AndroidHealthClinic

Breaking News Nieuwe verkiezingen in Nederland!

• Topic Starter Topic Starter
Goeie vergelijking!

Zeg ik dat?

Waarom quotte je me dan? Of gewoon omdat we dezelfde smiley gebruikte?

• Topic Starter Topic Starter
Ik kan werkelijk niet begrijpen dat mensen de crisis belangrijker vinden dan de hongersnood in Afrika :roflol:

Hongersnood in Afrika wordt niet verholpen door simpelweg een zak geld naar dat continent te shippen, dat is het punt. Misschien voor jouw gevoel wel, en niet persoonlijk, maar mensen die denken dat dat wel helpt zijn helemaal niet echt begaan met Afrika. Ze willen gewoon wat gemoedsrust kopen door wat centen die kant op te sturen en dan te denken dat ze helpen.

En dat typeert ook de Nederlandse instelling. Net zoals denken dat een zogenaamd broeikasprobleem verholpen wordt door de noordzee vol te knallen met windmolens. Maakt niet uit of het wel of niet werkt, als daar toch wat miljarden in gestoken worden kan niemand ons daar meer op aanspreken en kunnen we toch net doen alsof we bijdragen aan het oplossen van een bepaald 'probleem'.

Laatst bewerkt:
Zoals ik al zei, een echte egoist.

---------- Post toegevoegd Fri 27 Apr 2012 om 18:57 ----------

Ja eigenlijk wel. Bezuinigen op ontwikkelingshulp is minder geld er heen brengen.

Ja maar nu komt ie weer terug met de opmerking dat de ontwikkeling hulp 'anders' moet.
Ben ik het mee eens, maar laten we in iedergeval todat we het 'anders' gaan doen er mee stoppen geld heen te brengen.

Ja maar nu komt ie weer terug met de opmerking dat de ontwikkeling hulp 'anders' moet.
Ben ik het mee eens, maar laten we in iedergeval todat we het 'anders' gaan doen er mee stoppen geld heen te brengen.

Daar gaat het helemaal niet om in de politiek. Het gaat niet om oplossingen. Die worden niet eens meetbaar gemaakt. De problemen worden niet eens helder in kaart gebracht. Het gaat er gewoon om dat de achterban begaan is met Afrika (wat dat ook moge betekenen, weten ze zelf meestal niet eens) en dat er dus een zak geld heen gaat. Hoe groter die zak, hoe meer ze kunnen vertellen hoe begaan ze zijn met het leed in Afrika. Daar wordt een partij gewoon op geselecteerd. Oh ik stem die want zij geven het hoogste percentage uit aan dit en dat probleem, en dat vindt ik erg belangrijk.

Daar gaat het helemaal niet om in de politiek. Het gaat niet om oplossingen. Die worden niet eens meetbaar gemaakt. De problemen worden niet eens helder in kaart gebracht. Het gaat er gewoon om dat de achterban begaan is met Afrika (wat dat ook moge betekenen, weten ze zelf meestal niet eens) en dat er dus een zak geld heen gaat. Hoe groter die zak, hoe meer ze kunnen vertellen hoe begaan ze zijn met het leed in Afrika. Daar wordt een partij gewoon op geselecteerd. Oh ik stem die want zij geven het hoogste percentage uit aan dit en dat probleem, en dat vindt ik erg belangrijk.

Ja en dat irriteert mij toch mateloos, ze moeten is doen waarvoor ze er neergezet en betaald worden en dat is het land goed regeren. Soms, heel even, denk ik ook wel is aan een dictator.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Geen geouwehoer meer gewoon weer de CPN oprichten en iedereen word timmerman/bakker/veehouder lekker simpel en makkelijk.

Word tijd dat de Nederlanders gewoon eens logisch gaan nadenken.
Niemand weet wat er allemaal afspeelt in de Kamer..

Het heeft geen zin meer om te stemmen!!!
2 de Kamer is gewoon 1 grote mafia organisatie.

Overal op bezuinigen behalve op hun eigen loon.

We kunnen wel weer gaan stemmen, maar niemand komt zijn afspraken na, en we gaan overal op achteruit..

Ik weet in ieder geval niet meer waar ik op moet stemmen in dit land..

