MuscleMeat

Breaking News Nieuwe verkiezingen in Nederland!

Ik kan werkelijk niet snappen dat er nog mensen zijn die 4 miljardan NL naar ontwikkelingshulp rechtvaardigen terwijl een groot deel daarvan gewoon in NL gebruikt kan worden...

Geld weggeven terwijl je (het volk, de politici uiteraard niet) zelf in de nesten zit.

En die kwallen van de EU die zichzelf in stand willen houden door NOG meer van NL te vragen....en schaterlachend beloont worden omdat ze 'voor een Europa' bezig zijn.
Met de ene hand een zak op houden waar de bevolking geld in mag gooien en met de andere hand een mes waarmee je ze in hun rug steekt.

Lekker bezig Nederland, stelletje lutsers.

Ja echt, 0.7% geven aan mensen die echt "in de nesten zitten" is echt niet te rechtvaardigen.
De meeste mensen beseffen echt niet hoe goed het in Nederland is, zeker vergelijken andere landen. BTW tarief is trouwens al in veel landen hoger dan 19%. Prima bezuiniging dus, de burger mag best wat inleveren, het is tenslotte 'crisis'.

Ik hoor je wel anders piepen als je geen geld hebt voor gezondheidszorg of voor een normale aardappel met vlees op je bord of rond moet komen van weinig centjes.

We moeten eerst onze eigen boontjes doppen en niet die van Suriname bijvoorbeeld.

Ontwikkelingshulp in de vorm van geld en goederen sturen heeft over de lange termijn nog nooit één land geholpen. Het enige wat je doet is de democratie in die landen nog meer schaden. En dat is wetenschappelijk aangetoond BTW. Geld gaat eerst en vooral naar de criminelen en lokale overheid (vaak hetzelfde) en die geven dan wat kruimels door aan de hongerige bevolking. Als je die landen écht wilt helpen moet je daar eerst een fatsoenlijke democratie mogelijk maken en vervolgens eerlijke handel promoten. Dus die 0.7% is pure geldverspilling, en erger, maakt de situatie er daar niet beter op.

Gewoon omdat Nederland één van de rijkste landen is wil daarom nog niet zeggen dat je bijna 1% van je BNP kan gaan verspillen. Zeker niet met zo'n staatsschuld en Europese economische crisis.

Exact, als het met geld kon worden opgelost was het ALLANG opgelost.

Ja echt, 0.7% geven aan mensen die echt "in de nesten zitten" is echt niet te rechtvaardigen.
De meeste mensen beseffen echt niet hoe goed het in Nederland is, zeker vergelijken andere landen. BTW tarief is trouwens al in veel landen hoger dan 19%. Prima bezuiniging dus, de burger mag best wat inleveren, het is tenslotte 'crisis'.

Je moet eerst wat hebben voor je wat weg kan geven he.
Gezien de te korten hebben we het dus niet.

---------- Post toegevoegd Fri 27 Apr 2012 om 11:13 ----------

Wel lekker natuurlijk dat we nu die 3% moeten naleven omdat Nederland zelf zo'n grote bek had.
De burger betaald voor de grote mond van de politici.
Kunnen roepen wat ze willen, de burger lost het toch wel voor ze op.

Laatst bewerkt:
We hebben jarenlang de Noord-Afrikaanse dictators gesteund en zie...

Meerderheid van Afrika is nog steeds een puinhoop kun je ook Iran wel ontwikkelingsgeld bieden...oh nee die zijn tegen het Westen daar waar andere blijven slijmen (totdat het geld stopt of de militairen weg zijn)=geld (Irak,Afghanistan)

Maar goed...

Ontwikkelingshulp in de vorm van geld en goederen sturen heeft over de lange termijn nog nooit één land geholpen. Het enige wat je doet is de democratie in die landen nog meer schaden. En dat is wetenschappelijk aangetoond BTW. Geld gaat eerst en vooral naar de criminelen en lokale overheid (vaak hetzelfde) en die geven dan wat kruimels door aan de hongerige bevolking. Als je die landen écht wilt helpen moet je daar eerst een fatsoenlijke democratie mogelijk maken en vervolgens eerlijke handel promoten. Dus die 0.7% is pure geldverspilling, en erger, maakt de situatie er daar niet beter op.

