is niet mijn insteek van een UB/LB en raad je deze daarom ook af.

Ik denk dat hier op het forum wel enkele goede schema's staan, weet dit zelf ook niet want ben sinds vandaag actief :)

Ben er alleen om adviezen uit te delen :P

Thanks voor de reply. Waarom zijn 2 rugoefeningen na 2 borstoefeningen dan niet per se goed?

Terug
Naar boven