Het mooiste zou zijn als de Nederlanders er wat meer bij betrokken worden.
Eerste kamer weg,
Koningshuis weg,
Vragen wat de mensen willen,
Referendums houden..
De Gulden was een stabiele munt.
Weg uit Europa.
Grenzen dicht.

Lekker bezig zijn met NEDERLAND en NEDERLANDERS en niet met andere landen.

(Belgen hadden/hebben het beter, ookal hadden ze geen kabinet)
(Neem eens een voorbeeld aan Zwitserland)

Aan de andere kant... Ook daar hebben ze schijt aan..

Zie het allemaal wel.
Kan er toch niets aan veranderen.

Iemand interesse in een DBB Kabinet?
Inschrijving kvk zijn de kosten niet.. :P

Zoals ik al zei, een echte egoist.

---------- Post toegevoegd Fri 27 Apr 2012 om 18:57 ----------

Ja eigenlijk wel. Bezuinigen op ontwikkelingshulp is minder geld er heen brengen.
Ja, ik vind inderdaad niet dat er drastisch op bezuinigd moet wordne.

Jij impliceert dingen. Vervolgens reageren mensen op jouw implicaties en doe je net alsof je datgene nooit bedoeld hebt, wat op zich waar is aangezien je het nooit in letterlijke woorden hebt uitgesproken. Leuk spelletje lijkt me dat.
Hongersnood in Afrika wordt niet verholpen door simpelweg een zak geld naar dat continent te shippen, dat is het punt. Misschien voor jouw gevoel wel, en niet persoonlijk, maar mensen die denken dat dat wel helpt zijn helemaal niet echt begaan met Afrika. Ze willen gewoon wat gemoedsrust kopen door wat centen die kant op te sturen en dan te denken dat ze helpen.

En dat typeert ook de Nederlandse instelling. Net zoals denken dat een zogenaamd broeikasprobleem verholpen wordt door de noordzee vol te knallen met windmolens. Maakt niet uit of het wel of niet werkt, als daar toch wat miljarden in gestoken worden kan niemand ons daar meer op aanspreken en kunnen we toch net doen alsof we bijdragen aan het oplossen van een bepaald 'probleem'.

@ Isnogood en Rob: Het ging me ook niet om het oplossen van de totale hongersnood in Afrika. Ik begrijp dat dat niet gebeurt door middel van ontwikkelingshulp, daarvoor zullen er grote hervormingen moeten plaatsvinden, zowel in de ontwikkelingshulp als in die landen zelf.
Waar het mij om ging is dat ik het waard vind om daar 0.7% van mijn inkomen of de totale BNP heen te sturen, als daarmee maar 1 leven per jaar gered kan worden van de hongersdood. Of dat op lange termijn nou iets oplost of niet.
Want ja, ik vind ook dat er hervormingen moeten plaatsvinden in de ontwikkelingshulp, maar ik ben het niet met invorm eens dat je het dan maar moet afschaffen tot het zover is.

Ja, ik vind inderdaad niet dat er drastisch op bezuinigd moet wordne.

@ Isnogood en Rob: Het ging me ook niet om het oplossen van de totale hongersnood in Afrika. Ik begrijp dat dat niet gebeurt door middel van ontwikkelingshulp, daarvoor zullen er grote hervormingen moeten plaatsvinden, zowel in de ontwikkelingshulp als in die landen zelf.
Waar het mij om ging is dat ik het waard vind om daar 0.7% van mijn inkomen of de totale BNP heen te sturen, als daarmee maar 1 leven per jaar gered kan worden van de hongersdood. Of dat op lange termijn nou iets oplost of niet.
Want ja, ik vind ook dat er hervormingen moeten plaatsvinden in de ontwikkelingshulp, maar ik ben het niet met invorm eens dat je het dan maar moet afschaffen tot het zover is.

