AndroidHealthClinic

Nieuwe zorg verzekering?

Rokers niet, eerder dikke mensen en bejaarden. Die zijn flink toegenomen in aantal.

Ja en ondertussen worden nog steeds topics gemaakt over 50 inch lcd tv's, dus zo erg zal het wel niet zijn. Maar ach, jij stemt vast SP en hoopt straks in een mercedes rond te rijden. Wel eentje met een niet al te grote moter, want het milieu is toch wel belangrijk. ;)

Die laatste zin in me vorige post slaat op het feit dat een premier, balkenende dus, niks heeft te vertellen. Ja, hij is er voor internationale contacten en stelt de agenda samen voor bijeenkomsten van de minsterraad. Maar dat lijkt me niet echt invloedrijk.

Die 50" LCD's zijn te koop voor niks. Daar komt het wel op neer, want het is nu vrijwel overal, nu kopen en pas een jaar later betalen.

En velen vinden dit aantrekkelijk en doen een aankoop op deze manier. Je wilt toch niet zeggen dat iedereen altijd verstandig handelt of wel?

Iedereen wil leuke dingen hebben en doen. Zodra ze de kans krijgen, grijpen ze er ook naar.

Honden zijn het, oplichters en matennaaiers.

Maar de vraag is wie? Wie o wie bezit zo'n gemene geest dat hij alle modaaltjes wil uitknijpen? Wie is de spin in het web? Stel simpele debielen zijn jullie met z'n allen. Klagen en mekkeren, lekker je gal spuwen over iets wat je niet aanstaat, maar wel ****ing mooi geregeld wordt. De vergelijking met vroeger gaat toch totaal niet op, ik snap niet waarom dat überhaupt wordt aangehaald.

Honden zijn het, oplichters en matennaaiers.

Maar de vraag is wie? Wie o wie bezit zo'n gemene geest dat hij alle modaaltjes wil uitknijpen? Wie is de spin in het web? Stel simpele debielen zijn jullie met z'n allen. Klagen en mekkeren, lekker je gal spuwen over iets wat je niet aanstaat, maar wel ****ing mooi geregeld wordt. De vergelijking met vroeger gaat toch totaal niet op, ik snap niet waarom dat überhaupt wordt aangehaald.

Wat vroeger gulden was, is nu wel mooi euro he. Kijk eens verder dan je neus lang is joh!

Die 50" LCD's zijn te koop voor niks. Daar komt het wel op neer, want het is nu vrijwel overal, nu kopen en pas een jaar later betalen.

En velen vinden dit aantrekkelijk en doen een aankoop op deze manier. Je wilt toch niet zeggen dat iedereen altijd verstandig handelt of wel?

Iedereen wil leuke dingen hebben en doen. Zodra ze de kans krijgen, grijpen ze er ook naar.
Ja prima toch. Was ook geen kritiek op de kopers. Maar op mensen die zeuren dat ze het slecht hebben hier in Nederland. Als ik het geld had, had ik allang zo'n ding thuis staan met een xbox 360 :D

wordt beetje moedeloos van al dat geklaag , jah idd alles is duurder , maar iedreen wil ook alles hebben tegenwoordig mensen met een minimumloon willen leven alsof ze weet ik veel wat verdienen, sjah dat de ziekte kosten zo duur zijn is heel k*t maar anderzijds denk ik het is mijn lichaam en dat is onbetaalbaar, kijk en dat de gulden de euro is geworden jeh dat klopt wel maar dat geld ook voor het salaris want als je je salaris omrekent is dat echt niet wat je in guldens verdiende, Het duurder worden van alles is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven , sjah het liefst had ik ook dit salaris met de uitgaven van 1976 maar zo werkt het niet , zo slecht is het niet kijk eens om je heen in andere landen als het daar beter is ga je daar toch heen.
als je niet uitkomt eind van de maand moet je eerst eens naar je eigen uitgaven kijken >> al die luxe artikelen die wij zo gewoon vinden tegenwoordig, het feit is dat iedreen tegenwoordig boven zijn salaris leeft en dan gaat klagen dat alles zo duur wordt. Tuurlijk zijn er bijstandsmoeders etc die het echt slecht hebben en daar moet wat mee gebueren maar het merendeel van de mensen klaagt maar terwijl het hun eigen pakkie aan is .
Laatst ook iemand kon niet rondkomen , eigen flatje etc , maar wel 2 pakkies peuken wegpaffen op een dag en dat niet op willen geven jah waar ben je dan mee bezig

vanb alle verzekeingen die ik heb lopen is mijn ziektekosten de enige waar ik de premie er over een looptijd van 5 jaar gezien er makkelijk uithaal..

