AndroidHealthClinic

Nieuwe zorg verzekering?

Of wat vind je van deze:

Jaarlijks verhogen de medicijnfabricanten en ziekenhuize hun prijzen, omdat de verzekering toch maar alles vergoed. Moet je eens voor de grap nalopen wat een bezoekje huisarts/ziekenhuis kost, of een pakje medicijnen.

Voorbeeldje:
Nederlandse apotheek: 4 x 50mg deca is 60 euro
Griekse apotheek: 1 x deca 200mg is 2,55 euro
Of paracetamol die daar 50 cent per pakje kosten

Prijsverschil is alleen zo geworden, odmat de verzekeringen toch wel blijven betalen. Volgend jaar zullen de medicijnfabrikanten en ziekenhuizen dus nog meer kunnen verhogen.

Als één van de weinige hier werk ik bij een zorgverzekeraar. En kan met zekerheid zeggen dat zelf een routine controle bij een KNO arts rond de 300 euro ligt.... laat staat een dagopname in een ziekenhuis. Maar alle prijzen voor behandelingen liggen vast dus het is niet zo dat bijv. ziekenhuizen prijzen verzinnen.

Of wat vind je van deze:

Jaarlijks verhogen de medicijnfabricanten en ziekenhuize hun prijzen, omdat de verzekering toch maar alles vergoed. Moet je eens voor de grap nalopen wat een bezoekje huisarts/ziekenhuis kost, of een pakje medicijnen.

Voorbeeldje:
Prijsverschil is alleen zo geworden, odmat de verzekeringen toch wel blijven betalen. Volgend jaar zullen de medicijnfabrikanten en ziekenhuizen dus nog meer kunnen verhogen.

Hier ook. Maar dan ga je toch in Griekenland wonen, als je denkt daar beter af te zijn?

Geen premie meer betalen..........:)

dat doet mijn broer.. niet relext als je naar de tandarts gaat en een rekening van 500 euro krijgt..

ik betaal het gewoon.. het kost me 100 euro, krijg 30 euro terug en krijg 70 euro van IB-groep.. dus ik kom niet positief of negatief uit :)

• Topic Starter Topic Starter
aanrader:

kiesBeter

heb even gekeken: voor mij is ohra het voordeligst (basis + tand zonder eigen risisco)

Of wat vind je van deze:

Voorbeeldje:

Precies, een basisverzekering is verplicht, maar denkt bij "calamiteiten" nog nix af. hiervoor moet je weer extra betalen. de enige die rijk worden van deze ontwikkeling zijn doktoren en de medische wereld. Eigenlijk hebben zorgverzekeraars een monopoliepositie. Iets dat in Nederland d8 ik in strijd is met de gronwet. Als alle verzekeraars bij elkaar komen en de premie 20% verhogen, wie is er dan de lul? ;)

Het is idd te triest voor woorden dat ik me scheel betaal aan zorgpremie omdat een oudere man die zich de hele dag volpropt met verzadigd vet en nix anders doet dan zware sjaggies roken "spontaan" suikerziekte of whatever krijgt, z'n huisart net zo vaak bezoekt als z'n toilet.........die huisarts blijft wel declareren en tadaaaaaaaaaa, DAT IS WAAR MIJN STUIVERS dus heen gaan.

Ik, Die Lange, kerngezonde knaap, voedingsbewust, lid van de sportschool, NOOIT ziek, NOOIT naar een dokter..............
Zoiets zou beloond moeten worden, ipv uitgekleed. :cool:

Ik betaal me nu scheel aan premie, basiverzekering zo'n 1100 euro per jaar. dat is 700% meer dan 3 jaar geleden. Over 10 jaar is dit zorgstelstelsel sowieso niet meer op te brengen betaald iedereen voor zichzelf en bestaat er uberhaupt geen premie meer.

Heb je wat? JOUW probleem, JOUW kosten, nix niet sociaal. Ieder voor zich, inkomen heeft hier geen ruk mee te maken. In Amerika laten ze je ook liggen als je problemene hebt.................wat dat betreft lopen wij er maar achteraan............maar gaan we dezelfrde kant op

dat doet mijn broer.. niet relext als je naar de tandarts gaat en een rekening van 500 euro krijgt..

ik betaal het gewoon.. het kost me 100 euro, krijg 30 euro terug en krijg 70 euro van IB-groep.. dus ik kom niet positief of negatief uit :)

Zeker wel, je wordt 70 euro geowned.......van die 70 euro ging je 3 jaar geleden zo rond de 20e van elke maand met je maten de kroeg in en zoop je 70 euro bier omdat je studiefinanciering weer gestort werd

Nu betaal je toch 70 euro aan je geweldige zorgpolis?
:fu:

De goedkoopste premie uitkizen en die nemen. Het restant wat je normaalgesproken zou moeten betallen bij een duurdere aanbieder op een spaarrekening storten. Mocht je iest overkomen betaal je cash het verschil.

Negen avn de tien keer gebeurt je niks en ben je dus veel goedkoper uit als je jezelf minimaal verzekert.

En Nee ik doe het zelf niet en heb zelf ook zo'n dure pl**ris rekening van 116 euro per maand.

vanb alle verzekeingen die ik heb lopen is mijn ziektekosten de enige waar ik de premie er over een looptijd van 5 jaar gezien er makkelijk uithaal..

dus ja de premie is best hoog, maar een dagje ziekenhuisopname kost ongeveer 500 euro..denk dat de meesten dat er best uithalen..

grten

Een bed, een nieuwe urinezak, 10 vierkante meter privacy,1 schone handdoek en washand, 1 liter jus d'orange, en 3 x per dag een controlebezoek van een blonde zuster?
Enig ideee waarom dat 500 euro kost?

1.Er wordt niet efficient gewerkt in de zorg. Er zit geen winstoogmerk achter ziekenhuizen.........dan werd het wel een ander verhaal en stonden efficient werken en kostenbeheersing bovenaan.
2.Het mag ook veel kosten, verzekeraar keert toch wel uit, want wij sponsoren 96 euro per maand aan ons fantastische zorgstelsel. Tot JOUW wat overkomt...........daar ga je dan, met je "gezonde leefsT"

Laatst bewerkt:
Een bed, een nieuwe urinezak, 10 vierkante meter privacy,1 schone handdoek en washand, 1 liter jus d'orange, en 3 x per dag een controlebezoek van een blonde zuster?
Enig ideee waarom dat 500 euro kost?
Schoonmaak volgens allerlei strenge regels die fortuinen kost, het pand zelf wat meestal ook erg duur is, afschrijving van alle apparatuur die je bij je bed hebt (ook al heb je het zelf niet nodig), beveiliging (omdat sommige mensen stelen van zieken), ...

1.Er wordt niet efficient gewerkt in de zorg. Er zit geen winstoogmerk achter ziekenhuizen.........dan werd het wel een ander verhaal en stonden efficient werken en kostenbeheersing bovenaan.
Het zal vermoedelijk best beter kunnen.

Terug
Naar boven