Fitness Seller

Nitwit's log

Overdrijf je niet beetje DG80?

BOR is correct uitgevoerd hoor! Rug bijna parallel met de grond. Dus geen gecheat.

Sowieso zijn de compound oefeningen netjes uitgevoerd (squat zelfs onder parallel), dus dit log geeft een heel reeel beeld van de krachtstats van Nitwit.

Dit was eigenlijk niet echt de strekking van mijn post. Ik ben oprecht benieuwd hoe je verder komt met BOR dan mijn 20kg. Heeft helemaal niks met de geloofwaardigheid van Nitwits stats te maken.

Dit was eigenlijk niet echt de strekking van mijn post. Ik ben oprecht benieuwd hoe je verder komt met BOR dan mijn 20kg. Heeft helemaal niks met de geloofwaardigheid van Nitwits stats te maken.

Reken je ook het gewicht van de stang mee in die 20kg? :rolleyes:

Had hier ook ergens gelezen dat je bor bijna zelfde als bp is qua gewicht. (kan ook brosience zijn)

Ik zit net effe wat filmpjes te kijken, ik zie al wat ik fout doe :cool:
Niet dat ik daar de 40kg mee ga halen, dus nog steeds thumbs up voor Nitwit.
Volgens mij zit er in alles wel aardige progressie trouwens, Nitwit, goed bezig!

Wat deed je fout?

Te hoog optrekken...

Je kan niet hoger dan je buik toch?
Of bedoel je dat je de stang richting je borst ipv je buik trekt?

Sorry voor het kapen van je log Nitwit, maar kunnen we misschien allemaal wat van leren ;)

Inderdaad te veel richting borst. Vond het al niet zo soepeltjes voelen in mijn polsen.

Maar inderdaad maar weer terug naar Nitwits log :)

Nitwit, woon je in rotterdam? Ken iemand die heel goed rsi problemen kan oplossen.

Gewoon opbouwen. Rustig aan beginnen, goed gaan staan en opbouwen die handel.

DG80 heeft er bij gestaan, volgens mij voer ik 'm correct uit (90graden, soms net ietsjes erboven)
Een BOR moet toch niet 90gr!!! Huh.
Deze moet toch gewoon met gebogen knieen van ongeveer 60 graden en dan body erboven op tussen de 45 en 60 graden. Of zie ik dat verkeerd.

http://youtu.be/uaw-Up9Fkcg

Zie bij seconde 55.

Enne kan iemand mij helpen hoe je een youtube filmpje insluit op dit forum?

Een BOR moet toch niet 90gr!!! Huh.
Deze moet toch gewoon met gebogen knieen van ongeveer 60 graden en dan body erboven op tussen de 45 en 60 graden. Of zie ik dat verkeerd.

Anders hadden ze het een wel een bend a little bit over row genoemd. Hoe meer parallel aan de grond hoe groter de range of motion en hoe zwaarder deze oefening wordt. Er zijn er genoeg die zeggen dat het veel nut heeft om maar met zoveel mogelijk gewicht en een minimale rom te gaan roppen (wat dus gewoon een ego oefening is). Maar dat is niet mijn opvatting van deze oefening.

• Topic Starter Topic Starter
Kaping van mijn log. ;-) Maar voor het goede doel!

Killy, ik woon in Bergen op Zoom ;-)
Rotterdam is te doen, maar ik ben al weer bezig met iemand die gaat kijken naar mijn SI+piriformis.

Het branderige na de oefeningen lijkt steeds meer weg te hebben van een spier probleem dan een gewrichtsprobleem. Als de spieren maar hard genoeg aan de gewrichten trekken gaat daar uiteindelijk ook vanalles mis. Klonk logisch toen ik die uitleg kreeg.
Mijn gewricht wordt wel steeds gecorrigeerd maar mijn spieren blijven de spanning behouden natuurlijk.

Als ik weer train, worden die spieren weer geprikkeld, die gaan branden, vervolgens gaan ze trekken aan mijn SI. Maar de 1e pijn die ik voel is branden.

---------- Post toegevoegd Thu 1 Mar 2012 om 21:01 ----------

Ik ben gewoon gaan opbouwen.

Ook met kleine barbells begonnen van 15 kg. and so on. Als je hem heel hoog trekt zal het idd moeizamer gaan. Ik denk dat als je de vorm goed hebt dat je het gewicht ook wel snel op zal laten lopen!

Terug
Naar boven