Fitness Seller

Nieuweling met vraag

Crooks

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier, zal mezelf even voorstellen.
Mijn naam is Brian, ik ben 17 jaar en wil nu echt eens flink aan de slag gaan.
Ben nu al zo'n anderhalf jaar "bezig" met fitness maar ik stopte altijd na een paar weken/maanden.
Ik ben nu 17 en heb nog niet echt veel vooruitgang geboekt sinds anderhalf jaar geleden.
Mijn lengte is ongeveer 1.80 en weeg 59kg.

Maar nu mijn vraag; wat kan ik (17 jaar, 1m80, 59kg) het beste eten in combinatie met mijn fitness?
Ik heb al proteïne poeder dat je met melk moet mengen. Wat zou ik hier aantoe kunnen voegen? En dan bedoel ik niet alleen van die middeltjes om breed te worden maar ook wat ik zo in een dag moet weg werken.

Alvast bedankt,
Gr Crooks...:D

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik zag het net ook....
Sorry te snel gepoost, ik zal eerst eens wat gaan lezen..:eyes:

• Topic Starter Topic Starter
Nou, heb net alle stickies doorgelezen.
Mijn plan is niet om helemaal volgens een schema te gaan eten, dit vind ik persoonlijk een beetje te ver gaan.
Wel wil ik erop gaan letten dat ik meer "goede" dingen een en mn eetpatroon er een beetje op aanpas.

Nu dus de volgende vraag; hieronder staat mn eetpatroon zoals deze nu is, zouden jullie hier eens naar willen kijken en wat kleine aanpassingen kunnen maken. Dus ik vraag jullie niet om een voedingsschema voor me te maken maar om wat kleine "verbeteringen".

Ontbijt:
2 bruine boterhammen met smeerkaas + een stuk fruit + een kopje thee

Kleine pauze:
1 bruine boterham met kipfilet + een koekje (sultana ofzo)

Grote pauze:
2 bruine boterhammen met kipfilet + flesje water

Kleine pauze:
1 bruine boterham met kipfilet

Avondeten:
Tja, wat de pot schaft zegmaar.. meestal aardappels, vlees en groente.

Voor het slapen:
Meestal koek of chips:p + een shake , maar hiervan zou ik dan bijvoorbeeld wel kwark kunnen maken. (is vla ook goed of is kwark beter?)

Gr Crooks..

zou er meer brood in doen , kipfilet met pindakaas ofzo afwisseling , kwark voor 't slapen idd , tussen avondeten en slapen zou je nog 100gr ongezouten noten kunnen eten, ontbijt mischien nog een bord brinta / havermout aan toevoegen

bereken is je kcal behoefte uit en kijk hoeveel kcal je uitkomt met je huidig schema (kan je terugvinden in de stickies)

Reken eens uit wat je per dag nodig hebt en hoever je met je huidige voeding uit komt. Aan de hand daarvan kan je dingen toevoegen of wisselen. Als je bijvoorbeeld meer eiwitten binnen moet krijgen, kan je bijvoorbeeld ergens eieren, tonijn of kwark eten. Met meer vetten kan je dan bijvoorbeeld ergens wat noten toevoegen. Met rekenen kom je dus al een heel eind...

Terug
Naar boven