Gewoon omdat Nederland één van de rijkste landen is wil daarom nog niet zeggen dat je bijna 1% van je BNP kan gaan verspillen. Zeker niet met zo'n staatsschuld en Europese economische crisis.
Dat klopt wel ja, maar dan hoef je het nog niet gelijk af te schaffen. Het geld kan best goed gebruikt worden om te investeren in een land en het stabiel te maken, daar hebben wij zelf ook profijt van. Alleen wat voedselpakketten sturen is idd nutteloos.

Jep de voedselbanken zijn tot hun nokken vol maar dat schijn je niet te begrijpen of je leeft ergens ver weg.

Voedselbanken.. Is meer dat mensen wat lastig prioriteiten stellen met hun geld (om het netjes uit te drukken) dan een teken van armoede en crisis. Tuurlijk, er zijn bijstandsmoeders enzo die het echt wel moeilijk hebben, maar verder.. (Ja ik weet wat het is om van heel weinig goed rond te kunnen komen.)

En als ik je goed begrijp ben je dus wel sociaal maar houdt dat ineens op bij de landsgrenzen. Dat begrijp ik nooit zo goed.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
En als ik je goed begrijp ben je dus wel sociaal maar houdt dat ineens op bij de landsgrenzen. Dat begrijp ik nooit zo goed.

Ik wil dat er gekort wordt...dus er blijft iets over. (omdat dat MOET meen ik)

Ik ben niet sociaal maar ook niet anti-sociaal. Veel mensen maken het er inderdaad zelf naar maar er zijn ook genoeg gevallen waar men onder het minimum MOET leven en er geen keuze is.

Ontwikkelingsgeld gaat naar diverse organisaties waarvan de bazen weer dikke salarissen ontvangen nog een goede reden om het te verminderen...

Stop nou eens met onzin uitslaan. Een inkomstenverhoging is geen bezuiniging. Hoevaak moet dat nog gezegd worden?

Stop nou eens met onzin uitslaan. Een inkomstenverhoging is geen bezuiniging. Hoevaak moet dat nog gezegd worden?

Fitch heeft al aangegeven dat de AAA-status blijft behouden en die 3% tekort een grote rol speelt om de AAA-status te behouden. Meestal zullen de andere kredietbeoordelaars daarin meegaan.

Yohan vraag is een ban aan, je snapt er geen klote van.

met mensen zoals jou waren we nu zelf een 3e wereld land.

Fitch heeft al aangegeven dat de AAA-status blijft behouden en die 3% tekort een grote rol speelt om de AAA-status te behouden. Meestal zullen de andere kredietbeoordelaars daarin meegaan.

Fitch heeft dat inderdaad gezegd, maar dat anderen daarin meegaan is niet zeker. S&P heeft Amerika ook in zijn eentje verlaagd.

Ik word ook serieus kwaad van al die populaire statements die alle partijen nu de media in brengen om stemmen te winnen nu de verkiezingen er aan komen;

Partij a: VERLAAG DE BTW!
Partij b; schaf electriciteitsrekening af!
Partij c; GRATIS OV VOOR IEDEREEN!

Ja heel leuk allemaal. Zodra de verkiezinge zijn geweest herinnert niemand zich meer er wat van. We weten inmiddels dat er toch geen kolere van terecht komt en we harder genaaid worden dan Kim Holland tijdens een open dag voor anale marathon.

****ing ontwikkelingshulp een duurzame bullshit. Stelletje lui daar die zelfs in tijden van crisis niet eens serieus durven kijken naar de resultaten van bepaalde subsidies. Het is gewoon tenenkrommend om te zien dat die symboolpolitiek van miljarden verbrassen nog steeds gewoon door blijft gaan. Wat een zooitje bij elkaar, het is echt niet om aan te zien.

Ontwikkelingsgeld gaat naar diverse organisaties waarvan de bazen weer dikke salarissen ontvangen nog een goede reden om het te verminderen...

Heb je gelijk in ja.
Dan nog lijkt het mij een stuk beter een deel van dat geld dan te gebruiken om de effectiviteit te vergroten ipv. weg te bezuinigen. Maar makkelijk zal dat niet zijn.

Terug
Naar boven