dus ja de premie is best hoog, maar een dagje ziekenhuisopname kost ongeveer 500 euro..denk dat de meesten dat er best uithalen..

grten

Inderdaad, prijs je gelukkig dat je geen kosten maakt en alleen maar premie hoeft te betalen. Ziek zijn is veeeeel duurder.

vanb alle verzekeingen die ik heb lopen is mijn ziektekosten de enige waar ik de premie er over een looptijd van 5 jaar gezien er makkelijk uithaal..

dus ja de premie is best hoog, maar een dagje ziekenhuisopname kost ongeveer 500 euro..denk dat de meesten dat er best uithalen..

grten

Idd! Een van de weinige verstandige posts in dit topic. Iedereen wil maar voor een dubbeltje op de eerste rang zitten in dit land, maar als ze eens na gaan denken, wat het echt kost allemaal, zouden ze wat minder klagen (misschien).
Fenomeen was vorig jaar ook, dat iedereen, die bij een goede verzekeraar zat, weg zijn gegaan, omdat een of andere schijtmaatschappij een tientje goedkoper was. Daar zullen ook nog veel mensen van terug komen......

Idd 500 euro voor een ziekenhuis opname.
625 euro voor een simpele bloedtest.
Klopt allemaal.

Maar word het niet tijd dat ze dat soort dingen eens gaan onderzoeken, hoe dat komt?

Ziekenhuizen krijgen een bepaald budget per jaar voor aanbouw/verbouw enz.
Radboud in Nijmegen kreeg een aantal jaar terug 500 miljoen per jaar.
Maakte ze maar 300 op, werden ze gestrafd zodanig dat ze het jaar erna ook maar max 300 mochten spenderen.
Dus die gasten deden er alles aan om dat bedrag te halen. Dure oplossingen die ook veel makkelijker konden.

Zelfde als belastingkantoren:
Wij moeten nog wel eens plafonds aanbrengen. I.p. een mooi simpel plafond van 15-30 euro/m2 doen ze gewoon speciale bamboo plafonds erin van ruim 250 euro/m2.
Onze centen!!!

Zo gaat het overal. Want het moet er toch wel netjes uitzien of niet????
Niet normaal meer, wat er word weggegooid. Ik zie het dagelijks.

Idd, en het leuke is nog dat ook al ben je onverzekerd en er gebeurd iets zijn ze verplicht je in het ziekenhuis te helpen! !
Ze zijn je inderdaad bereid je te helpen, maar je kan wel een flinke rekening op de deurmat verwachten... Die opmerking slaat dus op kopkaas ;)

grten

Precies! Vorige maand zijn mijn amandelen verwijderd..

- Afspraak KNO arts
- Bloedtest
- Afspraak longarts
- Longonderzoek (ivm astma)
- Afspraak Longarts
- Hartonderzoek
- Afspraak KNO arts
- Afspraak Anestetist assistente
- Afspraak Anestetist
- 2,5 dag opname + operatie
- Controle KNO arts

Wat denk je wat zo'n geintje bij elkaar kost?

Werken bij een zorgverzekeraar en dan vervolgens korting krijgen ;) net als moi :D :D :D

1440 netto in de maand is al boven gemiddeld salaris, dus slaat nergens op. En je hebt dan zeker geen recht op zorgtoeslag. Niet dom gaan praten aub!

Precies! Vorige maand zijn mijn amandelen verwijderd..

- Afspraak KNO arts
- Bloedtest
- Afspraak longarts
- Longonderzoek (ivm astma)
- Afspraak Longarts
- Hartonderzoek
- Afspraak KNO arts
- Afspraak Anestetist assistente
- Afspraak Anestetist
- 2,5 dag opname + operatie
- Controle KNO arts

Wat denk je wat zo'n geintje bij elkaar kost?

Ik denk zo'n 2500 euro, excl. de operatie, die het duurste is van het hele plaatje.

Wat vroeger gulden was, is nu wel mooi euro he. Kijk eens verder dan je neus lang is joh!

CBS zei:
In oktober 2006 lagen de prijzen van voedingsmiddelen en alcoholvrije dranken nog steeds een fractie lager dan vijf jaar terug. De consument betaalt nog steeds minder voor deze boodschappen dan in de laatste maanden van het guldentijdperk. Vooral mineraalwater, soepen en bouillons, thee en rijst zijn de laatste vijf jaar een stuk goedkoper geworden. Ook betaalt de consument nog steeds minder voor melk en melkproducten. De prijzen van het totale consumptiepakket stegen in deze periode ruim 9 procent.

Dat geldt dus zeker niet voor alles.

Terug
Naar boven