Ja 0,7% klinkt leuk, maar je kan het ook zien als 25% van de kosten waar we nu allemaal kei hard voor moeten knallen em bezuinigen om het bij elkaar te krijgen. Je kan het ook zien als 5x de kosten die we eventueel besparen door studenten in NL geen beurs meer te geven en diep in de schulden te werken. Je kan er in NL ook een heeeele hoop mensen mee helpen in de zorg and what not. Denk je dat we dat geld niet kunnen gebruiken. Het is helemaal geen simpele 0,7%. Na aftrek van al onze kosten is het een flink aandeel van ons besteedbaar inkomen. En waar voor? Om iemand van een hongersdood te redden waardoor en ander geen eten meer heeft? Om iemand met aids zijn leven nog 20 jaar te rekken terwijl je weet dat er daardoor iemand anders die gezond is niet meer kan eten? Denk je nou echt dat dat continent er mee gered is door levens te rekken en sparen terwijl er een chronisch voedseltekort is voor die mensen daar?

Ja, we hebben het zwaar Rob, we hebben het zwaar.
Het onderste gedeelte begrijp ik niet zo goed hoor, als je iemand te eten geeft betekent dat toch niet automatisch dat iemand anders geen eten meer heeft?

Jij vind het belangrijk beginner, 0,7 is super weinig. Waarom geef jij en de vele mensen die het zo ontzettend belangrijk vinden niet gewoon 3,5% af? Dan kunnen 4 andere mensen die het niet belangrijk vinden niets geven. Prima toch? 3,5% is toch nog steeds bijna niets? Alle mensen die ontwikkelingshulp zoals het nu gegeven heel belangrijk vinden (en dat zijn er volgens mij misschien grofweg 1 op de 3) die moeten gewoon 3x zo veel geven. Iedereen blij toch? Jullie dragen bij aan een wat jullie goede besteding vinden, en wij besteden ons geld beter.

Als ze nou eens iedereen even veel laten betalen aan belasting etc., maar mensem wel kunnen kiezen waar het aan besteed wordt. Iedereen persoonlijk. Aan zorg in NL, aan uitkering, aan duurzame energie, aan ontwikkelingshulp. Gewoon hetzelfde budget, alleen de mensen bepalen zelf waar aan het besteed wordt. Ben heel erg benieuwd hoe de geldstroom dan zou zijn.

---------- Post toegevoegd Fri 27 Apr 2012 om 22:43 ----------

Het onderste gedeelte begrijp ik niet zo goed hoor, als je iemand te eten geeft betekent dat toch niet automatisch dat iemand anders geen eten meer heeft?

Ja wel, als je 1000 mensen die normaal zouden sterven aan aids hun leven red, en er een gelijke hoeveelheid voeding beschikbaar is, zullen automatisch de mensen die er over blijven per persoon minder te eten hebben.

---------- Post toegevoegd Fri 27 Apr 2012 om 22:44 ----------

Nu hebben we het opeens niet zwaar. Nu hebben we het allemaal goed. Maar morgen loop je te klagen over de arme nederlanders die naar de voedselbank moeten en arme bijstandsmoeders die niet rond kunnen komen. Wat is het nou?

Wie zegt dat ik niet extra geef boven dat wat door de belasting wordt afgestaan?

Ik ben verder geen voorstander van een vlaktax, en buiten dat: als iedereen zelf gaat bepalen waar het aan besteed mag worden zal het een zootje worden. Niemand zal denken aan algemeen belang, maar enkel aan eigen gewin.

Wie zegt dat ik niet extra geef boven dat wat door de belasting wordt afgestaan?

Ik ben verder geen voorstander van een vlaktax, en buiten dat: als iedereen zelf gaat bepalen waar het aan besteed mag worden zal het een zootje worden. Niemand zal denken aan algemeen belang, maar enkel aan eigen gewin.

Ik heb het niet over vlaktax. Stel dat we gewoon dezelfde progressieve belasting hanteren, maar mensen zelf betalen waar het heen gaat. Wat is dan eigen gewin? Alsof iedereen dan geld naar de zorg gaat brengen.

Feit is dat ontwikkelingshulp dan nog maar weinig geld zou krijgen denk ik. Terwijl er zo veel mensen zijn die het schijnbaar zo belangrijk vinden. Zo lang het niet je eigen geld is wat in een bodemloze put gesmeten wordt is het makkelijk praten.

En wat geef jij dan allemaal extra uit naast je belasting? Hoeveel geld van jou gaat er naar 'goede doelen'?

Terug
Naar boven